آیا تاکنون تحت تأثیر میزان برندهایی که زیر چتر حمایتی فولکسواگن قرار دارند قرار گرفتهاید؟! علاوه بر برند مرکزی فولکسواگن باید به آئودی ارباب، پورشهی اسپورت، بنتلی لوکس، اشکودای بی حاشیه، سئات جوان، لامبورگینی خشمگین و بوگاتی هایپرکار ساز اشاره کنیم. همچنین فولکسواگن مالک دوکاتی، اسکانیا و مان بوده و البته محصولات تجاری این گروه نیز اعضای دیگر خانواده محسوب میشوند.
در کل ۱۲ برند تشکیل دهنده گروه خودروسازی فولکس واگن هستند اما این گروه در واقع بزرگتر از آن چیزی است که فکر میکنیم. فولکس همچنین مالک کمپانیهایی همچون مان دیزل و رِنک AG نیز میباشد. به منظور فهم بهتر از میزان بزرگی این گروه خودروسازی باید بگوییم ژرمنها ۱۲۰ سایت تولیدی در سراسر جهان دارند.
احتمالاً برنامههایی برای کمتر کردن پیچیدگی این گروه خودروسازی وجود دارد زیرا مدیرعامل جدید فولکس آقای هربرت دایس در زمان اولین کنفرانس خبری خود گفته تمامی برندها را تک به تک بررسی خواهد کرد و شاید به این نتیجه برسد که برخی از آنها باید به فروش برسند.
دایس در کنفرانس خبری خود به هیچ نامی اشاره نکرده اما به نظر نمیرسد برندهای خودروسازی این شرکت با مادر خود خداحافظی کنند زیرا حتی سئات مشکلدار نیز هماکنون سودآور میباشد. اشکودا که گاو شیرده فولکس واگن بوده و برندهای خاص نیز اساساً پول را پرینت میکنند!
شاید برخیها بگویند دوکاتی در خطر فروش قرار دارد مخصوصاً اینکه سال قبل تقریباً با بهای ۱.۸ میلیارد دلاری فروخته شده بود؛ اما با تمامی این تفاسیر نمیتوان به قطعیت گفت دایس چه برنامهای دارد. انتظار میرود او به عنوان مدیرعامل آئودی نیز معرفی شود.
گروه خودروسازی فولکس واگن برنامههایی برای بازسازی خود و تقسیمبندی برندهای خودروسازی در بخشهایی همچون ولوم، پریمیوم و سوپر پریمیوم داشته و همچنین بخش کامیون و اتوبوس آن نیز تحولاتی را تجربه خواهند کرد.
F۲۲RAPTOR
۳۰ فروردین ۱۳۹۷بنظرم فولکس از نظر مالی مشکلی نداره که بخواد برندهاشو بفروشه
maximus_450SEL 6.9
۳۰ فروردین ۱۳۹۷به هیچ عنوان !
به شخصه در هیچ قسمت از فعالیت های فولکس واگن اثری از کمبود بودجه نمی بینم
( من 15 ساله فعالیت های این خودروساز رو از طریق مجله ی ماشین و [از چند سال پیش] از طریق سایت های خودرویی دنبال میکنم)
VW یا همون ” فائو – وی ” خودمون در این 15 و خورده ای سال هیچ وقت به اندازه ی 3 سال اخیر فعالیت نداشته و مدل جدید معرفی نکرده .
الان چند ساله فائو وی هر سال بزرگترین گروه خودروسازی دنیا میشه … این اقتدار قبلا هرگز وجود نداشت …
120 سایت تولیدی در سراسر جهان !!! اصلا شوخی نیست
جنرال موتورز 78 سال تمام با قدرت ، بزرگترین خودروساز جهان بود … فولکس بعیده به حتی نصف این رکورد برسه اما باز هم به نظر من آینده ای بسیار روشن تر از الان در انتظارشه
در چند سال آینده رقابت برای بزرگترین خودروساز جهان شدن بین جنرال موتورز ، فولکس واگن ، جیلی و تویوتا خواهد بود
sina
۳۰ فروردین ۱۳۹۷من حس میکنم فروش زیر شاخه فقط ب دلیل مسائل مالی نیست.
شاید بخاطر کوچیک تر کردن کسب و کار به منظور افزایش تمرکز باشه.
اصولا یکی از بین اسکانیا و مان و یکی از بین سئات و اسکودا (قطعا سئات) به علت داشتن برند مشابه می تونن فروخته شن.
پارسا
۳۰ فروردین ۱۳۹۷حیفه سئاتو بفروشه ، به نظرم دلیلی نداره
مان و دوکاتی محتملترین گزینههان
هرچند به نظر من همونا هم حیفن -__-
sina
۳۰ فروردین ۱۳۹۷خدایی دوکاتی حیف تره
F۲۲RAPTOR
۳۰ فروردین ۱۳۹۷پارسا جان فولکس واگن از طریق مان، اسکانیا رو خرید این چه حرفیه ؟بعدشم از نظر فنی مان و اسکانیا اشتراکاتشون به ۱۰ درصد هم نمیرسه
پارسا
۳۰ فروردین ۱۳۹۷این موضوع رو نمیدونستم ?
البته فولکس سابقه این داستانو داره. بنتلی زیر مجموعه رولزرویس بود که جفتشونو خرید و بعد رولزرویس رو فروخت.
البته میگم درکل هر کدومو بفروشه حیفه ? فقط حدس زدم کدوما محتملترن
امیرمحمد
۳۰ فروردین ۱۳۹۷ماتیاس مولر مدیر عامل فوق العاده ای بود به طوری که در سخت ترین شرایط و اوضاع فولکس واگن رو رهبری کرد و تمامی زیر مجموعه های اون رو به سوددهی بالا رسوند و گروه فولکس واگن به پرفروش ترین گروه خودروساز ۲۰۱۷ تبدیل شد و همچنین رکورد فروشی که در سه ماه اول ۲۰۱۸ اتفاق افتاد و خودروهایی مثل ارتعون و نسل جدید توارگ که در نوع خودشون بینظیرن در دوران مدیریت مولر معرفی شدند امیدوارم هربرت دایس ادامه دهنده ی موفقیت های مولر برای فولکس واگن باشه
maximus_450SEL 6.9
۳۰ فروردین ۱۳۹۷اینطور که مطبوعات میگن دایس از مولر هم باتجربه تر و کاربلد تره !!!!
امیرمحمد
۳۰ فروردین ۱۳۹۷اگر واقعا اینطوری باشه که عالیه مولر مدیر عاملی بود که با مدیریت بحران فوق العاده فولکسو از یه منجلاب که یک سری مدیر نالایق و فاسد باعث اون شده بودن بیرون کشید و به این حد از سوددهی رسوند برام جالبه که چرا کنار گزاشته شد?
امین
۳۰ فروردین ۱۳۹۷میخواد شرکتو چابک کنه.