چشم انداز

کاهش فروش خودرو در اروپا در ماه آوریل

اروپاییان ماه گذشته خودروی کمتری خریداری کرده‌اند به‌گونه‌ای که میزان فروش خودرو در ماه آوریل در این قاره از ۱.۳۲ میلیون دستگاه سال قبل به ۱.۲۳ میلیون دستگاه کاهش یافته است. رویترز در گزارشی با استناد به آمار اعلامی توسط ACEA (انجمن خودروسازان اروپا) گفته است که کاهش فروش در ماه آوریل، اولین افت فروش سالیانهٔ اروپا محسوب می‌شود.

بدین ترتیب گروه فولکس‌واگن که پرفروش‌ترین خودروساز اروپا است نیز در ماه گذشته با کاهش فروش روبرو شده است به‌نحوی‌که فروش این گروه در آلمان ۸ درصد و در بریتانیا ۱۹.۸ درصد کاهش داشته است. این کشورها از بزرگ‌ترین بازارهای فولکس‌واگن در این منطقه هستند؛ اما غیر از فولکس‌واگن، تقریباً تمامی خودروسازان هم ماه گذشته در اروپا کاهش فروش را تجربه کرده‌اند به‌جز تویوتا و کیا که به ترتیب شاهد ۵.۴ درصد و ۸.۱ درصد رشد بوده‌اند.

این در حالی است که فروش خودرو در فرانسه و ایتالیا به ترتیب ۶ درصد و ۴.۶ درصد کاهش داشته است اما اسپانیا ۱.۱ درصد افزایش فروش را تجربه کرده است. بدین ترتیب در کل در سراسر اتحادیهٔ اروپا فروش خودرو در آوریل امسال با ۶.۶ درصد کاهش مواجه بوده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. جواد

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (985 ديدگاه)

    اقا این خبرا نزنین دوباره صداوسیما میاد خیر میده اوج گیری بحران اقتصادی در اروپا

  2. amir

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (11520 ديدگاه)

    واسه همینه همه ی خودروسازان دنبال بازار چین هستن.
    فکر کنم اگر خودروساز خوبی باشه و در چین دسته گل به آب ندی تا سال 2025- 2030 میتونی یک اعتماد نسبی به افرایش سودت در هر سال و هر ماه داشته باشی

  3. كوروش

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (107 ديدگاه)

    آفرین به شرکت کیا موتورز کره جنوبی با 8.1 % رشد فروش و
    شرکت تویوتا موتورز ژاپن با 5.4 % رشد فروش در این کاهش
    چشمگیرنرخ فروش خودرو سایر برندهای مطرح خودروئی ؛ در
    قاره سبز اروپا .

  4. بهزاد

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2584 ديدگاه)

    درسته بازار چین پر رونق هست اما شرایط فعالیت در اونجا با اجبار همراهه.
    به این شکل که شرکت های خارجی حتما با یک شرکت چینی باید قرارداد ببندن و بیشتر از 50 درصد هم نمیتونند سهم داشته باشن و حتی برخی قراردادها 60 به 40 چهل هست مثل vw و FAW و خودتون حساب کنید کنترل فروش قطعات هم به دست چینی ها است و در کل سودها تقسیم میشه و اون درآمدی که از بازاری مثل آمریکا بدست میاد قابل قیاس با چین نیست البته به شرطی که در آمریکا فروش بالایی داشته باشه.

  5. sina

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2657 ديدگاه)

    ایول تویوتا
    کار بزرگیه
    دم کیا و قبلا فورد هم گرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا