در حالی که پیکاپ ها و شاسی بلندها خریداران زیادی دارند اما سواریهای سنتی هنوز هم سهم حدود ۳۰ درصدی از بازار خودروهای صفرکیلومتر را به خود اختصاص دادهاند. مزیت مهم ترجیح این خودروها نسبت به شاسی بلندها علاوه بر قیمت ارزانتر، هزینههای کمتر در بلندمدت میباشد.
تحلیلهای انجام شده روی هزینههای ۵ سالهی خودروها توسط KBB نشان میدهد یک خودروی جمع جور در بازهی زمانی ۵ ساله هزینههای مالکیت کمتری در مقایسه با یک شاسیبلند جمعوجور داشته و این فاصله برابر با ۲۲۶۹ دلار است. این فاصلهی هزینههای بلندمدت در کلاس سدان های میان سایز و شاسی بلندهای میان سایز به حدود ۵ هزار دلار هم میرسد.
خریداران خودروهای جدید باید به این نکته توجه کنند که تنها ملاک در زمان خرید خودرو قیمت آن نبوده و باید به هزینههای آینده نیز اشاره کرد. از جمله فاکتورهای کلیدی در این میان میتوان به افت قیمت، هزینههای سوخت، بیمه، تعمیرات و نگهداری اشاره کرد. معمولاً خودروها هرچه گرانتر باشند تفاوتهای بیشتری در هزینههای نگهداری خواهند داشت چراکه افت قیمت آنها بیشتر است.
زمانی که به دنبال کمهزینهترین خودرو باشید باید خودرویی را انتخاب کنید که افت قیمت کمتری در مقایسه با رقبای خود دارد. این موضوع در زمان انتخاب محصولات لیزینگی هم اهمیت دارد زیرا اقساط پرداختی معمولاً بر پایهی ارزش باقیماندهی خودرو در پایان قرارداد اعلام میشوند. دیگر متغیر هزینهای مهم در نظر گرفتن مصرف سوخت خودرو است که در زمان افزایش بهای سوخت خودش را نشان میدهد.
یکی دیگر از فاکتورها حقبیمهی خودرو میباشد. اگرچه حقبیمهی خودروها در کشورهای پیشرفته معمولاً به سابقه راننده و دیگر پارامترهای شخصی بستگی دارد اما برخی خودروها که اساساً از نوع لوکس و اسپورت میباشند هزینهی بیمهی بیشتری را طلب میکنند. هزینههای نگهداری و تعمیرات نیز بسته به نوع خودرو متفاوت است.
- کلاس خودروهای ساب کامپکت: هوندا فیت LX
هزینهی نگهداری ۵ ساله: ۲۷۴۷۳ دلار
هاچبک چهار درب و کوچولوی هوندا فیت در کلاس خود کمترین میزان هزینه در بازه زمانی ۵ ساله را دارد. هزینههای این خودرو شامل افت قیمت ۹۸۹۴ دلاری، هزینههای عملیاتی همچون سوخت، بیمه، نگهداری و تعمیرات ۱۷۵۷۹ دلار میباشد. از دیگر خودروهای کمهزینهی این کلاس میتوان به شورولت اسپارک LS و نیسان ورسا S اشاره کرد.
- کلاس خودروهای کامپکت: فولکسواگن جتا 4T S
هزینهی نگهداری ۵ ساله: ۲۸۲۷۱ دلار
جتا سدانی جادار بوده و هیجان رانندگی معقولی دارد. این خودرو هزینهی نگهداری بیشتری هم در مقایسه با هوندا فیت یاد شده ندارد. مالک این خودرو در طی ۵ سال میتواند انتظار افت قیمت ۱۱۲۳۶ دلاری و هزینههای عملیاتی ۱۷۰۳۵ دلاری را داشته باشد. دیگر خودروهای کمهزینهی این کلاس عبارتاند از کیا سول و هیوندای الانترا SE.
- کلاس خودروهای هیبریدی/الکتریکی: تویوتا پریوس پرایم پلاس
هزینهی نگهداری ۵ ساله: ۲۸۴۶۱ دلار
این هاچبک پلاگین هیبریدی دومین خودروی کمهزینهی سال ۲۰۱۹ بوده و تنها هوندا فیت ارزانتر و کوچکتر است که بالاتر از آن قرار گرفته است. افت قیمت ۵ سالهی این خودرو حدود ۱۹۰۳۲ دلار تخمین زده شده و هزینههای عملیاتی آن نیز ۹۴۲۹ دلار میباشد. از دیگر خودروهای کمهزینهی این کلاس میتوان هیوندای آیونیک پلاگین هیبریدی و هوندا اینسایت EX هیبرید را نام برد.
- کلاس خودروهای میان سایز: هوندا کلاریتی پلاگین هیبرید
هزینهی نگهداری ۵ ساله: ۳۰۲۲۴ دلار
این خودرو از نظر هزینههای مالکیت بهترین مدل کلاس خود بوده که دلیل آن نیز مصرف سوخت کم است. البته افت قیمت ۵ سالهی کلاریتی ۲۱۵۸۷ دلار اعلام شده است. گفته شده هزینههای عملیاتی این خودرو نیز ۸۶۳۷ دلار خواهد بود. از دیگر خودروهای میان سایز کمهزینه در این کلاس میتوان به هوندا آکورد LX و هیوندای سوناتا هیبرید SE اشاره کرد.
- کلاس خودروهای الکتریکی: هیوندای آیونیک الکتریک
هزینهی نگهداری ۵ ساله: ۳۰۴۰۸ دلار
آیونیک کمترین میزان هزینههای عملیاتی ۵ ساله در بین خودروهای لیست را داشته و این میزان برابر با ۶۷۸۰ دلار میباشد؛ اما انتظار میرود افت قیمت آن برابر با ۲۳۶۲۸ دلار باشد. نیسان لیف S و کیا سول الکتریکی دو خودروی بعدی این کلاس هستند که کمترین میزان هزینه را به خریدار تحمیل میکنند.
- کلاس خودروهای اسپورت: مزدا MX-5 میاتا اسپورت
هزینهی نگهداری ۵ ساله: ۳۶۱۷۰ دلار
میاتا مدتهای زیادی است که یکی از باارزشترین خودروهای اسپورت دنیا بوده و پرفورمنسی مناسب با سواری هیجانانگیز دارد. این خودرو ارزش خود را نیز حفظ کرده و افت قیمت آن در ۵ سال برابر با ۱۵۷۵۰ دلار است. هزینههای عملیاتی این خودرو نیز ۲۰۴۲۰ دلار خواهد بود. از دیگر خودروهای اسپورت کمهزینه در سال جاری میتوان به شورولت کامارو LS و سوبارو BRZ پریمیوم اشاره کرد.
- کلاس خودروهای لوکس پایه: آکورا ILX
هزینهی نگهداری ۵ ساله: ۳۶۴۶۱ دلار
شاید آکورا ILX در سایهی رقبای اسپورت تر اروپایی قرار داشته باشد اما از نظر هزینههای درازمدت وضعیت این خودرو بهتر است. افت قیمت پیشبینیشدهی این خودرو در طول ۵ سال برابر با ۱۵۲۳۶ دلار بوده و هزینههای نگهداری آن نیز ۲۱۲۲۵ دلار میباشد. دو خودروی بعدی کمهزینه در این کلاس ساخت بیوک بوده و رگال اسپورت بک و لاکراس نام دارند.
- کلاس خودروهای مینی ون: هوندا اودیسه LX
هزینهی نگهداری ۵ ساله: ۳۹۶۱۷ دلار
اودیسه یکی از خودروهای مناسب کلاس مینی ونها بوده و افت قیمت و هزینههای عملیاتی آن در طول ۵ سال به ترتیب برابر با ۱۶۴۸۴ و ۲۳۱۳۳ دلار میباشد. دیگر خودروهای کمهزینهی این کلاس عبارتاند از رم پرو مستر سیتی واگن و فورد ترانزیت کانکت پسنجر XLT.
- کلاس خودروهای فول سایز: تویوتا آوالون هیبرید XLE
هزینهی نگهداری ۵ ساله: ۴۱۴۹۰ دلار
آوالون هیبرید به خاطر استایل چشمگیر، کابینی راحت و هزینههای نگهداری مناسب خودرویی متمایز محسوب می شود. افت قیمت این خودرو در ۵ سال برابر با ۲۱۶۸۰ دلار بوده و هزینههای نگهداری آن نیز ۱۹۸۱۰ دلار خواهد بود. دو خودروی کمهزینهی دیگر در این کلاس شورولت ایمپالا LS و فورد تاروس SE هستند.
- کلاس خودروهای لوکس: ب ام و 530e iPerformance
هزینهی نگهداری ۵ ساله: ۵۴۳۷۶ دلار
این خودرو نسخهی پلاگین هیبریدی سدان لوکس، اسپورت و محبوب ب ام و سری ۵ بوده و از نظر مصرف سوخت کاملاً مناسب عمل میکند. افت قیمت ۳۸۸۷۱ دلاری و هزینهی نگهداری ۱۵۵۰۵ دلاری در طول ۵ سال باعث شدهاند 530e iPerformance کمهزینهترین خودروی کلاس لوکسها باشد. دو خودروی بعدی هم ولوو S90 T5 مومنتوم و آئودی TT هستند.
منبع: motor1
شاهين
۱۳ خرداد ۱۳۹۸ژاپن
Ali.usa
۱۳ خرداد ۱۳۹۸هوندا
محمد
۱۳ خرداد ۱۳۹۸جالبه که بامو در بازار ما بصورت سنتی معروف به هزینه نگهداری بالاست نسبت به رقبا
اما تو کلاس لوکس کم هزینه ترین بیمره
Ahmadreza 2002
۱۳ خرداد ۱۳۹۸بیش از این که ژاپن به چشم به خوره هوندا از ژاپن به چشم میخوره
ولی درکل هوندا ک انقد خوب و کم خرجه چرا وقتی به الونسو بیچاره رسید شد مضخرف ترین انجین اون سال ها شد؟
راه به راه خرابی داشت
جالب اینجاس ک امسال با ردبول و توروروسو موتور واقعا مناسبی داره و بهترم میشه به نظرم
مزدا
۱۴ خرداد ۱۳۹۸شک نداشتم هم مزدا هم تو لیست هست
:::فرشاد:::
۱۳ خرداد ۱۳۹۸حضور سری پنج تو این لیست عجیبه برام! من قبلا خبرنگار و نویسنده مجله بودم، به همین واسطه با خیلی از مالکان بامو در ارتباط بودم، همشون از پر خرج بودن محصولات این برند شاکی بودن و میگفتن بامو رو باید صفر بخری، بعد از یکی دو سال بفروشی، وگرنه انواع ایرادات ریز و درشت سراغش میاد و باید حسابی هزینه کنی براش. دوستانی بودن که هم بنز داشتن هم بامو، بنز رو کاملا با کیفیتتر و کم خرجتر میدونستن؛ یا اونایی که در کنار این دو برند، لکسوس هم داشتن، لکسوس رو بهترین میدونستن از نظر دوام در بلند مدت و کم خرجی.
کورش
۱۳ خرداد ۱۳۹۸البته نحوه نگهداری هم بی تاثیر نیست مخصوصا انجام سرویس به موقع و با قطعات و مواد مصرفی اصلی
MAHDI
۱۳ خرداد ۱۳۹۸آقا فرشاد لیست قابل اعتماد ترین وکم استحلاک ترین خودروهای سال2019 JD POWER وکانسومر ریپورتز رو مطالعه کردید!!!!!
کم استحلاک ترین خودروسازان 2019 J D POWER
جایگاه اول:لکسوس
جایگاه دوم:تویوتا
جایگاه سوم: پورشه
جایگاه چهارم: آئودی
جایگاه پنجم:BMW
جایگاه ششم:بیوک
جایگاه هفتم:شورولت
جایگاه هشتم:هیوندای
جایگاه نهم:اینفینیتی
جایگاه دهم:کیا
جایگاه یازدهم:مرسدس بنز
MAHDI
۱۳ خرداد ۱۳۹۸امتیازات خودروسازان در بخش های مختلف ازJD POWER(این لیست بهترین برندهای کم استهلاک 2019 هستش ازبالا به پایین)
لکسوس:: امتیاز بخش فنی وپیشرانه/ 10
تویوتا::امتیازبخش فنی وپیشرانه/10
پورشه::امتیاز بخش فنی وپیشرانه/9
آئودی ::امتیاز بخش فنی وپیشرانه /9
BMW:: امتیاز بخش فنی وپیشرانه /10
بیوک::امتیاز بخش فنی وپیشرانه/9
شورولت::امتیاز بخش فنی وپیشرانه/8
هیوندای ::امتیاز بخش فنی وپیشرانه/8
اینفینیتی ::امتیاز بخش فنی وپیشرانه /9
کیا :: امتیاز بخش فنی و پیشرانه /8
مرسدس::امتیاز بخش فنی وپیشرانه /9
مینی::امتیاز بخش فنی وپیشرانه /10
سوبارو::امتیاز بخش فنی وپیشرانه /9
فولکس واگن::امتیازبخش فنی وپیشرانه/8
کرایسلر::امتیاز بخش فنی وپیشرانه /7
فورد::امتیاز بخش فنی وپیشرانه /8
هوندا:: امتیاز بخش فنی وپیشرانه /9
لینکن::امتیاز بخش فنی وپیشرانه /8
مزدا::امتیاز بخش فنی وپیشرانه /10
میتسوبیشی ::امتیاز بخش فنی وپیشرانه /8
نیسان::امتیاز بخش فنی وپیشرانه /9
آکورا:امتیازبخش فنی وپیشرانه /7
کادیلاک ::امتیاز بخش فنی وپیشرانه /6
دوج::امتیاز بخش فنی وپیشرانه /6
جی ام سی::امتیاز بخش فنی وپیشرانه /7
جگوار:امتیازبخش فنی وپیشرانه /9
جیپ::امتیاز بخش فنی وپیشرانه /6
رم::امتیاز بخش فنی وپیشرانه /7
فیات::امتیاز بخش فنی وپیشرانه /5
لندروور::امتیاز بخش فنی وپیشرانه /6
ولوو::امتیاز بخش فنی وپیشرانه/7
(لینک کامل معرفی کم استهلاک ترین خودروسازان 2019 از JD POWER رو زیرهمین مطلب میفرستم که امتیازات تمام بخش ها هم درش هست)
MAHDI
۱۳ خرداد ۱۳۹۸https://www.zoomit.ir/2019/5/12/335917/most-reliable-crossovers-and-suvs-of-2019/
معرفی کم استهلاک ترین خودروسازان 2019 ازJD POWER
MAHDI
۱۳ خرداد ۱۳۹۸معرفی بهترین خودرو سازان 2018 از دید کانسومرریپورتز(که سایت پدال هم مطلبش رو گذاشت اما منم دوبارهزیر همین مطلب میفرستمش!!!
(((رتبه بندی این خودروها براساس قابلیت اطمینان ورضایت مشتریان بیش از640هزار خودرو بود)))
جایگاه دهم:: تویوتا::امتیازکلی72 وامتیاز تست جاده ای 67
جایگاه نهم::هوندا::امتیاز کلی 73 وامتیاز تست جاده ای 78
جایگاه هشتم::تسلا:: امتیاز کلی 74وامتیاز تست جاده ای 88
جایگاه هفتم::سوبارو:: امتیاز کلی 83 وامتیاز تست جاده ای76
جایگاه ششم::کیا::امتیاز کلی76 وامتیاز تست جاده ای78
جایگاه پنجم::پورشه:: امتیاز کلی 77 وامتیاز تست جاده ای 88
جایگاه چهارم:: لکسوس:: امتیاز کلی 77 وامتیاز تست جاده ای73
جایگاه سوم::BMW::امتیازکلی79 وامتیاز تست جاده ای88
جایگاه دوم::آئودی ::امتیاز کلی 80 وامتیاز تست جاده ای86
جایگاه اول::جنسیس:: امتیاز کلی81 وامتیاز تست جاده ای89
MAHDI
۱۳ خرداد ۱۳۹۸https://www.pedal.ir/%d9%88%db%8c%da%98%d9%87/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88%d8%b3%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d9%86-%d8%b3%d8%a7%d9%84-2018/
معرفی بهترین خودروسازان جهان در سال2018 از دید مجله کانسومرریپورتز
:::فرشاد:::
۱۳ خرداد ۱۳۹۸دوست عزیزم من شخصا با مالکهای بامو در ارتباط بودم و مدلهای مختلف رو بررسی و به چاپ رسوندم؛ اگر چیزی میگم، عملا بررسیش کردم، از رو بی اطلاعی و صرفا خوندن مطالب اینترنتی چیزی نمیگم؛ اگر بامو اینقدر پیشرفت کرده که تو لیست قابل اعتمادترین خودروسازها قرار گرفته، جای خوشحالی داره.
اقایی
۱۳ خرداد ۱۳۹۸فرشاد جون یه سوال
شما با یه پروسه ایی به اسم بهتر شدن و با کیفیت تر شدن اشنا هستین؟
این کسایی که باهاشون مصاحبه کردین مدل چه سالایی رو داشتن؟
خودم ساکن اروپام. اینجا تا سال ۲۰۱۵ بی ام و یه لوکس پرهزینه بودش. چیز عجیبی هم نیست. اولین اصل مهندسی اینه که قطعه ی مکانیکی اصطکاک داره و این اصطکاک هزینه بره. هرچی پیچیده تر این اصطکاک هزینش بیشتره. اما میدونی بی ام و برا این کار چیکار میکنه تو اروپا؟ سه سال سرویس مجانی ارائه میده. سه سال کامل. گارانتی های ده ساله. تا جایی که میدونم سرویس رایگان سه ساله رو هیچ خودروسازی ارائه نمیده. شما یه بنز یا یه تویوتا نو بخری برا سرویسهایی که رو دفترچه ی کاغذی یا الکترونیکی قید شده باید پول بدی.
اما بی ام و اومده تا سه سال مجانی کرده.
واقعا برام عجیبه شما و یا اشخاص دیگه برا خوب بودن یا بد بودن بازار ایرانو معیار قرار میدین
و تازه اخرش میگین اگر بی ام و تلاش کرده. اخه این چه طرز فکریه؟
چرا تو اروپا اون بی ام و ازش استقبال میشه؟ چرا تو امریکا ازش استقبال میشه؟ چرا تو باقی مناطق ازش استقبال میشه و درصد خرابیشون اونقدری که شما میگی نبوده؟
تو اروپا ما یه چیزی داریم به اسم ماشینای شرکتی یا سازمانی. یعنی شرکتایی که برا فعالیت و کار تجاریشون ماشین میخرن. جالبه بدونین بی ام و و اشکودا و ائودی بیشترین فروش رو تو این بخش دارن. خیلی از شرکتا که کارشون پول در اوردن و سود کردنه دنبال ماشینایی هستن که خرج الکی براشون نکنن. بی ام و و ائودی و اشکودا این قسمت از بازار رو تو اروپا تقریبا دست خودشون دارن.
مشکل داره باید دلیلشو پیدا کنین. شما که خبرنگارین و باید صادق و بی طرف باشین.
ببینین اینایی که بی ام و دارن تو ایران با ماشینشون چطور رفتار میکنن.
خود من طرفدار لکسوسم و هرگز ماشین المانی و یا اروپایی نمیخرم
ادامه کامنتم خطاب به باقی کساییه که میان اینجا
تو یه کلمه میگم چتونه؟ چرا اینقدر تو سر کله هم میزنین؟ به خدا کسایی که تو المان وامریکا و ژاپن و جد اندر جد تبعه این کشوران اینقدر یقه جر نمیدن برا ماشینای کشور خودشون
Javadwest
۱۴ خرداد ۱۳۹۸اولا باید بگم که ب ام و جون پسندتره نسبت به بنز چون طراحیش اسپرت تره به خاطر همین جوونا بیشتر سعی میکنن تو ایران ب ام و بخرن و ماشین زیرپای ادم جوون خیلی بیشتر مورد عنایت قرارمیگیره
دوما اونایی که رفتی باهاشون مصاحبه کردی جزو اون دسته جوونای هستن که برای چشم وهم چشمیم که شده رفتن با قرض و قوله به طور مثال باشرایط الان پول یه سراتو سایپایی رو دادن ب ام و ترکیده خریدن که فقط بگن ب ام و داریم به خاطر همینم معلومه بایدم بگن خرجش براشون زیاده
سوما کیفیت بنز از ب ام و بهترنیست چون اکثرصاحبای بنز توایران سن و سال دارهستن وخیلی بیشتر مراعات ماشینو میکنن تو ذهن مردم جاافتاده که بنز از ب ام و باکیفیت تره و خرجش کمتره درصورتی که مقصر صاحبان خودرو هستن
حالا اینجا یسریا هستن بخاطر عقده وسن کمشون وحالت کل کلی که دارن میان میگن ب ام و یعنی استهلاک تازه املائشم اشتباه مینویسن?
:::فرشاد:::
۱۵ خرداد ۱۳۹۸بامو ترکیده خریدن؟!!!!! هشتاد درصدشون ماشینشون زیر یکی دو سال کار کرده بود؛ اکثرشون هم صفر خریده بودن؛ من مصاحبه نکردم، رسما تست کردم؛ لطفا بی اطلاع حرف نزنین؛ ضمنا صاحبان بنز هم همه همسن و سال خودم بودن؛ نیمه دوم دهه شصت و حتی بعضیاشون دهه هفتاد
sina
۱۳ خرداد ۱۳۹۸هوندا و سایر بستگان :)
MAHDI
۱۳ خرداد ۱۳۹۸حالا که ب ام و سری5 اینجا هست یه مطلبی رو از یکی از مجلات خودرویی براتون بنویسم.
انتخاب بهترین اتومبیل های لوکس 2019 از دید مجله WHAT CAR
جایگاه هفتم::پورشه پانامرا
جایگاه ششم:: مرسدس Eکلاس
جایگاه پنجم:: آئودی A6
جایگاه چهارم:: ب ام و سری6جی تی
جایگاه سوم:: مرسدس Sکلاس
جایگاه دوم:: آئودی A8
جایگاه اول:: ب ام و سری5
Seyed.AMG
۱۳ خرداد ۱۳۹۸ببخشید اما مجله ای که این خودروها رو با هم مقایسه میکنه از اعتبار ساقط …
اخه مگه قیمه ها رو میریزن تو ماستا ؟؟؟
ایلیا
۱۳ خرداد ۱۳۹۸مقایسه نکرده سید جان
بهترین اتومبیل لوکس رو انتخاب کرده، این دو مساله تفاوت هایی با هم دارند.
مانی
۱۳ خرداد ۱۳۹۸آوالون هیبرید به خاطر استایل چشمگیر، کابینی راحت و هزینههای نگهداری مناسب خودرویی متمایز محسوب می شود. افت قیمت این خودرو در 5 سال برابر با 21680 دلار بوده و هزینههای نگهداری آن نیز 19810 دلار خواهد بود.
این خودرو نسخهی پلاگین هیبریدی سدان لوکس، اسپورت و محبوب ب ام و سری 5 بوده و از نظر مصرف سوخت کاملاً مناسب عمل میکند. افت قیمت 38871 دلاری و هزینهی نگهداری 15505 دلاری در طول 5 سال باعث شدهاند 530e iPerformance کمهزینهترین خودروی کلاس لوکسها باشد.
هزینه نگهداری بی ام و 4300 دلار کمتر از آوالون هست؟ ؟ ؟ ! ! ! !
مهدی
۱۳ خرداد ۱۳۹۸هیوندا ایونیک نسبت به پریوس چهره معقول تری داره
آرمان
۱۴ خرداد ۱۳۹۸دوستان یک سوال دارم
آوالون قیمت 2019 اون 33000 دلار هست و افت قیمت 5 ساله 21000 دلار
یعنی بعد از 5 سال قیمتش میشه 12000 دلار
اما اوالون 2014 حدود 17000 دلار هست که 5 سال از تولیدش گذشته ؟؟؟
در کل هزینه نگهداری خیلی بالایی دارند ، پوست آدم با کم استهلاک ترین ماشین هم کنده میشه .
نوید جهرمی
۱۴ خرداد ۱۳۹۸پوست کسی کنده نمیشه. اونجا درامد متناسب و مکفیه. حتی با کمترین حقوق هم میشه از یه زندگی عادی بهره مند شد.
ماشین رو هم متناسب با نیازت میخری و استفاده میکنی.
Omid622
۱۷ خرداد ۱۳۹۸راستی ماشین های ایرانی هزینه ای بعد ۵ سالشون چطوریه