حدود ۳ سال از زمان اذعان فولکسواگن به تقلب در تستهای آلایندگی دیزلی میگذرد، اتفاقی که نهایتاً باعث شد یکی از گرانترین رسواییهای تاریخ صنعت خودرو رقم بخورد.
البته فولکسواگن حالا از گذشتهی خود فاصله گرفته و مدیرعامل این گروه خودروسازی آقای هربرت دایس ادعا کرده این گروه تقریباً رسوایی دیزل گیت را پشت سر گذاشته است. بخشی از پشت سر گذاشته شدن این اتفاق به استراتژی الکتریکی فولکسواگن مربوط میشود، هرچند این خودروساز مبلغ سنگین ۳۰ میلیارد دلاری برای درست کردن اوضاع هزینه کرده است.
دایس در مصاحبهی خود گفته است:
اساساً ما حدود ۹۰ درصد خودروها در سراسر دنیا را بازخرید و تعمیر کردهایم. فکر میکنم اکثر کارها انجام شده است. البته ما هنوز هم برخی مشکلات قانونی در سراسر جهان از جمله آلمان داریم و حل همهچیز چند سال طول خواهد کشید. ما مشکلات آئودی را در ماه اکتبر حل کردیم. البته همانگونه که اشاره کردم برخی مشکلات وجود دارد اما از نظر فنی ما به اکثر مشکلات فائق آمدهایم.
البته مشکلات قانونی فولکسواگن در آلمان به اندازهی مشکلاتش در آمریکا حاد نیست، جایی که این خودروساز با اتهامات مختلفی روبرو شده است.
مدیرعامل فولکس ادامه داده است:
حل مشکلات در اروپا نسبتاً آسان بوده و شامل بهروزرسانی نرمافزاری حدود ۱۰ میلیون خودرو بوده است.
دایس همچنین اعلام کرده وضعیت فولکس در آمریکا بسیار حساستر از سایر نقاط جهان است. او گفته قوانین آلایندگی آمریکا بسیار سختگیرانهتر از سایر نقاط جهان است.
مدیر اسبق ب ام و همچنین ادعا کرده خودروهای دیزلی همچنان در آینده فولکس نقش خواهند داشت چراکه مناسب فواصل طولانی و خودروهای بزرگتر هستند.
این خودروساز همچنان به ساخت خودروهای دیزلی ادامه خواهد داد چراکه در بسیاری از کشورها هنوز انرژیهای تجدید پذیر در دسترس نیستند. دایس در نهایت میگوید:
احتمالاً پیشرانه دیزلی هنوز هم بهترین گزینه برای حملونقل پاکتر است.
محمد حسین
۲۲ آبان ۱۳۹۷قشنگ می تونستن 20-30 درصد هزینه هاشون رو با صادرات و فروش همون ماشین های معیوب تو ایران جبران کنن.
برای ما ایرانی ها هم خوب بود (متأسفانه با این وضعیت)
میشد یه رابطه برد برد
یانکی
۲۲ آبان ۱۳۹۷این رسوایی بر پیشانیه آلمان خواهد درخشید تا ابد
آآآآرماااانننن
۲۴ آبان ۱۳۹۷ظاهرا درخشش تا امریکا نرفته چون المان ها تو کلاس خودشون تو امریکا پرفروش ترینن :)))
مهدی
۲۲ آبان ۱۳۹۷یکی از مجله های خودرویی 10تا از بزرگترین رسوایی های صنعت خودروسازی رو لیست کرده از شماره 10 تاشماره 1که بدترین نام گرفته که به این شرحه
10_ رسوایی جنرال موتورز. سیستم تعلیق شورولت کورویر(1965)
9_رسوایی فورد. مخزن سوخت فوردپینتو (1977)
8_ رسوایی مالک برند دلورین.حمل واحتمال فروش
کوکائین(1982)
7_رسوایی آئودی.شتاب ناگهانی وخودکار آئودی 5000 (1986)
6_رسوایی دایملرمرسدس بنز. رشوه دادن درسطح جهانی (2010)
5_رسوایی فورد و فای استون. مشکل تایرهای فایراستون وفورد اکسپلورر(2000)
4_رسوایی تویوتا. شتاب ناگهانی وخودکار در محصولات (2009)
3_رسوایی جنرال موتورز. مشکل سوئیچ جرقه زنی خودرو(2014)
2_رسوایی فولکس واگن. آلایندگی خودروهای دیزل (2014)
ولقب بزرگترین رسوایی صنعت خودرد
1_رسوایی تاکاتا.مشکل کیسه های هوا (2013)
AMANTE
۲۲ آبان ۱۳۹۷همون طور که آقای مهدی نشون دادن در طول تاریخ کمپانی های مختلفی دچار مشکل رسوایی به هر عناوینی شدن ولی بعد گذشت سال ها فراموش شدن، ولی دو رسوایی شرکت تاکاتا و فولکس واگن بیشتر از همه در این چند سال مطرح شدن چون کیسه هوای تاکاتا در بیشتر ماشین های جهان وجود داشت و خطر جدی بود و الان خوشبختانه تقریبا دیگه برطرفش کردن.
ولی ماجرای فولکس واگن فرق میکنه چون فقط یه کمپانی نبود بلکه بزرگترین کمپانی خودروسازی دنیا با زیر مجموعه های بسیار و با مشکل آلایندگی روبرو بود، مسئله ی که الان اروپا و بیشتر آمریکا بهش حساسه و کمپین های زیادی هم در این زمینه هست بخاطر همین باعث مطرح بودن بیشتر این رسوایی نسبت به بقیه بوده و همچنان تا وقتی بد خواهوان کمپانی فولکس واگن هست این رسوایی رو به روی این کمپانی و هواداراش میارن که امیدوارم بی خیال بشن چون مشکلی بود که خداشکر داره تموم میشه.
..::Majidio Lamborghini::..
۲۲ آبان ۱۳۹۷?? امپراتوری فولکس واگن ??
?? ابرقدرت بلامنازع صنعت خودروسازی ??
مهدی
۲۳ آبان ۱۳۹۷کلاه بردارن موجه
یقه سفیدها
نامردها
اکثر اروپایی ها کثافت کاری دارن اما بسیار سر مخفی کار میکنند ببین چه کارهایی رو شد و آنهایی که رو نشده چیست !!
آخرین مورد رسوایی بزگترین پولشویی بانک مثلا قوی و خوشنام ! یک بانک دانمارکی بود که در سی سال گذشته در اروپا نظیر نداشت
یک مورد هم دو هفته قبل برای رهبران اسقوف ها بود که سرمایه گذاری وپولشویی با رهبران مافیا داشتند فاش شد ……