بازی تاج و تخت: فولکسواگن در صدر پرفروشترین خودروسازان جهان
۷ مرداد ۱۳۹۴
۵۰ خواندن این مطلب 3 دقیقه زمان میبرد
گروه خودروسازی فولکسواگن بالاخره توانست تویوتا را در میزان تولید پشت سر بگذارد. این شرکت که سالیان درازی است سودای برسرنهادن تاج پرفروشترین خودروساز جهان را دارد برطبق آمارهای جهانی در شش ماهه اول سال ۲۰۱۵ میلادی موفق به این کار بزرگ شده است و هماکنون پرفروشترین خودروساز جهان است.
برطبق آنچه آمارهای جهانی میگویند کمپانی تویوتا در شش ماهه نخست سال نتوانسته است بیشترین حجم تولید خودرو را به خود اختصاص دهد و با اختلافی اندک، عنوان بزرگترین تولیدکننده خودرو جهان را به فولکسواگن واگذار نموده است. تویوتا با کاهش ۱.۵ درصدی در فروش شش ماهه نخست توانسته تنها ۵.۰۲ میلیون دستگاه خودرو تولید نماید. بخشی از کاهش فروش تویوتا به دلیل رکود حاکم بر اقتصاد و بازار خودرو ژاپن است. این درحالی است که گروه فولکسواگن توانسته است در همین مدت چیزی نزدیک به ۵.۰۴ میلیون دستگاه خودرو تولید نماید. این شرکت به مدد رشد فروش در بازارهای اروپایی و آمریکای شمالی و البته افت فروش در بازار چین توانست بهعنوان بزرگترین خودروساز جهان دست یابد. البته فولکسواگن این میزان فروش را با نیم درصد کاهش نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۴ به پایان رسانده است. پرفروشترین خودروساز جهان عنوان بسیار مهمی است که در طول هفت دهه متوالی از آن جنرال موتورز بود.
در پی رکود بزرگ سال ۲۰۰۸ و بحرانهای مالی متعدد این مقام در سال ۲۰۰۸ به تویوتا رسید و جنرال موتورز به رتبه دوم سقوط کرد. در همین باره باید گفت آمار فروش جنرال موتورز در شش ماهه نخست نشان میدهد این شرکت با ۱.۲ درصد افت فروش نسبت به مدت مشابه سال گذشته، حدود ۴.۸۶ میلیون دستگاه خودرو تولید نموده است. این نخستین بار از سال ۲۰۱۱ است که برای مدت زمان اندکی تویوتا تاج شاهی را از دست میدهد. این کمپانی بزرگ ژاپنی در سال ۲۰۱۱ بهواسطه سونامی بزرگ و نابودی کارخانههایش، عنوان بزرگترین خودروساز جهان را به جنرال موتورز واگذار نمود. سونامی بزرگ شرق آسیا موجب شد تا تویوتا با افتی محسوس در تولیداتش مواجه شود. تویوتا در آن زمان با برنامهریزی دقیق و به مدد تویوتا پریوس هیبریدی، سدان کمری و مدلهای جذاب لکسس دوباره توانست تاج پادشاهی صنعت خودرو را در سال ۲۰۱۲ از جنرال موتورز پس بگیرد. تویوتا این عنوان را در طول سالهای گذشته حفظ نمود و در پایان سال ۲۰۱۴ نیز با تولید ۱۰.۲۳ میلیون دستگاه از انواع خودروها، لقب بزرگترین خودروساز جهان را در اختیار گرفت. البته از همان ابتدای سال مشخص بود که تویوتا قادر نخواهد بود رشد فروش خود را در سال ۲۰۱۵ حفظ نماید. اوایل امسال مدیران تویوتا اعلام نمودند که پیشبینیشان در مورد فروش امسال چندان مناسب نیست. این شرکت به دلیل افت فروش ۱ درصدی تولید خودروی خود در سال ۲۰۱۵ را ۱۰.۱۵ میلیون دستگاه اعلام کرده بود. تویوتا اعلام کرده انتظار دارد این افت فروش به دلیل کاهش تقاضای خریداران در بازار خودروهای سواری و وانتبارها باشد. فولکسواگن بهاحتمال فراوان از کسب پیش از موعد این عنوان بسیار خوشحال خواهد بود. این شرکت که در طیفی وسیع، برندهای مختلف و متفاوتی را تحت مالکیت خود دارد، همزمان با تولید محصولاتی چون آئودی، اشکودا، سئات، پورشه، لامبورگینی و البته محصولات زیرمجموعه خود مثل جتا، پاسات و گلف توانسته تا به این عنوان نائل آید. این عنوان در حالی برای فولکسواگن بدست آمده است که این برند با افت فروش فاحشی به میزان ۴۰.۹% در روسیه و ۲۶.۹% در برزیل مواجه شده است. فولکسواگن سال گذشته توانسته بود ۱۰.۱۴ میلیون دستگاه خودرو تولید نماید. این گروه بزرگ برنامه داشت تا ظرف ۵ سال در افق ۲۰۲۰ بهعنوان بزرگترین خودروساز جهان شناخته شود. بنابر تخمینها، تولید فولکسواگن در سال ۲۰۲۰ از مرز ۱۱/۸ میلیون دستگاه خواهد گذشت. خودروسازی فولکسواگن در حال حاضر در بین ۱۲ برند خود، بیش از ۶۵ مدل خودرو تولید میکند. باید منتظر ماند و دید تا پایان سال آمارهای تولید خودرو دستخوش چه اتفاقاتی میشود. آیا فولکسواگن میتواند فاصله خود از تویوتا را بیشتر کند و با خیال آسوده بر تخت پادشاهی خودروسازان تکیه دهد؟ به نظر نمیرسد فولکسواگن در این کار مشکل چندانی داشته باشد اگرچه تویوتا حریف سرسختی است و علاقهای به دوم بودن ندارد. البته این خودروساز سختکوش کار راحتی در مقابله با فولکسواگن نخواهد داشت. بازی تاج و تخت درگرفته است و ۱۲ برادر جمع شدهاند تا تویوتا را به زیر بکشند و این در حالی است که در صنعت خودرو نه خبری از هفت سامورایی هست و نه قطعیت. بازار محمل رقابت است و مبارزهای عادلانه. اینجا تنها آنها که قویترند زنده میمانند.
سوسک شد رفت ؟؟؟؟ مثلا چی شده اومده رتبه دوم . فولکس به نظر من یه خودرو ساز فوق العادست.ولی کار خیلی شاخی نکرده گروه vw به اینجا رسیده نه خودش تنها یعنی 12 تا برند خودرو فولکس .ایودی.پورشه.اشکودا . سئات .لامبو . بوگاتی و….ولی تویوتا با دو تا برند خودرو کار تویوتا شاخه .
بوگاتی تو 10 سال 400 عدد تولید کرد! لامبو هم روزی 8 تا تولید میکنه!!!!! ولی آیا میدونی خود تویوتا چند صد عدد در روز تولید میکنه!!!!! یکم فکر کن پسر خوب بعد کامنت بزار!!!!! لامبو در سال 2000 و خورده ای تولید میکنه!!! 2000 تا در مقابل 10000000 خودروی برند فولوکس خیلی عدد کمیه! بوگاتی هم که گفتم 400 تا کلا تولید کرده!!!!! پورشه . لامبو . بوگاتی برندای خیلی خاصی هستن!!!! اصلا فازشون با تویوتا و لکسوس یکی نیست!!!!
درود . علی آقای کجای کاری ؟؟؟ یک تحقیق بکن ببین از کل فروش فولکس واگن ، که شامل همه برندهای زیر مجموعش میشه ، چند درصدش برای فولکسه !!!!! برند سئات که فقط مختص بازار اروپاست . برند اشکودا همه جا حضورنداره . اروپا . افریقا . امریکای جنوبی . چین رو نمیدونم . مگه فروش لامبو چند ده هزار دستگاهه ؟؟؟ فروش بنتلی چند دستگاهه ؟؟؟ تنها برندخود فولکسه که در همه جای دنیا فروش میره . سئات و اشکودا همه جا حضورندارند . اما تویوتا در همه جا حضورداره . عین زبل خان میمونه . زبل خان اینجا . زبل خان اونجا . زبل خان همه جا . دوتا از برندهای فولکس لوکس هستند آئودی و پورشه . حالا شما که اینقدر حساب و کتابت دقیقه ، بگو ببینم که شرکت های سئات و اشکودا و …. از کجا تغذیه میشن ؟؟؟ آیا زمانی که فولکس اونهارو خرید ، به این شکل پیشرفته و مستقل بودن یا نه ؟؟؟؟ کی انتقال تکنولوژی کرد ؟؟؟ ایا فولکس نمیتونست با اون پولی که برای برندهای ضعیف خرج کرد ، به توسعه محصوولات خودش بپردازه ؟؟؟ نمیتونست برنامه های خودش رو توسعه بده ؟؟؟؟ حالا خوبه خبرش تو پدال هست . هنوز دوسال نشده که برند سئات از ضرردهی اومده بیرون .!!!!!! فولکس هنوز داشت رو بوگاتی ضرر میداد . نمیخوام تویوتارو بکوبم . ولی دیدت به فولکس درست نیست . هندل و مدیریت کردن این همه برند و ذهنیت خریدار نسبت به همه ی اینبرندها همش به دست فولکسه . خیلی مسائل دیگه هست که وقت نداشتم بگم . من خودم پایین نوشتم که هنوز در بهضی آیتم های مهم فولکس به تویوتا نرسیده . ولی اونجور که شما میگی ، انگار هربرند فولکس سالی 2 میلیون فروش داره .
اونی ترسیده که با یه اسم تقلبی میاد کامنت میزاره امار سال 2015 اخرش مشخص میشه شما تو گیر 6 ماه و سه ماهش نباش در ضمن اگه خودرو کم دارید برای زیر مجموعه فولکس واگن چند تا سراغ دارم یه وقت رو در بایسی نکنی؟؟؟؟؟ انگلیس فرانسه و المان دست در دست هم اونم با اختلاف کمتر از دهم درصد اونم نه امار سال امار 6 ماه اول سال برو بخند خوشحالم یه چیز برا خوشحال شدن یافتی.
حه تویوتا با لکسوس ولی فولکس واگن با ائودی اشکودا سئات لامبورگینی پورشه بوگاتی و…….. با اختلاف 200 هزارتایی جلو زده سایپا اگه این همه زیرمجموعه داشت الان. خیلی وقت بود که توصدر بود
این شرکت ها زیر مجموعه تویوتا هستن لکسوس سایون دنسو دایهاتسو هینو موتورز تویوتا پژو سیتروئن چک تویوتا بوشوکا تویوتا سوشو آیسین سیکو صنایع تویوتا خدمات مالی تویوتا البته همه اتومبىل تولىد نمىکنن ولى تو تولىد اتومبىل با تویوتا همکارى دارن.
آقای سامان خان… بوگاتی که کلا 400 تا ازش ساخته شد! لامبو هم روزی 8 عدد ماشین میسازه!!! ولی تویوتا روزی 2000 تا حداقل ماشین تولید میکنه!!!!! مرد حسابی پورشه . لامبو . بوگاتی برند خاصی هستن!!! تعداد تولید این 3 تا کارخونه ها اندازه سایون نیست چه برسه به خود تویوتا!!!!
یه خواهشی از بعضی دوستان دارم. خواهش میکنم، خواهش میکنم، خواهش میکنم تو هر پستی اینقدر اسم ایران خودرو و سایپا رو نیارین. والا بخدا “خزززز ” شده. اصلا با مزه نیست. زشته. عیبه. جور دیگه ای در موردتون فکر میکنن.
شما هم داری وسط دعوا نرخ تعیین میکنی بابا بذار مشت هایی که حواله میشه ردیف و حسابی بخوره به صورت تا امتیاز بگیره ایران خودرو و سایپا و تا مرز ترکیه نمیشناسن اینور تا افغانستان اونورم تا مرز عراق(البته چند سالیه دارن غالبشون میکنن به عراقی ها با یک سوم قیمت که اونام اصلا اینو ماشین حساب نمبکنن)
فولوکس اصلا هم کار بزرگی نکرده با این همه سابقه و دک و پز بعد سه سال اومده بالا اونم تازه تو نیمه سال کار بزرگ رو هیوندای کرده که با کمترین سابقه بیشترین روشد و سود داشته شک نکنید که هیوندا تا 3 سال اینده تاج بزرگترین خودروساز دنیا رو به سر میگذاره و این برندهای د مده و گرون فروش رو سر جای خودشون میشونه فولوکس و تویوتا هر دوشون واقعن ضایع هستن
آخرشو جالب تموم کردین: (در صنعت خودرو نه خبری از هفت سامورایی هست و نه قطعیت. بازار محمل رقابت است و مبارزهای عادلانه. اینجا تنها آنها که قویترند زنده میمانند) فکرمیکنم تویوتا با روکردن چندتااز خوددروهاش با تغییراتی اساسی بازبتونه به جایگاه اولش برگرده * واقعا تغییرات اساسی باشه هااا *
تکنولوژی آلمان در خودرو سازی واقعا سرآمد است مثل بقیه محصولات صنعتیش.انشا الله با همکاری باخودرو سازهایی مثل فولکس واگن و انتقال تکنولوژی مردم ما (همه اقشار) بتونن با خیال راحت و بدون دقدقه پشت فرمون بشینن.
یعنی فروش زیر مجموعه های وولکس واگن هم حساب شده؟!!!!! آخه من یه جا خوندم اینها همه زیر مجموعه گروه وولکس واگن هستن نه خودرو سازی وولکس واگن… به نظر خودمم درست بودچون هیچکدوم توسط وولکس واگون متولد نشدن و وولکس واگن فقط سهامدار اونها هست. ولی احتمالا لکسوس که زیرمجموعه تویوتا هس فروشش با تویوتا حساب شده
وولکس از کجا آوردی؟؟ یعنی اینقدر انگلیسی هستی که ف تو دهنت نمیچرخه؟؟ اخه ولکس چیه؟؟ زشته به خدا اینقدر انگلیسی بازی در نیارین انگلیسی که خز هست خز ترش نکنین
شما که گیر دادی به 12 برند فولکس واگن: 1-برخی برندهای زیرمجموعه vw تاثیر چندانی در فروش ندارند(بوگاتی-لامبو-بنتلی-…) 2-vwهزینه هایی را که باید صرف تحقیق و توسعه مدلهای جدید میکرد صرف خرید برندهایی جدید کرده وتویوتا تمرکزش برروی دو برند هست .حالا بگو ببینم کجای کار فولکس اشتباه بوده؟؟؟
مثلا اشکودا و لامبورگینی و … بخصوص لامبو چقدر تولید و فروش داره که تاثیر اساسی داشته باشه در ثانی فولکس قیمت بالاتری داره و البته کیفیت بالاتر فروشش الکی نیست آئودی ارزونه ؟که مثلا اتفاقی فروش کنه؟
البته باید قبول کرد که طراحیهای خود فولکس واگن آنقدر جذاب نیستند و شرکتهای زیرمجموعه باعث این پیروزی بزرگ شدند. باز هم اقتدار تویوتا نمایان میشه که خودش و زیرمجموعه اش، لکسوس، مدتها با این همه زیرمجموعه فولکس واگن رقابت کرده و پیروز بودند. چیزی از قابلیتهای تویوتا کم نمیکنه.
درود . خیلی خوشحالم همیشه دوست داشتم که فولکس بزرگترین خودروساز دنیا بشه . تا الان تا حدودی به این مقام و جایگاه دست یافته . اما با اینکه عاشق سینه چاک محصولات آلمان در تمام حوزه ها و شاخه ها هستم ، باید بدون تعصب گفت که هنوز آیتم هایی هستند که رتبه فولکس در اون شاخه ها پایینه و یا حداقل میشه گفت نزدیک تویوتا نیست . همه چیز طراحی نیست . فروش نیست . عوامل های بسیاری هستند که دست به دست هم میدهند و یک خودروساز رو در بیشتر زمینه ها سرآمد میکنند . تویوتا در یکسری زمینه های مهم باید الگوی دیگرخودروسازها باشه . اما درهرحال تبریک میگم به همه ژرمن بازها .
خیلی برام جالبه که بعضی از دوستان یه جوری با تعصب برای موضوعات مختلف مثل این برای هم کری میخونند که انگار تویوتا و یا وی دبلیو ارث پدریشونه! عزیزان دنیای حرفه ای تجارت و عرصه ی رقابتی صنعت برای این جور نظرات متعصبانه پشیزی ارزش قائل نیست. اگه احیانا تو یه کنفرانس سران فولکس و تویوتا به هم رودر رو بشن میبینید که با چه احترام حرفه ای با هم برخورد میکنند. واقعا عجیبه که این جور بحث های بی فایده با این حد از تعصب مطرح میشه در حالی که واردات تویوتا در ایران بسیار محدود و فولکس عملا صفره، پس دوستان که عمدتا حتی سوار این ماشین ها هم نشدن دارن سر چی انقدر بحث میکنن؟!
بازم دم تویوتا گرم…با دوتا برند (تویوتا..لکسوس ) تونسته این رتبه رو بگیره…البته سال های گذشته رتبه اول بود……..اما گروه vw این همه برند زیر دستشه اون وقت این همه فروش داره؟؟؟؟…فرض کنید این برندا واسه تویوتا بود چی میشد….این رتبه واسه گروه vw یه رتبه موقتیه……سال های اینده تویوتاا پسش میگیره…
دوستای عزیز به این نکته دقت داشته باشید که اگه اما فروش پورشه (حدود 37 هزارتا 2014) لامبورگینی(حدود 9 هزارتا 2014)وبوگاتی(سالی کمتر از 20 عدد) هم از فولکس کم کنیم بازم اول چون اختلاف 200 هزارتایی داره و اگه این اختلاف کم کم تا اخر سال بیشتر هم بشه ممکنه بشه ممکن بازم امار فروش برخی دیگر از زیر مجموعه های فولکس کم کرد و بازم اول باشه پس اینجورا هم نیست که بعضی از دوستان میگن زیر مجموعه زیر مجموعه چون تنها زیر مجموعه ی فولکس که فروش بیشتر از 1 میلیون در سال داره همین ایودی که به جاش تویوتا لکسوس داره البته نباید فراموش کرد که تویوتا برند با ارزش و مورد احترامیه که واقعا کار بزرگی در صنعت خودرو سازی انجام داده ولی با این وضع و قدرت مالی و تکنولوژی که فولکس در اختیار داره فکر میکنم فاصله بیشتر از این ها هم خواهد شد
میگم تا بحال بعد از پست کردنه کلی کامنت کسی پرسید یا گفت که دلایل این سوییچ بین رتبه اول با دوم چی بوده؟ یعنی عوامل موفقیت وی دبلیو در افزایش فروش و تویوتا در کاهش؟ ایا این دو دارن استراتژی خاصی و دنبال می کنن و اینکه چه اقداماتی صورت گرفته، چون چن ماه پیشم تویوتا خودش گفته بود که امسال رو فروش تمرکز نمی کنم و بیشتر رو کیفیت و فاکتورای دیکه کار می کنن برعکس وی دبیلیو، لطفا عزیزانی که اطلاعاتی دارن شیر کنن
فولکس واگن یه مجموعه هست یعنی چندین کمپانی رو در اختیار داره و فروش کلی این مجموعه تونسته فولکس رو در صدر قرار بده ولی تویوتا یه کمپانی هس و بنظر من چیزی از ارزش این کمپانی مقتدر کم نشده و همچنان تویوتا بزرگترین غول صنعت خودرو سازیست
me84
۷ مرداد ۱۳۹۴فولکس واقعا کار بزرگی کرده. خییییلی بزرگ. چون تویوتا خیلی قویه.
آفرین به فولکس.
از جناب شاهرودی هم تشکر میکنم بابت این مطلب.
Carbonado Aventador
۷ مرداد ۱۳۹۴درسته که تا همین پارسال تویوتا اول بود!
ولی طبق آمار و ارقام سود فولکس بیشتر از تویوتا بوده و هست!
matin
۸ مرداد ۱۳۹۴فولکس می خواد با ورود به بازار ایران رتبه اولیش رو تثبیت کنه به هر حال اگه مث پژ بتونه به بازار ایران ورود کنه می تونه فروشش رو بیشتر کنه
فورد
۷ مرداد ۱۳۹۴ولی اینا هنوز موندن چه جوری ایران خودرو و سایپا چگونه اشغالاشونو به مردم میفروشن؟
تاوریل الف
۷ مرداد ۱۳۹۴نیستن ژاپنیا ؟؟؟؟
پ کوشن؟
اینم از تویوتا
سوسک شد رفت :-) :-) :-)
ali
۷ مرداد ۱۳۹۴سوسک شد رفت ؟؟؟؟
مثلا چی شده اومده رتبه دوم .
فولکس به نظر من یه خودرو ساز فوق العادست.ولی کار خیلی شاخی نکرده گروه vw به اینجا رسیده نه خودش تنها یعنی 12 تا برند خودرو فولکس .ایودی.پورشه.اشکودا . سئات .لامبو . بوگاتی و….ولی تویوتا با دو تا برند خودرو کار تویوتا شاخه .
ali
۷ مرداد ۱۳۹۴حیف اقا شاهین گفت دیگه کامنت نمیذاره وگرنه الان میومد میگفت چرا این حرف را زدی برادر.
Carbonado Aventador
۸ مرداد ۱۳۹۴حالت خوبه علی؟؟؟؟
تویوتا دوتا برنده!!!
بوگاتی تو 10 سال 400 عدد تولید کرد!
لامبو هم روزی 8 تا تولید میکنه!!!!!
ولی آیا میدونی خود تویوتا چند صد عدد در روز تولید میکنه!!!!!
یکم فکر کن پسر خوب بعد کامنت بزار!!!!!
لامبو در سال 2000 و خورده ای تولید میکنه!!!
2000 تا در مقابل 10000000 خودروی برند فولوکس خیلی عدد کمیه!
بوگاتی هم که گفتم 400 تا کلا تولید کرده!!!!!
پورشه . لامبو . بوگاتی برندای خیلی خاصی هستن!!!!
اصلا فازشون با تویوتا و لکسوس یکی نیست!!!!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۸ مرداد ۱۳۹۴درود .
علی آقای کجای کاری ؟؟؟
یک تحقیق بکن ببین از کل فروش فولکس واگن ، که شامل همه برندهای زیر مجموعش میشه ، چند درصدش برای فولکسه !!!!!
برند سئات که فقط مختص بازار اروپاست .
برند اشکودا همه جا حضورنداره . اروپا . افریقا . امریکای جنوبی . چین رو نمیدونم .
مگه فروش لامبو چند ده هزار دستگاهه ؟؟؟
فروش بنتلی چند دستگاهه ؟؟؟
تنها برندخود فولکسه که در همه جای دنیا فروش میره . سئات و اشکودا همه جا حضورندارند .
اما تویوتا در همه جا حضورداره . عین زبل خان میمونه . زبل خان اینجا . زبل خان اونجا . زبل خان همه جا .
دوتا از برندهای فولکس لوکس هستند آئودی و پورشه .
حالا شما که اینقدر حساب و کتابت دقیقه ، بگو ببینم که شرکت های سئات و اشکودا و …. از کجا تغذیه میشن ؟؟؟
آیا زمانی که فولکس اونهارو خرید ، به این شکل پیشرفته و مستقل بودن یا نه ؟؟؟؟
کی انتقال تکنولوژی کرد ؟؟؟
ایا فولکس نمیتونست با اون پولی که برای برندهای ضعیف خرج کرد ، به توسعه محصوولات خودش بپردازه ؟؟؟ نمیتونست برنامه های خودش رو توسعه بده ؟؟؟؟ حالا خوبه خبرش تو پدال هست . هنوز دوسال نشده که برند سئات از ضرردهی اومده بیرون .!!!!!!
فولکس هنوز داشت رو بوگاتی ضرر میداد .
نمیخوام تویوتارو بکوبم . ولی دیدت به فولکس درست نیست .
هندل و مدیریت کردن این همه برند و ذهنیت خریدار نسبت به همه ی اینبرندها همش به دست فولکسه . خیلی مسائل دیگه هست که وقت نداشتم بگم .
من خودم پایین نوشتم که هنوز در بهضی آیتم های مهم فولکس به تویوتا نرسیده . ولی اونجور که شما میگی ، انگار هربرند فولکس سالی 2 میلیون فروش داره .
luis
۷ مرداد ۱۳۹۴اونی ترسیده که با یه اسم تقلبی میاد کامنت میزاره امار سال 2015 اخرش مشخص میشه شما تو گیر 6 ماه و سه ماهش نباش در ضمن اگه خودرو کم دارید برای زیر مجموعه فولکس واگن چند تا سراغ دارم یه وقت رو در بایسی نکنی؟؟؟؟؟ انگلیس فرانسه و المان دست در دست هم اونم با اختلاف کمتر از دهم درصد اونم نه امار سال امار 6 ماه اول سال برو بخند خوشحالم یه چیز برا خوشحال شدن یافتی.
سامان از تبریز
۷ مرداد ۱۳۹۴حه
تویوتا با لکسوس
ولی
فولکس واگن با ائودی اشکودا سئات لامبورگینی
پورشه بوگاتی و……..
با اختلاف 200 هزارتایی جلو زده
سایپا اگه این همه زیرمجموعه داشت الان. خیلی وقت بود که توصدر بود
لانتا
۸ مرداد ۱۳۹۴این شرکت ها زیر مجموعه تویوتا هستن
لکسوس
سایون
دنسو
دایهاتسو
هینو موتورز
تویوتا پژو سیتروئن چک
تویوتا بوشوکا
تویوتا سوشو
آیسین سیکو
صنایع تویوتا
خدمات مالی تویوتا
البته همه اتومبىل تولىد نمىکنن ولى تو تولىد اتومبىل با تویوتا همکارى دارن.
Carbonado Aventador
۸ مرداد ۱۳۹۴آقای سامان خان…
بوگاتی که کلا 400 تا ازش ساخته شد!
لامبو هم روزی 8 عدد ماشین میسازه!!!
ولی تویوتا روزی 2000 تا حداقل ماشین تولید میکنه!!!!!
مرد حسابی پورشه . لامبو . بوگاتی برند خاصی هستن!!!
تعداد تولید این 3 تا کارخونه ها اندازه سایون نیست چه برسه به خود تویوتا!!!!
me84
۸ مرداد ۱۳۹۴یه خواهشی از بعضی دوستان دارم.
خواهش میکنم، خواهش میکنم، خواهش میکنم تو هر پستی اینقدر اسم ایران خودرو و سایپا رو نیارین. والا بخدا “خزززز ” شده. اصلا با مزه نیست. زشته. عیبه. جور دیگه ای در موردتون فکر میکنن.
شایان
۱۰ مرداد ۱۳۹۴شما هم داری وسط دعوا نرخ تعیین میکنی بابا بذار مشت هایی که حواله میشه ردیف و حسابی بخوره به صورت تا امتیاز بگیره ایران خودرو و سایپا و تا مرز ترکیه نمیشناسن اینور تا افغانستان اونورم تا مرز عراق(البته چند سالیه دارن غالبشون میکنن به عراقی ها با یک سوم قیمت که اونام اصلا اینو ماشین حساب نمبکنن)
ZIPPO
۸ مرداد ۱۳۹۴فولوکس اصلا هم کار بزرگی نکرده
با این همه سابقه و دک و پز بعد سه سال اومده بالا اونم تازه تو نیمه سال
کار بزرگ رو هیوندای کرده که با کمترین سابقه بیشترین روشد و سود داشته
شک نکنید که هیوندا تا 3 سال اینده تاج بزرگترین خودروساز دنیا رو به سر میگذاره و این برندهای د مده و گرون فروش رو سر جای خودشون میشونه
فولوکس و تویوتا هر دوشون واقعن ضایع هستن
نوید جهرمی
۱۰ مرداد ۱۳۹۴فعلا ک آماروارقام چیز دیگه ای میگن
ALL CARS
۷ مرداد ۱۳۹۴آخرشو جالب تموم کردین:
(در صنعت خودرو نه خبری از هفت سامورایی هست و نه قطعیت. بازار محمل رقابت است و مبارزهای عادلانه. اینجا تنها آنها که قویترند زنده میمانند)
فکرمیکنم تویوتا با روکردن چندتااز خوددروهاش با تغییراتی اساسی بازبتونه به جایگاه اولش برگرده * واقعا تغییرات اساسی باشه هااا *
سپاس از محمد حسین شاوردی
محمدحسین شاوردی
۸ مرداد ۱۳۹۴لطفت مستدام :-)
کو تا به بازار رقابت و مزایای بزرگش بپردازیم
AHMADREZA
۷ مرداد ۱۳۹۴آفرین به گروه فولکس
fluid
۷ مرداد ۱۳۹۴تبریک به همه المانی بازا
حریف تویوتا شدن سخت بود ولی الان فکر میکنم با قدرت بیشتری پیش بره
با این همه پشتوانه فنی و شرکت های قلدر زیر مجموعش بازم خیلی جای پیشرفت داره
محمد
۷ مرداد ۱۳۹۴با این طراحی افتضاحی که تویوتا چند سالیه در پیش گرفته واسه خودروهاش، باید منتظر افت فروش بیشتری باشه، مطمئن باشید
HILUX
۷ مرداد ۱۳۹۴فولکس واگن لیاقتش رو داره…
akpobori
۷ مرداد ۱۳۹۴تکنولوژی آلمان در خودرو سازی واقعا سرآمد است مثل بقیه محصولات صنعتیش.انشا الله با همکاری باخودرو سازهایی مثل فولکس واگن و انتقال تکنولوژی مردم ما (همه اقشار) بتونن با خیال راحت و بدون دقدقه پشت فرمون بشینن.
حمید عشق است آئودی
۷ مرداد ۱۳۹۴یعنی فروش زیر مجموعه های وولکس واگن هم حساب شده؟!!!!!
آخه من یه جا خوندم اینها همه زیر مجموعه گروه وولکس واگن هستن نه خودرو سازی وولکس واگن…
به نظر خودمم درست بودچون هیچکدوم توسط وولکس واگون متولد نشدن و وولکس واگن فقط سهامدار اونها هست.
ولی احتمالا لکسوس که زیرمجموعه تویوتا هس فروشش با تویوتا حساب شده
رهگذر
۸ مرداد ۱۳۹۴وولکس از کجا آوردی؟؟ یعنی اینقدر انگلیسی هستی که ف تو دهنت نمیچرخه؟؟ اخه ولکس چیه؟؟ زشته به خدا اینقدر انگلیسی بازی در نیارین انگلیسی که خز هست خز ترش نکنین
محمد
۷ مرداد ۱۳۹۴بابا چرا جو میدین…این آمار واسه نیمه ساله…بزارین سال تموم شه بعد خوشحالی کنین.
تاوریل الف
۷ مرداد ۱۳۹۴مردم از خنده … همه هم و غم ژاپنیا این بود که تویوتا ال بل جیمبله
اینم از تویوتا
دیگه چی؟
ژاپن قادر به رقابت با آلمان نیست
ali
۷ مرداد ۱۳۹۴الان زنده ای ؟؟؟؟
ali
۸ مرداد ۱۳۹۴12 تا برند فروششون بیشتر از 2 تا باشه اصلا کار سختی نیست.
کار تویوتا شاهکاره که تا الان اول بوده.
نويد
۸ مرداد ۱۳۹۴حالا 12 برند تو قرعه کشی که نبرده. خریده . یعنی پول داشته خریده. تویوتا هم اگه می تونه بره هوندا و سیتروئن و فراری رو بخره.
ali
۸ مرداد ۱۳۹۴تویوتا نیاز نداره بیاد ۱۰ تا برند بخره که فروشش بره بالا
سیات +ایودی +فولکس+اسکانیا+مان+پورشه+بوگاتی+لامبو+اشکودا و….>تویوتا+لکسوس+سایون
خخخخخخخخخخخ
HILUX
۸ مرداد ۱۳۹۴شما که گیر دادی به 12 برند فولکس واگن:
1-برخی برندهای زیرمجموعه vw تاثیر چندانی در فروش ندارند(بوگاتی-لامبو-بنتلی-…)
2-vwهزینه هایی را که باید صرف تحقیق و توسعه مدلهای جدید میکرد صرف خرید برندهایی جدید کرده وتویوتا تمرکزش برروی دو برند هست .حالا بگو ببینم کجای کار فولکس اشتباه بوده؟؟؟
رهگذر
۸ مرداد ۱۳۹۴مثلا اشکودا و لامبورگینی و … بخصوص لامبو چقدر تولید و فروش داره که تاثیر اساسی داشته باشه در ثانی فولکس قیمت بالاتری داره و البته کیفیت بالاتر فروشش الکی نیست آئودی ارزونه ؟که مثلا اتفاقی فروش کنه؟
رضا
۷ مرداد ۱۳۹۴انشالا که فولکس واگن معظم با ورود به بازار ایران بتونه فروشش رو ارتقا بده و همچنان اول باشه
fluid
۷ مرداد ۱۳۹۴پدال جان نظر من چرا حذف شد؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
احمد باقری
۷ مرداد ۱۳۹۴البته باید قبول کرد که طراحیهای خود فولکس واگن آنقدر جذاب نیستند و شرکتهای زیرمجموعه باعث این پیروزی بزرگ شدند. باز هم اقتدار تویوتا نمایان میشه که خودش و زیرمجموعه اش، لکسوس، مدتها با این همه زیرمجموعه فولکس واگن رقابت کرده و پیروز بودند. چیزی از قابلیتهای تویوتا کم نمیکنه.
افشین
۷ مرداد ۱۳۹۴لیاقتشو داره…تویوتا باید سعی کنه یه کم قیافه ماشیناشو درست کنه. وگرنه توان رقابت با فولکس رو که نداره هیچ کم کم جایگاه کنونی خودشو از دست میده
Archi KHAN
۷ مرداد ۱۳۹۴احتمالا با ورود و همکاری فولکس به بازار ایران ، و از طرفی بازار خوب ایران
فروش خیلی بیشتری هم برای فولکس در پیش خواهد بود….
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۷ مرداد ۱۳۹۴درود . خیلی خوشحالم همیشه دوست داشتم که فولکس بزرگترین خودروساز دنیا بشه .
تا الان تا حدودی به این مقام و جایگاه دست یافته . اما با اینکه عاشق سینه چاک محصولات آلمان در تمام حوزه ها و شاخه ها هستم ، باید بدون تعصب گفت که هنوز آیتم هایی هستند که رتبه فولکس در اون شاخه ها پایینه و یا حداقل میشه گفت نزدیک تویوتا نیست .
همه چیز طراحی نیست . فروش نیست .
عوامل های بسیاری هستند که دست به دست هم میدهند و یک خودروساز رو در بیشتر زمینه ها سرآمد میکنند . تویوتا در یکسری زمینه های مهم باید الگوی دیگرخودروسازها باشه .
اما درهرحال تبریک میگم به همه ژرمن بازها .
محسن
۸ مرداد ۱۳۹۴خیلی برام جالبه که بعضی از دوستان یه جوری با تعصب برای موضوعات مختلف مثل این برای هم کری میخونند که انگار تویوتا و یا وی دبلیو ارث پدریشونه! عزیزان دنیای حرفه ای تجارت و عرصه ی رقابتی صنعت برای این جور نظرات متعصبانه پشیزی ارزش قائل نیست. اگه احیانا تو یه کنفرانس سران فولکس و تویوتا به هم رودر رو بشن میبینید که با چه احترام حرفه ای با هم برخورد میکنند. واقعا عجیبه که این جور بحث های بی فایده با این حد از تعصب مطرح میشه در حالی که واردات تویوتا در ایران بسیار محدود و فولکس عملا صفره، پس دوستان که عمدتا حتی سوار این ماشین ها هم نشدن دارن سر چی انقدر بحث میکنن؟!
فرشاد
۸ مرداد ۱۳۹۴حرف دل منو زدی.
برا منم سواله سر چی اینقدر به هم تیکه میندازین؟
شایان
۱۰ مرداد ۱۳۹۴رهگذر کجایی وی دبلیو و دی کجای دلم بذارم خدایا بهم کمک کن هضم کنم داداشه من ماها اهل ایرانیم شما بگو بچه کجائی لندن یا بیرمنگام
AMIR
۸ مرداد ۱۳۹۴بازم دم تویوتا گرم…با دوتا برند (تویوتا..لکسوس ) تونسته این رتبه رو بگیره…البته سال های گذشته رتبه اول بود……..اما گروه vw این همه برند زیر دستشه اون وقت این همه فروش داره؟؟؟؟…فرض کنید این برندا واسه تویوتا بود چی میشد….این رتبه واسه گروه vw یه رتبه موقتیه……سال های اینده تویوتاا پسش میگیره…
fluid
۸ مرداد ۱۳۹۴دوستای عزیز به این نکته دقت داشته باشید که اگه اما فروش پورشه (حدود 37 هزارتا 2014)
لامبورگینی(حدود 9 هزارتا 2014)وبوگاتی(سالی کمتر از 20 عدد) هم از فولکس کم کنیم بازم اول چون اختلاف
200 هزارتایی داره و اگه این اختلاف کم کم تا اخر سال بیشتر هم بشه ممکنه بشه ممکن
بازم امار فروش برخی دیگر از زیر مجموعه های فولکس کم کرد و بازم اول باشه پس
اینجورا هم نیست که بعضی از دوستان میگن زیر مجموعه زیر مجموعه چون تنها زیر مجموعه ی فولکس که فروش بیشتر از 1 میلیون در سال داره همین ایودی که به جاش تویوتا لکسوس داره
البته نباید فراموش کرد که تویوتا برند با ارزش و مورد احترامیه که واقعا کار بزرگی در
صنعت خودرو سازی انجام داده ولی با این وضع و قدرت مالی و تکنولوژی که فولکس در
اختیار داره فکر میکنم فاصله بیشتر از این ها هم خواهد شد
شایان
۸ مرداد ۱۳۹۴فولکس واگن قدرتمنده قدرتمند نه به هیکل بلکه تویه عقل و مدیریت
امیر حسین
۹ مرداد ۱۳۹۴برای من که از محصولات جنرال موتورز خوشم میاد خیلی خوندن این خبرا دردناکه…
شایان
۱۰ مرداد ۱۳۹۴تسلیت عرض میکنم ان شاا… غمه آخرت باشه ولی خدا نکنه(جسارت نشه در این زمینه منظورمه) که بشه
Azerila
۱۰ مرداد ۱۳۹۴میگم تا بحال بعد از پست کردنه کلی کامنت کسی پرسید یا گفت که دلایل این سوییچ بین رتبه اول با دوم چی بوده؟ یعنی عوامل موفقیت وی دبلیو در افزایش فروش و تویوتا در کاهش؟ ایا این دو دارن استراتژی خاصی و دنبال می کنن و اینکه چه اقداماتی صورت گرفته، چون چن ماه پیشم تویوتا خودش گفته بود که امسال رو فروش تمرکز نمی کنم و بیشتر رو کیفیت و فاکتورای دیکه کار می کنن برعکس وی دبیلیو، لطفا عزیزانی که اطلاعاتی دارن شیر کنن
solat
۲۰ مرداد ۱۳۹۴فولکس واگن یه مجموعه هست یعنی چندین کمپانی رو در اختیار داره و فروش کلی این مجموعه تونسته فولکس رو در صدر قرار بده ولی تویوتا یه کمپانی هس و بنظر من چیزی از ارزش این کمپانی مقتدر کم نشده و همچنان تویوتا بزرگترین غول صنعت خودرو سازیست