فولکس واگن معتقد است که مسیر خوشبختی در آمریکا از دل شاسی بلندها میگذرد. بدین منظور دو نوع از این گونه محصولات خود را روانه بازار ایالات متحده نموده است. یکی از آنها شاسی بلند سه ردیفه اطلس و دیگری نیز مدل میان-سایز تیگوان است.
به طرز واضحی، تیگوان جدید نسبت به مدل قبلی که تحت عنوان تیگوان لیمیتد شناخته میشود، بزرگتر شده است. این خودرو نسبت به قبل با افزایش فاصله محوری معادل ۱۸.۵۴ سانتیمتر و ازدیاد طول ۲۶.۹۲ سانتیمتری روبرو شده است.
این توسعه ابعادی راه را برای گنجاندن صندلیهای ردیف سوم در تیگوان تسطیح نموده است. این مورد در نسخههای دیفرانسیل جلو به صورت استاندارد ارائه میشود اما در نمونههای چهارچرخ محرک، ۵۰۰ دلار خرج اضافه بر روی دست خریداران خواهد گذاشت. البته ردیف سوم از نظر فضا کمی دلگیر بوده و در عوض، ردیف دوم میتواند مکان مناسبی برای نشستن و آرمیدن باشد. همچنین حجمی که قسمت مخصوص بار در اختیار قرار میدهد، در حدود ۳۴۰ لیتر است که با خواباندن صندلیهای ردیف دوم، به مقدار ۹۳۴ لیتر گسترش خواهد یافت.
این افزایش ابعاد منجر به فزونی متناسب وزن نسخه دیفرانسیل جلو که در اینجا مورد بررسی قرار دادهایم، شده است و وزن این مدل را نسبت به قبل، در حدود ۲۲۰ کیلوگرم افزایش داده و آن را به حدود ۱۷۸۸ کیلوگرم رسانده است. البته نسخه چهار چرخ محرک، همچنان در حدود ۶۶ کیلوگرم سنگینتر از این مدل است.
پیشرانه توربوشارژ چهار سیلندر خطی به حجم ۲ لیتر که در زیر درب موتور قرار گرفته، نسبت به قبل تغییرات چندانی را به خود ندیده است. برخلاف توان خروجی که با کاهش ۱۶ واحدی روبرو شده و از ۲۰۰ اسب بخار به ۱۸۴ تقلیل یافته است، در عوض گشتاور با افزایش ۱۴ واحدی همراه بوده و از رقم ۲۰۷ در مدل قبلی، به ۲۲۱ نیوتن-متر در این نسخه رسیده است. همچنین شتاب ۰تا 96km/h آن برابر ۸.۲ است که در مقابل نمونه چهار چرخ محرک، یک ثانیه کندتر بوده اما به نسبت رقبای حاضر در این کلاس، نمره قابل قبولی را کسب نموده است.
آزمایش یک چهارم مایل جایی است که نسخه دیفرانسیل جلو از برادر تمام چرخ محرک خود پیشی جسته و رکورد ۱۶.۹ ثانیه با سرعت ۱۳۸.۴ کیلومتربرساعت را در مقابل ۱۶.۳ ثانیه و سرعت ۱۳۳.۶ کیلومتربرساعت مدل چهارچرخ محرک، به ثبت رسانده است.
صدای موتور، تحت فشار کمی آزار دهنده است اما اشتباهی از گیربکس هشت سرعته سر نمیزند و با تغییر وضعیت از D به S، چابکی آن افزایش مییابد و به نظر ما بهتر است همیشه حالت S را برای گیربکس انتخاب نمایید.
میزان مصرف سوخت این خودرو برابر ۱۰.۷ لیتر بر صدکیلومتر(شهر) و ۸.۷ واحد در بزرگراه است.
در طی مسافت ۱۶۰۰ کیلومتری که تیم ما با این خودرو به مسافرت پرداختند، مصرف سوخت ترکیبی معادل تقریبی ۸.۴ را بدست آوردند که در حدود ۱.۴ کمتر از نسخه مجهز به سامانه چهار چرخ محرک است.
اگرچه رشد ابعادی، کمکی در زمینه چابکی به تیگوان نکرده اما در عبور از پیچها موثر واقع شده و استحکام سواری را افزایش داده اما آن را زمخت و آزاردهنده ننموده است.
تیگوان همچنین در عبور از پیچ ویژه تست شتاب جانبی، امتیاز متوسط ۰.۷۸ جی را در حالی که از لاستیکهای اسکورپیون چهار فصل پیرلی استفاده میکرد، کسب نمود و برای توقف از سرعت ۱۱۲ کیلومتربرساعت، مسافت ۵۳.۶۴ متر را طی نمود.
قیمت نسخه پایه تیگوان که با نشان S شناخته میشود از ۲۶,۰۹۵ دلار شروع میشود. تریم های دیگر تحت عناوین SE, SEL و SEL پریمیوم نامگذاری شدهاند. مدل SEL پریمیوم از قیمت پایه ۳۷,۱۵۰ دلاری برخوردار است.
این نسخه به طور استاندارد همراه با امکاناتی همچون: صندلیهای چرمی، سانروف بزرگ، ترمز خودکار اضطراری، نگهدارنده بین خطوط، هشدار نقاط کور، سیستم گرمایش برای صندلیهای جلو و غربیلک فرمان، دوربین دید اطراف، درب پشت برقی، صفحه سرعت سنج دیجیتال قابل پیکربندی و نمایشگر لمسی هشت اینچی با سامانه مسیریابی، عرضه میشود. شایان ذکر است که نمایشگر هشت اینچی مذکور به برخی از اشارات دست واکنش نشان میدهد و سامانه مسیریابی نیز از دقت کافی برخوردار نیست. اپل کارپلی و اندرویداتو را نیز بایستی به قابلیتهای سیستم اطلاعات سرگرمی تیگوان اضافه نماییم.
علی
۵ دی ۱۳۹۶خدا کنه خوب از آب در بیاد.
به احتمال زیاد یکیشو کاندید کردم
با تچکر