فروش شاسیبلندها شامل کراساوورها و اسیوویها همچنان در حال افزایش است بهگونهای که فروش جهانی این خودروها در سال ۲۰۱۸ با ۶ درصد افزایش به ۳۲.۱ میلیون دستگاه رسیده است. پرفروشترین سگمنت شاسیبلندها در سال ۲۰۱۸ سگمنت C با ۱۷.۷ میلیون دستگاه بوده و پسازآن سگمنت D با ۱۱.۶ میلیون دستگاه قرار گرفته است. این در حالی است که سگمنت E با ۱۱۷ درصد افزایش طی پنج سال گذشته، بیشترین رشد فروش را در بین کلاسهای مختلف شاسیبلندها داشته است.
پرفروشترین خودروسازان ۲۰۱۸ در بخش شاسیبلندها
اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی پرفروشترین گروه خودروسازی در بخش شاسیبلندها محسوب میشود. این گروه با فروش ۴.۲۹ میلیون دستگاه شاسیبلند در سال ۲۰۱۸، در جایگاه نخست قرار گرفته و پسازآن گروه تویوتا با ۲.۸۳ میلیون دستگاه رتبهٔ دوم را در اختیار دارد. در همین حال، گروه فولکسواگن با افزایش ۲۲.۱ درصدی نسبت به سال گذشته، بیشترین افزایش فروش شاسیبلندها را داشته و در جایگاه سوم قرار گرفته است. پس از فولکسواگن نیز جنرال موتورز با اختلافی جزئی مکان چهارم را به خود اختصاص داده است.
رتبهٔ ۲۰۱۸ | رتبهٔ ۲۰۱۷ | گروه خودروسازی | فروش ۲۰۱۷ | فروش ۲۰۱۸ | کاهش/افزایش |
۱ | ۱ | رنو-نیسان | ۴,۰۰۸,۹۷۸ | ۴,۲۹۷,۶۸۳ | ۷.۲ درصد |
۲ | ۲ | گروه تویوتا | ۲,۶۲۹,۲۰۱ | ۲,۸۳۰,۵۹۵ | ۷.۷ درصد |
۳ | ۵ | گروه فولکسواگن | ۲,۰۷۶,۴۰۱ | ۲,۵۳۵,۲۲۴ | ۲۲.۱ درصد |
۴ | ۳ | جنرال موتورز | ۲,۴۷۹,۲۴۳ | ۲,۵۱۰,۳۷۱ | ۱.۳ درصد |
۵ | ۴ | هیوندای-کیا | ۲,۱۱۹,۱۰۶ | ۲,۴۸۴,۶۶۴ | ۱۷.۳ درصد |
۶ | ۷ | فیات-کرایسلر | ۱,۸۲۷,۴۵۷ | ۱,۹۹۲,۵۶۱ | ۹.۰ درصد |
۷ | ۶ | گروه هوندا | ۲,۰۰۳,۹۴۹ | ۱,۹۸۱,۰۳۸ | -۱.۱ درصد |
۸ | ۸ | گروه فورد | ۱,۷۷۲,۰۷۶ | ۱,۷۱۴,۴۰۵ | -۳.۳ درصد |
۹ | ۱۰ | گروه جیلی | ۸۹۴,۳۰۳ | ۱,۲۳۰,۶۵۳ | ۳۷.۶ درصد |
۱۰ | ۹ | پژو-سیتروئن | ۹۴۱,۵۵۰ | ۱,۱۲۴,۳۲۱ | ۱۹.۴ درصد |
پرفروشترین شاسیبلندهای سال ۲۰۱۸
۱۰- شورلت اکوئناکس
فروش: ۴۳۷,۵۱۹ دستگاه
در جایگاه دهم این لیست، شورلت اکوئناکس با فروش ۴۳۷,۵۱۹ دستگاه قرار گرفته است. فروش این خودرو نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیر ۱۶.۴ درصدی داشته که بیشترین افزایش فروش در این لیست محسوب میشود و بدین ترتیب امسال خود را در بین ۱۰ شاسیبلند پرفروش سال جای داده است.
۹- نیسان روگ
فروش: ۴۵۴,۰۶۱ دستگاه
فروش نیسان روگ با افزایش جزئی ۱.۱ درصدی، به ۴۵۴,۰۶۱ دستگاه در سال ۲۰۱۸ رسیده و در جایگاه نهم قرار گرفته است. البته میزان فروش این خودرو با نام ایکستریل در این آمار لحاظ نشده است.
۸- مزدا CX-5
فروش: ۴۵۷,۲۸۳ دستگاه
فروش مزدا CX-5 هم در سال ۲۰۱۸ افزایش قابلتوجهی داشته و با ۱۱.۳ درصد رشد نسبت به سال ۲۰۱۷ به ۴۵۷,۲۸۳ دستگاه رسیده است.
۷- هاوال H6
فروش: ۴۶۰,۸۲۰ دستگاه
شاید دیدن نام یک خودروی چینی در لیست پرفروشترین شاسیبلندهای دنیا عجیب باشد اما هاوال H6 با فروش ۴۶۰,۸۲۰ دستگاه، در رتبهٔ هفتم قرار گرفته است. البته از این عدد حدود ۴۵۰ هزار دستگاه فقط در بازار داخلی چین فروخته شده است.
۶- کیا اسپرتیج
فروش: ۴۸۲,۱۱۶ دستگاه
جایگاه ششم این لیست به کیا اسپرتیج اختصاص دارد که در سال ۲۰۱۸ فروشی برابر با ۴۸۲,۱۱۶ دستگاه داشته است. این عدد افزایشی ۱۲.۱ درصدی را نسبت به سال ۲۰۱۷ نشان میدهد.
۵- نیسان قشقایی
فروش: ۵۱۹,۶۳۲ دستگاه
فروش نیسان قشقایی در سال ۲۰۱۸ با ۳.۷ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۱۷ به ۵۱۹,۶۳۲ دستگاه رسیده و از این طریق جایگاه پنجم لیست را از آن خود کرده است.
۴- هیوندای توسان
فروش: ۵۶۹,۹۸۷ دستگاه
هیوندای توسان در سال ۲۰۱۸ فروشی برابر با ۵۶۹,۹۸۷ دستگاه داشته که ۹.۳ درصد کاهش داشته و بیشترین کاهش در بین ۳۰ شاسیبلند پرفروش سال ۲۰۱۸ محسوب میشود.
۳- هوندا CR-V
فروش: ۷۴۱,۳۰۲ دستگاه
فروش هوندا CR-V در سال ۲۰۱۸ با ۲.۳ درصد کاهش به ۷۴۱,۳۰۲ دستگاه رسیده و به همین دلیل جایگاه دوم خود در سال ۲۰۱۷ را حالا به فولکسواگن تیگوآن واگذار کرده و خود در جایگاه سوم قرار گرفته است.
۲- فولکسواگن تیگوآن
فروش: ۷۸۹,۹۲۸ دستگاه
فولکسواگن با افزایش فروش ۸.۴ درصدی در سال ۲۰۱۸ و رسیدن به عدد ۷۸۹,۹۲۸ دستگاه، هوندا CR-V را پشت سر گذاشته و به دومین شاسیبلند پرفروش دنیا در سال ۲۰۱۸ تبدیل شده است.
۱- تویوتا رافور
فروش: ۸۳۰,۹۲۸ دستگاه
تویوتا رافور در سال ۲۰۱۸ با ۳.۷ درصد افزایش فروش مواجه شده با فروش ۸۳۰,۹۲۸ دستگاه، مثل سال گذشته همچنان پرفروشترین شاسیبلند دنیا لقب گرفته است.
رتبهٔ ۲۰۱۸ | رتبهٔ ۲۰۱۷ | شاسیبلند | فروش ۲۰۱۷ | فروش ۲۰۱۸ | کاهش/افزایش |
۱ | ۱ | تویوتا رافور | ۸۰۱,۳۹۵ | ۸۳۰,۹۲۸ | ۳.۷ |
۲ | ۳ | فولکسواگن تیگوآن | ۷۲۸,۴۹۴ | ۷۸۹,۹۲۸ | ۸.۴ |
۳ | ۲ | هوندا CR-V | ۷۵۸,۶۱۷ | ۷۴۱,۳۰۲ | -۲.۳ |
۴ | ۴ | هیوندای توسان | ۶۲۸,۲۸۹ | ۵۶۹,۹۸۷ | -۹.۳ |
۵ | ۶ | نیسان قشقایی | ۵۰۱,۳۱۹ | ۵۱۹,۶۳۲ | ۳.۷ |
۶ | ۸ | کیا اسپرتیج | ۴۲۹,۹۶۵ | ۴۸۲,۱۱۶ | ۱۲.۱ |
۷ | ۵ | هاوال H6 | ۵۰۸,۳۷۸ | ۴۶۰,۸۲۰ | -۹.۴ |
۸ | ۱۰ | مزدا CX-5 | ۴۱۰,۹۹۹ | ۴۵۷,۲۸۳ | ۱۱.۳ |
۹ | ۷ | نیسان روگ | ۴۴۹,۱۳۰ | ۴۵۴,۰۶۱ | ۱.۱ |
۱۰ | ۱۲ | شورلت اکوئناکس | ۳۷۵,۸۱۵ | ۴۳۷,۵۱۹ | ۱۶.۴ |
منبع: focus2move
F22 RAPTOR
۱۴ دی ۱۳۹۷اکثرشون کامپکت هستن
Amir Machine
۱۴ دی ۱۳۹۷همهشون کامپکت هستن
me84
۱۴ دی ۱۳۹۷.
تویوتا…….
نمیدونم در وصف این کمپانی چی بگم
همزاد
۱۴ دی ۱۳۹۷امپراطور سرزمین تابان و بس.
یه تویوتا لندکروز و اهنگای معین و ابی و داریوش و سروش بعدم برنج از شمال ببری جنوب. از جنوب جنس ببری شمال
دوستم یه وانت مزدا دوکابین داره همین کارو میکنه یه دور باهاش رفتم خیلی خوش گذشت. شب تو ایستگاه پلیس یا هرجا که شد نگه میداره یه خیمه اندازه دست ساز داره ولی قشنگ و حرفه اییه بازش میکنه و توش میخوابه. واقعا حسرتشو میخورم. کاش منم یه صد میلیون داشتم. ماهی سه میلیون براش میمونه جنس میبره میاره.
رضا
۱۴ دی ۱۳۹۷رافور قشنگ در هر نسلی داره میتازه.احسنت به تمام ژاپنیا.
Elmiraj
۱۴ دی ۱۳۹۷یعنی دلیل این همه محبوبیت هاچبک های قدبلند (کراس اور) چی می تونه باشه….؟!؟!
.
.
نه یک سدان اصیل اند نه یه SUV واقعی ….!!!
ایلیا
۱۴ دی ۱۳۹۷حرف شما در مورد ساب کامپکت ها شاید درست باشه ولی در مورد خودروهایی که معرفی شد(کامپکت) نه، قشقایی، crv، تیگوان، فوررانر، اینا خودروهای کاملی هستن و حتی مزیت هایی نسبت به سدان ها دارن، از جمله فضای بیشتر و تا حدودی امنیت بیشتر، قابلیت آفرودشون هم حداقل از سدان ها بیشتره
ایلیا
۱۵ دی ۱۳۹۷بخش عمده ای از امتیازات ایمنی شامل سیستم های کمک راننده میشه که مطمئنا این سیستم ها در برنده های لوکس بیشتر استفاده میشن، حتما امتیاز لکسس از هیوندای بالاتره
shelby
۱۵ دی ۱۳۹۷واقعا تشخیص برخی مسائل برای برخی کاربرای سایت سخته…
احتمالا در مسائل ساده تر زندگی هم به مشکل بر میخورن بعد ژست میگیرن و گنده گنده حرف میزنن….
بگذریم
دکتر!
اگه میخای یه مقایسه درست داشته باشی نباید کلی چیزای متغیرو کنار هم قرار بدی
برای اینکه بفهمیم به طور کلی امنیت سواری بیشتره یا کراس اور باید تا جای ممکن عین هم باشن ینی پلتفرمشون یکی باشه
استاد با حفظ کردن اعداد خیال کرده چه استدلالی کرده..
برای اینکه اینو بفهمی باید مثلا امنیت سوناتا رو با هم پلتفرمش فک کنم توسان بشه احتمالا مقایسه کنی
چند تا ازین مواردو پیدا میکنی مقایسه میگنی
میبینی تو 90 درصدشون کراس اورا (حالا شایدم سدان مساله طرز تحقیقه)امنیتشون بیشتره اون ده درصدو استثنا میگیریم
….هزار جور توقع هم همین اقا داره
فقط دوست دارم مستندای بی بی سی یا شبکه های دیگرو ببینید
ادم از طرز تحقیقشون لذت میبره!
در کل منم از نتیجش حرفی نزدم شاید سان ها امن تر باشن ولی این طرز تحلیل شما بدرد خودتون و کسایی که لایکتون کردن میخوره!
sina
۱۴ دی ۱۳۹۷هوندا و قشقایی و مزدا رو خعلی دوست دارم بین اینا
احمدرضا
۱۴ دی ۱۳۹۷آلفارومئو استلویو چی ؟
فیات 500 x ؟
کلن ایتالیایی ها چی؟
“_”
kastech
۱۴ دی ۱۳۹۷my vote goes to CRV ?
Mad.z.Max
۱۵ دی ۱۳۹۷Our votes doesn’t count for sh*t : )
OMID
۱۵ دی ۱۳۹۷Good call
روزبه
۱۴ دی ۱۳۹۷قیمت مناسب این ماشین ها عامل اصلی فروشه بالاشون هست نه اینکه کیفته ساخته بالا داشته باشن
ای ماشینای شاسی بلند پر فروش ترین ها بین قشره متوسط جامعه هستن اگر غیر از این بود تویه لیست محصولاته: بنز، بی ام و،آودی، لکسوز، حتی شاسی بلندهایه تاپه تویوتا رو میدیدیم
roozbeh
۱۴ دی ۱۳۹۷قیمت مناسب این ماشین ها عامل اصلی فروشه بالاشون هست نه اینکه کیفته ساخته بالا داشته باشن
ای ماشینای شاسی بلند پر فروش ترین ها بین قشره متوسط جامعه هستن اگر غیر از این بود تویه لیست محصولاته: بنز، بی ام و،آودی، لکسوز، حتی شاسی بلندهایه تاپه تویوتا رو میدیدیم
مانی
۱۴ دی ۱۳۹۷به ترتیب
تیگوان
قشقایی
CX-5
تویوتا از اینا بهتره ولی خوب یه کلاس هم بالاتره
سیدمهران میرابوالقاسمی
۱۴ دی ۱۳۹۷فقط مزدارا عشقه
net
۱۵ دی ۱۳۹۷چرا اسمی از زیباترین کراس اور جهان هیوندای سانتافه اسپرت۲۰۱۸ نیست
Mad.z.Max
۱۵ دی ۱۳۹۷رنگ مشکی متاسفانه موجود نبود، دیگه گفت من فقط مشکیم قشنگه، و شرکت نکرد تو آمار : ))
mehran.Jy
۱۶ دی ۱۳۹۷???????????
حسین
۱۵ دی ۱۳۹۷کاش فولکس میتونست مشکلاتشو با آمریکا حل کنه و اون قدرتی که تو تمام دنیا داره با بازاریابی بهتر اونجا هم داشته باشه! وقتی کره ای ها تونستن چرا فولکس نتونه؟ نقطه قوت راوفور بازار بزرگ آمریکاست البته منکر کیفیتش نیستم ولی یه جورایی انگار فروشش اونجا تضمین شدس تیگوان اگه فولکس تو امریکا قوی تر بود با فاصله معنی داری اول میشد
net
۱۵ دی ۱۳۹۷رینگ اکوئناس ونیسان روگ و مزدا cx وکیا اسپرتیج و نیسان قشقایی و هیوندای توسان و هوندا cr جالب نیست
power active
۱۵ دی ۱۳۹۷یه کلیپ تو یوتیوب دیدم تو روسیه. بین مزدا تیگوان. راو۴ . سوبارو. توسان. یه سربالایی بود همه به سختی می رفتن اما تیگوان مثل آب خوردن رفت واسم خیلی جای تعجب داشت که راو۴ این قدر عقب جلو کرد تا تونست عبور کنه :))
OMID
۱۵ دی ۱۳۹۷راو فور افرود جز اولویت هاش نیست
جی کلاس مرسدس
۱۵ دی ۱۳۹۷شما ناراحت نشو شما به تنفر اضافه کن شده اسمی از آلمانی ها بیاد زیر پستش علیهشون چیزی نویسی من که گفتم آلمانی ها اشغالن تلاش شما برای نشون دادنشون برای چیه واقعا چه به سر این مردم اومده
امیر
۱۵ دی ۱۳۹۷اگر مجموع نیسان روگ و ایکس تریل محاسبه شود فکر می کنم ایکس تریل اول بشه
Abbad
۱۵ دی ۱۳۹۷ما فقط میبینیم و حسرتشو میخوریم با این قیمت های فضایی