فولکس واگن گلف که بعد از بیتل معروفترین و محبوبترین خودروی تولیدی این کمپانی است، به رکورد تولید ۳۰ میلیون دستگاه رسید.
۳۰ میلیونیمین خودروی گلف تولیدی که یک TDI BlueMotion بود طی مراسمی از کارخانه این شرکت در ولفسبورگ خارج شد. به گفته پروفسور مارتین وینترکورن، رئیس هیئت مدیره فولکس واگن، تاریخچه گلف همچنین تاریخچه پیشرفتهای صنعت خودرو نیز می باشد. فن آوریهایی نظیر انتقال نیروی امن به دیفرانسیل جلو در اولین مدلهای گلف، اولین TDi در گلف نسل ۳، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC و گیربکس دو کلاچه در نسل چهارم، و سیستم ترمز اتوماتیک و استاندارد ترمز پس از تصادف (برای جلوگیری از حرکت خودرو پس از برخورد و ایجاد تصادف و خطر تازه) در نسل جدید نشانه های پیشتازی این خودرو در تکنولوژی می باشند. وی افزود ایمنی، راحتی و رانندگی مفرح بیش از این نیاز به پرداخت پول بابت مدل خودرو ندارد. فولکس اعلام کرده که از ۳۹ سال قبل تا کنون روزانه به طور متوسط ۲۰۰۰ دستگاه گلف را تولید و به فروش رسانده است.
نسل اول گلف در سال ۱۹۷۴ متولد شد. این خودرو یک انقلاب در جانشینی فولکس قورباغه ای یا بیتل به شمار می آمد. موتور هوا خنک عقب بیتل در گلف تبدیل به موتور خنک شونده توسط آب و قرار گرفته روی محور جلو شده بود و طراحی گرد خودرو نیز به طرحی مکعبی تغییر یافته بود.
گلف نسل دوم نیز از سال ۱۹۸۳ تا سال ۱۹۹۱ تولید شد. این خودرو با مبدل کاتالیزوری اگزوز و سیستم ترمز ضد قفل و انتقال نیرو به هر چهار چرخ (۱۹۸۶) از نوآوران دوره خود به شمار می رفت.
نسل سوم گلف از سال ۹۱ تا ۹۷ تولید می شد و با پیشرفتهایی در ایمنی از جمله کیسه هوا و موتور TDi همچنان محبوب ماند.
نسل چهارم گلف در سال ۹۷ به عرصه تولید پا گذاشت و با فن آوریهایی از جمله ESC و کلاچ دوگانه و طراحی امروزی تا سال ۲۰۰۳ تولید می شد.
از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸ نیز نسل پنجم گلف ساخته می شد. استفاده از تکنولوژی جوشکاری با لیزر، کیفیت ساخت آن را به طرز شگفتی بالا برده بود. اولین سری از گلف BlueMotion در سال ۲۰۰۷ با مصرف سوخت ۴.۵ لیتر نیز در همین دوره شکل گرفت.
نسل ششم گلف از سال ۲۰۰۸ تا سال ۲۰۱۲ تولید می شد. خودرویی امن با ۵ ستاره ایمنی از آزمونهای تصادف EuroNCAP و با استفاده از موتورهای با راندمان TSI بنزینی و TDI دیزلی. مصرف سوخت مدلهای BlueMotion نیز به ۳.۸ لیتر کاهش یافت.
نسل آخر و هفتم گلف نیز از سال ۲۰۱۲ به خط تولید آمد. خودرویی که ۱۰۰ کیلوگرم سبک تر شده و ۲۳ درصد مصرف سوخت آن کاهش یافته است. گلف TDI BlueMotion جدید در هر صد کیلومتر تنها ۳.۲ لیتر سوخت مصرف می کند. با نگاهی به نسلهای مختلف گلف در تصویر بالا در مییابیم که فولکس یک حرکت تکاملی تدریجی را برای این خودرو در پیش گرفته و با تکیه بر اصولی مثل ایمنی، کیفیت، رضایت و پیشرفت دائم تکنولوژی همواره توانسته یکی از بهترین انتخاب های مشتریان باشد.
ویکی
۲۷ خرداد ۱۳۹۲(( گلف TDI BlueMotion جدید در هر صد کیلومتر تنها 3.2 لیتر سوخت مصرف می کند.))
خداهیش گلف TDI BlueMotion جدید یکی از بهترین کاندید ها برای جانشینی پراید یا میتونه واسه 206 هم باشه…!! از هر لحاظ سرتره مخصوصاً مصرف کمش
feri 007
۲۸ خرداد ۱۳۹۲اینجوری که مدل TDI BlueMotion با روند مصرف سوخت نزولی پیش میره من فکر کنم تا چند نسل بعدش دیگه بنزین که مصرف نمیکنه هیچ شاید صدی 2-3 لیتر بنزین هم تولید کنه…!!!!
HOOMAN
۲۷ خرداد ۱۳۹۲کلاسیک فوق العاده
ابی
۲۷ خرداد ۱۳۹۲بنظرم گلف یکی از بهترین ماشین های هاچ بک دنیاس
از همه نظر
مصطفی
۲۸ خرداد ۱۳۹۲آخرین نسل این خودرو خیلی فوق العادست واقعا به این میشه گفت ماشین نه هاچ بک های ما
اشكان
۲۸ خرداد ۱۳۹۲اگه بیاد ایران خوبه
سايه
۲۸ خرداد ۱۳۹۲پدال جان نسل ششم از 2008 تا 2012 نه 2002
meysam
۲۸ خرداد ۱۳۹۲سلام
آقا چرا راه دور میری همین فولکس گل مگه بد بود؟
آقا راستی قیمت این گلف جدیده به تومن چنده؟
علي
۱ تیر ۱۳۹۲با سلام میشه یکی بگه چرا فولکس واگن تو ایران نمایندگی نداره؟
و اگر کسی یکی از خودروهای این شرکت مثلا گلف رو بخواد از کجا باید تهیه کنه ممنون میشم اعلام کنید.
ايران
۱۵ خرداد ۱۳۹۶گلف یکى از پر مصرف ترین ماشینها در انگلستانه ، منظورم این هست که مردم خیلى مى خرن ، من ى مدل ۲۰۰۸ رو دارم واقعاً میگم شما نمیتونى با هیچ ماشینى تو ایران منظورم پژو یا پراید یا پیکان یا نیسان یا تویوتا یا کلاً این تیپ ماشین ها مقایسه کنى بسیار بسیار خوش فرمان و راحت و بى صدا و پر قدرته این ماشین بى نهایت بدرد جوانان ایرانى میخوره که لیاقتشون از این ماشیناى کره ژاپن و فرانسه بیشتره .