فولکسواگن جزئیات بیشتری از برنامهی الکتریکی سازی جاهطلبانهی خود برای بازار چین را منتشر کرده است. این برند آلمانی در خلال جلسهای با نام “طراحی برند جدید” که در گوانگژو برگزار شده به این موارد اشاره داشته است.
ژرمنها در سال ۲۰۲۰ به دنبال فروش حدود ۳۰۰ هزار خودروی الکتریکی شده در کشور چین خواهند بود. به منظور دستیابی به این هدف، برند فولکسواگن ۱۰ خودروی الکتریکی شده از مدلهای کنونی را تا پایان سال ۲۰۲۰ وارد بزرگترین بازار خودروی دنیا خواهد کرد.
تا سال ۲۰۲۵ انتظار میرود فروش محصولات پلاگین هیبرید و تمام الکتریکی این خودروساز به رکورد ۱ میلیون دستگاه برسد. واضح است که خودروهای الکتریکی نقش بسیار مهمی برای فولکسواگن در چین بازی میکنند. این شرکت برنامه دارد تا سال ۲۰۲۳ تعداد ۱۰ خودروی تمام الکتریکی را بر پایه پلتفرم MEB در چین عرضه کند و اولین آنها نیز یک شاسیبلند از خانواده ID خواهد بود.
فولکسواگن اشارهای به نام این خودرو نداشته اما به احتمال زیاد منظورش شاسیبلند ID.4 است که در بهار سال ۲۰۲۰ وارد آمریکای شمالی میشود. این شاسیبلند الکتریکی با کانسپت پیشتولیدی ID.Next پیشنمایش شده و از اواخر سال آینده میلادی در چین تولید خواهد شد. پس از آن نیز هاچبک ID.3 توسط سایک فولکسواگن و در کارخانه جدید این شرکتها در آنتینگ تولید میشود.
فولکسواگن علاوه بر الکتریکی سازی محصولات خود همچنان خودروهایی با پیشرانههای درونسوز کارا را عرضه خواهد کرد. دو نمونه از آنها مینی ون بزرگ ویلوران (جوینت ونچر سایک فولکسواگن) و شاسیبلند جدید تاکوا (جوینت ونچر فاو فولکسواگن) هستند. این خودرو دومین نسخه از T-Cross در کشور چین میباشد.
mehran911
۱۱ آبان ۱۳۹۸بیش از ۴۰ میلیارد دلار هزینه توسعه
۲۲ میلیون خودروی الکتریکی تا ۲۰۲۸ که ۱۱.۶ میلیون تا از اونها در چین تولید خواهد شد
۵۵ میلیارد دلار برای تامین باتری از catl و lg chem و SK و …
۳۰۰ هزار خودروی الکتریکی تا سال آینده در چین و 1 میلیون خودرو تا ۲۰۲۲
قیمت پایه ی حدود ۳۰ هزاتایی مدل های ID4 و برتری کامل قیمتی نسبت به رقبا
و هدف گذاری قیمتی ۲۲ هزاردلاری
و هدف گذاری بزرگترین تولید کننده خودروی الکتریکی تا ۲۰۲۵
.
فولکس دیر شروع کرد ولی رحم نخواهد کرد