خب سال ۲۰۱۶ به پایان رسیده و حالا نوبت جمعآوری و انتشار آمار فروش برندها و خودروهای گوناگون در کلاسهای متنوع است. در این نوشته ۱۵ خودروی اول بازار آمریکا در سال ۲۰۱۶ که لوکس به شمار میروند را به حضور شما عزیزان معرفی کردهایم. با ما همراه باشید.
لکسس RX محبوبترین خودروی لوکس آمریکاییها در سال ۲۰۱۶ بوده و این امر پیروزی لکسس را با فاصلهی مناسب تضمین کرده است.
پس از شکست بامو سری ۳ در سال ۲۰۱۵ (با فاصلهی ۶۰۷۰ دستگاهی)، رقیب جدید این خودرو یعنی مرسدس بنز C کلاس نیز کنار رفت و لکسس RX رشد فروش ۹ درصدی را تجربه نمود. در سال ۲۰۱۶ لکسس RX فروش ۱۰۹,۴۳۵ دستگاهی داشته که ۳۲,۲۶۸ دستگاه بیشتر از C کلاس رده دومی با فروش ۵۳,۹۴۰ دستگاهی است.
برند لکسس دومین برند لوکس بازار آمریکا از نظر میزان فروش در سال ۲۰۱۶ بوده است. مرسدس بنز گزارش داده بخش لوکس شرکت در سال گذشته مجموع ۳۴۰,۲۳۷ دستگاه خودرو فروخته است. مدلهای اسپرینتر و متریس در این آمار به حساب نیامدهاند. لکسس با افت فروش ۴ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۵ تعداد ۳۳۱,۲۲۸ دستگاه خودرو به فروش رسانده و بالاخره بامو با تجربهی افت ۱۰ درصدی نسبت به سال پیش از آن فروش ۳۱۳,۱۷۴ دستگاهی را گزارش کرده است.
در میان ۱۵ خودروی لوکس پرفروش بازار آمریکا در سال ۲۰۱۶ تعداد ۱۰ شاسیبلند/کراس اوور به چشم میخورد. به همین ترتیب در میان ۱۵ خودروی لوکس پرفروش با بهای بالای ۵۰ هزار دلار نیز ۱۰ شاسیبلند/کراس اوور دیده میشوند.
- پرفروشترین خودروهای لوکس بازار آمریکا در سال ۲۰۱۶
رتبه | نوع خودرو | فروش سال ۲۰۱۶ | فروش سال ۲۰۱۵ | درصد تغییر |
۱ | لکسس RX | ۱۰۹۴۳۵ | ۱۰۰۶۱۰ | ۸.۸ |
۲ | مرسدس بنز C کلاس | ۷۷۱۶۷ | ۸۶۰۸۰ | ۱۰.۴- |
۳ | بامو سری ۳ | ۷۰۴۵۸ | ۹۴۵۴۰ | ۲۵.۵- |
۴ | لکسس ES | ۵۸۲۹۹ | ۶۴۹۶۹ | ۱۰.۳- |
۵ | آکورا MDX | ۵۵۴۹۵ | ۵۸۲۰۸ | ۴.۷- |
۶ | لکسس NX | ۵۴۸۸۴ | ۴۳۷۶۴ | ۲۵.۴ |
۷ | آکورا RDX | ۵۲۳۶۱ | ۵۱۰۲۶ | ۲.۶ |
۸ | مرسدس بنز GLE و M کلاس | ۵۱۷۹۱ | ۵۳۲۱۷ | ۲.۷- |
۹ | مرسدس بنز E و CLS کلاس | ۵۰۸۹۶ | ۵۵۸۸۸ | ۸.۹- |
۱۰ | آئودی Q5 | ۴۹۵۵۰ | ۵۲۰۰۶ | ۴.۷- |
۱۱ | مرسدس بنز GLC و GLK کلاس | ۴۷۸۷۲ | ۲۷۹۰۲ | ۷۱.۶ |
۱۲ | بامو X5 | ۴۷۶۴۱ | ۵۴۹۹۷ | ۱۳.۴- |
۱۳ | بامو X3 | ۴۴۱۹۶ | ۳۱۹۲۴ | ۳۸.۴ |
۱۴ | اینفینیتی Q50 | ۴۴۰۰۷ | ۴۳۸۷۴ | ۰.۳ |
۱۵ | اینفینیتی QX60 | ۴۲۱۲۰ | ۴۱۷۷۰ | ۰.۸ |
برای به دست آوردن آمار و ارقام فوق فروش برندهای لوکس آکورا، آئودی، بنتلی، بامو، کادیلاک، اینفینیتی، جگوار، لندروور، لکسس، لینکلن، مزراتی، مرسدس بنز، پورشه و ولوو جمعآوری شده است. برندهایی مثل استون مارتین، فراری و لوتوس آمار فروش ماهانهی خود را گزارش نکردهاند.
- پرفروشترین خودروهای لوکس بازار آمریکا در سال ۲۰۱۶ با بهای بیشتر از ۵۰ هزار دلار
رتبه | نوع خودرو | فروش سال ۲۰۱۶ | فروش سال ۲۰۱۵ | درصد تغییر |
۱ | مرسدس بنز GLE و M کلاس | ۵۱۷۹۱ | ۵۳۲۱۷ | ۲.۷- |
۲ | مرسدس بنز E و CLS کلاس | ۵۰۸۹۶ | ۵۵۸۸۸ | ۸.۹- |
۳ | بامو X5 | ۴۷۶۴۱ | ۵۴۹۹۷ | ۱۳.۴- |
۴ | کادیلاک اسکالاد | ۳۹۰۹۲ | ۳۵۹۲۱ | ۸.۸ |
کادیلاک اسکالاد | ۲۳۶۰۴ | ۲۱۲۳۰ | ۱۱.۲ | |
کادیلاک اسکالاد ESV | ۱۵۴۸۸ | ۱۴۶۹۱ | ۵.۴ | |
۵ | جی ام سی یوکان XL | ۳۷۰۵۴ | ۳۱۳۳۴ | ۱۸.۳ |
۶ | بامو سری ۵ | ۳۲۴۰۸ | ۴۴۱۶۲ | ۲۶.۶- |
۷ | مرسدس بنز GLS و GL کلاس | ۳۰۴۴۲ | ۲۷۷۰۷ | ۹.۹ |
۸ | شورلت کوروت | ۲۹۹۹۵ | ۳۳۳۲۹ | ۱۰- |
۹ | لکسس GX | ۲۵۱۴۸ | ۲۵۲۱۲ | ۰.۳- |
۱۰ | لندروور رنجروور اسپورت | ۲۱۶۱۲ | ۲۱۴۵۹ | ۰.۷ |
۱۱ | مرسدس بنز S کلاس | ۱۸۸۰۳ | ۲۱۹۳۶ | ۱۴.۳- |
۱۲ | اینفینیتی QX80 | ۱۶۷۷۲ | ۱۵۶۴۶ | ۷.۲ |
۱۳ | لندروور رنجروور | ۱۶۱۵۵ | ۱۷۸۲۱ | ۹.۳- |
۱۴ | پورشه کاین | ۱۵۳۸۳ | ۱۶۴۷۳ | ۶.۶- |
۱۵ | بامو سری ۷ | ۱۲۹۱۸ | ۹۲۹۲ | ۳۹ |
۵۰ هزار دلار (پیش از تحویل خودرو) مرز دلخواه است که نسبت به سال قبل ۵ هزار دلار افزایش یافته است (سال پیش این مرز ۴۵ هزار دلار تعیین شده بود)؛ اما اگر GCBC این سیستم تحویل را تنها در خودروهای لوکس دنبال کرده باشد، اضافه کردن حدود ۲۰ هزار دلار به قیمت معاملهی خودروی جدید متوسط مثل نشستن در جای اول به نظر میرسد. بسیاری از خودروهای ارزانتر در مدلهای مخصوص خود بهای بالای ۵۰ هزار دلار دارند، مثلاً مدلهای M،RS و AMG اینگونه هستند؛ اما خب دربارهی این جدول ما میدانیم که هیچکدام از خودروهای جدید زیر ۵۰ هزار دلار قیمت ندارند.
منبع: goodcarbadcar
حسین
۱۸ دی ۱۳۹۵پرفروش ترین های امریکا لکسس و بنز و … هست!
(ali (CHEVY NOVA
۱۸ دی ۱۳۹۵در بخش ماشین لوکس بله
peyman
۱۸ دی ۱۳۹۵پرفروشترین خودرو ایران:پراید و ۴۰۵!!با افتخار تقدیم میکنن???
saeid
۱۹ دی ۱۳۹۵بسم حق
اصلاح میکنم حرفت و پیمان جان : “با افتخار تا ابد تقدیم می کنند”
ابد و یک روز : ))))))
حسین
۱۸ دی ۱۳۹۵صنعت خودرو امریکا فقط بدرد ساخت وانت میخوره!؟؟؟
(ali (CHEVY NOVA
۱۸ دی ۱۳۹۵جناب حسین
معلومه بغض سنگینی راه گلوی شما رو گرفته که این حرف رو زدی
اگه صنعت خودروی امریکا بدرد ساخت وانت میخوره و ارزش وانتها رو داری پایین جلوه میدی چرا بنز هم میخواد وانت میسازه
بعدش فورد جی تی از همون امریکا تونست رکورد جهنم سبز رو بشکنه و تو پدال هم مطلبش رو گذاشت
کامارو هم تونست تو نوربرنگرینگ رکورد خودش رو از ماشینهای بالای 100 هزار دلاری بهتر نشون بده
چلنجر هلکت با 707 اسب قدرت و بهای 60 هزار دلاری به گریه انداخته ماشینهای گرون تر از خودش رو
گوروت با 700 اسب قدرت و شتاب 2.8 ثانیه ای که در 2017 عرضه میشه
کابوس رقبا میشه و شما تو خیالات خودتی
میدونی دیگه این حرفها خریدار نداره یه موقع اره خیلی این حرفها اهمیت داشت اما الان فقط نشون میده که شما غمباد کردی و میخوایی با این حرفها از غم خودت و بغضی که تو گلو داری کم کنی و شروع به گفتن فکاهی کنی
زیاد سخت نگیر دنیا 2 روزه
حميد
۱۸ دی ۱۳۹۵فورد اف تایپ بینظیره
(ali (CHEVY NOVA
۱۸ دی ۱۳۹۵دوستان بیایید خودمون رو گول نزنیم
این بحثها یه موقع مخاطب داشت اما الان یه چیز رو فقط مشخص میکنه
((فشار))
خیلی دقت کردم معمولا هرکی از یه خودروساز ایراد الکی میگیره داره درجه فشار وارده به خودش رو به دیگران نشون میده حالا هر چقدر تند تر رفتار کنه درجه فشاره وارده روش بیشتره
این داستان در مورد ضد امریکاییها نمود بیشتری داره و با اینکه موفقیت های پی در پی امریکاییها رو میبینند بازم منکر میشن که 1000 سال هم مهم نیست چون انکار این افراد چیزی رو عوض نمیکنه اما نشون میده که شرایط خودروسازان امریکایی به حدی رسیده که این چنین افرادی داره بهشون حسابی فشار میاد و فقط با این کارشون من رو مطلع میکنند از این همه حرص و بغضی که دارند
سامان اذری
۱۸ دی ۱۳۹۵علی داش
ما هممون ماشین بازیم
من خودم ژاپنی بازم ولی تعصب افراطی ندارم درکل ماشینی که خوب باشه رو دوس دارم
ژاپنی بازم ولی کامارو مخصوصا مدل جدیدش رو دوس دارم
چند روز پیش یکی از بچه های پدال دمش گرم منو برد به یه گروه تو تلگرام فقط بحث راجب تویوتا و لکسوس بود حتی مدیر و مهندسین ایرتویا هم حضور داشتند یعنی از برند دیگه 1 کلمه مینوشتی پیامهات حذف و یه تذکر میدادند
من بیش از چند روز نتونستم بمونم.زود لفت دادم خودم عاشق تویوتا هستم ولی از تعصب بیمورد اصلا خوشم نمیاد
من هوندا سیویک رو از کرولا و cr v رو از راو4 خیلی بیشتر دوس دارم.
واسه همون اونجور گروها برام مثل جهنمه که تعصب داشتن فقط به یه برند
توصیه میکنم شماهم زیاد افراطی نباشید
خب ژاپنی ها حتما خوبن که تو خود امریکا زیاد فروخته میشن
وانت های امریکایی هم 100 البته خوبن که از همه بیشتر میفروشند پس زیاد سخت نگیر ❤❤❤❤
هاشم
۱۹ دی ۱۳۹۵دوست عزیز معلومه اون کانال را مدیران ایرتویا خودشون راه انداختن برای تبلیغات که خودروهاشونو بفروشن و بگن هیچ خودرویی بهتر از تویوتا و لکسس نیست.
(ali (CHEVY NOVA
۱۹ دی ۱۳۹۵سلام داش سامان گل خودم
داداش اینجا بحث تعصب نیست بلکه بحث توهین یه سری افراد هست به یه کمپانی
طرف گفته امریکا فقط تو ساخت وانت خوبه در حالی که تو بقیه کلاس ها هم حسابی طوفان کردند بعدش خودش رو زده کوچه علی چپ داره برا من داستان میگه
خودش رو داره گول میزنه
saeid
۱۸ دی ۱۳۹۵یه جوری میگی وانت که فکر کنم بغیراز پیکان وانت و نیسان چیز دیگه ای ندیدی ، که فکر میکنی ساختن همچین ماشینهایی راحته. شما اگه خیلی ادعات میشه یکی از همون وانت ها رو درست کن.
وانت های اونا با وانت های ما خیلی فرق میکنه .
بهتره یه کمی فکر کنیم بعد راجب یه چیزی نظر بدیم
(ali (CHEVY NOVA
۱۸ دی ۱۳۹۵جناب saeid
صحبت شما کاملا درسته
هر زمان کشوری تونست تونست تونست با 60 هزار دلار وانتی باقابلیت های فورد رپتور. دوج رم ربل ارایه کنه اون زمان بیایید تا 1 هفته دوستانه صحبت کنیم سر این موضوع
هر زمان کشوری تونست با 70 هزار دلار ماشینی با قابلیت کوروت تولید کنه بیاد با من صحبت کنه
(ali (CHEVY NOVA
۱۸ دی ۱۳۹۵دوستام مشخصات فنی 2 تا وانت امریکایی که از دید جناب حسین بی ارزش هست رو از سایت netcarshow در اوردم خودتون ملاحضه کنید
ford raptor
موتور 8 سیلندر 6.2 لیتری با قدرت 411 اسب و گشتاور 434 نیوتنی و گیربکس 10 سرعته که قابلیتهای افرود این ماشین رو همه دیدن
dodge ram rebel
موتور 8 سیلندر 6.4 لیتری با قدرت 410 اسب و گشتاور 430 نیوتن با قابلیت افرود عین فورد رپتور و بهای هر 2 ماشین حدود 70 هزار دلار هستش
حالا اگه ساخت وانت اسونه یه وانت با این مشخصات و قابلیت افرود برام معرفی کنید که که پا به پای این 2 وانت باشه
راستی دوستان اینم بگم موتور توربو دیزل 6.2 لیتری فورد سوپر دیوتی 1200 نیوتن و موتور دیزلی شورولت سیلورادو 1100 نیوتن گشتاور داره که از اتوبوسهای 15 تنی ولوb7 هم بیشتره گشتاورش
تازه دوج کانسپتی معرفی کرد از رم که 570 اسب بود
از نظر جناب حسین همه ی این اعداد بی ارزش هست
خودتون قضاوت کنید و واقعیت رو دریابید
,
حسین
۱۸ دی ۱۳۹۵اقا سعید من وانت های f350 رو اتفاقا زیاد دیدم ، من نگفتم ساخت وانت بده!
منظورم این بود تو سایر قسمت ها عقب هست
اتفاقا یکی از ماشین های مورد علاقه من چلنجر هست!!
اقا علی،
اولا مثبت و منفی ها به اولین و دومین کامنت ات درباره نظر من خیلی جالب بود، دوما اون نظرت راجب فشار روی افراد هم خیلی جالب بود! چون با ی جمله من شما “منفجر” شدی!
خب حتما زدم تو خال که انقدر واکنش نشون دادی!
(ali (CHEVY NOVA
۱۹ دی ۱۳۹۵اتفاقا خواستم بهت نشون بدم که فشار رو شما خیلی زیاده و منم
از این موضوع کمال استفاده رو بردم و اون هدفی رو که داشتم بهش رسیدم
حسین
۱۹ دی ۱۳۹۵نه اقا علی ، فشار رو من اصلا زیاد نیس!
چون من تو کامنت اول یک سوال پرسیدم ، بعدشم خیلی اروم و منطقی جوابتون رو دادم!
الانم همینطور!
Ferruccio Lamborghini
۱۸ دی ۱۳۹۵.
در سال های بعد با اصول ترامپ این چشم انداز هست که کادیلاک و لینکلن به رتبه های اول تا پنجم برسند.
اگر ترامپ به وعده هاش عمل کنه تا سال 2020 احتمالا این معادلات فعلی تغییر خواهد کرد.
اما تلاش لکسس و بنز قابل ستایشه. که در یک بازار کاملا آزاد و رقابتی اینقدر موفق ظاهر شدن.
شاید اگر بازار داخل هم همینطور بود خودروسازان بی کیفیت در سال 100 دستگاه هم فروش نداشتند.
فيصل
۱۸ دی ۱۳۹۵۲۰۱۵ حدود ۲۲۰۰۰ تا و ۲۰۱۶ هم حدود ۱۹۰۰۰ دستگاه مرسدس S فروش رفته. …
اگه ایران بدون تعرفه باشه احتمالا سالی ۵۰،۰۰۰ تا میفروشه . اگه وام و لیز ۴٪ باشه سالی نزدیک ۱۰۰،۰۰۰ دستگاه ?، یعنی تمام مدیر شعب بانکها مرسدس s سوار میشن. کارمندها هم لکسس ES و مرسدس E . پژو و رنو هم بتاریخ میپیوندن. آب نیست وگرنه شناگر حرفه ای هستیم.
لکسس مترصد کوچکترین فرصتی هست که جای مرسدس رو بگیره شاید سال بعد با LS جدید و LC500 مدل ۲۰۱۷ فاصلشو با مرسدس کمتر بکنه.
احسان(احسان سابق)
۱۹ دی ۱۳۹۵یعنی قدرت خرید ما چند برابر امریکایی هاست؟
الف.ی
۱۸ دی ۱۳۹۵جالبه بنز با این که اکثرا کاهش فروش داشته ولی باز هم اوله.ولی خداییش نوشته GLC و GLK با هم 71.6 درصد افزایش داشتن یا من اشتباه میبینم؟؟؟؟؟!!!!
amin
۱۸ دی ۱۳۹۵تو همین پست قبلی یکی از دوستان نوشته که در سال ۲۰۱۶ جنسیس g80 چهارمین سدان پرفروش آمریکا بوده و منبع هم داده بودند!!!!!
لکسوس که خب عالیه و حرفی توش نمیمونه،البته rx جدید رو تجربه اش رو ندارم ولی داییم nx200sport داره و هر از گاهی ماشینش رو میگیرم میرم جایی واقعا فوق العادست.زمانی که توربو با اون صدای ریز فعال میشه لذتش عالیه!!!پاخور و رکابش هم که حرف نداره!!!گهگداری دور از چشم خانم……!!!!!!
ولی من اگر پول کافی داشته باشم و بخوام انتخاب کنم قطعا مرسدس انتخابم خواهد بود.به نظرم مرسدس همیشه یه چیز دیگه ست!!!
nikola
۱۸ دی ۱۳۹۵کاش ادامه ی اون جمله رو مینوشتید.
تویوتا و هوندا رو عشقه
۱۸ دی ۱۳۹۵از 15 تای اول 7 تا ژاپنی 8تا آلمانی. اونم کجا تو خاک آمریکا. پس هر آدم عاقلی نتیجه میگیره ژاپن و آلمان حرف اولو تو خودروسازی میزنن. الان دیس لایکا شروع میشه :)
FcmZ
۱۸ دی ۱۳۹۵قدرت کلاس اس رو بنگرید!
با اینکه به نیمه عمرش رسیده ولی از رقیب اصلیش بی ام و جلوتره!!!
شاهین
۱۸ دی ۱۳۹۵دوست عزیز سری 7 تازه معرفی شده و هنوز راه زیادی در پیش داره.
کافیه به رشد فروش اون نگاه بکنیم تا متوجه این موضوع بشیم.
شاهین
۱۸ دی ۱۳۹۵دوستان عزیز چرا ما عادت داریم همه چیز رو سیاه و سفید و 0 یا 100 ببینیم.
بعضی شرکت ها تو ساخت خودروهای لوکس تخصص بالایی دارن و مورد اعتماد مصرف کننده ها هستن.
بعضی دیگه هم تو ساخت خودروهایی مثل پیکاپ تراک ها بی بدیل هستن.
هیچکدوم از شرکت ها البته بی رقیب و یا بدون نقص نیستن. فقط تو حوزه ی تخصصی خودشون دست برتر رو دارن.
واقعا در عجبم از اینکه همیشه نکات منفی و تعصبی رو می بینیم و دریغ از یه کم انصاف!
MPH
۱۸ دی ۱۳۹۵….تعصب مثل عشقه ،آدمو کور میکنه…..
?البته هیچ کدومو تجربه نکردم?
تویوتا و هوندا رو عشقه
۱۸ دی ۱۳۹۵خیلی ببخشیدا ولی کسی که تعصب نداره سرش کلاه رفته و هیچی از جذابیت و هیجان نمی فهمه. حالا تو هر حوزه ای. کسی که تعصب نداره یه روز از این شرکت خوشش میاد یه روز از اون یکی. هروقت هرکدوم بهتر بود طرفداریه اونو میکنه و این به نظر من اصن جالب نیس. آدم باید تو پیروزی ها و شکست ها همواره طرفدار یه شرکت باقی بمونه. وقتی شرکت محبوبش بالاتر از همه میشه انگار کل اون شرکتو دادن بهش. وقتی هم تو یه برهه ای یا زمینه ای بهترین نباشه میگه درد و بلات بخوره تو سر بقیه ی شرکت ها. یا مثلا کسی که یه بازی فوتبال مهمو مثل رئال و بارسا بدون تعصب نگاه میکنه به مراتب لذت کمتری از کسی که روی یکیشون تعصب داره میبره. چون مهم نیس کی گل میزنه و کی بهتر بازی میکنه. اما اونکه تعصب داره اگه تیمش گل بزنه اینقدر خوشحاله که تو اون لحظه کل دنیا هم بهش بدن با لذت ناشی از اون گل عوض نمیکنه. البته تعصب نباید باعث شه که واقعیت رو زیر سوال ببریم و شرکت یا تیم محبوبمون رو همیشه بهترین بدونیم. ببخشیدطولانی شد :)
MPH
۱۹ دی ۱۳۹۵ژاپنی باز عزیز منظور من تعصب کور بود و گرنه حرف شما درسته
نوید جهرمی
۱۹ دی ۱۳۹۵حرفت باید بشه سرتیتر برای نظرات.
شاهین جان نمیشه یه مقاله مفصل راجب این تعصبات بیخودی بنویسی یا زحمتشو بدی یکی از دوستان پدالی؟
Sina
۱۸ دی ۱۳۹۵درود بر ژاپن و آلمان… دو غول خودروسازی شرق و غرب جهان
X6
۱۸ دی ۱۳۹۵ایول آلمانی ها
توو آمریکایی که ژاپنیا تو دستشون گرفتن همچین عملکردی بزاری خیلی خوبه فقط امیدوارم پورشه و آئودیم به موفقیت بیشتری برسن
nikola
۱۸ دی ۱۳۹۵پورشه همینقدر هم زیاده براش.
پورشه یک برند خاصه.
آئودی هم مطمئن باش سال های بعد فروشش تصاعدی بالا میره.
abdol jalile gol cheshme
۱۸ دی ۱۳۹۵آمریکاعى جماعت اول تتراک مىخرن بعد زندگیشونو دور اون شکل مىدن
رامکال
۱۸ دی ۱۳۹۵عالی عالی عاااااااللللیییییی.
باید زیر این پست بنویسند بدون شرح!!!!!!!!!!!
قابل توجه برخی ها.
در ضمن نخست یک تبریک جانانه به همه عشاق خودرو ی آلمانی مانند خودم میگم.
دوم هم یک تبریک به ژاپنی دوست ها میگم که بخش خودروی ارزون و خانوادگی رو توی مشت خودشون گرفتند.
آلمان هم که به همراه لکسوس بخش لوکس رو درو کردند.
تبریک میگم.
عجیب بود که بعضی ها حتی مدال برنز مشترک رو هم نتونستند بگیرند و از صعود به مرحله نیمه نهایی باز ماندند.
آینده از آن آلمان و ژاپن
۱۸ دی ۱۳۹۵ممنون. من یه ژاپنی دوستم :) . منم به شما بابت عملکرد فوق العاده آلمانی ها تو بخش لوکس ها تبریک میگم. البته ژاپنی ها هم تو این بخش عالی بودند. ژاپنی ها و آلمانی ها بهترین بودند و بهترین هستند و بهترین خواهند بود. خداوکیلی من این چندروزه بدجوری عاشق ماشین های آینده ی Toyota Concept-i و BMW i-inside شدم. از همین الان مشخصه که آینده ی خودروسازی در دستان کدوم کشورهاست. محض اطلاع بعضی … پرستان. البته که نباید شرکت های حوزه ی تکنولوژی در آمریکا رو هم فراموش کرد.
احسان(احسان سابق)
۱۹ دی ۱۳۹۵امریکایی ها واقعا عاشق شاسی بلندن. یعنی حتی نسل جدید هنوز مثل پدر بزرگ و مادربزرگاشون هنوز دوست دان سوار ماشینی بشن که ارتفاع زیادی از زمین داشته باشه
AK_007
۱۹ دی ۱۳۹۵ی سوال فنی,
منظور از اسکالاد همو کادیلاک اسکالیده?!
Shoaib-mph
۱۹ دی ۱۳۹۵Cadillac Escalade
بله خودشه
محمد
۱۹ دی ۱۳۹۵از زمانیکه فورد اولین خودروی تولید انبوه رو تولید کرد بیش از 100سال میگذره و بیش از یک قرن تجربه و دانش فنی پشت ماشینای آمریکایی وجود داره.من روی برند خاصی تعصب ندارم و به واسطه زندگی توی منطقه آزاد اروند خیلی از ماشینای روز دنیا رو سوار شدم، خودمم کامارو آر اس 2013 دارم و عاشق این ماشینم. فقط باید بگم ماشینای آمریکایی فوق العاده.ن
هرچقدرم ماشینای ژاپنی با کیفیت باشن من به شخصه ماشینای آمریکایی رو ترجیح میدم. روح و ابهتی که توی ماشین آمریکایی وجود داره تو هیچ برند دیگه ای قابل مشاهده نیست.
مهدي
۱۹ دی ۱۳۹۵سلام به همه دوستان.ماشینی که خوب هست رو باید قبول کنیم که خوب.حالا میخواد تواید هرجا باشه.لطفا افراط رو ماشین تولید کشورهای خاص بزاریم کنار.من خودم عاشق لکسس هستم.اما نمیتونم پیشرفت عجیب کشورهای دیگرو نادید بگیرم.یه زمانی برند سونی تو لوازم الکترونیک حرف اول میزد.اما الان برندای کرهایی پا به پای سونی شایدم بهتر از سونی دارن پیشرفت میکنن.به امید حق