از توارگ R پلاگین هیبریدی گرفته تا اطلس کراس اسپورت و ID.4 و نیووس، فولکس واگن شاسی بلندهایی برای همهی سلایق تولید میکند. کراس اوورهای کوچک، بزرگ، سریع، کممصرف، روباز، هفتنفره و… بخشی از سبد محصولات جهانی این برند آلمانی هستند؛ اما در حرکتی سورپرایز کننده شاید فولکس واگن سرانجام به تعداد مدنظر شاسی بلندهای خود رسیده باشد.
فرانک ولش مدیر تحقیق و توسعه فولکس واگن در مصاحبه با اتوکار گفته که این خودروساز به حد نهایی شاسی بلندهای موردنیاز خود بسیار نزدیک شده است. اگرچه سخنان او تائید کنندهی عدم عرضه کراس اوورهای جدید این شرکت نیست اما نشان میدهد که سبد محصولات قدبلند فولکس واگن به نقطه اشباع خود رسیده است.
ولش گفته است:
فکر نمیکنم که رشد شاسی بلندها به پایان رسیده باشد اما ما سبد محصولات کافیای داریم. ما ۱۰ خودروی دیگر نمیخواهیم. ما باید مراقب باشیم. باید سبد محصولاتی داشته باشیم که از نظر فروش عملکرد خوبی داشته باشند. اگر محصولات زیادی داشته باشیم و هر سال ۳۰ یا ۴۰ هزار دستگاه بفروشیم سودی نخواهیم کرد. ما روی خودروهایی تمرکز خواهیم کرد که بتوانند موفق باشند.
در حال حاضر فولکس واگن یکی از برندهایی است که بزرگترین سبد محصولات جهانی شامل حداقل ۳۰ مدل در سراسر دنیا را دارد. ولش به اتوکار گفته این شرکت برخی از مدلهای شکل گرفته بر پایه پلتفرم MQB را قدمبهقدم بازنشسته خواهد کرد. البته او به جزئیات این خبر اشارهای نداشته است.
البته میدانیم که اولین قربانیهای این تصمیم مینی ونهای شاران و توران خواهند بود و جای آنها را خودروی واریو اسپورت جدید خواهد کرد.
در کل و با توجه به مدلهایی که عرضه میشوند و مدلهایی که از خط تولید خارج خواهند شد، تعداد محصولات فولکس واگن تغییر شدیدی نخواهند داشت. ولش تائید کرده است:
من فکر نمیکنم خودروهای بیشتری نسبت به نسخههای امروزی داشته باشیم. از نظر شاسی بلندها ما در هر کلاسی حضور داریم.
Hadi
۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ما روی خودرو های تمرکز می کنیم که بتوانند موفق باشند……
بهترین کار رو میکنند,دیگه چقدر شاسی بلند جدید به بازار ارائه کنند؟
عوضش روی محصولاتی تمرکز میکنند که موفق باشند…
علی جلیلی
۳ اردیبهشت ۱۳۹۹سلام
میشه لطفا در مورد پلتفرمها و تفاوتهای انها مقاله بگذارید
مثلا پلتفرم MQB