گردهمایی سالانه کلاسیک ها و خودروهای خاص «الگانس» امسال نیز در تاریخ ۲۵ می ۲۰۱۳ مطابق چهارم خردادماه ۹۲ در شهر Cernobbio ایتالیا برگزار شد؛ آنچه در گردهمایی امسال نسبت به سال گذشته بیش از هرچیز دیگری خودنمایی می کرد حضور کمرنگ مدل های مفهومی بود . . .
اما قبل از معرفی خودروهای امسال، اجازه دهید مختصری در مورد تاریخچه این گردهمایی توضیح دهیم. اول از همه باید گفت که نام کامل این گردهمایی Concorso d’Eleganza Villa d’Este است اما معمولا از آن به نام های مختصر دیگری مثل «گردهمایی الگانس» یا «گردهمایی ویلادسته» نیز یاد می شود.
سابقه گردهمایی الگانس به سال ۱۹۲۹ میلادی بازمی گردد که تقریبا همه ساله و در هفته آخر ماه آوریل در گرند هتل Villa d’Este در ایتالیا برگزار می شد اما از سال ۲۰۱۱ به بعد زمان برگزاری آن به نیمه دوم ماه می تغییر کرد.
اگر از اسپانسر این گردهمایی نیز ازما بپرسید باید بگوییم که بی ام و در ده سال اخیر و با همکاری گرند هتل Villa d’Este که به خاطر ساختمان تاریخی اش و طبیعت زیبایی که در آن قرار گرفته به یکی از جاذبه های گردشگری ایتالیا مبدل شده؛ مسئول تامین هزینه های آن است.
**** برترین مدل های گردهمایی الگانس ۲۰۱۳ ****
HASSANBMW
۳۰ خرداد ۱۳۹۲P1 بهتر از همه!!!
کاشکی بودیم سوار میشدیم!!!
feri 007
۳۰ خرداد ۱۳۹۲اینجا گفته لامبورگینی میورا سال 1972 یعنی حدود 40سال پیش 380اسب بخار داشته… حاضرم شرط ببندم که هیچ شرکت خودروسازی داخلی نمیتونه یه موتور بالای 200اسب بخار بسازه… جون فری حتی نمیتونه چنین موتوری رو مونتاژ کنه!!!
گالاردو
۳۰ خرداد ۱۳۹۲50 سال پیش!
واسه اینه که میگم لامبو ینی عشق!
tomcat
۳۰ خرداد ۱۳۹۲انصافا بهترین ندارن!
همشون اسطورن…خدایی ۶۰/۷۰ !! سال پیشم رقابت داغ بوده
saber
۳۰ خرداد ۱۳۹۲ببینید ماشینای دهه 60اونا کمترینش 120اسب بخار و ماشینای روز ما حداکثرش 90اسب
جایی بسی تاسف
x-master
۳۰ خرداد ۱۳۹۲وای اینا همرو میکشن که
دوست داشتم همشونو داشتم
ولی طراحی مرسدسا از همشون بهتره
moein
۳۰ خرداد ۱۳۹۲فقط آلفا دیسکو ولانته
ولی جدای از ماشینهای معرکه ای که اینجا بوده,محل برگذاری رو داشته باشید
مثل بهشت میمونه :(
عرفان
۳۰ خرداد ۱۳۹۲1937 Mercedes-Benz 540K Cabriolet A
موتور 8 سیلندر 5.4 لیتر {115} اسب.
BMW 328 Wendler Sport Cabriolet1937
موتور 2 لیتر قدرت 80 اسب
مقایسه کنید مهندسی موتور بی ام و حرف نداشت.
ایول به بی ام و از اون اولم از بنز سرتر بود.
امید
۳۱ خرداد ۱۳۹۲به نظره سلیقه ام (!) جگوار xk120 واقعاً دوست داشتنیه … چندین بار به عنوان زیبا ترین خودروی قرن انتخاب شده نه صرفاً با نظر سنجی مردمی بلکه با نظر سنجی بین معروف ترین طراحان خودرو از جمله مارچلو گاندینی (طراح لامبورگینی کانتاش و دیابلو و میورا ) – گوردن موری (خالق مک لارن f1) – کن اوکایاما (طراح فراری انزو) – پال براک ( طراح 230 sl و w108 بنز) و …
به این طراحی زیبا اضافه کنید این ویژگی ها رو : سریع ترین ماشین خیابونی تو اواخر دهه40 و اوایل دهه 50 … یه جورایی مک لارن و بوگاتی اون زمان بوده … حجم پیشرانه 3.4 لیتر … 213 اسب … حداکثر سرعت هم 213.393 km/h کیلومتر برساعت (رکورد سال 1949 برای یه ماشین خیابونی و نه مسابقه ای) …
این جگوار واقعاً زیبا و دوست داشتنی هست … البته تمام کلاسیک های بالا دوست داشتنی هستند …
mohsen
۳۱ خرداد ۱۳۹۲miura اولین ماشین موتور وسط دنیاست که فقط برای کسایی که عاشق سرعت هستن ساخته شد . 280 kph سرعت تو اون سال ……….
جلال
۳۱ خرداد ۱۳۹۲به نظر من رولزرویس ریث و مرسدس680اس از همشون قشنگترن. الان اگه یکیشونو ببینی شوکه میشی حالا فکرشو بکن اون زمان چقدر جلب توجه میکرده! کسایی که اونهارو سوار میشدن خدای ثروت بودن!!!!!!!
نيما
۴ تیر ۱۳۹۲واقعاً ماشین های کلاسیک حرف ندارن همشون معرکه هستند .
shahrokh
۳۱ تیر ۱۳۹۲مرسدس540k یه سوپرکلاسیک.
یاسر
۳۱ تیر ۱۳۹۲یادش بخیر هر کدوم برای خودشون دنیایی داشتن
arash1354
۸ بهمن ۱۳۹۲چیزی فراتر از یک رویاست