پرفروشبودن در هر صورت، نشانهای از موفقیت در صنعت اتومبیل است. ولی نباید انتظار داشت که در بین پرفروشها مدلهایی مانند کامارو Z/28 یا LFA وجود داشته باشند. مسلماً دارندگان خودروهای خاص نمیتوانند تعداد زیادی از خودروهای مشابه خودروهایشان را در یک جا تحمل کنند. در ادامه با فهرستی از ۲۱ مدل پرفروش در بازار خودروی آمریکا در سال ۲۰۱۴ همراه میشویم که بر اساس اطلاعات «اتوموتیو نیوز» تا ماه نوامبر شکل گرفته است.
۲۱) نیسان روگ
(۱۸۴۳۲۰ دستگاه)
روگ دومین مدل پرفروش در خط تولید نیسان است که در ابتدا به عنوان کراساور کوچکی مبتنی بر سنترا معرفی شده است. همچنین شاسی تازه روگ که برای مدل ۲۰۱۴ در آن بازنگری شده، سواری بسیار خوبی فراهم کرده و طراحی جدید سطوح بدنی اندکی استایل به این خودروی ۷ سرنشینه مجهز به CVT اضافه کرده است؛ خودرویی که مأموریت خود را همچنان حفظ کرده است؛ ابتدا جابجایی مسافر و سپس وسایل و خریدها.
![2014 Nissan Rogue SL AWD](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2014-nissan-rogue-500x305.jpg)
۲۰) جیامسی سیهرا
(۱۸۸۳۹۷ دستگاه)
برادر بزرگتر مدل آشنای شورولت سیلورادوی پیکاپ، جیامسی سیهرا تقریباً همان تراک در شکل و شمایلی جذابتر است. خودروساز خودش میگوید که از دانستن این موضوع توسط مشتریان آگاه است، ولی با این حال، باز هم تعداد خریداران این مدل به عدد بزرگی رسیده است.
![2014 GMC Sierra Denali](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2014-gmc-sierra-denali-500x305.jpg)
۱۹) فورد اکسپلورر
(۱۹۱۵۳۰ دستگاه)
شاسیبلندی که از سال ۱۹۹۰ توسط فورد معرفی شد، سال به سال با فروش مناسبی روبرو بوده است. اکسپلورر یک خودروی آشنا و راحت است و همین موضوع باعث میشود که هزاران خانواده در امریکا آن را انتخاب کنند.
![2015 Ford Explorer XLT](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-ford-explorer-xlt-500x305.jpg)
۱۸) تویوتا پریوس
(۱۹۲۹۵۸ دستگاه)
پریوس در عین مصرف سوخت بهینه، شرایطی مدرن ایجاد کرده است. این مدل، مدتهاست که خود را به عنوان یک هیبرید فوقالعاده مطرح کرده است. البته باید اشاره کنیم که آمار فروش درج شده در اینجا شامل مدل کوچک C هاچبک و V واگن نیز میشوند.
![2013 Toyota Prius V](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2013-toyota-prius-v-500x305.jpg)
۱۷) هیوندای سوناتا
(۱۹۹۰۱۲ دستگاه)
سوناتا که برای مدل ۲۰۱۵ بهینهسازی و در طراحی آن بازنگری شده، یک وسیله حملونقل آشنا و صمیمی است. با این که نسبت به خودروهایی مانند هوندا آکورد، لذت و هیجان رانندگی خوبی ندارد، هر دو مدل ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ آن توانسته نظر بسیاری از خریداران را در نمایشگاههای اتومبیل به خود جلب کنند.
![2015 Hyundai Sonata 2.4L Sport](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-hyundai-sonata-24l-sport-500x305.jpg)
۱۶) هیوندای النترا
(۲۰۳۱۶۳ دستگاه)
النترا با موتور چهار سیلندر خود، چه به صورت ۱/۸ لیتری ۱۴۵ اسببخار و چه به صورت ۲ لیتری ۱۷۳ اسببخار در کنار ظاهری آراسته شرایط خوبی را ایجاد کرده است؛ بهگونهای که بسیاری از خریداران به سمت آن متمایل شدهاند.
![2014 Hyundai Elantra Limited](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2014-hyundai-elantra-limited-500x305.jpg)
۱۵) فورد فوکوس
(۲۰۴۷۵۱ دستگاه)
در بازنگری انجام شده برای مدل ۲۰۱۵، فوکوس همچنان بر فرمولی که از ابتدا موجب فروش بسیار خوب آن شده، تأکید داشته است؛ ترکیب یک طراحی خوب با یک شاسی مناسب، گزینههای پیشرانه جالبتوجه و تکنولوژیهای مدرن و بهروز. هنوز بسیاری از خودروسازان درصدد ارتقای این فرمول هستند و فورد نیز در مدل جدید فوکوس به همین ترتیب عمل کرده است.
![2015 ford focus sedan](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-ford-focus-sedan-500x305.jpg)
۱۴) شورولت اکونوکس
(۲۲۰۹۴۴ دستگاه)
با این که سالهای زیادی از عمر شورولت اکونوکس میگذرد، ولی این موضوع نتوانسته بر حضور آن در بین ۲۰ مدل پرفروش بازار تأثیر بگذارد. این خودرو که میتواند برای پیشرانه از یک موتور ۲/۴ لیتری چهار سیلندر یا یک موتور ۳/۶ لیتری V-6 استفاده کند، ثابت کرده که میتواند مشتریهای زیادی را راضی نگه دارد.
![Chevrolet Equinox LTZ](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2013-chevrolet-equinox-ltz-500x305.jpg)
۱۳) تویوتا RAV4
(۲۴۴۷۰۱ دستگاه)
قابلیتهای تویوتا RAV4 بر کسی پوشیده نیست. با این حال، فروش قابلتوجه این مدل تنها به نام و آوازه آن برنمیگردد؛ بلکه این خودرو جادار، با ساخت مناسب است و از ظاهری آرام و موقر برخوردار است. در نتیجه، تعداد زیادی از این خودروها هر ساله به دست مشتریان میرسد.
![2014 toyota rav4 fwd](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2014-toyota-rav4-fwd-500x305.jpg)
۱۲) شورولت کروز
(۲۵۵۲۶۰ دستگاه)
نمونهای دیگر از ترکیب ویژگیهای کاربردی با یک سواری لذتبخش؛ این خودروی کوچک در هنگام رانندگی آرامش زیادی داشته و همینطور از طراحی ظاهری بسیار خوبی نیز برخوردار است. این در حالی است که یک مدل جهانی جدید از کروز قرار است به زودی معرفی شود.
![2015 Chevrolet Cruze LTZ](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-chevrolet-cruze-ltz-500x305.jpg)
۱۱) فورد اسکیپ
(۲۸۰۶۰۹ دستگاه)
فورد اسکیپ که مدتها سرآمد فروش در کلاس شاسیبلندهای کوچک بوده، همچنان نمیخواهد این موقعیت را از دست بدهد. این خودرو با طراحی زیبا همراه با یک شاسی چابک و اسپورت، به دنبال برادر بزرگترش، اکسپلورر، خودش را در دل خریداران امریکایی جا کرده است.
![Ford Escape Titanium 4WD](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/ford-escape-titanium-4wd-500x305.jpg)
۱۰) فورد فیوژن
(۲۸۳۶۹۴ دستگاه)
در طراحی دوباره فیوژن سدان برای ۲۰۱۳ گوشهای از طبع وحشی فورد را شاهد بودهایم. در نتیجه، ترکیب خصوصیتهای یکپارچه (و یک ظاهر استون مارتین) با خطوط زیبای بدنه و یک کاراکتر رانندگی پرهیجان باعث شده تا افراد زیادی نسبت به آن علاقه نشان دهند.
![2014 Ford Fusion SE 1.5L EcoBoost](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2014-ford-fusion-se-15l-ecoboost-500x305.jpg)
۹) هوندا سیویک
(۳۰۰۶۴۴ دستگاه)
این خودرو که در فرمهای کوپه و سدان (و همینطور فرم جذاب Si) در دسترس است، یک نمونه کامل از یک خودروی کوچک است. پس از چند بازنگری ضعیف در طراحی که بسیاری از مشتریان را از خود ناامید کرده بود، هوندا به سرعت دست به کار شد و آخرین نسل سیویک ارائه توسط این کمپانی از سطح بالایی برخوردار شده است. با توجه به امکانات انتخاب پیشرانه چهار سیلندر بنزینی، هیبرید یا CNG، تطبیقپذیری این مدل به یکی از ویژگیهای فوقالعاده آن تبدیل شده است.
![2014 honda civic si sedan](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2014-honda-civic-si-sedan-photo-604071-s-1280x782-500x305.jpg)
۸) هوندا CR-V
(۳۰۲۶۵۰ دستگاه)
حتی اگر مدتی صحبتی از هوندا CR-V نباشد، این خودرو همیشه به عنوان یک گزینه محبوب باقی میماند. این خودرو به خاطر شرایط متعادل و کارآیی آن شناخته شده و کاملاً در ناحیه کراساورهای کوچک بازار جا خوش کرده است. در یک بازنگری کلی برای مدل ۲۰۱۵ هوندا CR-V موتور، گیربکس، طراحی کابین و استایل بدنه آن حالتی جدید پیدا کردهاند.
![2015 Honda CR-V Touring AWD](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-honda-cr-v-touring-awd-500x305.jpg)
۷) نیسان آلتیما
(۳۰۳۳۱۳ دستگاه)
آلتیما دینامیک رانندگی بسیار خوبی را در اختیار قرار میدهد، ولی هیجان رانندگی معمولاً توسط گیربکس CVT به حاشیه میرود؛ گیربکسی که میتواند با یک موتور استاندارد ۲/۵ لیتری چهار سیلند و یا یک موتور قدرتمند V6 با قدرت ۲۷۰ اسببخار ارائه شود. البته طبق گفته نیسان، تنها حدود ۲۰ درصد از مشتریان آلتیما از گزینه پیشرانه V-6 استفاده کردهاند. ولی در هر حال، نیسان توانسته در سال ۲۰۱۴ بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه از این خودروی CVT بفروشد.
![Nissan Altima 3.5 SV](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2013-nissan-altima-35-sv-500x305.jpg)
۶) تویوتا کرولا
(۳۰۹۳۷۳ دستگاه)
احتمالاً با دیدن نام تویوتا کرولا در این لیست چندان متعجب نشدهاید. فروش این کامپکت از تویوتا همیشه ثابت و قابلپیشبینی است. آمار این فروش ممکن است سال به سال اندکی دچار تغییر شوند، ولی در نهایت این مردم هستند که با بودجه کمی که دارند، منتظرند تا یکی از آنها را به خانه ببرند.
![2014 Toyota Corolla S](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2014-toyota-corolla-s1-500x305.jpg)
۵) هوندا آکورد
(۳۵۶۷۸۵ دستگاه)
آکورد خودروی سدانی است که همهچیز در آن در جای خود قرار گرفته است. یک شاسی چابک، کنترلهای نرم، فضای زیاد برای سرنشینان و وسایل و یک طراحی زیبا با قیمتی منطقی، همگی در پکیج هوندا آکورد ارائه میشوند.
![2014 Honda Accord hybrid](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2014-honda-accord-hybrid-500x305.jpg)
۴) پیکاپهای رام
(۳۹۵۵۶۷ دستگاه)
رام پس از مدتها که از بازی پیکاپها کنار گذاشته شده بود، در سالهای اخیر به میدان مسابقه بازگشته است. با استفاده از یک موتور ۳/۶ لیتری پنتا استار V6 با قدرت ۳۰۵ اسببخار در کنار یک موتور بهینه توربودیزل ۳ لیتری V6، رام دوباره در جایگاه مناسب خود قرار گرفته است. همچنین مواردی مانند طراحی خشن امروزی و گزینه گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک بر این روند تأثیرگذار بودهاند.
![2014 Ram 1500 EcoDiesel Laramie](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2014-ram-1500-ecodiesel-laramie-photo-500x305.jpg)
۳) تویوتا کمری
(۳۹۶۹۸۸ دستگاه)
بالاخره به تویوتا کمری رسیدیم؛ نماد ژاپنی-امریکایی چهار در سدان. با اینکه در مدل ۲۰۱۵ برخی شرایط به میزان اندک برهم زده است، ولی همچنان قهرمان شماره یک دپارتمان تویوتا محسوب میشود. اگر موفقیت کمری به معنای مدلهای اسپورت بیشتر مانند لکسس LFA و سایون FR-S باشد و حتی بهواسطهی آن ساپرا متولد شود، چرا از فروش بیشتر کمری خوشحال نباشیم؟
![2015 Toyota Camry XLE](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-toyota-camry-xle1-500x305.jpg)
۲) شورولت سیلورادو
(۴۷۱۹۱۸ دستگاه)
نزدیک به نیم میلیون نفر در سال ۲۰۱۴ مدل جدید سیلورادو را که در طراحی آن به تازگی بازنگری شده بود، خریداری کردهاند. یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک برای مدل ۲۰۱۵ در راه خواهد بود و این در حالی است که شورولت قصد ندارد مانند فورد، به سمت استفاده از آلومینیوم قدم بردارد.
![2014 Chevrolet Silverado 1500 High Country](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2014-chevrolet-silverado-1500-high-country-500x305.jpg)
۱) فورد سری F
(۶۷۹۴۹۶ دستگاه)
زمانهایی که تراکها فقط مخصوص کشاورزان و کارگران ساختمانی بودند، گذشته است. در سال ۲۰۱۴ پیکاپهای سری F فورد در بالاترین سطح جدول فروش مدلهای مختلف صنعت خودرو در آمریکا قرار گرفتهاند. در طراحی جدید آلومینیومی F-150 برای مدل ۲۰۱۵، گزینههای توربوشارژر مختلفی برای پیشرانه این خودرو درنظر گرفته شده و این خودرو از یک ساختار سبکتر و طراحی برجستهتر برخوردار شده است. اگر ریسکهای فورد در این زمینه جواب بدهند، حضور این تراک در صدر جدول فروش سال آینده تضمین شده است و شاید تنها فاصله تا خودروی دوم کمتر شود.
![2015 ford f-150](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-ford-f-150-09-500x305.jpg)
HaMiDrEzA
۱۶ دی ۱۳۹۳جالبه از 4ماشین پرفروش سه تاش وانت هستن. شاید دلیلش اینه که اونجا دستشون بازه و برای نیازهاشون میتونن ماشین بخرن. ما یه 405 میگیریم، ازش به عنوان وانت و ماشین حمل اثاثیه هم استفاده میکنیم:-D
حسین
۱۷ دی ۱۳۹۳حمیدزضا جان، در آمریکا وانت ها جزء پرفروش ترین ماشینا هستن. کشورهای دیگه رو نمیدونم
فرید
۱۷ دی ۱۳۹۳از من این سوال رو میکنی(منم برام جای سواله که چرا یه وانت فروشش از کمری و کرولا بیشتر شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!)
بعد خودت جواب خودت رو به یکی دیگه میدی…بعد انتظار داری بهت نگم متعصب؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!…شما متعصبا یه چیزیتون میشه ها.
matin
۱۷ دی ۱۳۹۳فکر می کردم داستر هم توش باشه
matin
۱۷ دی ۱۳۹۳جالبه که هیچ ماشین اروپایی توی لیست نیست!!!!!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۷ دی ۱۳۹۳درود .
از المان فقط فولکسه که اونم فروشش در چین بالاتر از همه
است .
تویوتا در امریکا و فولکس در چین و اروپا .
$@kasra@$
۱۷ دی ۱۳۹۳همون طور که میلاد جان گفتن،در ماه اخر2014،فولکس رشد فروش داشته،8.5%در چین و2%در اروپا،که این ارقام کوچیک باز هم امیدوار کننده هست برای اینکه در سال2017 فولکس بزرگترین خودروساز جهانه!
تویوتا بکش کنار موندی تو صدر جدول بوی (نا)گرفتی…
سامان از تبریز
۱۶ دی ۱۳۹۳دوست من فودر اکسپلور داره 44 هزار تا خریده
خیلی عالیه ادم توش احساس امنیت میکنه
خیلی هم شبیه لندرور ایووک هستش
سجاد
۱۷ دی ۱۳۹۳اروپایی و آلمانی که کلا تو لیست نیستش // شاید این بررسی در شرایط ویژه ای بوده که اونا مشمول اون شرایط نبودن ولی به هر صورت ، 10 تا از ماشینای لیست ، آمریکایی ـَن . یعنی پرچم آمریکا به عنوان سازنده برتر رفت بالا !!!
قیمت مناسب ، امکانات بالا نسبت به قیمت و قدرت بسیــــــــــــــــــــــــار عالی ، از مشخصه های ماشین های شرقی و آمریکاییه که ماشینای اروپایی اولین پارامتر یعنی قیمت عوام پسند رو ندارن //
مرسی داداش
سامان از تبریز
۱۷ دی ۱۳۹۳بعد از خروج از ورشکستگی خودروهای امریکایی کم کم خودشونو به جایگاه اصلیشون میرسونند
مروت
۱۷ دی ۱۳۹۳سلام
این لیست مربوط به بازار آمریکاست. پس طبیعیه که پیکاپها در صدر باشند. ژاپنیها و کرهایها هم به طور سنتی مورد حمایت سیاستگزاران آمریکایی هستن. برعکس اروپاییها رقیب شمرده میشوند. بنابراین این لیست بیانگر سلیقه و سیاستهای حمایتی آمریکایی است و البته نشاندهنده برتری در کیفیت و امکانات و … نمیباشد.
شلبى
۱۷ دی ۱۳۹۳اره سامان جان اکسپلورر خیلى خوبه ، اونجا فروشش هم خوبه
جدیدا جیپ هم اونجا فروشش خیلى خوب شده
سامان از تبریز
۱۷ دی ۱۳۹۳داداش جیپ رو دیگه نگو تو تبریز تعدادشون خیلی زیاده من خودم درگ جیپ همی رو با بنز slk و کامارو ss دیدم بخدا هردوتاشونو رد شد
علیرضا
۱۶ دی ۱۳۹۳وای خدا. این محصولات جدید تویوتا چرا دارن اینجوری میشن؟ اصلا اون وقار و زیبایی سابق رو ندارن. به نظرم تویوتا داره توی طراحیش پسرفت میکنه. اگه آرم تویوتا روش نبود ممکن بود با چینی های تازه به دوران رسیده اشتباه بگیرمشون. ولی بین ژاپنیا هوندا آکورد واقعا عالیه. دقیقا همون چیزیه که آدم از یه ژاپنی اصیل میخواد.
احسان(احسان سابق)
۱۶ دی ۱۳۹۳واقعا دوست دارم وانت داشته باشم.البته یدونه F-150 نقره ای.مبارک مردم خوب امریکا و البته فورد
نوید (6*6)
۱۶ دی ۱۳۹۳ایشالا که بهش میرسی
ولی من خیلی دوست دارم نیو تندرا سورمه ای داشته باشم
سامان از تبریز
۱۷ دی ۱۳۹۳ایول داداش
تو تبریز هم فورد رابتر .هم شورلت سیلورادو.
هم دوج رام 1500.هم جی ام سی سیرا هست یه دونه هم تویوتا توندا هست من توندرا رو با هیشکدومشون عوض نمیکنم غول بی شاخ و دم
عکس همشونو دارم
$@kasra@$
۱۷ دی ۱۳۹۳تویوتا تندرایی که در تبریز هست،مشکی رنگ هست،درسته؟
اگر اون باشه سوارش شدم،غولیه برای خودش!
یه دوج چارجر قرمز رنگ هست اونم بد جور خوشگله البته از نوع نسل قدیمیش.
سامان،راستی شایعه شده چلنجر هم اوردن،راسته؟
شهریار
۱۷ دی ۱۳۹۳درود بر فـــــــورد
حامد MASERATI GT
۱۷ دی ۱۳۹۳فقط آلتیما و آکورد
فرید
۱۷ دی ۱۳۹۳باز تویوتا…بازم پرفروشترین…بسه دیگه بابا این متعصبین خسته شدند…چرا اینقدر تو سرشون میزنی آخه تویوتا جون…
آخی…اونایی که وولکس وولکس میکردند کوشن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ابر ساز آلمان کوش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟اوخی…نازییییییییییییییییییییی….عزیزم…ایشالا میشین نگران نباشین…
حسین
۱۷ دی ۱۳۹۳فرید خواهش میکنم دیگه این کلمه متعصبین رو به زبون نیار، یه کاری نکن از تویوتا و لکسوس زده بشیم. کسی از اینکه فولکس تو این لیست نیست ناراحت نشده!! بعشم، تویوتا کجاش پرفروش ترین شده؟
منم برام جای سواله که چرا یه وانت فروشش از کمری و کرولا بیشتر شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!
فرید
۱۷ دی ۱۳۹۳حسین میارم…چون واقعیتیه که باید قبول کنین…متعصبین ولی فکر میکنین نیستیم…یه جوری میگه یکاری نکن از لکسس زده بشیم..انگار یکی فکر نکنه شناها طرفدار پروپاقرص لکسسین…توروخدا از لکسس زده بشین لکسس از خداشه…لکسس طرفدار متعصب نمیخواد…اینقدر هم منت نزارین سر لکسس که طرفدارشین…از خداتونم باید باشه برند اول جهان رو طرفدارش بشید نه ۲۴ ام….
من مگه گفتم کسی ناراحت شده…آخه بعضی ها خیلی وولکس وولکس میکردن بخاطر همین یه یادآوری کردم…
چی میگی حسین…بعد میگه با ما نگو متعصب…شما وانت هارو با خودرو های سدان مقایسه میکنی؟؟؟؟؟توی سدان ها کی اول شده و کی بیشترین فروش رو داشته؟؟؟؟کدوم برند بیشترین فروش رو داشته؟؟؟؟؟بعد انتظار داری نگم متعصب؟؟؟؟؟عجب بابا…
ali
۱۷ دی ۱۳۹۳دوست عزیز مطمئن باش اگه همین جا در مورد متعصب ترین کاربر سایت نظرسنجی بشه شما به عنوان متعصب ترین کاربر شناخته میشی لطفا دیگه این بچه بازی رو ادامه نده اگه واقعا فکر میکنی بجز خودت کسی اینجا متعصبه مزش به اینه که بقیه ی بچه ها بهش تذکر بدن نه اینکه خودت دم به دقیق دیگران رو به چیزی متهم کنی که خودت نمونه ی بارزشی…
حسین
۱۷ دی ۱۳۹۳انگ متعصب بودنو فقط به من نزده بودی که زدی. ممنون داش فرید بی طرف!!!
پارسا
۱۷ دی ۱۳۹۳فعلا سما که بیشتر از همه متعصبی برای مقایسه بد نیست آدم یه نگاهی مثلا به زیر مجموعه های به قول شما ولکس بندازه مثل آیودی لامبورگینی بوگاتی بنتلی و….. به زیر مجموعه ی تویوتا مثل سایون …..
با این حرف ها هیچی از ابهت شرکتی مثل فولکس کم نمیشه چون بیش از این ها بزرگ و عظیم هستند مثل یه بچه که بخواد از البرت انیشتین خرده بگیره البته تویو تا هم همینطوره و کسی نمی تونه بش خورده بگیره چون من و شما اصلا در حد و اندازه این حرف ها نیستیم که بخواهیم از غول های صنعتی به این بزرگی خرده بگیریم.و البته فک نمی کنم لکسسوس برتد سماره یک جهان باشه البته…
مرتضی
۱۷ دی ۱۳۹۳وولکس :D آخه یه ادم چقدر باید پرت باشه؟؟ وولکــــــــــــــــس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟:D طرف خودشو خاک پای سامورایی ها میدونه اونوقت نوشتنش از خود امریکاییها امریکایی تره چهار تا کلمه انگلیسی یادش دادن ولکس!! :))
نوید (6*6)
۱۷ دی ۱۳۹۳فرید راست میگه
ولی نمیتونه خوب بیان کنه
عرفان
۱۷ دی ۱۳۹۳آخییییییی.آلمانیای عزیز جیگرم براتون کباب شد.ایشالا به شما هم میرسه.نگران نباشید.
پارسا
۱۷ دی ۱۳۹۳خدایش شما فقط از روی تعصب اومدی حرف زدی یا واقعا براتون قابل درک نیست که فروش برند های لوکس با برند های معمولی قابل قیاس نیست مثلا فروش اس کلاس با کمری قابل قیاسه یا مثلا سی کلاس با النترا یا شما فروش ام سه رو با فروش کرولا مقایسه می کنید.طبق استدلال شما چون توی ده سال اخیر در ایران فروش پراید از ماکسیما بیشتر بوده قطع به یقین پراید برتری نسبی به ماکسیما داره و ارزش سایپا خیلی بیشتر از پارس خودرو و نیسان محسوب می شه…….
عرفان
۱۷ دی ۱۳۹۳عزیزم فولکس چیه پس؟؟؟؟؟به اینجاها که میرسه فولکس هم میشه لوکس ساز؟
این یه کلمه ی لوکسو ازتون بگیرن دیگه نمیتونین از آلمان دفاع کنین؟؟؟
اکبر
۱۷ دی ۱۳۹۳دوستان این آمار فروش فقط در داخل امریکا هستش، آمار فروش جهانی نیست، سلیقه متفاوت امریکایی ها رو که همه میدونند.
برای مقایسه باید آمار فروش کل دنیا رو باید مد نظر قرار داد.
پایدار باشید.
پارسا
۱۹ دی ۱۳۹۳نه داداش گلم فولکس لوکس ساز نیست شما درست میگی ولی به این نکنه دقت کردای که سدانی مثل پاسات بیشتر برای بازار اروپا طراحی شده تا ایالات متحده مثل مرسدس g کلاس که توی یک مقاله ی دیگه جز کمترین فورش ها بود در ایالات متحده ولی نکته قابل توجه اینه که این ماشین بعد از 30 سال بازار فروشش حاشیه خلیج و روسیه است و تقریبا گرانترین شاسی بلند مرسدس و از gl کلاس حدود 40 هزار تا گرونتر ولی توی بازار هدفش فروش خوبی داره و اصلا برای بازار ایالات متحده طراحی نشده دقت کردی که فولکس چندین برند مطرح دنیا را ساپورت می کنه و….
نکته ی دیگه این که آلمانی ها فقط لوکس نمی سازند و برند های آلمانی با حتی تو sکلاس مرسدس با رولز رویس قابل قیاس نیستند.فکر نکنم کسی منکر اسپرت بودن و هندلیگ عالی بی ام دابلیو بشه و …
مرتضی
۱۷ دی ۱۳۹۳پارسا خودتو اذیت نکن برای چی توضیح میدی اینجا که کودکستان نیست میدونند خودشونو زدند اون راه یعنی خاک بر سر دنیای مادی که یه ایرانی داره به وسیله حلبی ساز ژاپنی(شهشناه فراخوان تمام دوران صنعتی) بهترین برندهای دنیا رو زیر سوال میبره یعنی خدارو شکر الان فارسی زبان بین المللی نیست و الا عقل همه ایرانی ها رو زیر سوال میبردند!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۷ دی ۱۳۹۳درود .
تویوتا داره نفس های گرم هیوندای رو پشت سرش حس میکنه .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۷ دی ۱۳۹۳درود .
یک نگاهی به امار فروش تویوتا در چین بینداز . همینطور در اروپا .
شایان
۱۹ دی ۱۳۹۳الانم آلمانی ها هم دارن زار زار گریه میکنن ناله میکنن زاری میکنن وااااااااااای واااااااااااای دل کبابیتو ادامه بده ماهم بخندیم
فرشید
۱۷ دی ۱۳۹۳به نظرم خوبه که از این 21 تا شش عددش وارد ایران می شه
انشاالله همش اجازه ورود پیدا کند
4MATIC
۱۷ دی ۱۳۹۳متیناخه داستر ماشینه؟؟
میشه بگی چی داره؟؟نه رخ ونه اپشن ونه موتورقوی تازه قیمتشم فقط تو ایران بالاست
4MATIC
۱۷ دی ۱۳۹۳اقا یه سوال چرا النترای نیوفیس2014رنگ خاکستریش تو ایران نیستوفقط2015خاکستری داره؟؟؟
اخه من خیلی دنبال خاکستریش بودم
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۷ دی ۱۳۹۳درود .
وقتی میگم اینها تک بعدی هستند ، بارتون نمیشه . الان 3 ساله که بزرگترین
تولید کننده کشور چینه . همینطور بزرگترین بازار خودروی دنیا .
فولکس هم که دیگه نمیگم چقدر میفروشه . اخه یذره اطلاعات کسب کنید .
تویوتا در امریکا خوب میفروشه ، اما فولکس در چین .
فولکس در اروپا هم خوب میفروشه . چشماتونو باز کنید .
در ضمن
فرشاد
۱۷ دی ۱۳۹۳بی ام و عنوان پرفروشترین خودروساز لوکس در آمریکا را که سال 2013 به مرسدس واگذار کرده بود، مجددا به دست آورد.
به گزارش ایسنا، بی ام و سال گذشته بیش از 9000 دستگاه بیشتر از مرسدس بنز فروش کرد تا از رقیب آلمانی خود جلو بیفتد.
بی ام و 339 هزار و 738 دستگاه خودرو در آمریکا در سال 2014 فروخت که 9.8 درصد بالاتر از سال 2013 بود. رشد فروش بی ام و از رشد کلی 5.9 درصد بازار خودروی آمریکا بیشتر بود. مرسدس بنز که برند لوکس دایملر است، با رشد 5.7 درصد فروش و رسیدن آن به 330 هزار و 391 دستگاه روبرو شد.
برند لکسوس تویوتا موتور فاصله خود با برندهای آلمانی را کاهش داد اما با فروش 311 هزار و 389 دستگاه خودرو که رشد 13.7 درصدی نسبت به سال 2013 داشت، در رتبه سوم باقی ماند.
لکسوس از سال 2000 تا 2010 پرفروشترین خودروساز لوکس بود اما دو برند آلمانی در سال 2011 که فاجعه زلزله و سونامی ژاپن اتفاق افتاد، از این شرکت پیش افتادند.
برند آئودی فولکس واگن از کادیلاک جنرال موتورز پیشی گرفت و در رتبه چهارم قرار گرفت. فروش 182 هزار و 11 دستگاه آئودی رشد 15.2 درصدی را نشان داد در حالیکه فروش کادیلاک با 6.5 درصد کاهش، به 170 هزار و 750 دستگاه رسید.
برند آکورای هوندا موتور با 1.5 درصد رشد، 167 هزار و 843 دستگاه خودرو فروش کرد و پس از آن برند اینفینیتی قرار گرفت که میزان فروشش با 0.8 درصد رشد، به 117 هزار و 300 دستگاه رسید.
بر اساس گزارش رویترز، لینکلن که برند لوکس فورد موتور است و یک دهه قبل در صدر بازار خودروهای لوکس قرار داشت، در رتبه هشتم قرار گرفت. میزان فروش این برند با 15.6 درصد رشد، به 94 هزار و 474 دستگاه رسید.
فرید
۱۸ دی ۱۳۹۳دمت گرم با این خبرت…اون متعصبینی که میگن بنز و دایملر یکیه…فقط سکوت اختیار کنند…آخه چقدر باید ضایع بشین شماها چقدر آخه ای خدا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟به این جمله توجه داشته باشید…
(مرسدس بنز که برند لوکس دایملر است…)فقط باید ضایع شین شما متعصبین چند بعدی … :-D :-D :-D :-D دمت گرم فرشاد با این خبرت.
HaMiDrEzA
۱۸ دی ۱۳۹۳بهرحال جامعه غرق در آفت تعصب هست و بسیاری از مشکلاتمان هم ناشی از همین آفت زدگیست. آخه مگه میشه دو غول صنعت خودروسازی رو با دید صفر و یک مقایسه کرد؟ مسلما نمیشه. تویوتا و فولکس واگن دو تا شرکت بسیار قدرتمند هستند که هردو برای رشد این صنعت زحمات زیادی کشیدند و قابل تقدیر هستند، همانطور که مرسدس بنز و بی ام و و هوندا و نیسان و …. قابل ستایش و تقدیرند. بیایید دست از اینهمه تعصب و دید صفر و یکی دست برداریم.
پارسا
۱۹ دی ۱۳۹۳ببین داداش گلم چرا خودت یک تحقیق نمی کنی ببینی قضیه از چه قرار است.این حرف که دایملر شرکت مادر مرسدس هست کاملا درست است ولی فرقی که داره اینه کهفرض مثال برند های مثل رولز رویس یا لامبورگینی یا بنتلی و .. در حال ورشکستگی بودن یا ورشکسته شده بودن بعد شرکت هایی مثل بی ام دابلییو یا فولکس ان ها رو خریداری می کنه و عملا با تزریق سرمایه در آن ها به اون ها جان دوباره می ده و آن هارا مجددا احیا می کنه و شرکت تویوتا برای مقابله با شرکت های آلمانی برند لکسوس ایجاد می کنه و با سرمایگذاری در آن با رقابای آلمانی رقابت می کنه و اونو از لحاظ مالی ساپورت می کنه یا آیودی به عنوان برند لوکس فولک هست و فولکس از در آمد های خودش توی اون شرکت سرمایگذاری می کنه مثل تویوتا که از در آمد خودش در لکسوس سرمایگذاری می کنه و … اما دایملر به عنوان شرکت مادر مرسدس هست و اصولا اگر بخواد در زمینه خودرو سازی در آمد داشته باشه باید برند خودشو داشته باشه مثل تویوتا فولکس جنرال موتورز کرایسلر فورد و …. ولی دایملر اینگونه نیست.مگر این که بپذیریم فرض مثال از در آمد فروش اسمارت در مرسدس سرمایه گذاری کند….!بلکه با در آمد حاصل از برند مرسدس در شاخه های دیگرش سرمایگذاری می کند دقیقا بر عکس تویوتا فولکس جنرال موتورز و …در سال ۱۹۲۶ شرکت دایملر-بنز از ادغام دو شرکت دایملر-موتورن-گیزلشافت و بنز اند سی تاسیس شد و از تاریخ ۲۸ ژوئن ۱۹۲۶ کارخانجات دو شرکت، تولیدات خود را، با برند مرسدس بنز، به بازار عرضه کردند.در واقع دایملر نماد تجاری این شرکت فرض مثال در بورس دکس نام دایملر هست نه نام مرسدس و مرسدس اسم برند خودرو سازی این شرکت هست.مثل شرکت بی ام دابلیو که مالک شرکت های رولز رویس و مینی هست و خودش با برند بی ام دابلیو خودرو تولید می کنه شرکت دایملر هم اسم برند تولید خودروش مرسدس هست و بنز و دایملر از هم جدا نیستندو در واقع این اختلاف و تفاوت برند مرسدس و لکسوس و آیودی هست اولی با در آمدش در بقیه شاخه ها سرمایه گذاری می کنند و دومی و سومی با درآمد بقیه شاخه ها در آن سرمایه گذاری میشه فکر نمی کنم درک این موضوع خیلی سخت باشه البته اگر خودمون بخواهیم درک کنیم و بفهمیم همونطور که میشه بک آدمی که خوابیده رو بیدار کرد ولی کسی که خودشو زده به خواب نه نمیشه بیدارش کرد….
دادش کوچیکه شما پارسا
پارسا
۲۰ دی ۱۳۹۳یک نکته ی دیگر که به نظر بنده رسید این بود که با فرض درست بودن فرمایشات آقا فرید و با فرض زیر مجموعه بودن مرسدس بنز باید یکی از دو حالت زیر اتفاق افتاده باشه:
1-شرکت مرسدس همانند لکسوس برای رقابت با برندی از طرف دایملر تشکیل شده باشد.
2-شرکت مرسدس پس از تاسیس و بعد از چند سال ورشکسته شده باشه و بعد شرکت دایملر سهام اونو خریده باشه و مجددا اونو احیا کرده باشه
در مورد اول که بعید می دونم صدق کنه چون این کارل بنز بود که اولین موتور چهار زمانه را ساخت و شرکت بنز اند سی را تاسیس کرد که بعید می دونم تو اون زمان برند مطرح و جهانی دیگه ای بوده که بنز برای رقابت با اون تشکیل شده باشه
در مورد دوم هم اینکه در تاریخ یک قرن و اندی مرسدس هیچگاه نمی بینیم یا نمی خوانیم که مرسدس ورشکسته شده باشه که بعد بخواد توسط شرکت دیگری مجددا خریداری و احیا بشه
ولی نه انگار یک مورد سومی هم هست که احتمال درست بودنش 100 درصد که نه با منطق شما قطع به یقین درست خواهد بود و اونم اینه که متعصبینی احتمالا که نه قطعا در تاریخ دست بردن و تاریخ رو به نفع مرسدس تحریف کردن و از عواطف مردم سو استفاده کردن و آن ها رو مکر زدند و … تا توانستند این شرکت رو برای مدت بیش از یک قرن در اوج نگه دارند.که قضاوت در این مورد هم بر عهده دوستان می گذاریم…
و اما نکته جالب دیگه این که شرکت های مختلف به جای تخریب یکدیگر نقاط ضعف و قوت یکدیگر و شناسایی می کنند و برای بهبود اون ها با هم همکاری می کنند مثل تویوتا و بی ام دابلیو ول ما اینجا کیلومتر ها دور تر در سرزمینی که در این زمینه حرفی برای گفتن نداره و بعد از 20 سال مونتاژ هنوز نمی تونه همون ماشینو خودش سر هم کنه در مورد غول های بزرگ این صنعت مثل دعوا های بچگانه با هم بحث می کنیم کاش یک مقدار به خودمون می یومدیم
رضا :: فقط آلمان :: فقط مرسدس
۲۵ دی ۱۳۹۳درود
گلم خودتو خسته نکن
نرود میخ آهنین در سنگ!
محمد
۱۷ دی ۱۳۹۳فقط فقط تویوتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا.
majid
۱۷ دی ۱۳۹۳واقعا خوشم امد و خوشحال از این که هیوندایی تو لیست پرفروش هست .
sami
۱۷ دی ۱۳۹۳تویوتا کمری همچنان با فاصله زیاد، رتبه اول فروش سدان در امریکا را داراست
تویوتا…. بهترین
rasoul
۱۸ دی ۱۳۹۳ولی از انصاف نگذریم به نظر من دوست داشتنی ترین ماشین تو این لیست اول آکورد و بعد کمری هست
4MATIC
۱۸ دی ۱۳۹۳النترا واقعا حقش بود البته مدل فول2000
محمد
۱۸ دی ۱۳۹۳جالبه از 10 خودروی برتر 3 تاش هونداست
اریک
۱۹ دی ۱۳۹۳به نظر من هوندا آکورد خیلی بهتر از کمری است باید فروشش بیشتر می بود, اصلا با کمری حال نمی کنم.
GT 500
۲۰ دی ۱۳۹۳راستیتش خودمم ماشین (F-150 (2015 دوست دارم.
ولی این ماشین ها همه ماشین های قیمت متوسط اند. به نظرم توی انتخاب پرفروش ترین ها باید قیمت ماشین هم ملاک گذاشت.
معین
۱۰ شهریور ۱۳۹۴ای خدااا
منم یه دونه ازین وانت گنده ها میخوام گناه ما چیه که خودروسازامون نمیذارن این ماشینا با قیمتهای واقعیشون وارد شن
چون اینا عرضه ندارن ما محکومیم به پیکان وانت خدایا خودت اینا رو. ورشکست کن ایشالااااااا