- کلاس خودروهای اسپورت ممتاز کوچک
میزان فروش در این کلاس در سهماهه دوم سال رشد ۱۸.۴ درصدی داشته و تعداد ۷۴۳۵ دستگاه خودرو به خانه مشتریان جدید راه پیدا کردهاند. میزان رشد فروش سهماهه اول این کلاس نیز ۱۱.۴ درصد بوده است. این عملکرد دقیقاً در مقابل میزان فروش خودروهای اسپورت معمولی است. در این کلاس شاهد افت فروش ۱۵ درصدی در سهماهه دوم سال هستیم. پیشروی کلاس خودروهای ممتاز کوچک مرسدس بنز SLK بوده که در فرایندی فیس لیفت شده و بهصورت همزمان نامش به SLC تغییر یافته و هماکنون جایگاه خود را به پورشه کیمن واگذار نموده و با فاصلهی نسبتاً کمی بالای سر نسل جدید آئودی TT قرار دارد.
- نکات برجستهی نیمه اول سال ۲۰۱۶
هماکنون پیشروی جدیدی را برای این کلاس میبینیم. پس از سهماهه اول پایدار، میزان فروش پورشه کیمن در سهماهه دوم سال افزایش ۳۷.۶ درصدی دارد که برای پیشی گرفتن این خودرو از مرسدس بنز SLC که در نیمه اول و دوم سال به ترتیب ۲۹.۸ و ۱۶.۵ درصد افت فروش را شاهد بوده کافی است. به زودی SLC بهروزشده به نمایندگیها راه پیدا میکند و مرسدس امیدوار است که دوباره به صدر بازگردد.
آئودی TT در نیمه دوم سال ۲۰۱۵ تجدید حیات یافته و از رشد فروش خود لذت میبرد.TT با پشت سر گذاشتن پورشه باکستر به ردهی سوم پرفروشهای کلاس صعود کرده است.
باکستر نیز بهروز شده و نام جدید ۷۱۸ باکستر را برای خود انتخاب کرده و برای اولین بار از پیشرانهی ۴ سیلندر در این خودرو استفاده میشود.
آلفارومئو 4C نیز در سهماهه دوم سال رشد فروش داشته و نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۵ میزان ۳۶ درصد به فروش آن اضافه شده است. در کل آلفا نیمه اول سال را با افت فروش ۲۹ درصدی پشت سر گذاشته است.
- کلاس خودروهای اسپورت کوچک
نیمه اول سال شاهد افت فروش ۷ درصدی در این کلاس خودرویی هستیم. در ۶ ماه ابتدایی تعداد ۱۷۲۰۴۰ دستگاه خودرو در این کلاس تحویل مشتریان شده است. پس از رشد ۳ درصدی فروش در سهماهه اول سال، نیمه دوم سال افت ۱۵ درصدی را تجربه نموده است.
- نکات برجستهی نیمه اول سال ۲۰۱۶
در این کلاس شاهد شوک بزرگی در رتبهبندی فروش مدلهای عضلانی آمریکایی هستیم. شورولت کامارو که از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ پیشروی فروش آمریکاییهای عضلانی بوده، پیش از واگذار کردن این عنوان به نسل جدید فورد موستانگ، در سهماهه دوم سال ۲۰۱۶ فروش کمتری نسبت به دوج چلنجر داشته است. چلنجر که نسل سوم آن از سال ۲۰۰۸ در بازار حضور دارد پیش از این در دو ماه مارس و اکتبر ۲۰۱۵ کامارو را در امر فروش جا گذاشته بود (با اختلاف ناچیز ۱۶۰ دستگاهی) اما در سهماهه دوم سال ۲۰۱۶ چلنجر در دو ماه می و ژوئن با فروش بیشتر ۱۳۶۰ دستگاهی پشت کامارو را به زمین زده است. البته کامارو در ۴ ماه ابتدایی سال به حد کافی فروش داشته تا بالای این خودرو در جدول قرار بگیرد اما همین عملکرد نیز برای دوج جالب است.
کوپهی کرهای هیوندای ولوستر در نیمه اول سال رشد فروش ۱۵ درصدی داشته و باعث شده تا در ردهی چهارم و بالای سایون tC قرار بگیرد. میزان فروش مزدا MX-5 میاتا نسبت به فروش نسل قبلی خود در سال گذشته بیش از دو برابر شده است.
- کلاس خودروهای اسپورت بزرگ
سهماهه دوم امسال برای این کلاس خودرویی چندان دلچسب نبوده و شاهد افت ۱۴ درصدی و فروش ۱۳۶۶۸ دستگاهی خودرو بودهایم که در مجموع باعث افت فروش ۱۶ درصدی خودرو در نیمه اول سال شده است. همهی مدلها به جز مرسدس-ایامجی GT در نیمه اول سال با افت فروش مواجه بوده است. پورشه ۹۱۱ فیس لیفت و آئودی R8 جدید رشد فروش را در برههای از سال داشتهاند اما این عملکرد برای جبران افت سهماهه اول کافی نبوده است. هرچقدر هم که عملکرد خودروها در این کلاس قوی باشد به نظر نمیرسد که بتوانند با یکی از پرفروشترینها یعنی شورولت کوروت رقابت نمایند.
- نکات برجستهی نیمه اول سال ۲۰۱۶
میزان فروش شورولت کوروت ۲۰ درصد کاهش یافته اما باز هم غلبهی خود در این کلاس را حفظ کرده و نسبت به نزدیکترین رقیب خود یعنی پورشه ۹۱۱ فروش تقریباً سه برابری دارد. البته به لطف استفاده از پیشرانههای بهروز شده، پورشه نیز فروش خود را پایدار کرده است.
اگر جگوار افت تایپ تنها پیروز سهماهه اول سال باشد، اما فروش آن در سهماهه دوم با افت ناگهانی ۱۹ درصدی مواجه بوده و در نهایت این خودرو نیمه اول سال را با افت فروش ۷ درصدی پشت سر گذاشته است. در سهماهه دوم مرسدس بنز SL در امر فروش از جگوار پیشی گرفته اما جگوار هماکنون سفتوسخت به ردهی سوم جدول چسبیده است.
نیسان GT-R به افت خود ادامه داده و در سهماهه دوم سال در امر فروش از R8 ضعیفتر عمل کرده و رتبهی هفتم خود را به حریفی آلمانی واگذار نموده است.
منبع: left-lane
Elemento
۱ شهریور ۱۳۹۵منم به آکورا NSX خوش آمد میگم. خوش آمدی لامبورگینی ژاپنی.
واقعا نمیدونم چرا AMG GT در حد اسمش نفروخته. به نظر من که ماشین ایده آلی هست. امیدوارم فروشش بهتر بشه.
البته 911 هم جای هیچ حرفی باقی نمیذاره. پورشه فروش هر سال داره بهتر میشه. رقبا هوای خودشون رو داشته باشن.
چلنجر و ماستنگ و کامارو هم که آدمو سر سه راهی قرار میدن. هر کدومشون خوبی های خاص خود رو دارن و نمیشه گفت کدوم بهتره. سلایق متفاوته.
جگوار خیلی عالی داره کار میکنه.
به نظ
Elemento
۱ شهریور ۱۳۹۵نتونستم ویرایش کنم.
فروش پورشه هر سال داره بهتر میشه.
جگوار خیلی عالی داره کار میکنه. به نظر من هنوز خیلی جا برای افزایش فروش داره. چون برند پر طرفداریه. خصوصا در کانادا و آمریکا.
نیسان GTR باید حواسش به آکیورا nsx باشه.
uss zumwalt DDG-1000
۲ شهریور ۱۳۹۵موافقم با شما
مجید
۱ شهریور ۱۳۹۵همه ماشینای این لیست دوست داشتنی هستند ولی من خانواده پورشه و ماسل کارها به علاوه محصولات نیسان رو بیشتر دوست دارم
(ali (CHEVY NOVA
۱ شهریور ۱۳۹۵ببین امریکن کارز چه کرده بابا پر فروش ترین ها بابا محبوب ترین ها بابا خوشگل ترین ها
اگه امریکایی ها نبودن چی میشد خدا واقعا نمیشد دنیای ماشین رو بدون هیولاهای امریکایی تصور کرد
باباچرا دیونه میکنه طرفدارای بیشمارشون رو امریکن کارز
AMERICAN CARS FOR EVER
Sir William Wallace
۱ شهریور ۱۳۹۵اه خودروهای اصیل کشور((انگلیس))مورد علاقه من کجاست پس؟!! آقا این آمار از بیخ اشتباست.
دوچرخه سوار
۱ شهریور ۱۳۹۵بنز و پورشه بهترینن.
چلنجر هم خوبه اگه هل کت باشه که عالیه .
Hj
۱ شهریور ۱۳۹۵چلنجر جاش رو داره پیدا میکنه بهرحال بعده اندی سال غیبت در این کلاس از سال ۲۰۰۸ که مدل جدیدش رو معرفی کردن تازه داره جاش رو پیدا میکنه!!فروش ولستر خیلی جالب بود برام که از سوبارو brz و سایون tC زده جلو!!!!حیف که لش ترین مدلش اومد ایران?
علیرضا
۲ شهریور ۱۳۹۵قوی ترین مدل اش هم افتضاح هست و محض رضای خدا هیچ کدام از مجلات و کارشناسان از هیوندای ولاستر خوششون نمیومده
کاوه آهنگر
۱ شهریور ۱۳۹۵انتظار داشتم فروش گودزیلا ی جوان یعنی نیسان زد 370 بیشتر باشه. این انصافه که ولوستر رتبه چهارم فروش رو داشته باشه و سلطان دریفت در رتبه نهم فروش باشه ؟
Elemento
۱ شهریور ۱۳۹۵به سلطان دریفت بودن چه ربطی داره آخه عزیز من؟؟!!!…..
کاوه آهنگر
۱ شهریور ۱۳۹۵من فقط یکی از ویژگی های این ماشین رو گفتم فقط همین ، اگه اشتباهی کردم شما به بزرگی خودتون ببخشید !
دوست دارم بدونم کسانیکه به نظر من منفی دادن آیا واقعا ولوستر را به نیسان z370 ترجیح میدن ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Elemento
۲ شهریور ۱۳۹۵ولوستر ماشین خیلی خوبیه.
خرفت ترین مدلش رو باز هم خرفت تر کردن بعد آوردن ایران !!
اگه 370 z هم وارد ایران میشد خدا میدونه چیه بلایی سرش میاوردن.
علیرضا
۲ شهریور ۱۳۹۵جان من هیوندای ولاستر ماشین خوبیه!!!!!!از مجلات داخلی و خارجی یک مورد مثال بزنید که از ولاستر تمجید کرده باشن؟؟؟مدل توربو رو میگم وگرنه 1.6 لیتری تنفس طبیعی که شوخی هست!!!
Ali.usa
۱ شهریور ۱۳۹۵کوروت واقعا مستحق همچین جایگاهیه
احسان(احسان سابق)
۱ شهریور ۱۳۹۵واقعا جذابترین بازار دنیا بازار امریکا هست.فقط بهترین خودروهای دنیا در هر کلاس در این کشور فروخته میشه
ارمان
۱ شهریور ۱۳۹۵اعودی تیتیو بین ?
حميد
۱ شهریور ۱۳۹۵خوشبحالشون چقدر قدرت انتخاب
سید مهران میرابوالقاسمی
۱ شهریور ۱۳۹۵فقط مزدا واقعا لذت این ماشین فوق العاده است همون طور که جرمی کلارکسون گفته.
USA & JAPAN
۲ شهریور ۱۳۹۵nissan mazda acura american muscle cars
همشون عشقن بجز وولستر
علیرضا
۲ شهریور ۱۳۹۵الان عشق کره ای میریزن رو سرت برادر عزیزم!!!!چطور جرات کردی بگی همه عشق اند بجز ولاستر؟؟؟
مسعود
۲ شهریور ۱۳۹۵به همه تسلیت میگم چون دوج وایپر دیگه تو آمارها نیست و ازش سخنی به میان نمیاد.شاعر میگه:
از دل برود ، هر آنچه از دیده برفت.
یک دقیقه سکوت :'(
کاوه آهنگر
۲ شهریور ۱۳۹۵بیا برگرد تا خونه از عادتت سیر نشده ، تا نگام با یک نگاه تازه درگیر نشده ، بیا تا اومدنت دیر نشده ، دلها دلگیر نشده ، تا هنوز فاصلمون جوونه و پیر نشده ، آخه شبها جای خواب تو چشمام دریای آبه ، ساعته دیواری از وقتی که رفتی توی خوابه …
تقدیم به وایپر عزیز
احمد باقری
۲ شهریور ۱۳۹۵خوب کار کردن.
فرهاد كرمستجی
۳ شهریور ۱۳۹۵روانی کروتم… با تمام احترام به المانی های دوست داشتنی با اون مهندسی… با احترام به ژاپنی های دوباره خیز برداشه مثل اکورا.. امریکن ماسل کارز نه از رو منطق نه از رو ظاهر بلکه همینجوری و یه جور خاصی روانیشونم