نسل هشتم فولکسواگن گلف تقریباً آماده شده و حالا تصاویری بدون پوششهای استتاری از آن منتشر شده است. نسل جدید این هاچبک آلمانی دقیقاً مثل دو نسل قبلی فوراً بهعنوان یک گلف قابلتشخیص است اما درعینحال بهاندازهٔ کافی تغییر کرده تا بینندگان متوجه شوند با جدیدترین نسخهٔ گلف طرف هستند. درواقع گلف همانند پورشه ۹۱۱ در هر نسل ویژگیهای ظاهری سنتی خود را حفظ میکند و فولکسواگن همواره بسیار مراقب است که تغییرات عمدهای در استایل گلف انجام ندهد زیرا بدیهی است که نمیخواهد فرمول برندهٔ خود را خراب کند. به همین دلیل حتی اکثر پانلهای بدنهٔ نسل جدید گلف نیز مشابه نسل قبلی به نظر میرسند. بااینحال طراحان فولکسواگن با چراغهای جلو و عقب تیزتر، جلوپنجرهٔ جدید و سپرهای جدید، نسل جدید گلف را از قبل متمایز کردهاند.
بدون شک نسل هشتم گلف یکی از خودروهایی است مشتاقانه منتظر معرفی آن هستیم زیرا این یکی از باسابقهترین و مشهورترین نامها در طول تاریخ صنعت خودروسازی است. گلف برای اولین بار در سال ۱۹۷۴ بهعنوان جایگزین بیتل به بازار آمد و سالهای بعد به پرفروشترین محصول فولکسواگن تبدیل شد. همچنین گلف سگمنت هاچبکهای کامپکت را تعریف کرد و به همین دلیل امروزه این کلاس با عنوان کلاس گلف شناخته میشود. گلف در این کلاس استانداردی محسوب میشود که همهٔ تازهواردها خود را با آن میسنجند. این موضوع حتی زمانی که گلف بهترین خودروی کلاس خود نبود مثل نسل سوم هم وجود داشت.
نسل جدید گلف روی نسخهٔ ارتقاءیافتهای از پلتفرم کنونی ساخته خواهد شد که MQB Evo نام داد. این پلتفرم نهتنها تا ۴۵ کیلوگرم وزن کمتری دارد بلکه فاصلهٔ محوری آن نیز نسبت به گلف فعلی بیشتر است که این موجب افزایش فضای داخلی و همینطور فضای صندوق بار میشود. نسل هشتم این ماشین همچنین باید از کابینی تازه، تجهیزات ایمنی فراوان و آپشنهای اتصالی برخوردار باشد درحالیکه احتمال ارائهٔ سیستم رانندگی نیمهخودکار نیز برای آن وجود دارد.
انتظار میرود نسل جدید گلف در ابتدا با تعدادی پیشرانهٔ دیزلی و بنزینی سه سیلندر و چهار سیلندر توربو به بازار عرضه شود درحالیکه احتمال ارائهٔ نسخهٔ هیبریدی و یا هیبریدی خفیف هم برای آن وجود دارد؛ اما مطمئناً بعداً نسخهٔ داغ و اسپرت GTI نیز به بازار خواهد آمد. فعلاً جزئیات دقیقی در مورد این مدل اسپرت در دست نیست اما احتمالاً گلف GTI جدید به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با قدرتی نزدیک به ۳۰۰ اسب بخار مجهز باشد که این یعنی گلف R حتی از این هم قویتر خواهد بود. پیشازاین فولکسواگن تأیید کرده است که تولید نسل جدید گلف از ژوئن ۲۰۱۹ آغاز خواهد شد.
The best or nothung
۲ بهمن ۱۳۹۷خوب نشده زیاد به نظرم
محمد
۲ بهمن ۱۳۹۷نمای عقبش خوبه
ایکاش نمای جلو رو فولکس جسورانه تر میکرد
ذات این ماشین اسپرته اما نمای اون بیشتر موقره تا اسپرت
بجز این هیچ ایرادی به گلف افسانه ای نمیشه گرفت
.
البته ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست
امروز اگه اشتباه نکنم معدود نمونه های وارداتیش داره ۶۵۰ میلیون قیمت میخوره
ماشینی که فلسفه اش اسپرت بودنه
و دردسترس بودن واسه جوانان اروپا
.
و حتی جذابتر اینکه
فولکس گل رو بخش برزیلی زیر مجموعه کمپانی توسعه داد
برای تزریق هیجان به جوانان کشورهای در حال توسعه
با قیمت مناسب
و تازه همونو هم فیس لیفت قابل قبولی کرد
.
اما ما گل رو هم با لوبو چینی جایگزین کردیم واسه سود بیشتر
و حتی امروز امکان مونتاژ گل فیس لیفت رو هم با قیمت در دسترس جوانانمون نداریم!!!
me84
۲ بهمن ۱۳۹۷.
اون پف کاپوتشو دوست دارم.
Hossein.gh
۲ بهمن ۱۳۹۷بیشترین تغییری که محسوسه اون تختی و صافی زیاد عقبش بود ،که انگار تو این تصاویر یه قوسی به پشتش داده،که عالی شده فرم بدنش.
sina
۲ بهمن ۱۳۹۷خعلی بعیده این باشه نسخه نهایی اش !
سعید(تهران)
۲ بهمن ۱۳۹۷حس یه خودروی مدل ۲۰۲۰ توش احساس نمیشه
charger
۲ بهمن ۱۳۹۷خوب نیست شبیه فیات تیپو شده
حمیدرضا
۲ بهمن ۱۳۹۷عکس اولو از تو صفحه اصلی دیدم فکر کردم سئات نسل قبله ولی وقتی بیشتر دقت کردم فهمیدم نه بابا احتمالا گلفه
پرفروش ترین هاچ بک دنیا هرچقدرم تغییر کنه باز مردمان اروپا می خرنش چون عاشقشن
محمد حسین
۲ بهمن ۱۳۹۷چراغ های جلوش چقدر شبیه ب ام و های قدیمی شده !
رامتین
۲ بهمن ۱۳۹۷در کل پیشرفت خوبی کرده و بیشک نسخه نهایی یا مثلا مدل gti خیلی جالبتر خواهد بود. از اون حالت قوطی مانند عقبش در اومده و احتمالا در نسخه پایه gti موتور ۲لیتری ۲۶۸ اسبی خواهد داشت و میتونه به ایران وارد بشهْ همانطور که نسل قبلش وارد شد.
Saman
۲ بهمن ۱۳۹۷توی این سگمنت مزدا ۳