خودروهای کامپکت (جمعوجور) در سال ۲۰۱۷ فروش کلی ۳۵.۴ میلیون دستگاهی را به ثبت رساندند که به عبارتی ۴۳ درصد از فروش کل خودروهای جهان در سال گذشته را تشکیل میدهد. همچون همیشه پرفروشترین خودروی این کلاس تویوتا کرولا است که بالاتر از فولکسواگن گلف قرار گرفته و البته یک خودروی جدید به جمع سه تای اول اضافه شده و آن هم هوندا سیویک است.
خودروهای حاضر در کلاس کامپکت (کلاس C اروپا) دارای طول ۴.۱ تا ۴.۴ متر بوده و البته این لیست شامل مدلهای سدان، هاچبک، کوپه و استیشن بوده و آمار فروش خودروهای شاسیبلند و مینی ون در جدول دیگری محاسبه شده است.
کلاس خودروهای کامپکت در سال گذشته افت فروش ۰.۴ درصدی را تجربه کرده است. سه بازار اول این خودروها به ترتیب چین با سهم ۳۶.۳ درصدی از کل فروش جهانی، آمریکا با سهم ۱۵.۸ درصدی و آلمان با سهم ۴.۲ درصدی بوده است.
همچون سالهای اخیر تویوتا کرولا با فروش ۱۲۰۹۰۰۰ دستگاهی و البته باوجود افت ۷.۹ درصدی در رتبه اول این کلاس قرار گرفته است. کرولا از سال ۱۹۶۶ تاکنون تولید میشود و چند دهه است که پرفروشترین خودروی جهان و تاریخ محسوب میشود. این خودرو تا به اینجا فروش بیش از ۴۵ میلیون دستگاهی داشته است. از سال ۲۰۱۲ تاکنون یازدهمین نسل کرولا در حال توزیع در ۱۷۰ کشور جهان میباشد.
رتبه دوم به فولکسواگن گلف با فروش ۹۵۱ هزار دستگاهی رسیده که آن هم از افت فروش ۳.۵ درصدی رنج برده است. گلف از سال ۱۹۷۴ تاکنون تولید شده و از سال ۱۹۷۶ تاکنون پرفروشترین خودروی قاره اروپا میباشد. هفتمین نسل گلف از سال ۲۰۱۲ تاکنون به فروش میرود. گلف تنها بهصورت هاچبک و استیشن عرضه شده و برادر سدان آن جتا نام دارد. نسخههای الکتریکی گلف e-Golf و گلف GTE نام داشته و به ترتیب از سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ در بازار حضور دارند.
هوندا سیویک با صعود ۲ پلهای به مقام سوم رسیده و فروش ۸۱۶ هزار دستگاهی آن حاکی از رشد بالای ۲۰.۴ درصدی است. سیویک از سال ۱۹۷۲ تاکنون در بازار بوده و دهمین نسل آن با فرم های بدنه ۳، ۴ و ۵ درب عرضه میشود.
فورد فوکوس که از جمع بالانشینان خداحافظی کرده فروش ۶۶۰ هزار دستگاهی و افت ۸ درصدی داشته و پس از آن نیز هیوندای الانترا با فروش ۶۲۲ هزار دستگاهی (افت ۲۱ درصدی) قرار دارد. خودروی بعدی فولکسواگن جتا است که در کلاس سدانها اول بوده اما در این لیست با فروش ۵۳۹ هزار دستگاهی و افت ۱۱.۵ درصدی در میانههای جدول جای گرفته است.
رتبه هفتم این لیست به مزدا ۳ با فروش ۳۹۶ هزار دستگاهی و افت فروش ۶.۲ درصدی رسیده و پس از آن نیز شورولت کروز با سقوط ۲ پلهای قرار دارد. نهایتاً تکمیل کننده لیست ۱۰ تایی ما خودروهای فولکسواگن ساگیتار و نیسان سنترا هستند.
در ادامه لیست ۱۰ خودروی کامپکت پرفروش جهان در سال ۲۰۱۷ را خدمت شما عزیزان تقدیم میکنیم:
درصد تغییر | میزان فروش در سال ۲۰۱۶ | میزان فروش در سال ۲۰۱۷ | نام خودرو | رتبه در سال ۲۰۱۶ | رتبه در سال ۲۰۱۷ |
۷.۹- | ۱۳۱۱۳۰۷ | ۱۲۰۸۱۷۹ | تویوتا کرولا | ۱ | ۱ |
۳.۵- | ۹۸۵۵۲۳ | ۹۵۱۱۳۶ | فولکسواگن گلف | ۲ | ۲ |
۲۰.۴ | ۶۷۷۵۸۷ | ۸۱۶۱۱۵ | هوندا سیویک | ۸ | ۳ |
۸- | ۷۱۷۲۵۲ | ۶۶۰۰۹۹ | فورد فوکوس | ۴ | ۴ |
۲۱- | ۷۸۸۴۷۲ | ۶۲۲۵۵۵ | هیوندای الانترا | ۳ | ۵ |
۱۱.۵- | ۶۱۰۲۶۰ | ۵۳۹۹۹۱ | فولکس واگن جتا | ۶ | ۶ |
۶.۲- | ۴۲۲۸۶۸ | ۳۹۶۵۵۲ | مزدا ۳ | ۸ | ۷ |
۲۴.۳- | ۴۴۶۱۲۱ | ۳۳۷۸۵۳ | شورولت کروز | ۷ | ۸ |
۴.۲- | ۳۴۱۳۳۱ | ۳۲۷۰۶۲ | فولکس واگن ساگیتار | ۹ | ۹ |
۲.۱- | ۳۱۷۳۲۴ | ۳۱۰۷۶۹ | نیسان سنترا | ۱۲ | ۱۰ |
منبع: focus2move
sina
۲۷ بهمن ۱۳۹۶رشد فروش رو!!!!
زنده باد سیویک
سامان اذری
۲۷ بهمن ۱۳۹۶ماشین نیس که بمبه
sina
۲۷ بهمن ۱۳۹۶رشد فروش سیویک رو وسط اون همه عدد منفی!!!
amin
۲۷ بهمن ۱۳۹۶سیویک جدید واقعا عالیه
sunmartin
۲۷ بهمن ۱۳۹۶زنده باد این، مرده باد اون ،مثلا به ما چه ربطی داره کی چقدر فروخته ؟ کیفیت و قیمت و کارایی و آپشن برای من مشتری مد نظر و در اهم واجباته که بدلیل قیمت بالا د راین بازار مکاره و گرانی که حضرات ایجاد کردن امکان خرید ندارم و مجبورم یک خودوری اقتصادی و اسپرت با قیمت 15 هزار دلار 105 ملیون با هزار تا قسط و وام و زجر بخرم و یا مزدا 2010 که 14000 دلاره برای من مشتری 140 ملیون تمام میشه پس فروش شرکت ها و غول های صنعتی مثل تویوتا رنو نیسان فولوکس جنرال موتور و کیا هیوندا که به ترتیسب بزرگترین تولید کنندگان خودور در جهان هستند و بلحاظ کیفیت حرف اول میزنن به من مصرف کننده ربطی نداره سود این شرکت ها به جیب صاحبان و سهامداران میره و چیزی که نصیب ما میشه کل کل و بحث هلی بی فایده است الان جندیدن ساله وضع به همین منوال میگذره و تغیری جزز گرانی نصیب من و امثالهم نمیشه
بهراد
۲۸ بهمن ۱۳۹۶همین یکه زارع گفته “انحصار بازار مارو نجات خواهد داد”
نه داوشم شما رو نجات خواهد داد و مارو هم بیچاره خواهد کرد،اینشم بگو ، خجالت نمیکشیدی میگفتی به فکر تولید پژو ۳۰۸ همون پژو سبز معروفه با قیمت ۷۰ تومن هم هستیم، بابا سلطان اعتماد به نفس، شما که بخوای نخوای میسازی لااقل با ما کاری نداشته باش
me84
۲۷ بهمن ۱۳۹۶.
کرولا رو خیلی دوست دارم. . می خوام ببینم سوار شدن به ماشینی که پرفروش ترین خودروی جهانه چه حسی داره. هر چند که شنیدم ماشین پیرمردیه.
سامان اذری
۲۷ بهمن ۱۳۹۶من نسل (نسخه اروپاییش ) رو سوار شدم البته تاکسی بود ?
نرم و ساکت و بی دردسر
ولی تو این کلاس انتخاب اولم هوندا سیویک هست که شاهکاره
هروز که میبینم بازم سیر نمیشم
لامصب از هر لحاظ کامله
حمیدرضا
۲۷ بهمن ۱۳۹۶جالبه ساگیتار فقط در چین فروخته میشه ولی جزو ده خودروی برتر هست هنوز که هنوزه این کلاس بازم بیشترین تعداد رو در جهان به خودش اختصاص میده و نشون میده که هنوزم خیلی از مردم دنیا دوست دارن سوار این ماشین ها بشن یا بهتر بگم قدرت خریدشون بیشتر به این کلاس میخوره
Behnam
۲۷ بهمن ۱۳۹۶این سایتhttps://focus2move.com/world-best-selling-compact-cars/ اگه تعداد فروش پرایدو تو ایران میدونست الان کرولا و سیویک و گلف باید پشت 111 و 131 و 132 میموندن?
کیوان
۲۸ بهمن ۱۳۹۶اقتصاد در این جدول حرف اول میزنه کرولا ماشین بی دردسری هست ما ۲۰۰۷ نزدیک ۶۰میلیون در این سرزمینه اما هوندا سیویک بسیار زیبا و چالاک است النترا هم قابل قبوله
Genius
۲۸ بهمن ۱۳۹۶خدایا!دنیا کجاست و ما کجا؟!؟آنها مابین انتخاب کرولا و الانترا و مزدا 3 و سیویک مانده اند ما هم اینجا بین دوراهی لوگان2008 یا 206+…!!!!!
ژان وال ژان
۲۸ بهمن ۱۳۹۶این کلاس خیلی وقته هر سال کاهش فروش داره
سیویک هم نهایتا امسال یا سال بعد بتونه فروش صعودی خودش رو حفظ کنه
سلیقه ی مردم از این کلاس برگشته