گرچه بازار فروش کلاس هاچبک/سدان/ کوپه چین در اختیار برندهای خارجی و در رأس آنها فولکسواگن است ولی در همهجا زمین برای بازی بزرگان چنین هموار نیست و هستند برندهای چینی که این ژنرالهای عرصه نبرد را به نبرد تنبهتن! فرا خوانند. بخش خودروهای SUV و یا همان شاسی بلندها ازجمله فضاهایی است که برندهای چینی در آن حرفی برای گفتن دارند و اگر همینطور پیش بروند شاید در آیندهای نزدیک به معنای واقعی رقبا را به دردسر بیندازند. دراینبین خودروی هاوال H6 که ساخته و پرداخته شرکت گریتوال است نقش پیشاهنگی را در این زمینه ایفاء میکند. (این خودرو قرار است در ایران عرضه شود و گویا چند عدد از آن هم وارد شده و با قیمتی در حدود ۱۰۰ میلیون تومان به فروش میرسد)
خودرویی که در این لیست میتواند نامش برای ما ایرانیها جالب توجه باشد خودروی چانگان CS35 است که در این جدول مقام هشتم را کسب کرد. این خودرو چندی پیش توسط شرکت سایپا به بازار معرفی شد و تعدادی از آن نیز پیشفروش گردید. از آنجایی که این شرکت با فورد، مزدا و نیز سوزوکی، ولو و پژو-سیتروئن همکاری دارد و همچنین یکی از گروههای بزرگ خودروسازی در چین است شاید بتوان از معبر آن به تکنولوژی روز خودرو دست یافت. در کل میتوان گفت که سایپا انتخاب بدی نکرده است چه در مورد خودرو EADO که پرفروشترین سدان با برند چینی است و چه در مورد این خودرو!
رتبه اول: HAVAL H6 با فروش ۱۴۳/۱۱۹ دستگاه
رتبه دوم: فولکس تیگوان با فروش ۱۲۷/۵۴۹ دستگاه
رتبه سوم: هوندا CR-V با فروش ۹۵/۰۲۲ دستگاه
رتبه چهارم: هیوندای توسان IX35 با ۷۱/۱۶۷ دستگاه فروش
رتبه پنجم: فورد کوگا KUGA با فروش ۶۶/۲۲۵ دستگاه
رتبه ششم: تویوتا RAV4 با فروش ۶۳/۲۷۳ دستگاه
رتبه هفتم: آئودی Q5 با فروش ۵۴/۷۷۱ دستگاه
مقام هشتم: CHANGAN CS35 با فروش ۵۳/۷۱۲ دستگاه
رتبه نهم: BYD S6 با فروش ۵۲/۰۷۹ دستگاه
رتبه دهم: نیسان قشقایی با فروش ۵۱/۶۸۹ دستگاه
رتبه یازدهم: GREATWALL M4 با فروش ۵۱/۶۱۵ دستگاه. این خودرو قرار است توسط شرکت دیارخودرو عرضه شود.
رتبه بیست و سوم: چری TIGGO 3 با فروش ۳۱/۸۴۷ دستگاه. این خودرو را میتوان فیسلیفت دوم خودروی MVM X33 دانست که هماکنون در ایران توسط مدیران خودرو مونتاژ میشود. نکته جالب اینجاست که چندی پیش فیسلیفت اول این خودرو که مربوط به سال ۲۰۱۱ است، در کشورمان با هیاهوی بسیار و به عنوان مدلی جدید! معرفی گردید.
در همین ارتباط: پرفروشترین خودروهای بازار چین در نیمه اول سال ۲۰۱۴ (بخش اول)
نوشته و گردآوری: سام کاویانی
دانشجوی مملکت
۹ مهر ۱۳۹۳درود
عجب کلمه زیبای سایپا انتاب بدکی نکرده مدیران ایران خودرو و سایپا دست هیتلر و صدام حسین از پشت نبستن بلکه شکستن
رضا ... فقط مرسدس بنز
۹ مهر ۱۳۹۳مثل میلاد «درود» میگی دانشجو مملکت…
منو یاد اون میندازی!(نکنه خودتی؟)
دانشجوی مملکت
۹ مهر ۱۳۹۳نه اقا میلاد نیستم من خودم هستم
رضا ... فقط مرسدس بنز
۹ مهر ۱۳۹۳درود بر خودت که همیشه خودت هستی…….همیشه خودت باش دانشجو,این بزگترین افتخاره
DRAGONBORN
۱۰ مهر ۱۳۹۳جای میلاد رو نمیتونی بگیری
رضا ... فقط مرسدس بنز
۱۰ مهر ۱۳۹۳الآن کی گفت که میخواد جای میلاد رو بگیره؟
دانشجوی مملکت
۱۰ مهر ۱۳۹۳درود
DRAGONBORN جان چه ربطی داره
Zonda R
۹ مهر ۱۳۹۳@.F
دوستان
امروز دیار خودرو بودم
H6 رو از نزدیک دیدم بسیار جا دار و خوش ساخته
طراحیش بخصوص در پشت و از کنار خوب در اومده
سان روف نداره
ولی در کل به قیمتش که 88 میلیون هستش میرزه
M4 هم بود 55 میلیون
نفهمیدم هدف از واردات m4 چی بوده
شبیهه cuv
توش میشینی احساسه سدان
جادار بودنه اتاقش اندازه ی هاچبک
جنس ادواتش از رانا بدتر بود
و وقتی استارت زدم موتورش داشت میومد تو حلقم
(صدای موتور خیلی تو اتاق میاد)
صندوقشم اندازه 206 جا داشت
Zonda R
۹ مهر ۱۳۹۳@.F
سابرینا هم بود
بسیار ساده
و جنس ادوات داخلیش در حده mvm 315 بود
با این حال که صفر بود
ولی قطعاتش مثل دست دنده لق میزد
و فرمون جنسش افتضاح بود
در کل 60 میلیون اصلا ارزش نداشت
اما بعد رفتم بهمن تا بسترن جدید رو ببینم
ولی با برخورد بسیار بدی روبرو شدم و در نهایت اینکه این ماشینو خوده بهمن تو نمایندگی مرکزی موجود نداشت!!
و حراستش گفت این ماشین تا 2 ماه دیگه قراره بیاد اینجا!!!!
Zonda R
۹ مهر ۱۳۹۳@.F
یه نگاه سطحی تا دوستم داشت با حراست بهمن موتور صحبت میکرد
به لندمارکی تو محوطه بود و شیشش پایین بود انداختم
بد قواره
طراحیه ناموزون
بی کیفیت طوری که جنس ادوات داخلیش انگار از پلاستیکه بازیافتی بود
ولی بسیار بسیار جادار بود طوری که اگه صندلیایه عقبش رو بخوابونید به اندازه یه وانت عقبش جا داره
در کل نمایندگیه بهمن واقع در جاده قدیم تهران کرج
به چیزهای دیگری بیشتر شبیه بود تا نمایندگی….
در نهایت
دوستم تصمیم به خرید کیا پیکانتو گرفت
یه پسر
۹ مهر ۱۳۹۳دم دوستت گرم بهترین انتخابو کرد
دانشجوی مملکت
۹ مهر ۱۳۹۳هشت سال جنگ با دنیا 213 هزار کشته
خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تحقیقات سازمان پزشکی قانونی گفت: طی 10 سال اخیر بر اثر تصادفات رانندگی در کشور 235 هزار کشته و 2 میلیون و 221 هزار مجروح شدند
اروندی
۹ مهر ۱۳۹۳خیلی سوال برانگیزاست
DRAGONBORN
۹ مهر ۱۳۹۳مگه ماشینای خودشون رو سوار میشن
DRAGONBORN
۱۰ مهر ۱۳۹۳همشون جمیعا یه شاهی نمی ارزن
رسول
۹ مهر ۱۳۹۳ما اشغال ترین خودرو های چین سوار میشیم رتبه رو نگاه کنید البته ما نه از ما بهترون نمیتونیم چینی هم بخریم این وضع ماست
reza
۹ مهر ۱۳۹۳یعنی این x33 آشغاله ها ! رفتن سری قدیمی شو هم آوردن!
باز چانگان وضعیتش بهتره حداقل تو چین و روسیه فروش داره.
رضا ... فقط مرسدس بنز
۹ مهر ۱۳۹۳تو لیست بالا خودرو های مطرحی از اروپا نیست…
ظاهرا سلیقه چینی ها تغییر کرده
وحید
۹ مهر ۱۳۹۳سلیقه چینی ها که واقعا متفاوته اما نحوه فروش و خدمات پس از فروش خیلی مهمه شاید اونا که رتبه اولن تبلیغات زیاد داشتن و خدماتشون خوب بود و….
مک میسل
۹ مهر ۱۳۹۳تو بازار بزرگ چین،فعلا هیچ اروپایی به جز فولوکس واگن نتونسته حرفی برا گفتن داشته باشه و فولوکس سالیانه3.5میلیون یورو داره از بازار چین سود میبره و این رقم کمی نیست!
رضا ... فقط مرسدس بنز
۹ مهر ۱۳۹۳مکی جان منظورم اینه که تو لیست فقط یه vw و یه Audi هست که برام عجیبه….با شناختی که از فولکس واگن دارم هیچوقت با یکی دوتا ماشین وارد بازار مهمی مث چین نمیشه
amin
۹ مهر ۱۳۹۳3.5 میلیون یورو خیلی کمه عزیزم در سال یه رستوران درست حسابی تو بالا شهر تهران که بیشتر سودشه احتمالا رقمو اشتباه گفتی ( دست مزد کادر فنی تیم ملی فوتبال 4 میلیونه)
trophy
۹ مهر ۱۳۹۳مک میسل بعد از فولکس واگن تو قسمت خودرو های لوکس ائودی پر فروشترین برند بازار چین هست که دلیل اصلیش تولید ائودی در چین هست که باعث میشه با توجه به گمرک بالا برای خودروهای وارداتی قیمت پایین تری داشته باشه و پژو سیتروئن هم بد عمل نکرده
DRAGONBORN
۱۰ مهر ۱۳۹۳چین = خودروی فانتزی
reza
۹ مهر ۱۳۹۳جالبه با حضور همه برند های مشهور رتبه اول یه چینی به دست آورده!
البته باید قیمت ها رو هم می نوشید شاید ملاک خیلی از این انتخاب ها قیمت مناسبشون در مقابل بقیه رقبا بوده.
برخلاف سدان ها انگار تو شاسی بلندها چینی ها بهتر عمل میکنن.
ولی بازم برندهای مشهور فروش خوبی دارن.
من بین اینها از آئودی Q5 خوشم میاد طراحی خوشکل + جم و جوری داره.
MC-Alirezaz
۹ مهر ۱۳۹۳نهمی آرایکس نسل قدیمو کپی کرده:|
e36
۹ مهر ۱۳۹۳چین داره گند میزنه به صنعت خودرو دنیا با این آشغالاش
وحید
۹ مهر ۱۳۹۳آره بخدا اصلن توازن خودروسازیرو بهم زده دیگه نمیشه گفت اگه فلان ماشین رتبه اوله حتما عالیه
فرید
۹ مهر ۱۳۹۳من مونده بودم که قسمت دومشم بیاد بعد نظرمو بدم…قابل توجه بعضی ها که به بازار چین میبالیدن تو فروش دیدیم که حتی یه بنز و بی ام دبلیو داخل این لیست نبودن…با اینکه چین بازار بزرگی برای رقابته ولی حتی بنز و بی ام دبلیو هم نتونستن تو این بازار خودشون رو نشون بدن…لکسس لاقل تو بازار آمریکا که جزو مهمترین و بزرگترین بازارهای فروش خودرو هست حسابی خودش رو نشون داده…فقط میخواستم بگم دوستان به بازار چین زیاد نبالن و چین چین نکنن.ما میگفتیم آمریکا دوستان میگفتن چیییییییییین…دیدیم که چین هم اونی که فکر میکردن نبود.
(بحث من تو این نظر فقط در مورد بازار چین بود)
Tesla ,Silicon Valley,
۹ مهر ۱۳۹۳الان مرتضی میاد میگه قوانین چینی! و خریدار های چینی هم احمقن که ماشین آلمانی کم خریدن!آخه آلمانی ها تو ماشیناشون تکنولوژی پرتاب شاتل رو قرار دادنو بهترین ماشین های جهان و کهکشان رو میسازن!
فرید
۱۰ مهر ۱۳۹۳بابا اونو ولش کن…اون معلوم نیست با خودش چند چنده…نوشتنم بلد نیست…اینقدر هم بی ادبه که خود پدال نصف حرفاش رو سانسور میکنه.
ahmad
۹ مهر ۱۳۹۳دوست عزیز این لیست در مورد ماشین های داخلی چین هست و اگه لیست کلی رو نگاه کنی متوجه میشی که بیشتر خودرو های اروپایی توی چین به فروش میرسن.
سام کاویانی
۹ مهر ۱۳۹۳با سلام
دوست عزیز این نکته را می خواهم خدمتتان عرض کنم که بازار چین از لحاظ فروش به سه دسته خودروهای سدان/هاچ بک/ کوپه و نیز خودروهای SUV و همچنین MPV تقسیم شده، که این مطلب در مورد معرفی پرفروش خودروهای SUV بازار چین،در نیمه اول سال 2014 است.در حال حاضر چینی ها توانستند در بازار فروش خودروهای SUV به موفقیت های خوبی دست پیدا کنند.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۰ مهر ۱۳۹۳درود .
فرید قشنگ مطلب رو بخون . بنز . ب ام و . ائودی . پرفروش ترین برندهای
لوکس در چین هستند . اینجا فقط موضوع SUV هستش . خواهشا درست مطلبو
بخونید بعد اظهار نظر بکنید و به مرتضی گیر بدید .
شما خودت تحقیق کن که ببینی پرفروش تریند برندهای لوکس در بازار چین
کدام برند ها هستند .
مطالعه کن عزیز مطالعه .
لکسس هنوز از ترس اینکه بهش نگن بی کیفیت ، تو چین کارخونه نداره .
زیگما
۱۱ مهر ۱۳۹۳میلاد من فکر میکنم تویوتا و لکسس و کلا ژاپتیا به خاطر احساسات ضد ژاپنی در چین نتونستن اونجور که باید و شاید موفق بشن
حدودا پارسال بود که در اوج بحران اختلاف نظر بر سر مالکیت جزایر مورد مناقشه بین چین و ژاپن چینی ها خشمگین شدن و هر چی ماشین ژاپنی بود رو آتیش زدن و قصد حمله به سفارت ژاپن در چین رو داشتند که البته پلیس جلوشون رو گرفت
از اون به بعد چینیا کلا از ژاپنی و محصول ژاپن زیاد خوشش نمیاد
محصولات ژاپنی هم اونجور که باید و شاید در چین فروششون رشد نمیکنه
البته این این احساس نفرت نسبت به ژاپنیا در چین ریشه های تاریخی هم داره….مثلا یه چند سالی قبل از آغاز جنگ جهانی دوم ژاپنیا حمله گسترده ای رو به چین آغاز کردن که در اون حمله تعداد زیادی غیر نظامی رو کشتند و زنده به گور کردن و به صد ها هزار زن تجاوز کردن
همه این اتفاقات در ذهن چینیا باعث شده نسبت به ژاپن و ژاپنی احساس نفرت داشته باشند
وگرنه کیه که نخواد فروش محصولاتش در بزرگترین بازار جهان زیاد نشه؟؟
شلبى
۹ مهر ۱۳۹۳دوستان ببخشید نظرم بى ربط به موضوعه،
میخواستم از سایت بخوام که اگه میشه از شورولت تاهو z71 هم مطلب بذارن
زیگما
۹ مهر ۱۳۹۳شلبی جون اون که فقط یه پکیجه که روی تاهو گذاشتن.
امیرعلی
۹ مهر ۱۳۹۳سلام دوستان بنده از لندن کامنت میزارم . اینو واسه اینایی میگم که فکر میکنن اینور بهشته همه سوپر اسپورت سوارن اولن که اینجا اینقدر نقلیه عمومی به صرفه تر و راحت تره که حتی اونایی که در آمد خوبی دارن هم جز اکثریت مردمی هستن که از اتوبوس و مترو یا دوچرخه استفاده میکنن حتی خیلیا تا محل کارشون میدون از نظر قیمت هم درسته که اینجا خودرو از ایران ارزون تره ولی جریمه پول سوخت و مالیات و بیمه هر سال اندازه نصف پول ماشینت واست خرج داره با این که منم در مرکزه شهر لندن هستم سوپر اسپرت به اون صورت فراون نیست هر کسی نمیتونه داشته باشه نصف کساییم که دارن اوناین که از هند یا از کشورای عربی با پولای باد آورده آوردن اینجا خرج میکنن چون اینجا قانون داره کسی یه دفعه پولدار یا بدبخت نمیشه کلا کسایی که توی کشوره دیگه زندگی نکردن همه چیو از فیلما و عکس یی هالیودی دیدن یه رویایی دارن که وقتی میان اینجا بعدش منصرف میشن میخوان برگردن. نمیگم اینجا بده اینجا خوبیای خودشو داره ایران خوبی های خودشو ولی اینو میدونم اگه همه اینایی که اینجا کامنت میزارن اینجا بودن 80 % بعد یکسال زندگی بر میگشتن ایران جالبیش هم اینه که اون 80% همونایین که اول فکر میکنن جزش نیستن.
داریوش
۹ مهر ۱۳۹۳این حرفت درست نیست یعنی چیکه نصف پول ماشینو باید در سال به دولت بدی. با این حساب که تمام زندگی مردم جارو میشه. همه میدونن اونجا کجاس اینجا کجاس. شما هم تو همین ولایتی دلیل این کامنتتم خوب میدونم.
برادر من بعد 15 سال از انگلیس اومدش از روز اولی که اومده بود پشیمون بود لحظه شماری میکرد برگرده.
Zonda R
۹ مهر ۱۳۹۳@.F
درود بر امیرعلی ساکن لندن
دوست عزیز
اینجا فرهنگه امریکایی داره ایرانی ها مصرف گرا ،لارج و خوش گذرونن
اینجا ما از دله زمین : نفت ،گاز مجانی برداشت میکنیم
و البته کمی هم پرتوقع هستیم
ولی اینجا ما با پولی که میدیم ماشینه 20 سال پیشو میخریم و سوختی که واقعا نمیشه اسمشو بنزین گذاشت توش میریزیم
گازوییلمون 80 برابر بیشتر از استاندارد الوده کنندست
و ……
به هر حال تو کشورهایه اروپایی همه چیز برای مردم هست
و البته مردم هم فرهنگه استفاده دارن
و حقه خودشونو میشناسن
زیگما
۹ مهر ۱۳۹۳جدا از همه مسایل اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و….
من مطمینم که هر انسانی در کشور خودش راحت تر زندگی میکنه
ولو کشورش بدبخت باشه
وحید
۹ مهر ۱۳۹۳به خدا سوگند که هر کی از دوست و آشناهای ما که اروپا دیدن و برگشتن افسردگی مزمن گرفتن. نمیدونم حرف کیو باید باور کنم.
یه پسر
۹ مهر ۱۳۹۳راستش من حاضرم سوناتا رو 18 میلیون بخرم بعد به دولت سالی 10 میلیون عوارض بدم
یا بنزین 20 هزار تومنی هم بزنم
وجدانا هر جور حساب می کنم می بینم به صرفه تره
امیر عزیز شما که تو انگلیس زندگی می کنی
مطمئنا با حقوق یکسال کار کردنت در بدترین حالت ممکن می تونی یه اتومبیل بگیری که خودتون و خانواده محترم امنیت جانی داشته باشن
اما من با متوسط به بالای در امد تو ایران که مثلا دو میلیون تومنه اگه شبانه روز چیزی نخورم سر یه سال با 24 میلیون پرایدی رو می خرم که ما اینجا بهش می گیم تابوت
لاکی استریک
۱۰ مهر ۱۳۹۳داداش من ۳ سال تو همون لندن بودم این خبرا توش نبودا خیلی هم بهتره ایران بود حداقل میتونستی فردا رو پیش بینی کنی
Alpha
۹ مهر ۱۳۹۳ای کاش حداقل 4تا اسم درست حسابی واسه برند هاشون انتخاب میکردن که یکم بین المللی و خوش آوا باشه ! چیه آخه چانگان لیفان هاوال … اسمشونو میشنوم یاد بی کیفیتی میوفتم
ahmad
۹ مهر ۱۳۹۳سایپا با چند ده سال سابقه خودروسازی (البته در تولید پراید) رفته و از یه شرکت تازه کار چینی با کلی التماس ماشین وارد میکنه و در نهایت دوبل و سوبل قیمت به مردم میفروشه. اونوقت نویسنده گزارش نوشته که سایپا در قرارداد با خودروساز چینی اشتباه نکرده و کار درستی کرده.
برادر من همین کارا رو کردید که پنجاه ساله دارن بهمون پراید و پیکان می اندازن و سر آخر یه چیزیم ازمون طلب کارن.
هر چی دزد و اخلاس گر جمع شدن دور هم و دارن از حاصل کلاه گذاشتن سر ملت واسه خودشون سود تامین میکنن و پول تو جیبی آقازاده هاشونو فراهم میکنن!
سام کاویانی
۹ مهر ۱۳۹۳با سلام
دوست عزیز در این که شرکت سایپا و ….دهها عیب ریز و درشت دارن بحثی نیست. اما من منظورم در اینجا نوع خودروی انتخابی بود، که حداقل سایپا این بار سعی کرده که از انواع مرغوب تر و پرفروش تر اون انتخاب کنه.در حال حاضر هم به علت تحریم های ظالمانه غرب برعلیه ایران تنها کشوری که حاضره با ما در زمینه خودرو همکاری کنه چین هستش و لاغیر.
mahdi
۹ مهر ۱۳۹۳جالبه که لیفان خیلی هم زیاده
M Power///
۹ مهر ۱۳۹۳مردم چین در سال ۲۰۱۳ حدود ۱۶ میلیون و خورده ای ماشین خریدن. کل اروپا در سال ۲۰۱۳ حدود ۱۵ میلیون و خورده ای ماشین خریدن.
ماشین چینی خوب و بد داره و از غذا بیشتر خوردروهای وارداتی چینی به ایران از نوع بد هستند و تک و تک ماشین چینی خوب وارد میشن. و یکی از دوستان آمار تصادف در ایران رو گفته بود. باید بگم این آمار فاجعه بار. یک بخاطر ماشین های ناایمن. دو جاده های بی کیفیت و ناامن. سه که مهم ترین عامل هم هست نبود فرهنگ رانندگی در ایران.
بنده خدا
۹ مهر ۱۳۹۳سلام.گکg5مال کدوم کشوره؟؟؟کیفیتش چطوره؟؟؟
4MATIC
۹ مهر ۱۳۹۳واقعا چی بگم اونا ماشینای تولیدخودشونوقبول ندارن وتولیست از23موردفقط5موردچینی هست بعدمامی ریم ازبدترینشون کپی می کنیم اونم باقیمت100ملیون می فروشیم
واقعا که….
4MATIC
۹ مهر ۱۳۹۳بنده خدا جک مال چینه وکیفیتشم معلومه دیگه چی بگم من
یه پسر
۹ مهر ۱۳۹۳سلیقه ی چینی ها اونقدرا بد هم نیس
اما جای کیا اسپورتیج خالیه
از نظر منم بهترین شاسی بلند چینی ایران از لحاظ قیمت و اپشن فقط لیفان ایکس 60 هر چند اینا شاسی بلند نیستن اتاق بلندن
مخصوصا لباسشویی
اسم چی بود ؟
اها ایکس 33
سام کاویانی
۱۱ مهر ۱۳۹۳با سلام
دوست عزیز،کیا اسپورتیج با فروش 47/215 دستگاه رتبه 12 را کسب کرده است.
Ahmad..F12
۱۱ مهر ۱۳۹۳توسان از راو4 بیشتر فروش داشته :D
سام
۱۱ مهر ۱۳۹۳با سلام
توی بازار ایران هم پارسال، توسان بیشترین حجم واردات رو بین ماشین های خارجی داشته.(در حدود 10550 دستگاه)
لاکی استریک
۱۰ مهر ۱۳۹۳یادش بخیر یه زمانی مزدا ۳ ۳۰ تومن بود که یه پیچش به کل چین میرزید هم اپشن داشت هم کیفیت ,افسوس افسوس
datsun
۱۰ مهر ۱۳۹۳بازار چین شده بهشت خودروسازهای معتبر دنیا
ولی بازار ایران تبدیل شده به بهشت خودروهای بی کیفیت چینی
H6
۵ فروردین ۱۳۹۴سلام دوستان ،
بنده حدود 2ماه هست که گریت وال H6 دارم (البته از نوع وارداتی)؛با توجه به امکانات و آپشن ها و موتور 2400ccمیتسوبیشی ژاپن وگیر بکس اتومات و طراحی زیبایی که دارد منهای خدمات پس از فروش ؛ از این شاسی بلندچینی رضایت کامل دارم .
شاید بخاطر کیفیت این خودرو هستش که قیمت بازار به بیش از 103 میلیون رسیده (قیمت کمپانی 89میلیون البته پس از 5-6 ماه معطلی اونهم مونتاژدیار خودرو ایران ؛که مسلمآکیغیت وارداتی هارو نخواهد داشت !)
و همچنین کیفیت قطعات و نوع موتور و آپشن ها ی این ماشین قابل مقایسه با MVM ,و لیفان X60 , و جیلی و چانگان ,و… نیست!!!
به نظر من ؛گریت وال H6در مقایسه با محصولات داخلی ( مثل سوزوکی و… )، کیفیت و امکانات بیشتری داره و با حدود قیمتی 100 میلیون واقعآ می ارزه.