نسخهٔ ویژهٔ فولکسواگن گلف بانام Clubsport S که مجهز به موتور چهار سیلندر ۲ لیتری توربو با ۳۰۶ اسب بخار قدرت است، با رکورد خارقالعادهٔ خود توانست به سریعترین خودروی دیفرانسیل جلوی پیست نوربرگرینگ تبدیل گردد. حال ABT، تیونر معتمد فولکسواگن، پکیج تقویتی را برای نسخهٔ ضعیفتر این خودرو یعنی GTI Clubsport ارائه کرده و قدرت آنرا حتی به بیشتر از قدرت Clubsprt S رسانده است.
نسخهٔ استاندارد گلف GTI قدرتی معادل ۲۶۵ اسب بخار دارد اما به لطف ایجاد تغییراتی در موتور، ABT توانسته است این رقم را به ۳۳۵ اسب بخار افزایش دهد که قدرتی نزدیک به قدرت فورد فوکوس RS جدید است. به همراه این افزایش توان، گشتاور خودرو نیز از ۳۵۰ نیوتن متر به ۴۳۰ نیوتن متر افزایش پیداکرده است.
هرچند هنوز هیچ اطلاعاتی از عملکرد این هاچبک قدرتمند ارائه نشده است اما به دلیل اینکه این قدرت عظیم فقط به چرخهای جلو منتقل میشود، مطمئناً در آغاز حرکت شاهد هرز گردی بسیار زیاد چرخهای جلو خواهیم بود بنابراین انتظار نداریم که گلف GTI Clubsport ABT بتواند به سطح شتاب فورد فوکوس RS یا مرسدس بنز A45 AMG دست پیدا کند. حتی قدرت گلف ABT از قویترین نسخهٔ کارخانهای گلف یعنی گلف R با ۳۰۰ اسب بخار هم بیشتر است درحالیکه در گلف R قدرت موتور توسط سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Motion فولکسواگن به هر چهارچرخ انتقال میابد.
در کنار ایجاد تغییرات در موتور، ABT سیستم تعلیق گلف را متناسب با افزایش توان ارتقاء داده و تنظیم کرده است. علاوه بر این، ترمزها نیز ارتقاءیافته و حال در جلو مجهز به کالیپرهای شش پیستونه شدهاند درحالیکه لاستیکها با نمونههای غیر لغزنده تعویض شده و رینگهای آلیاژی بسیار سبکوزن ۱۸ یا ۲۰ اینچی نیز برای گلف ABT قابل سفارش هستند. همچنین در آیندهٔ نزدیک این تیونر آلمانی تعدادی افزودنیهای جزئی و ظریف ظاهری را برای این هاچبک داغ ارائه خواهد کرد.
ارش
۸ شهریور ۱۳۹۵عالی شده کاش به ایران هم بیارن اگه بین فولکس و شرکت های ایرانی قرار داد انجام بشه
ELEMENTO
۸ شهریور ۱۳۹۵آ به ته یکی از بهترین تیونرهای ماشین های آلمانیه.
ShoMpeT
۸ شهریور ۱۳۹۵کجا؟!
آ به ته؟
=)))
امیر دهقان
۸ شهریور ۱۳۹۵بله تلفظ آلمانی ABT ، آ.ب.ت و تلفظ انگلیسی ای.بی.تی است
ELEMENTO
۸ شهریور ۱۳۹۵ممنون از آقای دهقان عزیز.
مقاله هاتون عالین.
من چون خودم آلمانی و انگلیسی مدرک گرفتم عادت دارم همیشه تلفظ درست رو بگم. خیلی برام مهمه. دلیل علاقم به دنیای ماشین هم همین متون آلمانی و انگلیسی هستن.
هیچ وقت قصدم نیست که بگم درستش فلانه و بقیه اشتباه میکنن. یا خدای نکرده غیر مستقیم بگم شما در مقاله اشتباه گفتین . فقط یک جور وسواسی هست که روی تلفظ دارم.
فقط خودم میخوام درست بگم.
چون در پست ماستنگ هم یکی از دوستان گفتن لازم دیدم توضیح بدم که یک وقت سو تفاهم نشه.
خیلی از شما ممنونم.
امیر دهقان
۸ شهریور ۱۳۹۵سپاس از لطف شما
اتفاقاً منظور من از نوشتن این کامنت تایید تلفظ شما و پاسخ به ایشون «ShoMpeT» بود چراکه بعضی از دوستان فقط تلفظ انگلیسی رو درست میدونن و تلفظ آلمانی کلماتی مثل آ امگ، بامو و… رو اشتباه!
uss zumwalt DDG-1000
۸ شهریور ۱۳۹۵خیلی از طراحیش خوشم اومد