نتایج مطالعهی کیفیت ابتدایی جی دی پاور به تازگی منتشر شده و در این میان سورپرایزهایی نیز دیده میشود.
این مطالعهی سالانه هماکنون سیامین سال خود را سپری میکند و به بررسی مشکلاتی که توسط مالکان خودروها در ۹۰ روز ابتدایی خرید خودرو گزارش شده میپردازد. امتیاز کیفیت ابتدایی به وسیلهی تعداد مشکلات وجود داشته در هر ۱۰۰ خودرو (PP100) تخمین زده شده و هر چه این امتیاز و عدد پایینتر باشد به معنی کیفیت بالاتر خواهد بود.
در مطالعهی امسال همچنین برای اولین بار است که یک برند غیر ممتاز در ردهی اول قرار گرفته است. این برند کیا نام دارد و امتیاز ۸۳ PP100 را به دست آورده است. در رتبهی دوم پورشه با امتیاز ۸۴ PP100 قرار دارد. اگر کیفیت خودرو نخستین اولویت و نگرانی شما در هنگام خرید خودروی جدید است، پس نگاه کردن به مدلهای گوناگون ذکر شده میتواند مفید باشد.
خودروی شهری: شورولت اسپارک
شورولت اسپارک تنها خودرویی است که در سگمنت خودروهای شهری رتبهبندی شده و مدل دیگری نتوانسته که بالاتر از متوسط سگمنت قرار بگیرد.
در بخش خودروی کوچک، هیوندای اکسنت با افتخار در رتبهی اول قرار گرفته و شورلت سونیک و کیا ریو در تعقیب این خودرو هستند.
لکسوس CT که نسخهی لوکس تویوتا پریوس است در برابر ب ام و سری ۲ و مرسدس بنز CLA پیروز شده و رتبهی اول باکیفیتترین خودروی بخش کوچک ممتاز را به دست آورده است.
کرولا همیشه در مطالعهی کیفیت ابتدایی جی دی پاور قوی عمل کرده و در این بخش به رتبهی اول دست یافته است. کیا فورته و هیوندای الانترا نیز به ترتیب در رتبههای دوم و سوم جای گرفتهاند.
امسال در بخش باکیفیتترین خودروهای اسپورت کامپکت شاهد حضور دو خودروی بیوک کاسکادا و سایون tC در رتبهی اول هستیم. هیوندای ولوستر نیز در ردهی بعدی قرار دارد.
اگرچه که کیا در میان همهی خودروسازها بهترین رتبه را دارد اما تنها یک مدل آن در رتبهی اول قرار دارد. کیا سول باکیفیت ترین خودروی این بخش بوده و در واقع تنها خودروی MPV حاضر در لیست است زیرا هیچ مدل دیگری نتوانسته بالاتر از متوسط عمل کند.
پیشروی کلاس خودروهای ممتاز جمعوجور لینکلن MKZ است و خودروهای لکسوس ES و ب ام و سری ۳ در تعقیب این خودرو هستند.
آئودی TT در این بخش بهتر از همه عمل کرده و در رتبهی اول قرار گرفته است و دو رقیب هموطن یعنی پورشه باکستر و پورشه کیمن در ردههای بعدی جای دارند.
همانند کرولا، کمری نیز در مطالعهی کیفیت ابتدایی جی دی پاور خوش میدرخشد. در بخش باکیفیتترین خودروی میدسایز، پس از کمری، خودروهای نیسان آلتیما و هوندا آکورد در ردههای بعدی هستند.
شگفتانگیز است که تنها دوج چلنجر در این بخش بالاتر از متوسط کلاس عمل کرده و به تنهایی در ردهی اول قرار گرفته است.
باور این موضوع سخت است که حتی ۳ مینی ون برای رقابت وجود دارند اما این تعداد وجود دارند. تنها دو خودرو بالاتر از متوسط گروه عمل کردهاند که هر دو نیز به کمپانی فیات کرایسلر تعلق دارند. کرایسلر Town & Country باکیفیتتر از دوج گرند کاروان است.
سگمنت خودروهای ممتاز میدسایز بسیار رقابتی است اما بازوی لوکس تویوتا یعنی لکسوس هنوز هم بهترین است. لکسوس GS در ردهی اول قرار گرفته درحالیکه آئودی A7 و هیوندای جنسیس در تعقیب این خودرو هستند.
همانند بخش خودروهای اسپورت میدسایز، تنها یک خودرو بالاتر از حد متوسط سگمنت عمل کرده و آن پورشه ۹۱۱ است.
در بخش خودروهای بزرگ، هیوندای آزرا در رتبهی اول قرار گرفته و بیوک لاکراس و شورلت ایمپالا ردههای بعدی را در اختیار دارند.
منبع: autoguide
حسین
۶ تیر ۱۳۹۵یو اس اس اینرپرایز وجدانن همون بهنام طیبی قبل نیستی؟
رادین
۶ تیر ۱۳۹۵با اینکه بشخصه با هیچ خودروی کره ای نمیتونم کنار بیام ولی باید بهشون تبریک گفت،با تلاش و کوشش دارن خودشونو ثابت میکنن
هموطن
۶ تیر ۱۳۹۵جالبه لکسوس پایین تر از تویوتا اونهم با کنترل کیفی درجه یک تویوتا . تفسیرش فقط میتونه پیچیدگی فنی بیشتر و آپشنهای بالاترش باشه اما باز هم باور کردنی نیست !!!!
مهران
۶ تیر ۱۳۹۵چرا ازرا تو عکسا انقدر زشته ولی وقتی از نزدیک میبینیش خیلی خوشگل؟
ferrari
۶ تیر ۱۳۹۵کیا رو ببین.