محبوبیت روزافزون، از سدان های کامپکت تا کراس اوورهای ساب کامپکت.
آیا میتوانید محبوبترین خودروهای کوچک سال ۲۰۱۵ را نام ببرید؟ دربارهی خودروهای کامپکت، ساب کامپکت، خودروهای شهری و کراس اوورهای کوچک صحبت میکنیم. با هم نگاهی به آمار و ارقام میاندازیم تا ببینیم که محبوبترین خودروهای کامپکت سال ۲۰۱۵ کدام مدلها بودهاند.
تویوتا کرولا – کامپکت
نیازی به گفتن نیست که کرولا یکی از پرفروشترین خودروهای دنیا میباشد و ما میدانیم چرا: کرولا خودروی بیدردسر بوده و هزینه تعمیر و نگهداری پایینی دارد و کممصرف نیز هست. این خودرو طرفداران سرسخت را هیجانزده نمیکند اما برای آنهایی که تنها میخواهند از نقطهی A به B بروند، کرولا یک انتخاب مطلوب به حساب میآید. کرولا در سال ۲۰۱۵ به خانهی ۳۶۳۳۳۲ نفر راهیافته است. شما تصویر مربوط به نسخهی فیس لیفت شدهی کرولا ۲۰۱۷ را در اینجا مشاهده میکنید.
هوندا سیویک – کامپکت
هوندا سیویک در اواخر دههی ۸۰ و ۹۰ میلادی برای کسانی که خواهان اطمینان، مصرف کم و کمی لذت رانندگی بودند بهمنزلهی تکانی اساسی بود. هوندا حتی مدلهای سیویک کوپه و Si را پیشنهاد میکند که بیش از کرولا با شما حرف دارند. هوندا در سال ۲۰۱۵ تعداد ۳۳۵۳۸۴ دستگاه از سیویک را به فروش رسانده است.
هیوندای الانترا – کامپکت
الانترا با قیمتی رقابتی محتوای زیادی را ارائه میدهد. فاصلهی بین رتبهی دوم و فروش پرفروشها بزرگ است: الانترا فروش ۲۴۱۷۰۶ دستگاهی داشته که نزدیک ۱۰۰ هزار دستگاه اختلاف را با سیویک نشان میدهد.
نیسان ورسا – ساب کامپکت
ورسا کمترین قیمت پایه را در بین همهی خودروهای جدیدی که در ایالاتمتحده عرضه میشوند نشان میدهد که البته در مدلهای پایه دانستن این مطلب چندان سخت نیست. با رفتن به تریم های بالاتر SV و SL خریداران تجربهی بهتری خواهند داشت. علیرغم اینکه ورسا در کلاس ساب کامپکت ها قرار دارد اما در حقیقت EPA این خودرو را بهعنوان کامپکت دستهبندی کرده است. اگر خواهان فضای بیشتری هستید، ورسای سدان نیز میتواند پاسخگوی نیازهایتان باشد. مجموع فروشهای این خودرو در سال ۲۰۱۵ به ۱۴۴۵۲۸ دستگاه رسیده است.
شورلت سونیک – ساب کامپکت
سونیک برادر کوچکتر کروز به حساب میآید اما هر دو طبق تعریفهای EPA کامپکت به حساب میآیند. رقابت در سگمنت ساب کامپکت ها بهصورت نفسگیری جریان دارد و این را از فروش ۶۴۷۷۵ دستگاهی سونیک و ۶۴۴۵۸ دستگاهی فورد فیستا میتوان فهمید. هر دو خودرو هنوز پشت سر نیسان ورسا قرار دارند. شورلت سونیک را میتوانید در دو نسخهی سدان و یا ۴ در هاچبک سفارش دهید.
فورد فیستا – ساب کامپکت
فیستا دو سطح تریم جذاب را ارائه میدهد که این تریم ها با پیشرانهی ریزنقش سه سیلندر ۱ لیتری اکوبوست و گونهی سطح بالای ST تکمیل میشوند. با فروش ۶۴۴۸ دستگاهی، فیستا بافاصلهی کمی پشت سر سونیک قرار میگیرد اما فیستا با سواری لذتبخش و شاسی محکم خود جلوهای دیگر دارد. اگر چیزی میخواهید که کوچک باشد یا این ایده را دوست دارید که پس از کار روزانه در جادههای پرپیچوخم به رفع خستگی بپردازید و درعینحال به فکر فضای زیاد ورسا نباشید، فیستا یک ساب کامپکت عالی است.
شورلت اسپارک – خودروی شهری
اسپارک کوچکتر از سونیک است و با توجه به طبقهبندیهای EPA، این خودرو در کلاس ساب کامپکت ها قرار میگیرد. با صندلیهایی که برای چهار سرنشین بزرگسال طراحیشدهاند اسپارک سعی نمیکند که واقعیتها را پنهان کند. سال گذشته شورلت ۳۲۸۵۳ دستگاه اسپارک را به فروش رسانده اما انتظار میرود که با معرفی اسپارک بازطراحی شده در سال ۲۰۱۶، شورلت فروش بیشتری را امسال تجربه نماید.
میتسوبیشی میراژ – خودروی شهری
به طرز شگفتآوری میراژ یک خودروی پرفروش برای میتسوبیشی بوده است. با فروش ۲۱۵۱۵ دستگاهی در سال ۲۰۱۵، میراژ افزایش ۲۸.۸ درصدی فروش را نسبت به سال ۲۰۱۴ نشان میدهد. این خودرو در سال ۲۰۱۴ تعداد ۱۶۷۰۸ دستگاه فروش داشت است. این اعداد توضیح میدهند که چرا میتسوبیشی نسخهی سدان این مدل را نیز عرضه کرده است. میراژ ارزان و سبک بوده و بخصوص در مدل سال ۲۰۱۷ با آپشن های ارتباطی زیادی عرضه میشود.
کیا سول – کراس اوورهای کوچک/کراس اوورهای CUV مانند
ما تصمیم گرفتیم تا نگاهی هم به کراس اوور های کوچک و هاچبک های کراس اوور مانند بیندازیم و کیا سول در این دو بخش پیشرو بوده است: با فروش ۱۴۷۱۳۳ دستگاهی در سال ۲۰۱۵ سول محبوب بوده است. فهمیدن این محبوبیت آسان است چرا که کیا این مدل را با تجهیزاتی فراوان و قیمتی مناسب عرضه کرده است. سول خودروی جعبهای است که رقبای دیگری همچون سایون xB و نیسان کیوب را پشت سر خود میبیند.
سوبارو Crosstrek – کراس اوورهای کوچک/کراس اوورهای CUV مانند
اگر تابهحال یکی از این نسخهها را نرانده باشید پس توضیح دربارهی سوبارو Crosstrek سخت است و فکر میکنید که این مدل یک ایمپرزای بلند شده است. با فروش ۸۸۹۲۷ دستگاهی این خودرو در برابر فروش ۱۰۰۵۱۹ دستگاهی ایمپرزای هاچبک، به نظر میرسد که افراد بیشتری خواهان نمای جذابتر ایمپرزا هستند. ما جایگاه رانندگی این خودروی کراس اور مانند را مخصوصاً با سیستم چهارچرخ محرکش دوست داریم و البته مصرف سوخت مناسب این خودرو حتی در مدل غیرهیبرید نیز جای سخنی را باقی نمیگذارد.
بیوک انکور – کراس اوورهای کوچک/کراس اوورهای CUV مانند
انکور تلاش نمیکند تا آفرودباز قهاری باشد اما با فروش ۶۷۵۴۹ دستگاهی خود نشان میدهد که افراد زیادی خواهان لوکس بودن، راحتی و کوچکی هستند. انکور که از نظر فنی شباهت زیادی با شورلت تراکس دارد، برای سال ۲۰۱۷ فیس لیفتی جذاب را تجربه کرده است.
منبع: motortrend
علیرضا4225
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵فکر کنم اچ 30 چینی ایران خودرو در رده CUVها قرار بگیرددر بین این گروه ها هوندا واقعا زیباست
احسان آرسنالی
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵لامصب این ژاپنی ها چقدر برند دارند!!!؟
حتی ایسوزو که برند نیست هم خوبه.
بعضی وقت ها سوبارو یادم میره.
حیف دوو که بستنش
احمد
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵واقعا جالبه که چه طور کرولا تونسته به پرفروشترین ماشین تاریخ خودروسازی دنیا تبدیل بشه با توجه با این همه رقبای رنگارنگی که توی بازار داشته و داره
جایگاه النترا هم بسیار قابل تامله و نشون دهنده راه درستی که هیوندای داره ادامش میده
نوید جهرمی
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵بیچارگی ما هم قابل تأمله. اینا ماشین های دم دستی و برای عموم مردم اونوره. اینجا برای خانواده های مرفه و نماد لوکس بودن.
چقدر ما باید با این تفکرات عهد بوقی سرانمون بسوزیم.
فورد
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵به جز میراژ همشون عالی هستن ولی انتخاب اول من بیوک هست
ali
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵دمت گرم که انتخاب اولت یه خودروساز اصیل مثل بیوک است
و جالبی این میزان فروش این است که خودروسازان امریکا تجربه
زیادی مثل اسیا و اوروپاییا تو ماشین کوچیک ندارند ولی با
همین تجربه کمتر جزو پرفروشها اند ببینید اگه تجربشون
بیشتر بود چه میکردند
only american cars
محمد
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵من میراژ دارم عالیه. راضیم. تو برو بیوک بخر.
احسان
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵نمی دونم این میتسوبیشی چه هیزم تری به شما فروخته! همین الانم با 60 تومان یه ماشین خوب با امکانات مناسب سوار می شین!
genius
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵پدال جان تو نمیدونی با ارائه یه همچین گزارشهایی چجوری قلب ما دوستداران خودرو رو بدرد میاری!!وقتی ما داریم تو یه بعد زمان و مکان دیگه به نسبت کل کائنات زندگی میکنیم و پرفروشترین ماشینهای کوچک شهریمون کیا پراید با بیش از سی سال سن خدمتی یا در خوشبینانه ترین حالت چریQQ یا ام وی ام110 هستش دیدن این جمله که الانترا با توجه به قیمت رقابتیش پکیج امکانات قابل قبولی ارائه میده مثل بنزین رو آتش دل ما عمل میکنه!!
علي
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵جالبه چقدر آمریکایی بینشونه. ی زمانی ماشینسازی آمریکایها افت داشت براشون سبکشونو عوض کنند ولی الان برعکس شده انگار. هوندا تو اینا انتخاب من خواهد بود.
ali
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵نه اصلا افت برای امریکاییا نداشته شما خبر نداری
در گذشته هم همان زمان که بنزین مثل الان باارزش نبود امریکاییا
ماشین اقتصادی داشتن مثل فورد ماوریک مرکوری کامت فورد پینتو
شورولت کروایر و…….. که همگی برای دهه ی 60و70 میلادی بودن
در کنار هولاهای 400 اسبی که امریکاییا میساختن
رادین
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵با احترام به هوندا سیویک انتخاب اول من فورد فیستا هستش.
ولی طراحی کیا سول خیلی دوست داشتنیه
ali
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵یه چیز دیگه بگم در جواب دوستانی که میگن خط مشی خودروسازان
اصیل امریکایی که میگن تغییر سبک دادن از این جور وهم و خیال
ههههههههیچ تغیری پیدا نکردن برای مثال شورولت در دهه ی 60
که بنزین بی ارزش بود شول ss رو با انجین 454 میساخت که7.5 لیتر
حجم داشته در کنارش کروایر هم میساخته که مثل فولکس بیتل
هوا خنک بوده و سبک
حلا 40 سال مییایم جلو شورولت کامارو و سابربن میسازه با انجین
6.2 لیتری و سونیک هم میسازه که ماشینی اقتصادی پس نتیجه اخلاقی
میشود هیچ تغییر سبکی در کار نیست این حرف شماست
علي
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵یعنی همینجور برای خودت میگی میریا. من از نظر سایز و اتاق و بدنه گفتم یعنی در چه سگمنتی قرار داره . لطفا به دیگران توهین نکن و از کلمه وهم و خیال استفاده نکن .حالا هی قاطعانه فیلم هندی تعریف کن برو جلو
ali
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵صد البته من توهین نکردم اتفاقا من هم از لحاظ بدنه گفتو گو
کردم شما یه بار دیگه بخون
تازه باورت نمیشه حالم از هندی جماعت بهم میخوره
بهنام طیبی
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵هوندا و سوبارو خیلی خوبن
USA & JAPAN
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵اول سیویک بعد فورد
ارسیا
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵سال دیگه سانگ یانگ تیوولی بهترین ماشین کراس اور سال خواهد شد این ماشین بی نظیره
بهنام طیبی
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵فازت چی بود الان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟//
خودتو کنترل کن
آرش
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵سوالم اینه که از اول کشور خودروسازی جهان،فرانسه کبیر،وبرندهای اصیل و کم استهلاکی چون پژو،رنو و سیتروئن خبری نیست چرا؟!
بهنام طیبی
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵روچه حسابی این حرفو زدی؟؟؟؟؟؟ زود خوب میشی عیب نداره
ارمان
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵واقعا سیویک حرف نداره فکر کنم بین اینها بهترین گزینه پیشرانه برای انتخاب رو داره من رسما کشته مرده این موتور 1.5 لیتری توربوی هوندا شدم
احسان
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵خوب لااقل لوگوی هوندارو بذار و از لوگوی میتسوبیشی خرج نکن… خوب :)
احمد باقری
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵کرولا در کلاس خودش، از همه نظر، درست و حسابیه.
Mahmood
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵در عجبم که چرا مزدا 3 در این لیست وجود نداره یعنی خودروی به این خوبی فروشش مثلا به اندازه الانترا هم نبوده در عین حال پس از این ناراحتی باید بگم که انتخاب اول از نظر من هوندا سیویک 2016 و بعد مزدا 3 و بعد از آن کرولا و دیگر هیچ.