اخیراً رویداد Menschen in Europe در آلمان برای گفتوگوهای مفصل درباره موضوعات مختلف از تجارت و سیاست گرفته تا هنر و فرهنگ برگزار شده است. صنعت خودرو نیز موضوع برخی بحثها بوده و مدیرعامل فولکسواگن آقای ماتیاس مولر نیز برای سخنرانی دعوت شده بود. اگرچه ما میدانیم شما اهمیتی به سخنرانی مولر نمیدهید اما این مدیر ارشد سخنان جالبتوجهی به زبان آورده است!
هماکنون من باید چندکلمهای درباره تسلا بگویم. با تمام احترامی که برای این برند قائل هستم اما برخی قهرمانان بزرگ در دنیا وجود دارند که نمیخواهم نامی از آنها ببرم. کمپانیهایی هستند که در سال به سختی ۸۰ هزار خودرو میفروشند. کمپانیهایی همچون فولکسواگن نیز وجود دارند که ۱۱ میلیون خودرو فروخته و سود ۱۳ یا ۱۴ میلیارد یورویی به دست میآورند. اگر اطلاعات من صحیح باشد، هر سه ماه یکبار میلیونها دلار پول را از دست داده و کارکنان خود را اخراج میکند. مسئولیت اجتماعی؟ لطفاً. ما نباید سیبها را پرتقالها مقایسه کنیم.
خب کمی برای ” نمیخواهم نامی از آنها ببرم” دیر نیست؟! بخشی از سخنان مولر درباره مسئولیت اجتماعی به این حقیقت مرتبط میشود که تسلا اخیراً صدها کارمند خود را اخراج کرده است. این بیانیه که توسط مدیرعامل فولکس خوانده شده کاملاً شجاعانه است زیرا فولکس با برخی مشکلات جدی مربوط به رسوایی دیزل گیت روبرو بوده و باعث شده فولکسواگن بهسوی استراتژی الکتریکی حرکت نماید.
انتقادات و کنایههای مولر به تسلا کمتر از دو هفته پس از بیانیه مهم مدیر جنرال موتورز منتشر شده است. مدیر بخش خودروهای خودران جنرال موتورز گفته بود توانایی تسلا مدل ۳ در برآورده کردن نیازهای رانندگی خودران سطح ۵ “کاملاً چرند است!”
گیجو ویج توی دایره میچرخم مثه پرگار(LAST VIPER)
۲ آبان ۱۳۹۶جی ام اجب بیانیه قاطع و یک کلامی رو داده
مولر هم که تا دیده وضع تسلا رو،گفته تا تنور انتقادات داغه بچسبونم
منتظر جواب آلن ماسک هستیم
(Ali(Chevy nova
۲ آبان ۱۳۹۶Last viper درست مىگه
جى ام چه گرد و خاکى به پا کرده
((توانایی تسلا مدل 3 در برآورده کردن نیازهای رانندگی خودران سطح 5 “کاملاً چرند است!”))
Hemichan
۲ آبان ۱۳۹۶تسلا خیلی خوبه ولی یکم از یه آمریکایی فاصله داره
هنوزم متعقدم باید طراحی ماشینو به بیگ تری میسپُرد
محمد
۲ آبان ۱۳۹۶جناب مولر یه کم یواشتر برادر
…
خود فولکس مگه با فروش چند خودرو در سال شروع کرد؟؟
و زمانی که اینقدر بازار رقابتی بود شروع کرد؟؟
بعد اگه پیشرفت تسلا در عرض فقط چند سال اینقدر چشمگیر نبود، خود شما از تسلا صحبت میکردید؟؟
parsa
۲ آبان ۱۳۹۶درسته، به معنی واقعی گفت چرا قیمه هارو میریزین تو ماستا؟
فرامرز
۲ آبان ۱۳۹۶به نظرم اینا از ترسشون این انتقادات رو مطرح میکنن. حتی تو آلمان تسلا و کلا خودروهای الکتریکی طرفدارای زیادی پیدا کردن. اگه تسلا قیمت محصولاتش رو تو چند سال اخیر بالا نمیبرد و ظرفیت تولید خیلی بیشتری داشت بازار رو متحول میکرد
sina
۲ آبان ۱۳۹۶بنظرم یکم سختشون شده ک یه شرکت نوپا این شکلی داره بازار خودروهای الکتریکی رو که بازار اینده اس رو دست مییگیره.
ماسک نابغه است و کارش رو خوب بلده بنظرم.
عماد
۲ آبان ۱۳۹۶واقعا من در تسلا بیشتر از تبلیغات وسیع و کار کم چیز دیگه ای نمی بینم.
Amir Schumacher
۲ آبان ۱۳۹۶.
تسلا یک شرکت متقلب و دروغگوئه.
Fit Demon
۲ آبان ۱۳۹۶تشکر که ما را از گمراهی رهانیدی!
با همین حرف شما خیلی چیزا ثابت شد، چون تعصب خودتون هم ثابت شده هست…
#ali.m#
۲ آبان ۱۳۹۶اون که فولکسه
Amir Schumacher
۲ آبان ۱۳۹۶.
#باشه . :-)))))
Amin
۲ آبان ۱۳۹۶متقلب تر از فولکس و زیرمجموعه هاش که کلا نداریم دوست عزیز
واقعا جز تعصب تو کامنتای شما چیزی نمیشه دید،دیروز تو پست دوئل ائودی و لکسوس خیلی تاکید داشتی که نمیدونم ائودی از زمانش جلوتره و تکنولوژیش برا سال ۲۰۲۵…برا همین خیلی بالاتره از از بقیه برندا و برگ برندش تکنولوژیشه و خیلیم پز رانندگی خودرانشو میدادی،حالا لابد چون تسلا تو این زمینه خیلی جلوتره از برند مورد علاقه ی شما شده متقلب و دروغگو!
Amir Schumacher
۲ آبان ۱۳۹۶#باشه :-)
علی
۲ آبان ۱۳۹۶#سوختگی?
ونوم اف ۵
۲ آبان ۱۳۹۶امین جان فولکس نه تنها از تقلب رنج میبره بلکه خود زیر مجموعه هاش زیر اب هم رو میزنن فردا پس فردا اشکودا زیر اب سئات رو میزنه و پورشه خلافهای ائودی رو افشا میکنه
Infinite
۲ آبان ۱۳۹۶در رابطه با مسئولیت اجتماعی ، اخراج کارمند نمونهای از فرار از این مسئولیت محسوب میشه اما از طرفی عدم توجه به محیط زیست و مردم در قضیه دیزل گیت هم نمونهای از عدم توجه به مسئولیت اجتماعی هست. اما به طور کلی من باب خود تسلا فکر میکنم که به یک بازنگری اساسی نیازه داره. در کل این برند رو دوست ندارم و حس میکنم آمریکا فقط دوست داره تا یک استیو جابز جدید با عنوان ایلان ماسک به دنیا نشون بده… وگرنه اصلا کم نیستند افرادی که میتونستن در این صنعت کاملا بولدتر از حال حاضر باشند و نیستند.
بنزما
۲ آبان ۱۳۹۶Infinite جان درود بر این هوش وذکاوت شما
تزریق سنگین پول و رسانه نقش اساسی رو بازی میکنن کم نیستن دانشمندانی که به دلیل نداشتن حمایت کارتل های سرمایه داری و سیاسی هدر میرن
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۲ آبان ۱۳۹۶کی مثلا؟؟!!!
لابد منظور شما نوابغی مثله جمشید آرینه؟؟!!!!!!!!!!!!!? ? ??
Infinite
۳ آبان ۱۳۹۶@جناب دانیال
بنده گفتم افرادی که در حال حاضر در این صنعت هستند…
نمیدونستم آفای آرین بالاخره در این صنعت پا گداشتند!!!
ازمدیران و اشخاص کلیدی برندهای مختلف از مرسدس و پورشه گرفته تا استون مارتین. از بوگاتی و koenigsegg تا ریماک و نانوفلوسل… کدامیک تا به حال به اندازه آقای ماسک بولد شدند؟
به این جمله از متن توجه کنید:
“اگرچه ما میدانیم شما اهمیتی به سخنرانی مولر نمیدهید…”
من در دیدگاهم نسبت به ایشون (آقای مولر) هم انتقاد کردم اما سوال اینجاست که چرا باید یک رسانه چنین جملهای بنویسه؟ و سوال بعد این که اگر آقای ماسک چنین حرفی میزد آیا شاهد چنین جملهای بودیم؟؟
قضاوت با شما…
Houman
۲ آبان ۱۳۹۶دوست عزیز لطفا برای من هم اگه میشه توضیح بده ببینم این تبلیغات وسیع و کار کم یعنی چی ؟
اصلا تا حالا دیدی این ماشین رو از نزدیک دیدی یا سوارش شدی که اینطوری نظر میدی ؟
بنده سه سالی میشه که تو منطقه سیلیکون ولی زندگی میکنم و اینجا میتونم بگم تسلا بطور جدی کار و کاسبی اکثر خودرو های بالای ۷۰ هزار دلار رو کساد کرده هر جا میری این ماشین هست !
حتی خود من من هم اعتقادی به ماشین های الکتریکی نداشتم تا ماه گذشته به سفارش یکی از دوستام رفتم نمایندگی تا امتحانش کنم ! در یک کلام این ماشین و امکاناتش در حد جادو میمونه . با فست چارژ تو ۴۵ دقیقه اونم رایگان چارژ میشه تو خونه ۸ ساعت . هر بار حدود ۵۰۰ کیلومتر میشه باهاش رانندگی کرد ، هیچ هزینه ای به جز روغن ترمز نداره حالا مقایسش کنید با یه اس کلاس که هر دوره ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار هزینه داره این رو هم در نظر بگیرید که تو کالیفرنیا حدود ۱۱۰۰۰ دلار رو تسلا تخفیف و معافیت مالیاتی هر خریدار داره .
نکته خیلی جالب در مورد این ماشین که هنگام رانندگی متوجه اون شدم اینه که اصلا حتی جعبه دنده هم نداره و از نظر راحتی و شتاب غیر قابل مقایسه هست با اکثر خودرو های کلاس خودش . تکنولوژی های هم که تو این ماشین من دیدم اکثرا چندین سال جلوتر از تمامی رقباش هست به خصوص قابلیت آتو پایلوت که از دوستان خواهش میکنم ویدیو هاش رو تو you tube ببینند .
حالا این بنده خدا هم تمام حرف هاش نشات میگیره از عقب موندگی کمپانیش چون واقعا ندارن این سطح تکنولوژی رو و دنیا هم به خصوص در اروپا و بخشی هایی از آمریکا تماما دارن رو میارن به تکنولوژی های سبز
نیما
۲ آبان ۱۳۹۶کسی منکر تکنولوژی بالای اونها نیست.
اما صرفا تکنولوژی بالا نمیتونه منجر به ساخت یه ماشین خوب بشه.
تسلا خودروساز نبوده و نوپا هست.
اگر از تجربیات مهندسای با سابقه استفاده نکنه حذف میشه
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۲ آبان ۱۳۹۶داداش هومن چه خوب که اونجا زندگی میکنید.
امیدوارم بتونید جای ما بچه های پدال رو خالی کنید و ماشین های فوق العاده ای مثل تسلا رو یا بخرید یا حداقل تست کنید و اینطوری بیاید برای ما توضیح بدید.
خب طبیعتا شما تست کردید،پس حرفتون عینه سند میمونه.
به هر حال ظهور شرکت نوپایی مثل تسلا که تا حد زیادی موفق عمل کرده باعث رنجیده خاطر شدن خیلی از خودروسازها ممکنه بشه.
من قبولش دارم.
به هر حال ریسک داشتن انواع تکنولوژی در این خودرو که شاید خیلیا ازش بی بهره باشن،اوایل شاید یه مقداری دردسر و مشکل ایجاد کنه،ولی مطمئن باشید این مشکلات حل خواهد شد.
Houman
۲ آبان ۱۳۹۶ممنون دانیال جان
حرفت روکاملا قبول دارم
ولی چیزی که واقعا منو جذب این ماشین کرد همین تکنولوژی های این ماشین بود که کاملا تجربه متفاوتی رو ارایه میده نسبت به بقیه !
راستی دیدم اسم مک لارن رو گذاشتی خواستم بگم اینجا یه نمایندگی جدیدا باز کرده تو پالو آلتو ! تا به حال امتحان نکردم ماشین هاش رو ولی دوستی میگفت که خیلی سخته بشه ازشون سفارش گرفت !
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۲ آبان ۱۳۹۶داداش دمت گرم.
حتما اگه تونستی 720s رو تست درایو کن،و بیا برای بچه های پدال توضیح بده.
آره،معمولا مک لارن میگه فقط ما به مشتری های وفادار و اونایی که حداقل 2 یا 3 مدل از محصولات ما رو دارن سفارش میگیریم.
بنزما
۲ آبان ۱۳۹۶با عرض سلام ادب خدمت دوستان
اقا هومن بنده بعید میدونم شما حتی در نزدیکی سیلیکون ولی زندگی کنی مرکز تکنولوژی دنیا چون اگر اینگونه بود
امکان نداشت به کمپانی هایی مثل پورشه و لامبورگینی و بنتلی و ایودی و جی ام بگی عقب مونده
حداقل معلوماتتون اونجوری بیشتر بود
این جملتون هم که گفتید(تموم تکنولوژی های به کار رفته در تسلا از دیگر شرکت های خودروسازی چند سال جلوتر بود ) هم خیلی بچه گانه و ساده انگارانست
بازم جایی گفتید که جعبه دندهدنداره دوست عزیز مگه کدوم خودرو الکتریکی جعبه دنده داره که تسلا نداره؟!!!
از همه جالب تر اینه که موقع رانندگی تازه متوجه شدید که خودرو الکتریکی جعبه دنده نداره
عزیز من با توجه به نظرات شما اطلاعاتتون در مورد خودرو و کلا تکنولوژی مکانیک و برق خیلی پایینه و اصلا نظر شما نمیتونه برای لحظه ای برای تسلا معیار خوب یا بد بودن قرار بگیره موفق باشید
sina
۲ آبان ۱۳۹۶دوست. عزیز بنزما جان
من خودم خودروهای المانی رو ب امریکا ترجیح میدم ولی اینکه فک میکنی اروپایی ها تو تکنولوژی حرفی برای گفتن جلو امریکا دارن خعلی اشتباهه.
امریکا تولید ناخالص داخلیش از تمام یورو بیشتره. هشتاد درصد دانشگاههای برتر دنیا تو امریکان. شما لیست شرککت های نواور دنیا تو سال 2017 رو ببین تو فوربس. اکثریت آمریکایی هستن. تسلا دومه تو اون لیست و هیچ تودرو ساز دیگه اونجا نیست.
تسلا و اسپیس ایکس در زمینه تکنولوژی خیلی بی رقیب تر از اونی هستن که فک میکنی.
البت خب مث همیشه امریکایی ها هم پیاز. داغش رو زیاد میکنن ولی خب اینکه در زمینه خودروهای الکتریکی که آینده مال اوناست هیچ شرکتی در نزدیکی تسلا هم نیست شک نکن.
موفق باشی.
Houman
۲ آبان ۱۳۹۶دوست خوب در مورد این که من کجا زندگی میکنم میتونم اینستاگرامم رو بدم تا شک شما برطرف بشه ولی در رابطه با خودرو من به اون صورت وقت ندارم که تحقیق کنم و اطلاعتم به واقع در سطح کمی هست .
ولی اون چیزی که برای من مهم بود اینه که این ماشین به شدت نظر منو جلب کردکسی هم منکر توانایی های ماشین های رقیب نیست . من خودم به شدت طرفدار پورشه ۹۱۱ و بیمر سری ۶ هستم ولی تحت هیچ عنوان نمیتونم کیفیت خارقالعاده تکنولوژی قیمت و هزینه های این ماشین رو منکر بشم .
Danial
۲ آبان ۱۳۹۶کل حرفش این بود تسلا نباید خودشو با ما مقایسه کنه که بنظرم درست گفت.
از ماشینای تسلام خوشم نمیاد تو بحث الکتریکی بنظرم خودروهایی مثل بولت و پریوس بیشتر کمک کردن تو فناوری خودرانم بنظرم گوگل بهتر عمل کنه با اونهمه منابعی که داره
#ali.m#
۲ آبان ۱۳۹۶فولکس یه کمپانی دروغ گو و متقلبه
تسلا کارش درسته .
یه کمپانی نو پا که کارو واسه خیلیا سخت کرده و خار شده رفته تو چشمشون .
دقیقا مثل لکسس
برام جالبه که فولکس میاد از مسولیت اجتماعی صحبت میکنه .?
جالبه واقعا.!!
رامکال
۲ آبان ۱۳۹۶البته در این زمینه شرکت های میتسوبیشی / تاکاتا/ فولاد سازای ژاپنی/
باهاش رقابت تنگاتنگی دارند.
خبرایی هم از نیسان شنیده میشه انگار که ایشون هم وارد گود رقابت شدند
بگذریم از اسطوره کنترل کیفیت که دچار مشکل زنگ زدگی بدنه ماشین هاش شده بود میدونی که کی رو میگم.
جالبه که عده ایی میان از پاک دستی و فروتنی حس مسئولیت پذیری کشور” ژ” میگن ??? بلانسبت.
datsun
۲ آبان ۱۳۹۶فولاد سازی رو که دیروز خبرش تو پدال گذاشته شده خودروسازا گفتن مشکلی نداره
نیسان هم خودش تولیدات ش رو تو ژاپن متوقف کرد نه به اجبار موسسه یا دولت تاکید میکنم خودش تولید رو متوقف کرد به خاطر اینکه خودروها قبل
از ترک کارخانه تحت بازرسی تکنسین های مجاز قرار نگرفته اند حالا تولیداش رو متوقف کرد به مدت دو هفته که به اون استانداری که سازمان حمل ونقل ژاپن از بازرسی نهایی انتظار داره برسونه
#ali.m#
۲ آبان ۱۳۹۶datsun واسه کی داری توضیح میدی اخه ؟
ایشون مشکلش از جای دیگست.
اصلا حرف من ربطی به ژاپن نداشت .
ایشون مشکلش تلوزیون خونشونه ک سوخته. فکر میکنه تقصیر تویوتاست یا مثلا تقصیر ایلان ماسکه ?
کاش میشد پول بزاریم رو هم براشون ی جدیدشو بخریم ک ناراحت نباشن دیگه
رامکال
۲ آبان ۱۳۹۶داتسان عزیز و با ادب بر عکس اون شخص پر ادعا
ممنونم که توضیح دادید
بحث بر سر متلک هایی بود که روانه کل خودروسازی آلمان و صنعت آلمان میکردند به خاطر همین من هم مثالی از تقلب در صنعت ژاپن زدم که اتفاقا مربوط به خودروسازیشون هم میشه.
ایشون یادشون به ادعاهای خودشون و دوستانشون در حال و گذشته نمیاد و با توهین متلک حرف زدن و همین الان هم دوباره همین کار رو کردند که من هم پاسخشون رو با آوردن مثال هایی از صنایع ژاپن که دچار نقص هستند دادم.آن هم نه از روی اخبار و تلویزیون بلکه چیزهایی که خودم و دوست و آشنایانم تجربش کردیم.
در ضمن من چیزی به تسلا نگفتم!!!!!!!
فقط در دفاع از فولکس گفتم که مدیر جنرال موتور هم به تسلا برچسب دروغگو بودن زده
آیا این خیلی پیچیدست ؟؟؟ یا توهین آمیز است؟؟؟!!!!!
ونوم اف ۵
۲ آبان ۱۳۹۶رامکال جان من خودم عشق امریکایی هستم ولی با جرعت میگم رو راست تر از ژاپنی وجود نداره و با جون و دل و نهایت کیفیت اجناسشون رو میسازن
#ali.m#
۲ آبان ۱۳۹۶نباید بقیه کامنت های ایشون رو حذف میکردید تا همه ببینن توهین هاشو
رامکال
۲ آبان ۱۳۹۶درسته همینطور نمونه ادب تو رو میتونند توی دوئل قبلی ببینند.
ماشالله که اسطوره ی ادبی با گفتن جمله ……..شقیقه ….
عجب رویی داری!!!!!!!!
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۲ آبان ۱۳۹۶خیلی جالبه! طرف خجالت نمیکشه این حرفا رو میزنه؟! مگه خود فولکس قرار نیس تعدیل نیروی بزرگ انجام بده؟!!! اون ایراد نداره؟ من ماسک رو تحسین میکنم ، کاریو انجام داده ک آرزوی من بوده و موفق شده . همیشه آرزوم این بوده و هس ک یه شرکت تاسیس کنم برا توسعه هوش مصنوعی و همجوشی هسته ای و رباتیک و چاپ 3بعدی و فضاپیما ، در کنارش هم تولید خودروهای الکتریکی با قابلیت های زیاد… آرزوی من خیلی بزرگ تر از ایلان ماسکه ولی فرق بین ما اینه ک اون با تلاش زیاد سعی کرد به هدفش برسه ولی من فقط بلدم رویاپردازی کنم .
#ali.m#
۲ آبان ۱۳۹۶حرف های فولکس که اصلا منطقی نیست .
مخصوصا مقایسه امار فروش .
ولی همین ماسک اکه تو ایران بود داشت تو مدارس فیزیک درس میداد.
همزمان مسافر کشی هم میکرد .
البته خدا رو چ دیدی؟
شاید یهو یه نابغه اجتماعی پیدا شد وضعیت رو تغییر داد تا کسایی مثل شما هم ب ارزوشون برسن .
ونوم اف ۵
۲ آبان ۱۳۹۶مستند مریخ رو ببینید که ایلان ماسک چی میگه و لذت ببرید به صحبتهای مولر هم توجه نکنید
Saman
۳ آبان ۱۳۹۶از مولر متشکرم که هر از گاهی اسباب خنده رو فراهم میکنه :D واقعن پیرمرد با مزه ای هستش :-) حالا اینارو بی خیال ،اون تسلا قرمزه رو چه تندیسیه نمیشه چشم ازش برداشت…
علیرضا
۳ آبان ۱۳۹۶فولکس واگن یه امپراطوریه و از خیلی جهات قابل مقایسه با یه کمپانی مثل تسلا نیست. قطعا مشکلاتشون هم قابل مقایسه نیست. داستان دیزل گیت برای سالها مسکوت مونده بود و با پا گرفتن طرح پلت فرم عمومی مدولار، برای ضربه زدن به فولکس و وینترکورن رسانه ای شد.
و درحالی که فکر میکردیم غرامت 10 میلیارد دلاری باعث زمین خوردن فولکس بشه، این کمپانی برندهای جدیدی مثل اسکانیا و دوکاتی رو تصاحب کرد!
فولکس واگن و تسلا هرکدوم در زمینه های تخصصی خودشون دارای تکنولوژی پیشتاز هستند. در این میان شاید تنها مزیت ژاپنی ها این باشه که درحال حمله کردن به رقبا دیده نمیشن و اجازه میدن محصولاتشون این کارو انجام بده.