فولکس واگن

معامله بزرگ! بررسی فولکس‌واگن اطلس 2018

آخرین باری که فولکس‌واگن در آمریکا خودرو می‌فروخت به خودروی روتان بازمی‌گشت، خودرویی که توانایی حمل ۵ نفر را داشت. این خودرو از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ در بازار حضور داشت و نسخه ریبج شده از مینی ون داج کاروان نیز محسوب می‌شد.

فولکس‌واگن اطلس
البته مینی ون‌ها از دهه ۹۰ تاکنون محبوبیت خود را از دست داده‌اند و روتان هم نشان داده که تلف کردن وقت بوده است. این خودرو از آن زمان تاکنون متوقف شد و جای خود را به چیزی داد که باید در سال ۲۰۰۹ ساخته می‌شد: فولکس‌واگن اطلس سه ردیفه.

همانند سدان های جتا و پاسات فعلی، اطلس ۲۰۱۸ نیز با در نظر گرفتن شاخصه‌های آمریکایی طراحی شده است یعنی از نظر ابعاد بزرگ است. داخل کابین فضای زیادی برای خانواده‌ها وجود داشته که از جمله آن‌ها می‌توان به ردیف سوم کارا اشاره کرد. همچنین ساخته شدن در سال ۲۰۱۸ بجای سال ۲۰۰۹ باعث شده این شاسی‌بلند از جدیدترین تکنولوژی‌ها سود ببرد.

فولکس‌واگن اطلس
اطلس به عنوان یک خودروی خانوادگی توانایی بسیاری زیادی در عبور از پیچ‌ها نداشته اما به‌طور قابل‌توجهی ماهر بوده و می‌توان آن را به همه خانواده‌ها پیشنهاد کرد.

قیمت‌گذاری (امتیاز ۵ از ۱۰)
فولکس‌واگن اطلس
با قیمت پایه ۳۰۷۵۰ دلاری، اطلس از این نظر همگام با سایر شاسی بلندهای سه ردیفه فول سایز قدم برمی‌دارد. البته نسخه‌های فولی همچون نسخه حاضر در تست قیمت ۴۹۴۱۵ دلاری دارند که کمی گران‌تر از هوندا پایلوت یا تویوتا هایلندر مشابه بوده و هر دو خودروی یاد شده جز پرفروش‌های این کلاس محسوب می‌شوند. البته اطلس طراحی جدیدتری داشته و بنابراین شما حس می‌کنید ارزش چند هزار دلار اضافه خرج کردن را داشته است.

طراحی (امتیاز ۶ از ۱۰)
فولکس‌واگن اطلس
همان‌گونه که پیش‌تر گفته شد اطلس تنها برای خریداران آمریکایی طراحی شده است و همانند دو سدان دیگر این شرکت، از شاخصه‌های طراحی خاص فولکس‌واگن سود می‌برد.

قطعاً اطلس از نظر زیبایی‌شناسی در طیف خودروهای عضلانی کلاس قرار می‌گیرد. جلوپنجره ساده و چراغ‌های جلوی بی حاشیه روی پهنای این خودرو تأکید دارند درحالی‌که خطوط واضح‌تر در کناره‌ها با بچه گلگیرهای بزرگ همراه شده‌اند.

ظاهر اطلس برای متقاعد کردن خریداران شاسی بلندهای بزرگ کافی بوده و البته در عین حال باعث ایجاد حداکثر فضای داخلی شده است. خانواده‌های آمریکایی از این موارد کاملاً خوششان می‌آید.

کابین و راحتی (امتیاز ۷ از ۱۰)
فولکس‌واگن اطلس
کابین اطلس از نظر عملکردی امتیاز بالایی کسب می‌کند اما از نظر طراحی و انتخاب متریال می‌توانست بهتر باشد. اطلس به عنوان یک خودروی خانوادگی بسیار خوب است اما پلاستیک‌ها، چرم و چوب بکار رفته در نسخه فول SEL که قیمت حدود ۵۰ هزار دلاری دارد خیلی مناسب ارزیابی نمی‌شود.

البته از نظر راحتی اطلس بسیار برجسته است. خود صندلی‌ها برای مسافرت‌های طولانی عالی بوده و صندلی‌های ردیف دوم نیز قابلیت حرکتی بالایی دارند بنابراین فضای پای کافی وجود دارد. صندلی‌های ردیف سوم این خودرو نیز جزو معدود مواردی است که سرنشینان بزرگ‌سال بدون شکایت می‌توانند در آن بنشینند؛ و اگر کسی در آنجا ننشسته باشد، سرنشینان ردیف دوم می‌توانند صندلی خود را به عقب بکشند تا حالت لیموزین مانند ایجاد شود. این خودرو دارای ۱۷ جای نگه‌دارنده لیوان بوده و البته پورت‌های شارژ USB نیز در هر ردیف صندلی تعبیه شده است. صندلی‌های ردیف دوم و سوم همچنین به‌صورت تخت تا می‌شوند و حداکثر فضای کابین ایجاد می‌شود. فضای بار این خودرو بیشتر از هر رقیب دیگری بوده و تقریباً با شورولت تراورس برابری می‌کند.

تکنولوژی و ارتباطات (امتیاز ۸ از ۱۰)
فولکس‌واگن اطلس
اطلس به عنوان خودرویی جدید دارای جدیدترین تکنولوژی‌ها نیز می‌باشد. ارتباطات اپل کارپلی و اندروید اتو به‌صورت استاندارد وجود داشته و صفحه‌نمایش ۸ اینچی لمسی از گرافیک و پاسخگویی بالایی برخوردار است. موضوع مهم‌تر اینکه پشت آمپرهای دیجیتال ۱۲.۳ اینچی می‌توانند جایگزین نمونه‌های سنتی شوند. این ویژگی که کاکپیت دیجیتال فولکس‌واگن نامیده می‌شود کاملاً قابل شخصی‌سازی می‌باشد.

سیستم صوتی با ۱۲ بلندگو، فرمان گرم شونده، صندلی‌های ردیف اول و دوم گرم شونده، دوربین دید ۳۶۰ درجه و درب پشتی برقی تنها بخشی از تجهیزات استاندارد اطلس می‌باشند.

پرفورمنس و هندلینگ (امتیاز ۶ از ۱۰)
فولکس‌واگن اطلس
اطلس را می‌توان با پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو خرید اما مدل پریمیوم SEL تنها با پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری در دسترس است. این پیشرانه قدرت ۲۷۶ اسب بخاری دارد. اگرچه وجود چند اسب بخار بیشتر همواره با استقبال مواجه می‌شود اما اطلس برای سرعت‌گیری هیچ مشکلی ندارد. گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیز کار خود را به خوبی انجام می‌دهد.


البته عمده تمرکز اطلس روی راحتی سواری بوده است. به لطف سیستم تعلیق بخشنده و لاستیک‌های بزرگ خیلی نمی‌توان دست‌اندازها و چاله‌ها را احساس کرد. از طرفی نقطه‌ضعف این خودرو نیز در پیچ‌ها احساس می‌شود جایی که شاهد تکان‌های زیاد بدنه هستیم. البته این یک موضوع بسیار بد مخصوصاً برای یک شاسی‌بلند بزرگ خانوادگی نیست اما خب برخی رقبا همچون مزدا CX-9 و داج دورانگو بدون قربانی کردن سواری مناسب، تجربه هیجان‌انگیز‌تری ارائه می‌کنند.

تجهیزات ایمنی (امتیاز ۸ از ۱۰)

به لطف تکنولوژی‌های ایمنی فعال و غیرفعال اطلس همواره ایمن خواهید بود. پایش نقاط کور و هشدار ترافیک عقب به‌صورت استاندارد در تمامی نسخه‌ها بوده و البته در تریم های بالاتر شاهد هشدار برخورد از جلو، حسگرهای پارک جلو و عقب و هشدار خروج خودرو از خط نیز خواهید بود.

اطلس همچنین دارای ترمز اضطراری خودکار، دستیار تغییر لاین حرکتی، کروز کنترل تطبیقی و دستیار پارک نیز می‌باشد. تمامی این تجهیزات در نسخه فول SEL به‌صورت استاندارد وجود داشته است.

هزینه‌های مالکیت و مصرف سوخت (امتیاز ۵ از ۱۰)

یکی از نقاط ضعف این خودرو در مقایسه با برخی رقبا مصرف سوخت است. مصرف سوخت اعلامی EPA برای نسخه ۶ سیلندر اطلس در مسیرهای شهری/بزرگراهی/ترکیبی به ترتیب برابر با ۱۳.۸/۱۰.۲/۱۲.۳ لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد که بیشتر از برخی رقباست. شایان ذکر است نسخه ۴ سیلندر این خودرو نیازمند بنزین سوپر بوده درحالی‌که پیشرانه ۶ سیلندر با بنزین معمولی نیز کار می‌کند.

مشخصات فولکس‌واگن اطلس ۲۰۱۸

  • پیشرانه: ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری
  • قدرت/گشتاور: 276 اسب بخار/۳۶۱ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • وزن: ۲۰۴۲ کیلوگرم
  • مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: ۱۳.۸/۱۰.۲/۱۲.۳ لیتر در هر صد کیلومتر
  • قیمت پایه: ۳۰۷۵۰ دلار
  • قیمت مدل تست شده: ۴۹۴۱۵ دلار

منبع: motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. سعید(تهران)

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (495 ديدگاه)

    کاملا آمریکائیزه شده، فولکس بازار چین و اروپا رو در اختیار داره و حالا برای آمریکا برنامه ریزی میکنه، برند فولکس برای مردم آمریکا با تویوتا قابل مقایسه نیست و بخاطر همین باید دست کم یک دهه تلاش و کار هدفمند انجام بده تا بتونه به تویوتا برسه و البته واضحه که تویوتا هم بیکار نمیشینه….

  2. sina

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2656 ديدگاه)

    تو این کلاس CX9 رو دوست دارم.

  3. MMA

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    فولکس واگن یکی از پر فروش ترین برند های جهانه و تمام محصولاتش با کیفیت تمام ساخته میشه
    اما صد حیف که قیمت محصولاتش تو ایران ده برابر شده
    پدرم می خواست بخره که قیمتش کشید بالا

  4. حسین 2

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (41 ديدگاه)

    با دلار 6 هزاری هم حساب کنی کمتر از دویست میلیون میشه .امروز یه آگهی ویتارا دیدم سیصد میلیون تو دیوار .خاک تو سر هر چه مسئوله تو این خراب شده .

  5. Emperor Lamborghini

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (11527 ديدگاه)

    به نظر من که بهترین گزینه در کلاس خودشه
    ماشین های جدید “فائو-وی” از بعد دیزل گیت پیشرفت بسیار زیادی داشتند و روز به روز دارن بهتر میشن .
    فائو-وی داره تبدیل به یکی از جذاب ترین برندهای خودروسازی میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا