به گزارش CarXR.ir : جمعه گذشته ، بوستان ولایت تهران برای پنجمین بار در سال ۹۱ میزبان برپایی رقابت برای قهرمانی درگ سال بود. ۳۵ شرکت کننده در قالب چهار کلاس ریس استریت، شش و هشت سیلندر اتمسفریک ، GT و SUPER GT در این رقابت ثبت نام کرده بودند که با رعایت قوانین ، زودتر از ساعت ۹ در محل حاضر شدند و در مسابقه حضور یافتند.
###کلاس ریس استریت###
در کلاس ریس استریت، تنها گلف قرمز رنگ نسل یک محمد رفان ، توانایی مقابله با پراید های BP را داشت که با سطوح تجهیزاتی مختلفی در این کلاس حاضر بودند.نقص فنی مانع ثبت دومین زمان توسط پراید BP حسین حجتی و گلف محمد رفان شد با این حال این دو راننده در پایان به رده های اول و دوم دست یافتند و سکوی سوم نیز نسیب محمد علی فتاحی با خودروی پراید شد. . اما نتایج شرکت کنندگان این کلاس :
۱- حسین حجتی پراید ۱۴.۹۴ امتیاز۲۵
۲- محمد رفان گلف ۱۵.۷۷ امتیاز ۱۸
۳- محمد علی فتاحی پراید ۱۵.۹۴ امتیاز ۱۵
۴- علیرضا صفرخانی پراید ۱۶.۲۸ امتیاز ۱۲
۵- مهدی حجتی ۴۰۵پژو ۱۶.۶۰ امتیاز ۱۰
۶- محمدبرادران گلف ۱۶.۶۶ امتیاز ۸
۷- آرین هارتوریان پراید ۱۶.۹۰ امتیاز ۶
۸- ستار نتاج پراید ۱۷.۰۶ امتیاز ۴
۹- میلاد اسعدی پراید ۱۷.۹۱ امتیاز۲
### کلاس ۶و۸ سیلندر اتمسفریک ###
کلاس شش سیلندر و هشت سیلندر اتمسفریک بار دیگر به محلی برای قدرت نمایی خودروهای آمریکایی در برابر نمایندگانی از سرزمین آلمان مبدل شده بود، کارن مگردومیان با ب ام و E30 تارگا خود علیرغم تغییر ستاپ در بهبود تایم خود در مقایسه با رقابت قبلی ناکام بود اما همچنان سریعترین مرد میدان بود و با اختلافی در حدود۳۷ صدم ثانیه نسبت به کاماروی آبی رنگ حسن جلیلی به مقام اول دست یافت و مهدی علی اکبری نیز با اختلاف ۱۱صدم ثانیه در رده سوم از خط پایان گذشت. نتایج این کلاس به شرح زیر می باشد :
۱-کارن مگردومیان بی ام و ۱۴.۰۸ امتیاز ۲۵
۲- حسن جلیلی کامارو ۱۴.۴۵ امتیاز ۱۸
۳- مهدی علی اکبری پونتیاک ۱۴.۵۶ امتیاز ۱۵
۴- علی جودکی پورشه باکستر ۱۵.۲۰ امتیاز ۱۲
۵- پدرام حبیبی جنسیس ۱۵.۴۳ امتیاز ۱۰
۶- آندره کاراپتیان دوج ۱۵.۴۴ امتیاز ۸
۷- مهدی رجب زاده کامارو ۱۶.۰۶ امتیاز ۶
۸- امیر حسین کاظمی بیوک ۱۶.۵۲ امتیاز ۴
پوریا حمزه لوئی بی ام و ۱۶.۵۲ امتیاز ۴
۹- محمد رضا بیات کامارو ۱۶.۸۰ امتیاز ۲
۱۰- حمیدرضا طهماسبی کامارو ۱۶.۸۵ امتیاز ۱
۱۱- محمد یزدان مهر وانت شوی۱۷.۸۶
###کلاس GT ###
چهارسیلندر های توربو در کلاس GT خودروهایی نظیر گلف توربو فرهاد صالحی، مزدا ۳۲۳ توربو، تویوتا سلیکا و پژو ۲۰۵ توربو را در بر می گرفتند.فرهاد صالحی قبل از آغاز مسابقه با نقص فنی گیربکس دست و پنجه نرم می کرد و حسین حجتی نیز با مشکل فنی در لیور دنده مواجه شده بود.با این حال در پایان بار دیگر مقام اول به مزدا ۳۲۳رسید و رده های بعدی نیز نسیب آئودی تی تی و تویوتا سلیکاشد.
۱- مهدی گزستانی مزدا ۱۴.۱۰ امتیاز ۲۵
۲- مرتضی شادفرخ آئودی ۱۴.۸۰ امتیاز ۱۸
۳- علی رضوی تویوتا سلیکا ۱۵.۱۱ امتیاز ۱۵
۴- امیر حسین میرزایی تویوتا کرولا ۱۵.۱۴ امتیاز ۱۲
۵- حسین حجتی پژو ۲۰۵ ۱۵.۱۹ امتیاز ۱۰
۶- مهدی حجتی پژو ۴۰۵ ۱۵.۲۴ امتیاز ۸
۷- جواد زرنگ پراید توربو ۱۵.۳۳ امتیاز ۶
۸- کامبیز شفیعی پراید ۱۵.۴۳ امتیاز ۴
۹- فرشید ساعت ساز گالانت ۱۶.۳۷ امتیاز ۲
۱۰- فرهاد صالحی گلف ۱۸.۶۰ امتیاز۱
### کلاس سوپرGT ###
در کلاس SUPER GT لنسر اولوشن سفید رنگ ابولفضل مرادی برای شرکت در رقابت آماده نبود و خودروی نقره ای رنگ برناد عیوضی نیز در اولین زمان گیری دچار نقص فنی شد و از رویارویی با پورشه های پیشتاز باز ماند.در حالی که مسئله تاخیر اولیه مرسدس CL63 مهدی کاویان همچنان در آغاز حرکت مشکل ساز بود،محسن مشهوری با ب ام و X6 V8 موفق با اختلاف اندکی نسبت CL63 از خط پایان گذشت و پس از مسعود علیزاده، نوید مردانی و مهدی کاویان به مقام چهارم این کلاس بسنده کرد.در پایان مسابقه پورشه پانامرا به رانندگی مسعود علیزاده و نوید مردانی به صورت نمایشی رو در روی یکدیگر قرار گرفتند که در این رقابت غیر رسمی ، علیزاده موفق به ثبت زمان ۱۱.۸۰ ثانیه شد که سریع ترین زمان ثبت شده توسط پورشه پانامرا توربو در کشورمان محسوب می شود.و نتایج این کلاس :
۱-مسعود علیزاده پورشه پانامرا ۱۲.۱۷ امتیاز ۲۵
۲- نویدمردانی پورشه پانامرا ۱۲.۷۱ امتیاز ۱۸
۳- مهدی کاویان بنز ۱۳.۲۹ امتیاز ۱۵
۴- محسن مشهوری ۱۳.۴۶ امتیاز ۱۲
۵- رضا عزیزی پراید اتمسفریک ۱۵.۵۶ امتیاز۱۰
با توجه به اینکه سایت پدال نماینده ای برای پوشش مسابقه درگ ۶ بهمن نداشت لذا با اجازه ی مسئولین محترم سایت CarXR.ir از متن گزارششان استفاده کردیم . و جا دارد اینجا یک بار دیگر از لطفی که به ما داشتند تشکر کنیم .
arya
۹ بهمن ۱۳۹۱احساس میکنم پورشه پانامرا توربو مسعود علیزاده دستکاری شده . چون اگزوزاش تیتانیومی شده و فکر کنم داون پایپ هاشم عوض کردن
hesan
۱۸ بهمن ۱۳۹۱اون tt بود؟
یا tt rs بود؟
Kurosh
۹ بهمن ۱۳۹۱درگ این ماه، مطمئناً بهتر از سری های قبلی درگ برگزار شد.
دوست دارم تشکری و خدا قوتی گفته باشم به شما مسؤلین دلسوز و بفکر که در اندیشه هر چه بهتر کردن محیط مسابقات هستند…
حسین
۹ بهمن ۱۳۹۱هر روز بهتر از دیروز!انشاالله!!
usa
۱۰ بهمن ۱۳۹۱واقعا شانس آوردن امیر معمار با هیولای هسشت سیلندرش به مسابقه نرسید
peiman09
۱۱ بهمن ۱۳۹۱پورشه پانامرا یه powerkit panamera turbo داره که سفارشیه و شاید آقای علیزاده ماشینش این اپشن داره و آقای مردانی اینو نداره .. تو سایت خود پورشه هم نگاه کنید با این کیت 40 اسب قدرت بیشتر دارید ..
محسن
۱۸ بهمن ۱۳۹۱سلام به همه!آقا مسابقات دفعه بعدی کی ه؟و این که کاش یه زحمت میکشیدید و یه توضیح اگرجه مختصر پیرامون انواع کلاس بندی ها می نوشتید.ممنونم
آرش
۶ اسفند ۱۳۹۱سلام،دوستانی که لنسر و میتسوبیشی تقویت شده رو دربرابر ماشینهای گران قیمت قرار دادن و بر عکس برندهایی چون بنز و پورشه را تحقیر کردن بدونن که اونا فقط برای 30ثانیه برترند و همانطور که می بینیم تو یک مسابقه هستند و تو مسابقه بعدی می ترکن و بهانه میارن که آماده نبودن پس دوستان در نظر داشته باشند که هر ماشینی جایگاه خود را داشته و مقایسه بیجهت نکنند و اگر کسی هم باخت تحقیرش نکنن. ممنون
مرتضي
۲۷ اسفند ۱۳۹۱پوریا حمزه لویی بی ام تو باید نفر اول می شدی نه هشتم.( منم پسر خالت: مرتضی آرین مهر )