تقریباً نیمی از سال گذشته و خودروهای جدید زیادی در نمایشگاهها به چشم میخورند. آیا سال ۲۰۱۶ نیز میتواند رکورد دیگری برای صنعت خودروی ایالاتمتحده خلق کند؟ این مهم ممکن است اما برای الآن، ۱۳ خودروی پرفروش این بازار تا بدین جا را با هم مرور میکنیم.
- کیا سول – ۵۸۲۹۹ دستگاه
این خودرو نه تنها خودرویی محبوب در سگمنت خودروهای کوچک است بلکه پرفروشترین خودروی کیا تا ماه می نیز به حساب میآید. با فروش ۵۸۲۹۹ دستگاهی ثبت شده تا به امروز، سول از پس نیسان ورسای سدان و هاچبک با فروش ۵۷۷۷۸ دستگاهی برآمده است.
- شورولت کروز – ۶۸۰۶۵ دستگاه
جنرال موتورز یک مأموریت ویژه دارد و آن کم کردن وزن خودروهایش است و کروز ۲۰۱۶ جدید نیز ثابتکنندهی این موضوع است. شورولت ادعا میکند که کروز جدید ۱۱۵ کیلوگرم سبکتر از نسل پیشین است که این موضوع به بهبود هندلینگ و مصرف سوخت خودرو کمک میکند. کروز جدید تنها به مدت چند ماه است که در بازار حضور دارد بنابراین میتواند در پایان سال رتبهی خوبتری نیز داشته باشد.
- هیوندای الانترا – ۷۳۸۹۲ دستگاه
الانترا ۲۰۱۷ جدید ادامه دهندهی مشق جدید هیوندای در زمینهی لوکس بودن بیشتر و استفاده از تکنولوژیهای جدیدتر و فراتر از انتظارات شما است. برخی از تجهیزات برجستهی این خودرو عبارتاند از صندلیهای عقب گرم شونده، کروز کنترل تطبیق شونده و چراغهای زنون که در سر پیچها میچرخند.
- فورد فوکوس – ۸۳۶۵۳ دستگاه
فوکوس ST و RS سوپراستارهای فورد هستند اما مدلهای مجهز به پیشرانهی ۴ سیلندر ۲ لیتری فروش بهتری دارند. در مجموع، فورد فوکوس تا ماه می ۲۰۱۶ فروش ۸۳۶۵۳ دستگاهی را تجربه نموده که آن را به چهارمین خودروی پرفروش این سگمنت بدل کرده است.
- هیوندای سوناتا – ۹۲۵۴۷ دستگاه
شاسی بلندها و کراس اوورها جزو پرفروشترین ساختههای برخی خودروسازها هستند اما در مورد هیوندای این موضوع صدق نمیکند. سدان میدسایز سوناتا با فروش ۹۲۵۴۷ دستگاهی، در مجموع پرفروشترین ساختهی هیوندای در ۵ ماههی اول سال ۲۰۱۶ بوده است.
- نیسان سنترا – ۱۰۲۲۹۳ دستگاه
به لطف بازبینی وسیع، نیسان سنترا رشد فروش ۱۵.۳ درصدی را تا ماه می تجربه کرده و این خودرو را به رتبهی سوم سگمنت سوق داده است. تکنولوژی ایمنی فعال هماکنون در سنترا ۲۰۱۶ در دسترس است که کاملاً نسبت به گذشته شما را راضی میکند.
- شورولت مالیبو – ۱۰۴۱۸۷ دستگاه
مالیبو ۲۰۱۶ جدید بهطور قابلتوجهی از نسل قبلی خود بهتر است. نهتنها این خودرو سبکتر است بلکه فضای جادارتر، پیشرانههای جدید و کارا و تجهیزات ایمنی قابلی چون سیستم هشدار عبور عابران پیاده را ارائه میدهد.
- فورد فیوژن – ۱۲۰۳۱۳ دستگاه
فورد فیوژن بسیار خوب عمل میکند و در بحث فروش رقبای قدری چون شورلت مالیبو و هیوندای سوناتا را پشت سر گذاشته است. این به کنار، به زودی فورد فیوژن ۲۰۱۷ که در تصویر میبینید از راه میرسد و در آن شاهد نمای کابین بهبودیافته و تکنولوژیهای بیشتر خواهیم بود.
- هوندا آکورد – ۱۴۰۵۴۸ دستگاه
آلتیما تنها سدان میدسایزی نیست که برای سال ۲۰۱۶ بازطراحی شده است. هوندا آکورد ۲۰۱۶ نیز بهبود یافته و از تکنولوژیهای بیشتر همچون پکیج تجهیزات ایمنی فعال سود میبرد. استایل ظاهری خودرو نیز با استفاده از رینگهای ۱۹ اینچی بهبود یافته است.
- نیسان آلتیما – ۱۴۲۲۲۰ دستگاه
برای سال ۲۰۱۶، نیسان آلتیما فیس لیفتی جدید، تجهیزات استاندارد بیشتر و مدل اسپورت SR را دریافت کرده که از سیستم تعلیق اسپورت و ارتقاهای ظاهری همچون اسپویلر عقب سود میبرد. به نظر میرسد که این تغییرات مثمر ثمر بوده و آلتیما هماکنون دومین سدان میدسایز پرفروش پس از کمری است.
- تویوتا کرولا – ۱۵۱۲۴۳ دستگاه
مدلهای تولیدی کرولا شاید عمق مدلهای رقبایی چون سیویک و فوکوس را نداشته باشد اما این سدان به فروش خوب خود ادامه میدهد. به زودی ما شاهد عرضهی مدل تازه شدهی ۲۰۱۷ خواهیم بود و این مهم شاید به نزدیک شدن کرولا به رقیب همیشگی خود یعنی سیویک کمک کند.
- هوندا سیویک – ۱۵۸۰۳۰ دستگاه
استایل خودرو برجستهتر شده و پیشرانهها نیز جدید هستند و ترکیب این موارد باعث رشد ۲۲ درصدی فروش سیویک شده است. دهمین نسل سیویک دوران خوشی را سپری میکند و با معرفی نسخهی هاچبک و نسخههای اسپورت تر مثل سیویک Si میتوان به رشد فروش آن امیدوار بود.
- تویوتا کمری – ۱۶۷۱۹۹ دستگاه
کمری به مدت بیش از یک دهه حاکم بلامنازع سگمنت سدان های میدسایز است و نشانی از تغییر این رویه در سال ۲۰۱۶ دیده نمیشود. کمری فروش ۱۶۷۱۹۹ دستگاهی تا به این جای سال داشته که در واقع کاهش ۶.۳ درصدی را نشان میدهد اما بااینوجود باز هم فروش آن بیش از آلتیما و آکورد است.
منبع: motortrend
امین
۲۳ خرداد ۱۳۹۵کمری همچنان صدرنشین
کیان
۲۳ خرداد ۱۳۹۵خب آمار نشون میده که ژاپنیها تو خیلی کلاس ها رتبه یک هستن ، حالا واقعا من سوالم اینه که اونایی که کره رو فراتر از اسیا میدونن و میگن دیگه باید با المانها مقایسه بشن و … چی دارن الان بگن ؟!
آمار الکیه ، مردم اونجا فلان و بسان و بهمان و …
M
۲۳ خرداد ۱۳۹۵والا ما کسی ندیدیم که بگه کره فراتر از آسیاست بجز افرود بسیار معدودی مثل شما که تعصب بی حد و حصر به خودروهای ژاپنی(بخونید تویوتا) دارند و علاقه عجیب به تخریب خودروهای کره ای!(که خودش نشون دهنده احساس خطر هست)
اما کسانی که مغرض و متعصب نیستند همیشه عنوان می کنند که هیوندا-کیا به سرعت در حال رشد و پیشرفت و تولید خودروهای قابل قبول هستند.
نمونش هم همین مطلب که 3 تا خودرو از هیوندا-کیا حضور دارند!
خیلی از برندهای معتبر(از جمله بعضی برندهای ژاپنی) تو دنیا هستند که فروششون در بازرهای آمریکا و چین و اروپا و… از هیوندا-کیا کمتره.
ZIPPO
۲۴ خرداد ۱۳۹۵اولا باید خدمت شما عرض کنم که کره با توجه به اینکه یک خودروساز نوپاست و در این زمان کم به حجم بالایی از افتخارات و فروش دست پیدا کرده واقعا یک خودروسازی بسیار قدر هست و الان حقیقتا در خیلی از بازار ها داره به راحتی نویوتا و حتی در رده خودرو های لوکس المانی ها رو به چالش میکشونه
واقعا کره از لحاظ میزان سرعت رشد و موفقیت و به خصوص از لحاظ زبان طراحی الان ار اسیا کاملا جلوتره
جی تی ار
۲۳ خرداد ۱۳۹۵متاسفانه بدلیل وجود تعصب فراوان و اطلاعات قدیمی و بروز نشده در اذهان برخی مردم، قضاوت ها و بعضا توهین های بسیار نادرستی رخ می دهد. اولا این آمار فروش در دومین بازار خودرویی دنیا یعنی آمریکاست؛ در کل قاره ی اروپا مجموع فروش خیلی از خودروهای هیوندای و کیا از تویوتا بیشتر است. نگاهی به آمار فروش سانتافه یا سورنتو یا سوناتا و اپتیما در بازارهای مهمی چون انگلستان و دیگر کشورهای اروپایی بیندازید. پس نمی توان فروش بیشتر در قاره ی آمریکا را عامل برتری دانست. دوما اگر آمار خودروهای به فروش رفته در ناوگان تاکسیرانی کشورهای متعدد و من جمله آمریکا منتشر می شد، متوجه می شدید که ملاک خیلی از این خریداران، کم استهلاکی خودروهای تویوتا است و تویوتا در این زمینه بسیار خوب عمل می کند اما این به هیچ عنوان نشان برتری نیست. پس این احکام کلی در این مورد که تویوتا بهتر است یا هیوندا و کیا، بسیار اشتباه است. در هر سگمنت باید نماینده های هر برند در هر نسل با یکدیگر مقایسه شوند. اگر هم بخواهیم واقعا با دید علمی به قضیه بنگریم، در همین نسل اخیر سگمنت سدان میان سایز، تویوتا کمری در پس آکورد و مالیبویی که کمتر فروش کرده اند قرار گرفت و مزدا6 که اصلاً در این لیست حضور ندارد، مقام اول را کسب کرد. در اکثر مقایسه هایی که توسط سایت های معتبر انجام شده، رتبه بندی و احکام کلی بدین مضمون است.
http://www.pedal.ir/%d8%aa%d9%88%db%8c%d9%88%d8%aa%d8%a7/%d9%85%d8%a7%d9%84%db%8c%d8%a8%d9%88-%d9%87%d9%88%d9%86%d8%af%d8%a7-%d8%a2%da%a9%d9%88%d8%b1%d8%af-%d9%85%d8%b2%d8%af%d8%a76-%d8%aa%d9%88%db%8c%d9%88%d8%aa%d8%a7-%da%a9%d9%85%d8%b1%db%8c/
بهزاد
۲۳ خرداد ۱۳۹۵دوست گرامی به جای تاسف خوردن برای دیگران بهتره از قبل نگاه دقیقی به آمار بندازید. فروش کلی تویوتا و نیسان در اروپا از کیا و هیوندای بیشتره؛
فروش کلی در اتحادیه اروپا برای تویوتا بیش از 550 هزار دستگاه و همینطور نیسان و فروش هیوندای 466 و کیا 388 هزار دستگاه در 2015.
آمار کلی فروش اول 2016 اروپایی برای کیا اپتیما حدود 1700 دستگاه و سورنتو 4000 و سانتافه 3200 دستگاه بوده که این رقم ها در بازار آمریکا و چین شوخیه و شاید برای برخی مدلها در آمریکا در یک هفته بدست بیاد و بهتره قبل از صدور حکم برید دقیقا آمار را بررسی کنید.
سوناتا در اروپای غربی عرضه نمیشه و به جاش i40 به فروش میرسه و اونم در اول 2016 کلا 5000 عدد فروش داشته و با این آمارهایی که به خصوص از جانب کره ای دوستان ارائه میشه دود از کله بلند میکنه.
اهمیت بازار آمریکا به خاطر سودش هست در حالی که بسیاری از خودروسازان در اروپا فروش همراه با زیان دارند.
ایمان
۲۳ خرداد ۱۳۹۵بهزاد جان این کامنتو حتما بخون تا بیشتر دود از کلت بلند شه!
در بازار اروپا درسته که هیوندایی با حدود 466 هزارتا فروش اختلاف نچندان زیادی با 550 هزارتای تویوتا(بزرگترین خودروساز جهان) داره ولی بد نیست بدونی همین میزان فروش هیوندایی هم در اروپا از برندهای ژاپنی چون هوندا، مزدا، سوزوکی، میتسوبیشی و سوبارو بیشتر بوده!!
اسم بازار چین آورودی بد نیست بدونی فروش هیوندایی در این بازار در 2015 حدود 1029569 بوده که از فروش تویوتا، هوندا، نیسان ، مزدا، سوزوکی و میتسوبیشی بیشتر بوده!!!!!!!!!!!!(این یعنی در برزگترین بازار دنیا هیوندایی تمام ژاپنی ها را ناک اوت کرده!)
درسته که آمار فروش هیوندایی درآمریکا با تویوتا و هوندا و نیسان فاصله زیادی داره ولی همین فروش حدود 761 هزارتایی هیوندایی هم بیش از سوبارو و میتسوبیشی هست و اگر به نمودار رشد فروش هیوندایی-کیا طی 15 سال اخیر نگاهی بکنی متوجه میشی در آمریکا هم همواره رشد فروش داشتند!
البته اگر مجموع فروش برند هیوندای-کیا را محاسبه کنید وضعیت خیلی خیلی برای کره ای ها بهتر میشه!
یو اس اس اینترپرایز
۲۴ خرداد ۱۳۹۵اقا بهزاد خودروسازی ژاپن عالیه که شکی نیست ولی کره هم رشد خیلی سریع داشته قبول کن.
جی تی ار
۲۴ خرداد ۱۳۹۵دقیقا شما یکی از مخاطبین کامنت بنده اید.
یادم نمیاد تو کامنتم گفته باشم فروش کلی کیا یا هیوندا از تویوتا بیشتر باشه. کل کامنت بنده رو خوندی یا نه؟ سانتافه و سورنتو در صدر پر فروش ترین های کلاس خود در اروپا در سال 2015 هستند که در آمریکا اینطور نیست. اسپورتیج و توسان جزو پرفروش ترین های 2015 هستند که در آمریکا اینطور نیست. فروش اپتیمایا i40 که جانشین اروپایی سوناتاست با کمری در اروپا قابل قیاس نیست. اصلا قصد من مقایسه ی فروش نبود و نیست. تویوتا پر فروش ترین برند دنیاست. حرفم چیز دیگری بود که گویا شما علاقه ای به دریافت آن ندارید!!!…
اصلا هم نمی خوام وارد بحث مسخره ی تویوتا یا هیوندا یا کیا بشوم…
بهزاد
۲۴ خرداد ۱۳۹۵…
نیسان در سال گذشته بیش از یک میلیون و 250 هزار خودرو در چین فروخته و تویوتا یک میلیون و 30 هزار و هوندا 1.01 میلیون و طبق محاسبه شما هیوندای از نیسان بیشتر فروخته.
اگر یک شرکتی خوب میفروشه و کار خوب ارائه میده حقشه که رشد کنه ولی شما و برخی دوستان دائما یک جانبه به قضیه رشد نگاه میکنید انگار سایرین در مسیر رشد قرار ندارند و درجا ایستادند تا عقب بیوفتن و همینطور آمار غیر واقعی.
مثلا یکی از کارشناسان متخصص کره ای دوست در آلمان کلی کیا فورته میبینه یا کیا اپتیما بازار اروپا را قبضه کرده. اگر شرکت های کره ای موفق میشن یا ارزش افزوده ایجاد میکنند به مردمان خودشون میرسه یا آلمان یا ژاپن باشه و به هر حال چیزی به ماها نمیرسه.
بهزاد
۲۴ خرداد ۱۳۹۵جی تی آر گرامی شما بحث آماری سایر نقاط را پیش کشیدید و باز صحبت فروش کمری در اروپا مطرح شد! دوست گرامی کمری در اروپا نیست و جای اون آونسیس ارائه میشه و باز اگر دوست دارید آمار داشته باشید فروش کلی آونسیس در 2015 حدود 30 هزار و i40 هم 25 هزار و اپتیما حدود 3200 دستگاه بوده و نمیدونم چه اصراری به پافشاری در آمار اشتباه هست. اگر منظور شما چیز دیگری هست واضحتر بیان کنید ببینیم مشکل از کجاست.
sunmartin
۲۴ خرداد ۱۳۹۵جناب جی تی آر با تشکر از توضیح کامل شما بنده نمیدونم این کره ای ستیزی چرا در سایت پدال و بخصوص دنده 6 رواج پیدا کرده چه افرادی پشت این قضیه هستند ا..اعلم؟ لطفا سری به سایت dabde6 بزنید تا از هجویات و ستیزه جویی فرانسوی پرستان با کیا هیوندای مطلع شوید با تشکر از درج این مقاله که گویای همه چیز هست
جی تی ار
۲۴ خرداد ۱۳۹۵نمی دونم چرا شما یه جوری بحث می کنی که انگار من رو هوا حرف می زنم و شما دقیق. یا شما خیلی می دونی و من هچی حالیم نیست. دقیقا همون صفحه ای رو که این آمار رو زده بود دیدی رو من هم دیدم. به علاوه ی ده تب دیگر از سایت های مختلف. تویوتا کمری نسخه ی مخصوص بازار اروپا داره و ایرتویا هم نسخه ی هیبریدی آنرا 175 میلیون عرضه می کرد وقتی که نسخه ی آمریکایی آن 201میلیون شد.
حرفم هم خیلی واضحه فهمیدنش هم خیلی راحت….
بهزاد
۲۴ خرداد ۱۳۹۵دوست گرامی اون کمری مخصوص بازار روسیه و چند کشور شرق که جزو اتحادیه اروپا نیستند هست.
بنده نه موسس آمارگیری هستم نه علاقه ای به جنگ آماری دارم و تنها باعث این اتفاقات آمار دادن به روش کره ای دوستان بوده که گاهی مجبوریم از آمار واقعی بهره بگیریم.
ایمان
۲۵ خرداد ۱۳۹۵آقا بهزاد باید بگم شما که بقیه را به آمار دادن به روش خودشون متهم می کنی آماری که شما میدی اشتباه هست!!(یا شاید هم عمدا اشتباه می کنی)
در سال 2015 در بازار چین هیوندایی 1.029.569فروش داشته!!!
http://left-lane.com/china-car-sales-data/hyundai/
در سال 2015 در بازار چین نیسان 891.361 فروخته!!!!!!
http://left-lane.com/china-car-sales-data/nissan/
تویوتا هم 1.010.178 فروخته!
http://left-lane.com/china-car-sales-data/toyota/
بقیه برند های ژاپنی از جمله هوندا، میتسوبیشی، سوزوکی و … فروش بسیار کمتری به نسبت هیوندایی داشتن!(تو همین سایت چک کنند دوستان http://left-lane.com/ )
این یعنی هیوندایی در بزرگترین بازرا جهان (چین) تمام برندهای ژاپنی را ناک اوت کرده!!!!!
خواهشا اطلاعات دروغ ببخشید اشتباه!!!!!! ندید.
بهزاد
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ایمان جان به جای یکدندگی و تکرار مکرر اشتباه بیشتر تحقیق کنید.
در اول متن leftlane در آمار نیسان اشاره میکنه که این آمار فقط از مشارکت دانگ فنگ با نیسان هست و نیسان به غیر از دانگ فنگ با سایر شرکت های چینی تولید مشترک داره و در مجموع بیش از یک میلیون و 250 هزار دستگاه در چین فروش داشته و اگر اشتباه نکنم با رشد 32 درصدی که داشته احتمالا تا چند سال آینده شرکت های ژاپنی در چین مثل آمریکا فاصلشون بیشتر بشه.
باز هم اگر کمکی در آمارگیری از ما بر میاد بگید تا حداقل نگاه شما به مسائل روشنتر بشه.
ایمان
۲۵ خرداد ۱۳۹۵بهزاد جان اینجا بحث بر سر فروش خودرو با برند نیسان در بازار چین هست و شرکت نیسان هم فعلا این کار را صرفا با تشکیل یک جوینت ونچر با شرکت دانگ فنگ انجام می دهد! این که نیسان با چند شرکت دیگه دارای همکاری در زمینه تولید خودرو، پلت فرم، موتور و…. داره اصلا موضوع این بحث نیست و به همین دلیل هم در آمار فروش نیسان در left-lane لحاظ نشده!!!!! هیوندایی هم همین کار را انجام میدهد! ولی در آمار فروش این برند لحاظ نمی شود.
شما لازم نیست به من کمک کنی خواهشا با اطلاعات آبکی بقیه را گمراه نکن! در ضمن شما لازم نیست آینده را پیش بینی کنی! همین که هیوندایی با سابقه بسیار کمتر به نسبت رقبای ژاپنی در تمام بازارها بخصوص چین این چنین رشدی داشته خودش نویدبخش آینده ای نگران کننده برای رقبایش هست.
بهزاد
۲۵ خرداد ۱۳۹۵شرکت نیسان علاوه بر دانگ فنگ با شرکت zhengzhou و … در چین در حال ساخت خودرو هست و همینطور شرکت های خارجی دیگر همزمان با چند کمپانی چینی مشغول مونتاژ خودرو هستند و باز تکرار میشه تولید و فروش نیسان در چین بیش از یک میلیون و 250 بوده و امسال شاید از یک میلیون و 300 هزار دستگاه عبور کنه و اون آمار شما مختص فقط یکی از مشارکت های نیسان هست و شامل کل تولیدات نیسان با نشان این برند در چین نیست.
شرکت هیوندای در سال جدید تا به حال با رشد منفی 6 درصد در بازارهای جهانی روبرو بوده و شاید تا آخر سال بتونه رشدشو مثبت کنه شاید هم نتونه و این به خودشون ارتباط داره ولی شما باز به دنبال نشان دادن موضوعات غیر واقعی آماری هستید و پیشنهاد میشه دقت نظر داشته باشید.
ایمان
۲۶ خرداد ۱۳۹۵zhengzhou همون جوینت ونچری هست که شامل نیسان و دانگ فنگ میشه!! کل تولیدات این شرکت یا برند نیسان دارن یا دانگ فنگ!! اینم لینک سایتشون
http://www.zznissan.com.cn/english/dongfeng/about/Brand_concept.php
یعنی اینقدر سطح اطلاعاتت پایینه؟؟؟؟؟خخخخخخخخخخخخ
بهزاد
۲۶ خرداد ۱۳۹۵چی شد ، در نهایت تونستی بفهمی نیسان چقدر در چین فروخته؟
هنوز بر طبل آمار خودتون میزنید؟ خدا روزیتو جای دیگه بده و امیدوارم بتونید به اطلاعات درست دست پیدا کنید.
کیان
۲۴ خرداد ۱۳۹۵چقدر جبهه گیری شدید ، باید قبول کنیم ظاهرا کسایی که میان پدال ظاهر ماشین و آپشنها بیشتر براشون مهم هست تا …
اول ج به اونایی که میگن کره تو طراحی خیلی جلو هست و فوق العاده هستش و …
ظاهر سلیقش ، کسی نمیتونه بگه مطلق چی از چی بهتره ، 4 نسل کمری داخل کشور هست ، و 3 نسل سوناتا ، کمریها هنوزم سادگی جاافتادگی خودشون و دارن اما سوناتا وای اف با اومدن ال اف اصلا قابل تحمل هم نیس دیگه .
یه نگاه ساده به طراحی سوناتا و ازرا و النترا نشون میده خوده هیوندایی فهمیده اشتباه کرده ، همه رو بادکنکی اغراق امیز و پفکی طراحی میکرد ، خیلی شلوغ و مشوش بود طراحی ، حالا الان واقعا طراحیش پخته داره میشه زبان طراحی خاصی داره پیدا میکنه ، طراحی داخل کابین به طرز خوبی دارن از هم تبعیت میکنن ، هرچند هرچند داخل کابین کیا و بعد هم هیوندایی خیلی الهام گرفته از سایر برندهاس ولی خوب شده (کیا که دیگه بی ام و رو داره کپی پیست میکنه).
دوم ، کیل هیوندای و یه جوری میگن سرعت پیشرفتشون خوبه ، انگاری بقیه شرکتها کنار جاده وایسادن دارن چایی میخورن !!!!
یه نگاه ساده حتی به خودروی چینی وارداتی که 2 نسلشون اومده نشون میده که چینی ها هم خیلی پیشرفت داشتن (ام وی ام 315 و ایکس 33)
یه سوال از اونایی که میگن کره پیشرفت کرده : کدوم ماشین کره گیربکسش مال کره هستش و دنده عوض کردنش مناسبه ؟!
جنسیس کوپه برای زد اف آلمان ، وراکروز و جنسیس سدان هم آیسن ژاپن !!
موقعی که بحث آمار میشه ، میگن مگه همه چیز آماره !!! بحث کیفیت میشه ، میگن آدم مگه چقدر میخواد ماشین و نگهداره !!!
بحث استهلاک و فنی و صرف هم به کنار !!!
بازار آمریکا برای این ملاک هستش چون بازار برای همه برندها شرایطش یکسانه و رقابتی ترین حالته ، تو اروپا برای همه ماشینهای وارداتی تعرفه دارن !!!
همین آئودی و بی ام و تو خود کره از خیلی مدلهای هیوندایی بیشتر فروش دارن حتی با تعرفه بالاتر ، یه ماشینی مثه اصلان هیوندایی حتی اندازه ایمپالا هم فروش نداشت و منقرض شد کلا .
کیا و هیوندایی چه تکنولوژی رو ارائه کردن به صنعت خودرو ، جز کپی برداری چیزی انجام دادن ؟!!
پیشرفتش در حد معمول بوده و در قبال ما فوق العاده بوده ، ولی جلو آلمان ژاپن و آمریکا سالها کار داره با فرض اینکه اونها هیچ پیشرفتی نداشته باشن و در همین نقطه بمونن.
امیرحسین
۲۴ خرداد ۱۳۹۵دوستان کره ای سوار که هیوندای و کیا رو متر و معیار صنعت خودروسازی میدونن.مثلاً دوستانی نظرات مشعشع صادر کردن که بجای رولز رویس میشه جنسیس خرید و باقی پول رو خرج یه ویلای آنچنانی کرد!!!!!!!
اگر دوستان اهل مطالعه و خواندن متن طولانی باشن بارها گفته شده که فلسفه تولید ماشین کره ای اقتصادی و ارزان بودن بوده برخلاف ژاپنی ها که در دهه هفتاد با مونتاژ دقیق و دوام سعی در کسب بازار داشتن.مثلاً هیوندای برای برند جنسیس 5 سال گارانتی و 7 سال خدمات جاده ای ارائه میده در حالی که بی ام و تنها 3 سال ماشین هاش رو گارانتی میکنه و برای خدمات جاده ای باید پول اضافه داد
در مورد اروپا هم همه میدانند که اروپائیان برندهای خودشون رو استفاده میکنن و درصد فروش اکثر کمپانی ها غیر اروپایی پایین هست بنابراین فروش کم ژاپنی ها در اروپا به عنوان نقطه ضعف مطرح نکنید
البته کره ای ها در یک مبحث پیشرو و پیشگام اند و مهارت شایانی دارند و آن فریب مردم با امکانات گول زنک و غیرکاربردی هست
walid
۲۳ خرداد ۱۳۹۵آلتیما عشق منه
شایان
۲۳ خرداد ۱۳۹۵این آمار مربوط به پرفروش ترین خودروها در آمریکاست لطفا واضح توضیح بدید
بهزاد
۲۳ خرداد ۱۳۹۵با سپاس از مطلب ، اما اگر ترتیب کلی فروش در بازار آمریکا مد نظر بوده این لیست اشتباهه چون وانت بارها و کراس اوورها در نظر گرفته نشده و اگر منظور اصلی سدان ها باشه درست هست ولی در متن به اون اشاره نشده.
عیسی
۲۳ خرداد ۱۳۹۵اسم کمری که میاد حالت تهوع میگیرم…مخصوصن این یکی دو نسل اخریش…زشت و قدیمی و کم امکانات…فقط به درد تاکسیا و پیرمردا میخوره…کسایی که با تعصب میگن فقط تویوتا..
Sina
۲۴ خرداد ۱۳۹۵موسی جون کمریو ولش کن دادا
پرایدتو سوار شو
کمریم شد ماشین اخه
Amir
۲۴ خرداد ۱۳۹۵منم واقعا نمیفهمم هوندا اکوردی که از هر لحاظ از کمری سره فروشش از کمری کمتره واقعا چرا اینطوریه؟
ali
۲۳ خرداد ۱۳۹۵اخ جونم بازم چندتا امریکایی در لیست پرفروشها هستن
شایان
۲۳ خرداد ۱۳۹۵خب معلومه باید چند تا آمریکایی باشن میخواستی تویه کشور خودشونم نفروشن تازه این آمار نشون میده که ژاپنی ها پرچم دار فروش هستن در آمریکا و از 13 مدل پرفروش فقط 4 تا آمریکایی هستن حتی کره هم 3 مدل داره
ali
۲۳ خرداد ۱۳۹۵متوجه منظورم نشدی
احمد باقری
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ژاپنی ها خوب کار کردن. کمری هم که دیگه جای خود داره.
احسان(احسان سابق)
۲۳ خرداد ۱۳۹۵سیویک بعد از 2 سال دوباره جای خودش رو از کرولا پس گرفت.اما چیزی که مشخصه اینه که شاسی بلندها جای سدان ها رو خیلی تنگ کردن.تقربا تمام ماشین های این لیست امسال نسل جدیدشون اومد یا فیس لیفت شدن.با این وجود به جز چند مورد فروش این کلاس کم شده و مفه به نفع شاسی بلندها و تراک های بزرگ سنگینی میکنه
تمدن عرب
۲۳ خرداد ۱۳۹۵شورولت مالیبو 2016 اگه پیشرانه با تنفس طبیعی داشت بنظرم از فروش بیشتری برخوردار بود
امیر محمد
۲۳ خرداد ۱۳۹۵همون خودرو های شایسته ای هستن فقط کیا سول به بقیه نمیخوره قشنگه ولی طراحش از قوطی کبریت الهام گرفته
Huracan
۲۳ خرداد ۱۳۹۵بازم هیوندای و کیا در جمع بزرگان، و خبری از رقبای آلمانی نیست، یو ها ها ها
شایان
۲۳ خرداد ۱۳۹۵منظورت از رقبا دقیقا کدوم برندها هستن؟
امیر
۲۳ خرداد ۱۳۹۵اولا فروش بالا بدلیل کیفیت حتما بهتر نیست نمونش همین کمری دربسیاری سایتای خودرویی درهم رده های خودش اخربوده اکٍثرا پس فروش بالا حتما رابطه مستقیمی با برتربودن کیفیت نداره
علیرضا
۲۳ خرداد ۱۳۹۵بابا دیگه شورشو درآوردید هر خبری تو پدال میذارن یه عده میگن ژاپن یه عده کره یه عده آلمان و آمریکا و انگلیس به جای اینکه همش سر این کشورا بحث و جدل کنید ازشون الگو برداری کنید و پیشرفت کنید نه همش بحث بیخود و بی ارزش
امیر محمد
۲۳ خرداد ۱۳۹۵این بحث ها هیچ وقت تمومی نداره تو همه زمینه ها هم هست از موبایل و قطعات کامپیوتر گرفته تا بین خواننده ها.
آین بحث ها هم خوبه تا وقتی که به دعوا و توهین کشیده نشه این جور بحث ها تا وقتی از حد نگذره بخش نظرات رو جذاب می کنه
Sina
۲۳ خرداد ۱۳۹۵جالبه کیا سول، آکورد، سیویک و تا حدودی کمری و کرولا تو ایران فروش خیلی پایینی دارن، کلا ادمای متفاوتی هستیم ما
اسماعیل
۲۳ خرداد ۱۳۹۵فروش پایین اینها به خاطر خدمات افتضاح نمایندگی هاشون هست. من راو4 گرفتم. ایرتویا روی ایران خودرو را سفید کرده.
صادق
۲۳ خرداد ۱۳۹۵نبودن بنز و بی ام و ………….و خیلی از خودروهای دیگه دلیل بر بد بودن انها نیست.
چون پرفروش ترین خودروها در دنیا خودروهای اقتصادی هستن و همین طور بحث سلیقه هم هست.
خودروهای اقتصادی دارای قیمت مناسب-هزینه نگهداری پایین و استهلاک کم هستن.
این لیست که میبینید همشون خودروهای اقتصادی و خوب هستن چه کره ای و چه ژاپنی یا امریکایی.
همچنین بحث سلیقه شخصی در انتخاب طراحی خودرو هم بسیار در فروش یک خودرو مهم هستش.
مثلا مردم ایران طرح کیا سول را نمیپسندن.
به عنوان مثال سوبارو خودرویی خوب و اقتصادیه ولی شاید مردم هر دیاری انرا نپسندن.
مثلا یه خودرویی مثل بی ام و دارای قیمت بالا همراه با هزینه نگهداری بسیار بالاست که به درد قشر متوسط و روبه پایین مردم کشورهای مختلف نمیخوره.
هرچند که در ایران همین خودروهای معمولی دارای قیمتهای نجومی هستن.
Iman
۲۳ خرداد ۱۳۹۵وقتی صحبت از پر فروش میشه باید بازه قیمتی هم ذکر بشه اینها خودروهای پرفروش ارزان قیمت هستند و شرایط فروش هم خیلی مهم هستند برای مثال النترا با قیمت ۱۷هزار دلار ارزانترین و کمری se 2016 حدود ۲۴ هزار، میشه گفت پر فروش های زیر 30هزار
Reza.jz
۲۴ خرداد ۱۳۹۵به نظر من اکورد بهتر از کمری هست
Archi KHAN
۲۴ خرداد ۱۳۹۵ایوول به ژاپن
و ایوول به هوندا : آکورد و سیویک عالین …
محمد_کیا
۲۴ خرداد ۱۳۹۵http://focus2move.com/world-best-selling-car/
لطفا این آمار رو ببینید…این آمار کلیه همه نوع ماشین تو 4 ماه اول سال هست..میبیند که بازم هیوندا در لیست جا داره…و تویوتا اوله
آمار برای بازار جهانیه..ن فقط یک کشور خاص
sajjad
۲۴ خرداد ۱۳۹۵این فیوژن شاهکاره، مهندسی تشخیص چاله واقعا عالیه
محمد
۲۴ خرداد ۱۳۹۵ماشین فقط ژاپنی وامریکایی والمانی.
ژاپن همیشه ماشیناش جز بهترینها بوده وهست..همیشه همه جا حرفی واسه گفتن داشته وداره…همیشه توی اوج هستن
داریوش
۹ آبان ۱۳۹۵دورتون بگردم!ماکجای این آمار هستیم.چرادرمورداین وان تعصب داریم این برندهانه تنها میزان فرش شان درامریکامهم است ،بلکه سرمایه گزاران وصاحبان اصلی هم آمریکایی هستند،حتی طراحان هم غیرکره ای و ژاپنی میباشند