بالاخره به آخرین قسمت از گزارش معرفی پرفروشترین خودروهای بازار اروپا در سال ۲۰۱۵ رسیدیم. در این قسمت سعی کردیم تا پایانی جذاب و باشکوه را رقم بزیم و در نتیجه در این قسمت، به بررسی خودروهایی خواهیم پرداخت که خصوصاً در بین جوانان بسیار محبوب هستند؛ تا جایی که تصویر این خودروها عکس پسزمینه کامپیوتر و یا تلفن همراه بسیاری از دوستداران خودرو هستند. شاید تاکنون حدس زده باشید که قصد داریم آمار فروش خودروهای اسپرت و سوپراسپرت را در قاره اروپا بررسی کنیم.
خودروهای اسپرت جمعوجور
همانطور که در اکثر بخشهای قبلی یکی از خودروسازان آلمانی عنوان پرفروشترین خودروی سگمنت را به خود اختصاص داده بودند، در این بخش نیز برتری آلمانیها چندان تعجبآور نخواهد بود. شایان توجه است که خودروهای آلمانی موجود در این لیست بهطور متوسط قیمت بالاتری نسبت به رقبای موجود دارند و کسب رتبههای بالاتر نسبت به رقبا نشاندهنده ارزش در برابر پرداخت بالای این خودروها نسبت به سایر رقباست.
پورشه کیمن، تویوتا GT86، و آلفا رومئو 4C نیز رتبههای هشتم تا دهم فروش خودروهای اسپرت جمعوجور در بازار اروپا را از آن خود کردهاند.
لیست فروش کامل خودروهای این کلاس را میتوانید در جدول زیر مشاهده کنید:
اسپرتهای جمع و جور | ۲۰۱۵ | ۲۰۱۴ | تغییر | |
۱. | آئودی TT | ۲۲.۴۱۷ | ۹.۷۶۸ | ۱۲۹% |
۲. | مرسدس-بنز SLK | ۱۰.۳۶۹ | ۱۱.۱۱۴ | -۷% |
۳. | مزدا میاتا MX-5 | ۶.۷۴۶ | ۵.۷۸۶ | ۱۷% |
۴. | فورد ماستنگ | ۴.۷۱۰ | ۵۵۶ | ۷۴۷% |
۵. | پورشه باکستر | ۴.۶۵۵ | ۵.۰۲۸ | -۷% |
۶. | پژو RCZ | ۴.۱۹۰ | ۵.۷۹۶ | -۲۸% |
۷. | بامو Z4 | ۴.۰۹۳ | ۵.۳۷۳ | -۲۴% |
۸. | پورشه کیمن | ۳.۳۴۲ | ۳.۲۳۶ | ۳% |
۹. | تویوتا GT86 | ۱.۶۶۱ | ۲.۶۱۷ | -۳۷% |
۱۰. | آلفا رومئو 4C | ۱.۰۴۷ | ۹۵۹ | ۹% |
۱۱. | نیسان 370Z | ۷۶۰ | ۶۶۹ | ۱۴% |
۱۲. | سوبارو BRZ | ۴۱۷ | ۶۰۳ | -۳۱% |
۱۳. | شورولت کامارو | ۳۶۷ | ۹۳۲ | -۶۱% |
۱۴. | لوتوس الیز | ۳۴۷ | ۲۷۴ | ۲۷% |
۱۵. | لوتوس اگزیج | ۳۰۵ | ۲۶۵ | ۱۵% |
۱۶. | لوتوس اوورا | ۱۷۶ | ۹۸ | ۸۰% |
۱۷. | هیوندای جنسیس کوپه | ۸ | ۶۶ | -۸۸% |
مجموع | ۶۵.۶۱۰ | ۵۳.۱۴۰ | ۲۳% |
خودروهای اسپرت بزرگ
در این بخش از بازار هم تاج پادشاهی مجدداً بر سر یک آلمانی قرار گرفته است و چه خودرویی شایستهتر از پورشه ۹۱۱ برای بر سر نهادن این تاج؟ ۹۱۱ که بخش بزرگی از فروش این سگمنت را به خود اختصاص داده است، با اختلاف زیادی نسبت به رقبا بر تخت پادشاهی تکیه زده است. اما برتری آلمانیها تنها منحصر به پورشه نمیشود، چراکه از ۶ خودروی برتر در این بخش، پنج خودرو از برندهای آلمانی هستند.
در جدول زیر میزان فروش خودروهای اسپرت بزرگ در اروپا در سال ۲۰۱۵ را مشاهده میکنید.
خودروهای اسپرت بزرگ | ۲۰۱۵ | ۲۰۱۴ | تغییر | |
۱. | پورشه ۹۱۱ | ۱۴.۳۸۶ | ۱۲.۹۸۷ | ۱۱% |
۲. | جگوار F-type | ۴.۵۵۷ | ۴.۶۴۱ | -۲% |
۳. | مرسدس-ایامجیGT | ۲.۵۰۸ | ۷۱ | ۳۴۳۲% |
۴. | بامو i8 | ۲.۰۵۶ | ۱.۱۳۳ | ۸۱% |
۵. | مرسدس-بنزSL | ۲.۰۰۰ | ۲.۶۵۰ | -۲۵% |
۶. | آئودی R8 | ۱.۱۰۸ | ۸۵۹ | ۲۹% |
۷. | فراری کالیفرنیا | ۸۲۵ | ۴۲۶ | ۹۴% |
۸. | آستون مارتینV8/V12 ونتیج | ۷۰۵ | ۷۱۲ | -۱% |
۹. | مازراتی گرن توریسمو | ۳۱۷ | ۳۸۸ | -۱۸% |
۱۰. | مازراتی گرن کابریو | ۲۳۳ | ۲۲۹ | ۲% |
۱۱. | جگوار XK | ۱۶۹ | ۱.۵۷۸ | -۸۹% |
مجموع | ۲۸.۸۶۴ | ۲۵.۶۷۴ | ۱۲% |
سوپر اسپرتهای لوکس سطح بالا
جذابترین کلاس از خودروها را برای آخرین بخش گزارشمان گذاشتهایم. خودروهایی که رؤیای شبهای خودروبازهای حرفهای را تشکیل میدهند و نهتنها راندن این خودروها، بلکه حتی دیدن آنها از نزدیک و عکس گرفتن با آنها آرزوی بسیاری از جوانان است.
این ابرخودروها نهایت دانش و تکنولوژی سازندگانشان را نشان میدهند و علیرغم فروش بسیار پایین که ماهیت خودروهای این کلاس است و ضرردهی بسیاری از این مدلها، همچنان کمپانیها برای قدرتنمایی به ساخت این کلاس از خودروها ادامه میدهند.
شاید نتیجه در این بخش برای بسیاری دور از انتظار باشد، اما در صدر لیست فروش ابرخودروها برخلاف سایر کلاسها، نه برتری با یک آلمانی است و نه ایتالیاییهایی که در ساخت این خودروها استاد هستند توانستهاند رتبه اول را از آن خود کنند؛ بلکه اولویت ثروتمندان اروپایی که عاشق فخرفروشی، سرعت و تجمل هستند در سال ۲۰۱۵، یک اشرافزاده اصیل انگلیسی بوده است. بنتلی کانتیننتال با فروشی که برای یک خودرو در این کلاس و این قیمت خیرهکننده است رتبه اول فروش را از آن خود کرده است. البته بنتلی یکی از زیرمجموعههای گروه خودروسازی فولکسواگن است، اما آنچه که باعث این موفقیت شده است، علاوه بر مهندسی آلمانی، روح و اصالت بریتانیایی است که خریداران را متقاعد به پرداخت این مبلغ قابل توجه کرده است.
وقتی به ابرخودروها فکر میکنیم قبل از هر چیز به یاد خودروهای ایتالیایی میافتیم که استادان ساخت خودروهایی در این کلاس هستند. دیدن فراری بهعنوان یکی از باسابقهترین سازندگان خودروهای سوپراسپرت در رتبههای بالای این لیست کاملاً قابلانتظار است. فراری ۴۵۸ ایتالیا توانسته است دومین ابرخودروی پرفروش در اروپا در سال ۲۰۱۵ لقب بگیرد. باز هم یک ایتالیایی و باز هم یکی از زیرمجموعههای کمپانی فولکسواگن! لامبورگینی اوراکان سومین ابرخودروی پرفروش اروپا در سال ۲۰۱۵ بوده است. رتبههای چهارم و پنجم فروش را دو انگلیسی خوشنام دیگر در اختیار گرفتهاند. آستون مارتین ونکوئیش و DB9 دو جنتلمن بریتانیایی هستند که در لیست ما حضور دارند. به نظر میرسد که برندهای انگلیسی کمکم دارند دوباره خود را بازیابی میکنند. فراری F12 و لامبورگینی اونتادور دو ایتالیایی هستند که رتبههای ششم و هفتم فروش در این کلاس را از آن خود کردهاند. رولزرویس Wraith، فراری ۴۸۸ GTB و فراری FF نیز رتبههای هشتم تا دهم را از آن خود کردهاند. مرسدس بنز SLS AMG یازدهمین ابرخودروی پرفروش در سال ۲۰۱۵ در اروپا شده است. در نهایت نیز بوگاتی ویرون و لامبورگینی گایاردو با فروش متوسط ماهی یک دستگاه، در ردههای انتهایی این لیست قرار گرفتهاند.سوپراسپرت-سوپرلوکس | ۲۰۱۵ | ۲۰۱۴ | تغییر | |
۱. | بنتلی کانتیننتال GT / GTC | ۱.۶۳۱ | ۱.۵۹۵ | ۲% |
۲. | فراری ۴۵۸ ایتالیا | ۹۳۴ | ۱.۲۸۷ | -۲۷% |
۳. | لامبورگینی اوراکان | ۵۰۲ | ۲۲۰ | ۱۲۸% |
۴. | آستون مارتین ونکوئیش | ۳۶۵ | ۳۲۰ | ۱۴% |
۵. | آستون مارتین DB9 | ۳۱۵ | ۲۸۰ | ۱۳% |
۶. | فراری F12 | ۲۹۰ | ۴۱۸ | -۳۱% |
۷. | لامبورگینی اونتادور | ۲۵۰ | ۲۳۸ | ۵% |
۸. | رولز رویس ریث | ۲۴۲ | ۳۱۳ | -۲۳% |
۹. | فراری ۴۸۸ GTB | ۲۱۲ | ۰ | New |
۱۰. | فراری FF | ۱۵۳ | ۱۷۳ | -۱۲% |
۱۱. | مرسدس-بنز SLS AMG | ۵۶ | ۴۰۷ | -۸۶% |
۱۲. | بوگاتی ویرون | ۱۲ | ۱۲ | ۰% |
۱۳. | لامبورگینی گایاردو | ۱۲ | ۹۱ | -۸۷% |
مجموع | ۵.۲۶۷ | ۵.۵۱۰ | -۴% |
بدین ترتیب به پایان معرفی پرفروشترین خودروهای اروپا در هر سگمنت میرسیم. در ادامه فهرست پرفروشترین خودروها، پرفروشترین سازندگان و برندها در تمامی بخشهای بازار در اروپا را معرفی خواهیم کرد.
فهرست زیر ۲۰ خودروی پرفروش بازار اروپا را به همراه آمار فروش آنها در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۴ را نشان میدهد.
مدل | ۲۰۱۵ | ۲۰۱۴ | تغییر | ۲۰۱۴ رتبه | |
۱ | فولکسواگن گلف | ۵۳۴.۵۳۵ | ۵۲۳.۷۲۹ | ۲,۱% | ۱ |
۲ | فورد فیستا | ۳۱۳.۶۱۰ | ۳۰۸.۳۴۵ | ۱,۷% | ۲ |
۳ | رنو کلیو | ۳۰۳.۲۴۰ | ۲۹۹.۶۲۳ | ۱,۲% | ۳ |
۴ | فولکسواگن پولو | ۳۰۱.۴۶۲ | ۲۷۹.۴۶۳ | ۷,۹% | ۴ |
۵ | اوپل/واکسهال کورسا | ۲۶۸.۸۴۶ | ۲۵۰.۳۴۲ | ۷,۴% | ۵ |
۶ | فورد فوکوس | ۲۳۲.۱۶۰ | ۲۲۲.۲۹۷ | ۴,۴% | ۶ |
۷ | نیسان قشقایی | ۲۳۰.۶۶۱ | ۲۰۲.۹۱۴ | ۱۳,۷% | ۹ |
۸ | پژو ۲۰۸ | ۲۲۸.۰۸۸ | ۲۱۴.۵۴۷ | ۶,۳% | ۷ |
۹ | فولکسواگن پاسات | ۲۲۶.۱۲۷ | ۱۵۳.۶۷۷ | ۴۷,۱% | ۱۷ |
۱۰ | اشکودا اکتاویا | ۲۱۵.۷۹۷ | ۲۰۵.۰۷۱ | ۵,۲% | ۸ |
۱۱ | پژو ۳۰۸ | ۲۱۳.۷۶۴ | ۱۶۱.۵۱۵ | ۳۲,۳% | ۱۶ |
۱۲ | آئودی A3 / S3 / RS3 | ۱۹۸.۶۶۳ | ۱۹۹.۸۱۵ | -۰,۶% | ۱۰ |
۱۳ | رنو کپچر | ۱۹۴.۸۴۷ | ۱۶۴.۸۰۱ | ۱۸,۲% | ۱۵ |
۱۴ | اوپل/واکسهال آسترا | ۱۹۲.۹۷۳ | ۱۷۹.۵۴۷ | ۷,۵% | ۱۲ |
۱۵ | تویوتا یاریس | ۱۸۲.۴۰۷ | ۱۶۹.۰۱۶ | ۷,۹% | ۱۳ |
۱۶ | فیات ۵۰۰ | ۱۸۰.۰۰۵ | ۱۸۰.۴۰۳ | -۰,۲% | ۱۱ |
۱۷ | مرسدس-بنز C-Class | ۱۷۳.۰۱۱ | ۱۳۶.۴۷۴ | ۲۶,۸% | ۲۲ |
۱۸ | فیات پاندا | ۱۷۱.۳۷۷ | ۱۵۲.۰۴۵ | ۱۲,۷% | ۱۸ |
۱۹ | اوپل/واکسهال موکا | ۱۶۳.۲۴۶ | ۱۲۷.۴۳۷ | ۲۸,۱% | ۲۹ |
۲۰ | اشکودا فابیا | ۱۵۹.۹۲۷ | ۱۱۶.۳۳۷ | ۳۷,۵% | ۳۴ |
در فهرست زیر نیز پرفروشترین سازندگان خودرو در اروپا را مشاهده میکنید. جالب است که درحالیکه تویوتا پرفروشترین سازنده خودرو در جهان است، در اروپا به رتبهای بهتر از دهم دست نیافته است. جنرالموتورز بهعنوان سومین تولیدکننده خودرو در جهان، رتبه پنجم فروش در اروپا را کسب کرده است. آمار فروش پژو سیتروئن که در برخی بازارهای مهم مانند آمریکا صفر است، در اروپا مقدار بسیار قابل توجهی بوده است.
گروه سازندگان | ۲۰۱۵ | ۲۰۱۴ | % تغییر | تغییر | |
۱ | فولکسواگن | ۳.۴۸۳.۱۸۵ | ۳.۲۸۴.۸۵۶ | ۶,۰% | ۱۹۸.۳۲۹ |
۲ | رنو-نیسان | ۱.۹۰۶.۲۵۱ | ۱.۷۱۶.۵۹۷ | ۱۱,۰% | ۱۸۹.۶۵۴ |
۳ | PSA پژو-سیتروئن | ۱.۴۷۰.۷۱۳ | ۱.۳۹۰.۲۳۹ | ۵,۸% | ۸۰.۴۷۴ |
۴ | فورد موتور | ۱.۰۳۹.۱۵۵ | ۹۵۹.۱۹۷ | ۸,۳% | ۷۹.۹۵۸ |
۵ | جنرال موتورز | ۹۳۷.۸۸۰ | ۹۱۸.۷۶۰ | ۲,۱% | ۱۹.۱۲۰ |
۶ | بامو | ۹۲۵.۲۹۶ | ۸۲۹.۸۸۶ | ۱۱,۵% | ۹۵.۴۱۰ |
۷ | فیات-کرایسلر | ۸۶۸.۵۹۷ | ۷۶۴.۳۱۱ | ۱۳,۶% | ۱۰۴.۲۸۶ |
۸ | هیوندای-کیا | ۸۴۹.۲۱۴ | ۷۷۰.۶۲۲ | ۱۰,۲% | ۷۸.۵۹۲ |
۹ | دایملر AG | ۸۳۴.۹۸۸ | ۷۱۳.۱۲۱ | ۱۷,۱% | ۱۲۱.۸۶۷ |
۱۰ | تویوتا | ۵۹۵.۷۴۹ | ۵۵۴.۳۹۵ | ۷,۵% | ۴۱.۳۵۴ |
۱۱ | جیلی (ولوو) | ۲۸۴.۵۶۷ | ۲۵۵.۰۰۰ | ۱۱,۶% | ۲۹.۵۶۷ |
۱۲ | مزدا | ۲۰۹.۲۹۰ | ۱۷۲.۹۲۶ | ۲۱,۰% | ۳۶.۳۶۴ |
۱۳ | تاتا (جگوار-لندروور) | ۱۸۰.۳۰۰ | ۱۴۷.۵۹۵ | ۲۲,۲% | ۳۲.۷۰۵ |
۱۴ | سوزوکی | ۱۷۷.۶۸۶ | ۱۶۱.۱۴۴ | ۱۰,۳% | ۱۶.۵۴۲ |
۱۵ | میتسوبیشی | ۱۳۲.۹۷۵ | ۱۰۱.۳۵۴ | ۳۱,۲% | ۳۱.۶۲۱ |
۱۶ | هوندا | ۱۳۰.۸۰۸ | ۱۳۲.۵۷۹ | -۱,۳% | -۱.۷۷۱ |
۱۷ | فوجی-سوبارو | ۳۸.۰۳۳ | ۳۲.۹۰۷ | ۱۵,۶% | ۵.۱۲۶ |
۱۸ | تسلا موتور | ۱۵.۲۳۱ | ۸.۸۶۸ | ۷۱,۸% | ۶.۳۶۳ |
۱۹ | ماهیندرا-سانگ یانگ | ۱۴.۸۰۷ | ۸.۵۵۴ | ۷۳,۱% | ۶.۲۵۳ |
۲۰ | SAIC MG | ۳.۱۵۷ | ۲.۳۲۶ | ۳۵,۷% | ۸۳۱ |
۲۱ | AvtoVAZ (لادا) | ۱.۸۸۳ | ۱.۶۰۲ | ۱۷,۵% | ۲۸۱ |
۲۲ | آستون مارتین | ۱.۶۲۳ | ۱.۵۵۹ | ۴,۱% | ۶۴ |
۲۳ | DRB-Hicom (پروتون/ لوتوس) | ۸۲۸ | ۶۵۰ | ۲۷,۴% | ۱۷۸ |
در نهایت نیز آمار فروش برندهای خودروسازی در اروپا در سال ۲۰۱۵ را در جدول زیر مشاهده خواهید کرد.
۲۰۱۵ | ۲۰۱۴ | ۲۰۱۴ | ۲۰۱۵ | ۲۰۱۴ | |||
برند | فروش | فروش | تغییر | رتبه | سهم بازار | سهم بازار | |
۱ | فولکسواگن | ۱.۶۹۹.۲۲۱ | ۱.۶۰۶.۱۴۵ | ۵,۸% | ۱ | ۱۲,۱% | ۱۲,۴% |
۲ | فورد | ۱.۰۳۹.۱۴۹ | ۹۵۹.۱۹۱ | ۸,۳% | ۲ | ۷,۴% | ۷,۴% |
۳ | رنو | ۹۷۰.۴۵۴ | ۸۷۲.۴۸۶ | ۱۱,۲% | ۴ | ۶,۹% | ۶,۷% |
۴ | اوپل/واکسهال | ۹۳۴.۳۶۸ | ۸۸۰.۹۷۴ | ۶,۱% | ۳ | ۶,۶% | ۶,۸% |
۵ | پژو | ۸۴۹.۸۵۷ | ۷۸۲.۸۸۳ | ۸,۶% | ۵ | ۶,۰% | ۶,۱% |
۶ | آئودی | ۷۶۳.۳۰۸ | ۷۲۲.۶۵۳ | ۵,۶% | ۶ | ۵,۴% | ۵,۶% |
۷ | بامو | ۷۴۳.۴۶۶ | ۶۷۲.۳۷۶ | ۱۰,۶% | ۷ | ۵,۳% | ۵,۲% |
۸ | مرسدس بنز | ۷۳۸.۳۵۱ | ۶۵۷.۳۲۰ | ۱۲,۳% | ۸ | ۵,۲% | ۵,۱% |
۹ | فیات | ۶۵۳.۲۱۲ | ۵۸۳.۲۰۶ | ۱۲,۰% | ۹ | ۴,۶% | ۴,۵% |
۱۰ | اشکودا | ۶۱۲.۵۷۹ | ۵۷۱.۶۵۸ | ۷,۲% | ۱۰ | ۴,۳% | ۴,۴% |
۱۱ | تویوتا | ۵۵۶.۴۸۰ | ۵۲۶.۲۷۲ | ۵,۷% | ۱۱ | ۳,۹% | ۴,۱% |
۱۲ | نیسان | ۵۵۴.۰۴۶ | ۴۷۷.۷۰۳ | ۱۶,۰% | ۱۳ | ۳,۹% | ۳,۷% |
۱۳ | سیتروئن | ۵۴۵.۶۹۳ | ۵۲۳.۱۷۵ | ۴,۳% | ۱۲ | ۳,۹% | ۴,۰% |
۱۴ | هیوندای | ۴۶۶.۱۶۷ | ۴۱۸.۸۲۴ | ۱۱,۳% | ۱۴ | ۳,۳% | ۳,۲% |
۱۵ | کیا | ۳۸۳.۰۴۷ | ۳۵۱.۷۹۸ | ۸,۹% | ۱۶ | ۲,۷% | ۲,۷% |
۱۶ | داچیا | ۳۷۶.۳۲۴ | ۳۶۲.۵۲۰ | ۳,۸% | ۱۵ | ۲,۷% | ۲,۸% |
۱۷ | سئات | ۳۳۶.۵۶۰ | ۳۲۷.۳۳۰ | ۲,۸% | ۱۷ | ۲,۴% | ۲,۵% |
۱۸ | ولوو | ۲۸۴.۵۶۷ | ۲۵۴.۲۲۵ | ۱۱,۹% | ۱۸ | ۲,۰% | ۲,۰% |
۱۹ | مزدا | ۲۰۹.۲۹۰ | ۱۷۲.۹۲۶ | ۲۱,۰% | ۱۹ | ۱,۵% | ۱,۳% |
۲۰ | مینی | ۱۸۱.۲۴۴ | ۱۵۶.۸۸۷ | ۱۵,۵% | ۲۱ | ۱,۳% | ۱,۲% |
۲۱ | سوزوکی | ۱۷۷.۶۸۶ | ۱۶۱.۱۴۴ | ۱۰,۳% | ۲۰ | ۱,۳% | ۱,۲% |
۲۲ | لندروور | ۱۴۰.۵۶۴ | ۱۱۸.۳۴۲ | ۱۸,۸% | ۲۳ | ۱,۰% | ۰,۹% |
۲۳ | میتسوبیشی | ۱۳۲.۹۷۵ | ۱۰۱.۳۵۴ | ۳۱,۲% | ۲۴ | ۰,۹% | ۰,۸% |
۲۴ | هوندا | ۱۳۰.۸۰۸ | ۱۳۲.۵۷۹ | -۱,۳% | ۲۲ | ۰,۹% | ۱,۰% |
۲۵ | اسمارت | ۹۶.۶۳۷ | ۵۵.۸۷۷ | ۷۲,۹% | ۲۸ | ۰,۷% | ۰,۴% |
۲۶ | جیپ | ۸۶.۸۰۳ | ۴۰.۳۵۳ | ۱۱۵,۱% | ۳۰ | ۰,۶% | ۰,۳% |
۲۷ | DS | ۷۵.۱۶۳ | ۸۵.۰۹۳ | -۱۱,۷% | ۲۵ | ۰,۵% | ۰,۷% |
۲۸ | پورشه | ۶۸.۲۷۰ | ۵۴.۰۰۴ | ۲۶,۴% | ۲۹ | ۰,۵% | ۰,۴% |
۲۹ | لانچیا-کرایسلر | ۶۱.۸۶۵ | ۷۱.۹۵۴ | -۱۴,۰% | ۲۶ | ۰,۴% | ۰,۶% |
۳۰ | آلفا رومئو | ۵۶.۶۸۸ | ۵۸.۹۷۶ | -۳,۹% | ۲۷ | ۰,۴% | ۰,۵% |
۳۱ | جگوار | ۳۹.۳۸۳ | ۲۸.۷۹۶ | ۳۶,۸% | ۳۴ | ۰,۳% | ۰,۲% |
۳۲ | لکسس | ۳۹.۲۶۱ | ۳۱.۴۷۹ | ۲۴,۷% | ۳۳ | ۰,۳% | ۰,۲% |
۳۳ | سوبارو | ۳۸.۰۳۳ | ۳۲.۹۰۷ | ۱۵,۶% | ۳۲ | ۰,۳% | ۰,۳% |
۳۴ | تسلا | ۱۵.۲۳۱ | ۸.۸۶۸ | ۷۱,۸% | ۳۵ | ۰,۱% | ۰,۱% |
۳۵ | سانگ یانگ | ۱۴.۲۶۴ | ۸.۱۹۰ | ۷۴,۲% | ۳۶ | ۰,۱% | ۰,۱% |
۳۶ | مازراتی | ۶.۰۶۷ | ۵.۷۳۴ | ۵,۸% | ۳۷ | ۰,۰% | ۰,۰% |
۳۷ | اینفینیتی | ۵.۴۲۷ | ۳.۸۸۸ | ۳۹,۶% | ۳۸ | ۰,۰% | ۰,۰% |
۳۸ | SAIC MG | ۳.۱۵۷ | ۲.۳۲۶ | ۳۵,۷% | ۴۱ | ۰,۰% | ۰,۰% |
۳۹ | فراری | ۲.۶۴۸ | ۲.۴۶۱ | ۷,۶% | ۳۹ | ۰,۰% | ۰,۰% |
۴۰ | بنتلی | ۲.۴۱۹ | ۲.۴۴۳ | -۱,۰% | ۴۰ | ۰,۰% | ۰,۰% |
۴۱ | شورولت | ۲.۰۳۳ | ۳۷.۵۸۳ | -۹۴,۶% | ۳۱ | ۰,۰% | ۰,۳% |
۴۲ | لاد | ۱.۸۸۳ | ۱.۶۰۲ | ۱۷,۵% | ۴۲ | ۰,۰% | ۰,۰% |
۴۳ | آستون مارتین | ۱.۶۲۳ | ۱.۵۵۹ | ۴,۱% | ۴۳ | ۰,۰% | ۰,۰% |
۴۴ | لوتوس | ۸۲۸ | ۶۳۹ | ۲۹,۶% | ۴۵ | ۰,۰% | ۰,۰% |
۴۵ | لامبورگینی | ۷۹۱ | ۵۶۰ | ۴۱,۳% | ۴۷ | ۰,۰% | ۰,۰% |
۴۶ | داج | ۷۴۲ | ۹۹۰ | -۲۵,۱% | ۴۴ | ۰,۰% | ۰,۰% |
۴۷ | رولز رویس | ۵۸۶ | ۶۲۳ | -۵,۹% | ۴۶ | ۰,۰% | ۰,۰% |
۴۸ | کادیلاک | ۵۸۴ | ۳۸۲ | ۵۲,۹% | ۵۰ | ۰,۰% | ۰,۰% |
۴۹ | ماهیندرا | ۵۴۳ | ۳۶۷ | ۴۸,۰% | ۵۱ | ۰,۰% | ۰,۰% |
۵۰ | تاتا | ۳۵۳ | ۴۵۷ | -۲۲,۸% | ۴۹ | ۰,۰% | ۰,۰% |
۵۱ | DR | ۲۳۱ | ۳۴۹ | -۳۳,۸% | ۵۲ | ۰,۰% | ۰,۰% |
۵۲ | گریت وال | ۱۵۶ | ۴۹۳ | -۶۸,۴% | ۴۸ | ۰,۰% | ۰,۰% |
۵۳ | بوگاتی | ۱۲ | ۱۲ | ۰,۰% | ۵۳ | ۰,۰% | ۰,۰% |
۵۴ | دایهاتسو | ۸ | ۱۱ | -۲۷,۳% | ۵۴ | ۰,۰% | ۰,۰% |
لازم به ذکر است که تمامی این آمارها از سایت left-lane استخراج شدهاند. این سایت آمار فروش خودروها را در مناطق مهم جهان گزارش میدهد و تحلیلهایی را بر این مبنا ارائه میکند.
پس از معرفی پرفروشترین خودروهای اروپا در هر سگمنت، پرفروشترین مدلها، پرفروشترین سازندگان و پرفروشترین برندها، نوبت به نظرات شما میرسد. از شما میخواهیم به ما بگویید که شما دوست دارید کدام یک از برندها و یا مدلهایی که از آنها اسم برده شد را در کشورمان ببینید؟ کدام مدلها برای بازار ما مناسبتر خواهند بود و شما ترجیح میدهید که با کدام یک از این خودروها رانندگی کنید؟
لطفاً ما را از نظرات گرانبهای خود بهرهمند کنید.
قسمت اول: پرفروشترین خودروهای کوچک و جمع و جور اروپا در سال ۲۰۱۵
قسمت دوم: پرفروشترین خودروهای سدان میانسایز و MPV اروپا در سال ۲۰۱۵
قسمت سوم: پرفروشترین کراساوورها و خودروهای الکتریکی اروپا در سال ۲۰۱۵
قسمت چهارم: پرفروشترین خودروهای لوکس اروپا در سال ۲۰۱۵
قسمت پنجم: پرفروشترین خودروهای شاسیبلند لوکس اروپا در سال ۲۰۱۵
رادین
۲۰ اسفند ۱۳۹۴عالی عالی عالی
خسته نباشید ،پدال بهترینه
سامان اذری
۲۰ اسفند ۱۳۹۴http://uupload.ir/files/zheh_6221130-5238-l.jpg
امیر مرادی
۲۰ اسفند ۱۳۹۴یه پارکینگ مث عکس اولی داشته باشی..تنت هم سالم باشه..چه شود..
پژمان
۲۱ اسفند ۱۳۹۴بخش سوپراسپرت های لوکس خیلی جذاب بود 4 نماینده از فراری عالی بود ,, 6 سال ازتولید فراری 458 میگذاره اما هنوز جزو بهترین هاس با اینکه این همه سوپراسپرت جدید تولید شده اما بازم فراری 458 پادشاهی میکنه واقعا جای تحسین داره , فراری 488 تازه وارد بازار شده فک کنم سال بعد رکورد فروشش بالاتر بره چون ماشین فوق العاده ایه , فراری f12 و اونتادور هم که بحثشون جداس جفتشون استثنایی هستن
علی
۲۲ اسفند ۱۳۹۴جنسیس کوپه نابودم کرد???
Nima
۲۰ اسفند ۱۳۹۴بسیار عالی
به بازار فروش آمریکایی ها توی اروپا امیدوار شدم
خیلی خوب شده جدیده نسبت به سال های قبل
و جالبیش اینجاست برعکس این اتفاق توی آمریکا نیوفتاده.
یعنی: پژو-سیتروئن-رنو-اسمارت-جگوار-لوتوس-استون مارتین-دی اس و بقیه اروپایی ها جز VW و بنز و BMW فروششون یا تغییر چمدانی نکرده یا کم شده ولی ژاپنی ها فروششون خوب بود امسال.
احمد باقری
۲۰ اسفند ۱۳۹۴Mercedes-AMG GT، واقعا یه شاهکاره، اون طراحی خشن، تهاجمی و استایل خاص، با اون قدرت و سرعت، مثال زدنی هست.
كاپيتاليسم
۲۰ اسفند ۱۳۹۴پیشرفت پیشرفت پیشرفت…
بازار ازاد یعنی رقابت ، یعنی تکنولوژی ، یعنی نو اوری
هر سال خودرو ها کم مصرف تر ، ایمن تر و مدرن تر میشوند
و این وسط برنده اصلی نه شرکت ها بلکه مصرف کننده ها هستند
امير علي
۲۰ اسفند ۱۳۹۴دم الفا گرم از لکسوس بالاتره
بهنام طیبی
۲۰ اسفند ۱۳۹۴افرین به المانی ها و ژاپنی ها
wolf man
۲۰ اسفند ۱۳۹۴فورد موستانگ جمع و جوره؟!!!!!!!!!!یا کامارو؟!
علي
۲۰ اسفند ۱۳۹۴audi tt عشق منه و من همیشه پیشبینی میکردم رشد فروشش طوفانی باشه. به امید اینکه قیمت دلار کاهش پیدا کنه و هزینه گمرک به کمترین درصد برسه و هر ایرانی حق انتخاب کامل داشته باشه و مجبور نباشه هر چی که موجوده بخره.
بنتلی
۲۰ اسفند ۱۳۹۴نیما عزیز،دوست گرام، لوتوس و پژو و دی اس تو بازار آمریکا نیستن درضمن لندرور و پورشه و ولوو رشد فروش زیادی داشته تو آمریکا.___یادمه قبلنا بعضیا میگفتن بنتلی برا تازه ب دوران رسیده هاس و عربا فقط میخرنش،چقد سراین قضیه اعصابمو خورد کردن،بگذریم،میزان رشد جیپ رو دیدم چشام گرد شد،دمش گرم،جیپ ی جورایی قلب کرایسلر حساب میشه
Nima
۲۲ اسفند ۱۳۹۴خوب همین دیگه براى برند هاى فرانسوى
اونا اصلا نتونستن ورود پیدا کنن چه برسه به فروش و رشد فروش
فقط حواسم نبود بگم این جمله رو که اصلا راه نتونستن پیدا کنن.
یوسف
۲۰ اسفند ۱۳۹۴جالبه در سال 2015 تو کل اروپا فقط 8 تا هیوندای جنسیس کوپه فروش رفته در حالی که بوگاتی ویرون که یه خودروی خیلی خاص با فروش انگشت شماره 12 تا فروخته.
حبیب
۲۰ اسفند ۱۳۹۴نه شماره یک واسکی پراید میشد
ماسل
۲۰ اسفند ۱۳۹۴به امید روزی که هر ایرانی یه ۹۱۱ تو پارکینگش داشته باشه.البته در حالی که داره همراه gfبا بنز amg gt توخیابون واس خودش میچرخه.البته آمریکایی یه چیز دیگس
خسته شده
۲۱ اسفند ۱۳۹۴هر ایرانی یه 911!!! هر اروپایی و هر آمریکایی نمیتونه یه 911 ش داشته باشه و آرزوشو داره اون روز فکر نکنم فرا برسه ولی روزی میرسه که وضع از اینی که الان درش حضور داریم خیلی بهتر بشه
ماسل
۲۱ اسفند ۱۳۹۴خو چرا دیس میدین.نمیشه براتون آرزوی خوبم کرد
شکوفه های کویری
۲۵ اسفند ۱۳۹۴ماسل جان چه خبره !!،آمریکایی ها و ژاپنی ها و اروپایی ها و عرب ها هم همشون نمیتونن یک پورشه 911 داشته باشن ، بنده نهایت توقعم اینست که از بین سه سدان: آکورد،کمری و مزدا6 یکی را داشته باشم ، آخر آرزوم داشتن یک لکسس es است ، دیگه نهایتا اگه یک لکسس LS داشته باشم از دنیای خودرو دیگه هیچی نمیخوام. البته همراه بودن gf سلیقه ایه
محمود
۲۰ اسفند ۱۳۹۴رنو سومه.تویوتا 11 و هیوندا وکیای هم 14 و15.مجموع فروش کیا وهیوندای هم به اندازه رنو نمیشه.اونوقت مملکت ما تا اسم ماشین میاد انگار غیر از هیوندا وکیا نمیدونن ماشین های دیگه هم هست.مردم ظاهر بین.به همین دلیل ودیدگاه مردمه که در بقیه زمینه ها هم از دنیا عقب تریم
ایمان
۲۱ اسفند ۱۳۹۴محمود جان
به جای نظرات قرون وسطایی به این توجه کن که فروش این برند نوپای کره ای در همین بازار اروپا از چه برندهای بزرگی بیشتر بوده!!
مجموع فروش برند هیوندایی- کیا از برند هایی چون تویوتا، مزدا، هوندا، میتسوبیشی، ولوو سوزوکی و…. بیشتر بوده!!!!!
difender
۲۰ اسفند ۱۳۹۴جنسیس کوپه فقط ۸ دستگاه فروش رفته
امیر
۲۱ اسفند ۱۳۹۴۸تا کجا بود.من فقط ۳۰ تاشو تو یه سایت یک جا دیدم اونایی که داشتن تیون کرده بودن اورده بودن عکس گرفته بودن
king 918
۲۰ اسفند ۱۳۹۴911 فقط
البته بعدش باکستر
البته بعدش بنز amg
البته بعدش 458
البته ….
البته …….
البته زیاده اما ………..
matin
۲۰ اسفند ۱۳۹۴ایول میتسو
تونسته هوندا رو بگیره کلا امسال سال خیلی خوبی برای میتسو بودش تو بازار آمریکا هم رشدش بالا بود
Archi KHAN
۲۰ اسفند ۱۳۹۴عیرضا رحیقی عزیز ، خیلی عالی بود
لذت بردم از خوندنش ، ممنونم
و سوال انتهایی مقاله
شما ترجیح میدهید که با کدام یک از این خودروها رانندگی کنید؟
البته ، عاشق رانندگی با همه مدل ها و همه برندها هستم اما اگه حرفِ دل باشه :
1- فراری کالیفرنیا T
2- جگوار f-type
3- پورشه 911
علیرضا رحیقی
۲۱ اسفند ۱۳۹۴ارادتمندم دوست عزیز. خوشحالم که خوشتون اومده.
ایمان
۲۱ اسفند ۱۳۹۴چیزی که از این آمارها مشخصه اینه که دربازار اروپا مجموعه فولکس واگن سروری می نماید!!!!
luis
۲۱ اسفند ۱۳۹۴از قدیم گفتن …. در خونش شیره مهم بازار امریکا و بازار جهانیه که همه میدونیم کدوم کمپانی تاج خودروسازی رو سرشه و ارزش مند ترین برنده و بیشترین ثبت اخراع داره و….
به غیر از لوکس های اروپا که بی نظیر اند من واقعا نمیتونم به شخصه درک کنم موجوداتی در جهان هستن که پژو رو به هوندا و تویوتا ترجیح میدن از هر نظری که بگی از کیفیت بگیر تا پرفرمنس از امکانات بگو تا نرمی . حتی 25 سال پیش هم که عظمت ژاپن کمتر از الان بود یه تویوتا کریسیدا یه میتسو گالانت یه هوندا اکورد مدل 92 قابل مقایسته با 405 های مدل 92 تمام فرانسوی نبودن و نیستن چه هندلینگ چه سرعت و شتاب چه زیبایی چه اپشن حالا سیر صعودی صنعت خودرو ژاپن رو با سیر نزولی صنعت خودرو فرانسه که به این مقایسته
که اضافه کنی اخر به حرف من میرسن همه که اخه کدوم ادم عاقلی ژاپنی ول میکنه پژو میخره.
پژویی که تاب رقابت در بازار های جهانیو نداره و از همه جا انصراف داده پژویی که نزدیک ترین شریک غیر فرانسویش ایرانخودروهه در حالی که نیسان و دایملر و تویوتا و بی ام پیوسته در حال قرداد های همکاری هستن.بازم میگم …… در خونه خودش شیره .
benz19
۲۱ اسفند ۱۳۹۴دلیل داره دوست عزیز وقتی امار فروش خودرو تو فرانسه بررسی میکنی میبینی
پژو بیشترین فروش رو داره نه بخاطر این که از فولکس و تویوتا وهوندا … بهتره
بلکه بخاطر اینه که فرانسوی ها انتخاب اولشون پژو و رنو خودروهای ملیشونه اگر هم به اندازه تویوتا و فولکس خوب نباشن ولی انقدرم بد نیستن که مردم بخاطر تولید شغل و اقتصاد ملی بخوان تو خرید خودروی ملیشون کوتاهی کنن و فرانسه بعد از المان بیشترین جمعیت اروپا رو داره و تقریبا یک ششم جمعیت اروپارو داراست خب معلوم با این وضعیت امار فروشش بهتر از خیلی برند های خوب قرار میگیره اگر ژآپن تو قاره اروپا بود حتما هوندا و تویوتا بالاتر از پژو قرار میگرفتن
اگه ایران فرغون و سوسک سیصد پا(سایپا)هم یه خودرویی در کلاس جهانی تولید میکردن حالا اگه به خوبی تویوتا هم نبود ولی بازم ماشین در حد کلاس جهانی بود خیلی از عزیزای ایرانی بخاطر پیشرفت صنعت کشور و اقتصاد با جون دل می خریدن نه مثل لان مجبوری با زور چپون
benz19
۲۱ اسفند ۱۳۹۴عزیزم راستی این حرفتم که بازار امریکا رو مرجع قرار میدی قبول ندارم چون واقعا اروپایی ها به سواری و لذت رانندگی خیلی بیشتر از امریکایی ها اهمیت میدن امریکایی ها الویت اولشون جا دار بودن و راحتی ماشیناست
توی 3 تا خودرویی که پرفروش ترین بازار امریکا شدن 2 تاشون پیکاپن یکی هم که سدان بی هیجانی مثل کمری حالا خودت اینارو با گلف و فیستا مقایسه کن!
Nima
۲۲ اسفند ۱۳۹۴لذت سوارى چیشون بیشتره؟
مزدا میاتا هم قیمت با یه کامارو RS هست.
شتاب کامارو 5.5 ثانیه و مزدا 9 ثانیه.کدوم لذت بیشترى داره؟
اروپایى ها فقط به قطره بنزین و کوچیک بودن ماشین و کم مصرفى براى کمتر مالیات اهمیت میدن.بعدش اولویت سوارى هست براشون.
شما که میگى تراک ها چه هیجانى دارن.همون ارتفاع بلند که از خیلى از شاسى بلند ها بیشتره و نماى داخلى به لوکسى یه SUV و شتاب 6 ثانیه(دقت کنین 6 ثانیه) و غرش موتور V8 لذتش قطعا بیشتر از فورد فیستا هست.شتابش هم بیشتره.
pagani
۲۲ اسفند ۱۳۹۴عزیزم خودت حرف خودت بردی زیر سوال یه قانون وود داره که میگه هر چقدر ارتفاع خودرو از سطح زمین بیشتر باشه لذت سواری اسپرت ماشین کم تر میشه و هر چقدر مرکز ثقل به زمین نزدیکتر لذت سواری بیشتر حالا اصلا سواری یه اس یو وی پورشه بیشتره یا پورشه 911 خودت فکر کن! اونوقت میای میگی تراکایی که ارتفاشون از اس یو وی هم بیشتره!پس سواریشون بهتره
گلم سواری چه ربطی به قدرت موتور داشت قدرت موتور کمباین از بی ام و 328 بیشتره ارتفاشم بالاتر پس حالش بیشتره!؟
بازم میخوای برم سراغ 4 رمین ماشین پر فروش امریکا یعنی کرولا که واقعا خدای بی هیجانی وتو ماشیناست
این امار کاملا واضحه که گفتم اروپایی ها دنبال سواری اسپرتن ولی امریکایی ها اول نرمی و راحتی
کیانوش38
۲۱ اسفند ۱۳۹۴واقعا برای من جالبه که چطور ماشینای هاچبک انقدر دارن خواهان پیدا میکنن و از طرف دیگه ماشینای سدان به عنوان ماشینای شهری دارن کنار گذاشته میشن. توی همین جدول 20 خودروی پرفروش تا رتبه نهم که پاسات باشه هیچ خبری از سدان ها نیست حتی کراس اور نیسان قشقایی هم بالاتر از اون قرار داره و اکثر این جدول رو هم هاچبک ها تشکیل دادن
آسيه
۲۱ اسفند ۱۳۹۴دستتون درد نکنه
moein
۲۱ اسفند ۱۳۹۴و باز هم خبری از کره نیست بعد بیاین بگین کره فلان قدر فروش داشته !!!
رضا
۲۲ اسفند ۱۳۹۴معین جان
بینایی شما اشکال داره!!!؟؟ مجموع فروش برند هیوندایی- کیا رتبه8 داشته که از تویوتا و هوندا و مزدا و میتسو و سوزوکی و…. بیشتر بوده!
Ds
۲۱ اسفند ۱۳۹۴برای هر خودرو سازی اول بازار امریکا و اسیا ملاکه بعدش اروپا و افریقا .جمعیت اروپا ده درصد جمعیت کل دنیا را شامل میشه با وجود اون همه خودروساز در اروپا واعطای تسهیلات برای خریداران هر خودرو در کشور خودشون باز هم خیلی ازمردم اروپا ترجیح میدن خودرو ی آسیایی یا امریکایی بخرن .
اینقد هم اروپا اروپا نکنین اونایی که اروپا ندیده ان
فک میکنن اونجا مدینه فاضله است نه خیر این خبرها نیست .دولت المان چهل درصد بهای
خودرو های تولید داخل رو خودش پرداخت می کنه بازهم خیلیها اونجا هم اسیایی وامریکایی سوار میشن پس بازار اروپا نمیتونه ملاک باشه ؟ افتاد؟
Developer
۲۱ اسفند ۱۳۹۴مردم اروپا ترجیح میدن خودرو آسیایی و آمریکایی بخرن ؟؟ آره آمار رو نگاه کن مشخصه!!
دولت آلمان چهل درصد بهای خودروهاشو پرداخت میکنه؟؟!!! اینو از کجا گفتی منبع حرفت چیه؟؟ تو رو خدا از رو پیامای واتساپی و تلگرامی اظهار فضل نفرمایید. تا جایی که من فهمیدم و دیدم دولت آلمان یه قرون هم پرداخت نمیکنه و بسیار هم در مورد مساله خودرو و خودروسازاش حساسیت نشون میده
مثالش هم همون قضیه دیزل گیت که دیدین چه برخوردی داشت با فولکس واگن
کلا مردمی هستیم که عادت داریم به اظهار فضل از رو هوا
خسته شده
۲۲ اسفند ۱۳۹۴یعنی شاهکار تعصبی بودن اینجاست که دولت آلمان چهل درصد پول ماشین هارو میده من این حرفو یه جای دیگه خوندم ***یعنی ته بی منطق حرف زدنه این حرف
نوید جهرمی
۲۱ اسفند ۱۳۹۴با تشکر از علیرضای عزیز بابت زحمت این مجموعه مقاله.
علیرضا رحیقی
۲۱ اسفند ۱۳۹۴ارادتمندم آقا نوید گرامی. انجام وظیفه بود.
علی
۲۱ اسفند ۱۳۹۴پدال تشکر سایت وزین و پر محتوایی است احسنت
امیرحسین
۲۲ اسفند ۱۳۹۴دولت آلمان 40 درصد پول ماشین ها رو میده!!!دوستان تو قرن 19 سیر میکنن.برادر من دولت آلمان عضو اتحادیه اروپا و WTO هست و هرگز نمیتونه قوانین بین المللی رو نقض کنه و همچین سوبسیدی به خودروسازان بده
ضمناً آمریکا و مردمانش به لحاظ شاخص های فرهنگی و جامعه شناسی بر خلاف تصور عوام ایران در نازل ترین رتبه ها قرار دارن و از ناآگاه ترین و کم معلومات ترین مردم دنیا هستن و شاید ابله ترین مردم دنیا آمریکایی ها باشن.وقتی کاندیدا ریاست جمهوری آمریکا احمقی چون دانالد ترامپ میشه سطح شعور آمریکایی ها مشخص هست
بنابراین نتیجه میگیریم انتخاب های اروپایی ها معقول تر,فنی تر و عقلانی تر از آمریکایی هاست و برای بازاری مثل ایران نتایج فروش اروپا بیشتر از آمریکا اهمیت داره
امیرحسین
۲۲ اسفند ۱۳۹۴آقا یا خانم کاپیتالیسم مثل تموم کاپیتالیست های دنیا سطحی و ظاهر بین هستن.سرمایه داری انسان ها رو تبدیل به ربات هایی کرده که فقط غرایز حیوانی دارن.50 سال پیش با یک عکس از ویتنام دینا تکان خورد ولی حالا و به یمن نظام سرمایه داری روزها صدها عکس از آوارگان سوری و عراقی,از بچه هایی که تو یمن و فلسطین کشته میشن و صدها مورد دیگه منتشر میشه ولی کک مردم نمیگزه.چون آدمهایی مثل کاپیتالیسم فقط ذهن شون درگیر ماشین های ارزان و پر زرق و برق هست
حمیدرضا
۲۷ اسفند ۱۳۹۴اینکه کدوم برند برای کشور ما مناسب هست به خیلی چیزا بستگی داره مثل علایق خدمات رسانی و خیلی چیزای دیگه ولی به نظر من و با توجه به سبک خودروها فورد در کنار هوندا و تویوتا برای کشور ما مناسبن البته کره ای ها و همین طور محصولات داچیام خوب به نظر میرسن ممنون از وقتی که گذاشتید