پس انتشار تصاویر جاسوسی و تیزرهای فراوان طی مدتی طولانی، سرانجام فولکسواگن نسل سوم و کاملاً جدید کراساوور لوکس توآرگ خود را رسماً طی رویداد خاصی در پکن رونمایی کرده است. نسل جدید این کراساوور آلمانی روی پلتفرم MLB گروه فولکسواگن ساخته شده که با پورشه کاین، آئودی Q7، بنتلی بنتایگا و لامبورگینی اوروس مشترک است؛ اما با وجود استفاده از پلتفرم یکسان با پورشه کاین، فولکسواگن ادعا کرده است که تنها قطعهٔ بیرونی توآرگ جدید که با کاین مشترک است، شیشهٔ جلوی آن است.
بهمنظور افزایش فضای داخلی، ابعاد توآرگ رشد داشته است بهگونهای که حالا طول آن با ۷۷ میلیمتر افزایش به ۴.۸۷ متر و عرض آن با ۴۴ میلیمتر افزایش به ۱.۹۸ متر رسیده است اما ارتفاع آن ۷ میلیمتر کاهش داشته و حالا ۱.۷۰ متر ارتفاع دارد. این رشد ابعاد موجب افزایش فضای صندوق بار خودرو از ۷۰۰ لیتر نسل قبلی به ۸۱۰ لیتر شده است؛ اما با وجود این افزایش ابعاد بیرونی، به لطف استفاده از پلتفرم جدید و همینطور ترکیبی از آلومینیوم (۴۸ درصد) و آنچه که فولکسواگن آنرا فولاد با تکنولوژی بالا میخواند (۵۲ درصد) در ساختار خودرو، وزن توآرگ جدید به میزان ۱۰۶ کیلوگرم نسبت به نسل قبلی کاهش یافته است.
نسل جدید توآرگ از طراحی کاملاً جدید و البته بسیار شیکی بهرهمند شده که از شخیصت آفرود پیشینیان خود فاصله گرفته است. نمای جلویی خودرو بهطور کامل نسبت به قبل متحول شده و با چراغهایی که به جلوپنجره متصل شدهاند تا حدودی سدان آرتئون را یادآوری میکند. چراغهای جلوی توآرگ از نوع تمام LED هستند اما نه LED معمولی بلکه این چراغها از نوع ماتریکس هستند که یکی از پیشرفتهترین چراغها در صنعت خودروسازی محسوب میشوند. در هریک از چراغهای خودرو تعداد ۱۲۸ الاییدی وجود دارد که میتوانند بهطور مجزا فعال شوند و تا حدی قدرتمند هستند که فولکسواگن ادعا کرده میتوانند شب را به روز تبدیل کنند.
در نمای عقبی توآرگ جدید اما تحول نمایی جلو دیده نمیشود و بیشتر شاهد تکامل نسبت به نسل قبلی هستیم تا انقلاب. در اینجا چراغهای باریکی دیده میشود که به چراغهای عقب آرتئون شباهت داشته و بازهم مثل آرتئون بین چراغها نام خودرو بهوضوح درج شده است. در نمای جانبی نسل جدید توآرگ اما اولین چیزی که جلبتوجه میکند خط شانهای است که از بالای دستگیرهٔ درها عبور کرده است. یک لچکی ثابت کوچک هم در نزدیکی ستون A تعبیه شده است. تیپهای پایهٔ توآرگ جدید از رینگهای آلیاژی ۱۸ اینچی برخوردارند که نسبت به نسل قبلی بزرگتر شدهاند درحالیکه در تیپهای بالایی رینگهای آلیاژی عظیم ۲۱ اینچی ارائه میشود. بهطورکلی نسل سوم توآرگ از استایل زیبایی برخوردار است که تا حدودی جسورانه و البته قابلتحسین است.
هرچند توآرگ جدید در بیرون بسیار زیبا و جذاب شده است اما شاید داخل آن حتی از بیرون هم جذابتر باشد. در اینجا فولکسواگن سیستمی تحت عنوان کابین نوآورانه را ارائه کرده که شامل یک نمایشگر ۱۲ اینچی تمام دیجیتالی برای صفحه آمپر میشود؛ اما این تنها ویژگی برجستهٔ کابین توآرگ جدید نیست چراکه در میانهٔ داشبورد هم یک صفحهنمایش عظیم ۱۵ اینچی لمسی برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در نظر گرفته شده است. این دو نمایشگر زیر یک پوشش شیشهای واحد قرار گرفته و با هم ادغام شدهاند. البته نمایشگر ۱۵ اینچی صرفاً در تیپهای بالایی توآرگ ارائه میشود.
اما برای ایجاد فضای کافی جهت نصب این نمایشگر بزرگ، طراحان فولکسواگن مجبور شدهاند دریچههای تهویهٔ میانی را در ارتفاعی بسیار پایین در کنسول مرکزی تعبیه کنند؛ اما از سوی دیگر اکثر قسمتها و ویژگیهای خودرو از طریق این صفحهنمایش کنترل میشوند و بنابراین تعداد دکمههای فیزیکی به حداقل رسیده است؛ اما غیر از ارائهٔ صفحهنمایش بزرگ برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، فولکسواگن تکنولوژیها و تجهیزات زیادی را هم برای کراساوور لوکس خود در نظر گرفته است که ازجملهٔ آنها میتوان به ماساژور و تهویهٔ صندلیهای جلو، سیستم صوتی ۷۳۰ وات با ۱۴ بلندگو، تهویهٔ مطبوع چهار منطقهای، بزرگترین سقف پانورامای کشویی در بین محصولات فولکسواگن و سیستم دید در شب اشاره کرد.
در بخش سیستمهای ایمنی و کمکراننده نیز توآرگ جدید کاملاً قدرتمند عمل کرده و به سیستمهایی چون دستیار ترافیک، سیستم حفظ حرکت میان خطوط، ترمز اضطراری خودکار و… مجهز شده است. البته بسیاری از این سیستمها بهصورت آپشن و با پرداخت مبلغ اضافی ارائه میشوند. از سوی دیگر، در بخش فنی و سواری هم فولکسواگن سیستمها و ویژگیهای زیادی را برای این کراساوور جدید در نظر گرفته است که در ادامه به معرفی تعدادی از آن میپردازیم.
بهمنظور بهبود کیفیت سواری و پویایی خودرو در جاده، توآرگ به رول بار فعال مجهز شده و همچنین تعلیق بادی با کنترل الکترونیکی کمکفنرها نیز بهصورت یک آپشن برای آن ارائه شده است. سیستم چهارچرخ محرک ماشین نیز دارای یک دیفرانسیل مرکزی قابل قفل شدن است و پنج حالت رانندگی مختلف هم بهصورت استاندارد برای آن در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، یک پکیج آفرود هم برای توآرگ جدید قابل سفارش است که چهار حالت رانندگی دیگر را به حالات استاندارد اضافه میکند. این در حالی است که سیستم فرمان گیری چهارچرخ هم بهصورت استاندارد ارائه شده است.
فولکسواگن نسل جدید توآرگ را در ابتدا با دو پیشرانهٔ مختلف عرضه خواهد کرد که شامل یک نمونهٔ بنزینی و یک نمونهٔ دیزلی میشود. پیشرانهٔ دیزلی از نوع ۳ لیتری V6 توربوشارژ است که با دو سطح قدرت مختلف ۲۳۰ اسب بخار و ۲۸۵ اسب بخار ارائه میشود. موتور بنزینی هم مثل نمونهٔ دیزلی از نوع ۳ لیتری V6 توربو است که ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این موتور از اواخر پاییز آینده در اروپا قابل سفارش خواهد بود.
اما غیر از این دو موتور شش سیلندر، در آینده یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 دیزلی با ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور هم بهعنوان پرچمدار، به لیست پیشرانههای توآرگ اضافه خواهد شد. بهاحتمالزیاد، این همان پیشرانهٔ آئودی SQ7 است. علاوه بر این، سازندهٔ آلمانی برای نسل جدید توآرگ یک قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی را هم در نظر گرفته است که مجموع خروجی آن برابر با ۳۶۷ اسب بخار قدرت بوده و بُردی تمام الکتریکی معادل ۶۰ کیلومتر را فراهم میکند. البته این قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی از اواخر سال آینده صرفاً در چین ارائه خواهد شد و هنوز تاریخ عرضهٔ آن در اروپا اعلام نشده است.
بهطورکلی، نسل سوم توآرگ که پرچمدار بلندقامتان فولکسواگن در اروپا محسوب میشود، تغییرات و پیشرفتهایی بسیار کلی را تجربه کرده و سازندهٔ آلمانی سعی نموده آنرا به کراساوورهای پریمیوم نزدیک کند. دو نسل پیشین این کراساوور آلمانی نزدیک به یک میلیون دستگاه فروش داشتهاند و حالا نسل سوم هم قصد دارد راه موفقیتآمیز آنها را ادامه دهد. البته همانطور که پیشتر مشخص شده بود، توآرگ در ایالاتمتحده عرضه نخواهد شد چراکه مدلهای تیگوآن و اطلس جای آنرا در آمریکا پُر کردهاند. توآرگ در اروپا اما از تابستان امسال عرضه خواهد شد و انتظار میرود با توجه به تجهیز به فناوریهایی پیشرفته و قرارگیری در بخش خودروهای پریمیوم، قیمت آن افزایش داشته باشد.
رضا
۴ فروردین ۱۳۹۷باوقار
Sina
۴ فروردین ۱۳۹۷??
محشر شده واقعا ایرادی نمیشه بهش گرفت
ای کاش این قیافه و طراحی توی همه شاسی بلندهای فولکس واگن بکار برده بشه
رامتین
۴ فروردین ۱۳۹۷بنظرم بسیار عالی شده.
ایلیا
۴ فروردین ۱۳۹۷فوق العاده زیبا و شیک و باکلاس
این همون ماشین دلخواه منه ،لوکس ولی ساده و متمدن!
طراحی داخلیش هم که مثل بقیه ی محصولات فولکس بی نظیره.
فقط مساله ای که هست اینه که توراگ هم مثل آرتئون داره از قلمرو خودروهای اقتصادی خارج و به کلاس لوکس ها نزدیک می شه و این ممکنه باعث همپوشانی بازار محصولات فولکس با آئودی بشه.
مهران
۴ فروردین ۱۳۹۷خیلی شیک و خوشکل شده به نظرم از نظر طراحی چیزی کم نداره فقط میمونه عملکردش که اونم فک نکنم مشکلی داشته باشه
امیرمحمد
۴ فروردین ۱۳۹۷انقدر این توارگ زیبا،باوقار و مدرنه که مطمیینا بازار q7 و تحت تاثیر قرار میده
NAVID۰۰۹۸
۴ فروردین ۱۳۹۷دنیای q7 جدای توارگ هست
اون همکلاس لوکسهای بنز و بی ام و هست
این هم کلاس راو۴ و crv هست
ولی واقعا خوب طراحی شده . ساده ، شیک ، باکلاس همراهِ با تکنولوژی و کیفیت عالی
نسل قبلی که وارد ایران هم شده طراحی عقب بَدفرمی داره ولی این یکی عالی شده
همین طور طراحی عالی فضای داخلیش
Amir Machine
۴ فروردین ۱۳۹۷نه دوست عزیز اینطور نیست یعنی توآرگ بههیچعنوان تو کلاس تویوتا رافور و هوندا CR-V قرار نمیگیره چون اونها کراساوورهای کامپکت هستن و تیگوآن تو این کلاس قرار میگیره
از طرف دیگه توآرگ با طول 4.87 متر تو کلاس کراساوورهای متوسط یا میان سایز قرار داره و این نسل جدیدش هم که به بخش لوکس و پریمیوم وارد شده، دقیقاً رقیبی برای بامو X5 و مرسدس بنز GLE محسوب میشه برای مقایسه، طول این سه ماشین از این قراره:
توآرگ فولکس: 4.87 متر
GLE مرسدس: 4.80 متر
X5 بامو: 4.88 متر
NAVID۰۰۹۸
۴ فروردین ۱۳۹۷از شما دوستان میخوام لطفاً به صورت عینی این خودرو را که در ایران عرضه شده از نزدیک کنار راو۴ یا crv قرار بدین یا از نزدیک داخل نمایشگاه تشریف ببرید و توجه بفرمایید که آیا من درست میگم یا اشتباه
چیزیرو که با چشم دیدم میگم نه از روی عکس و تعصب
Q7 از آیودی یه خودروی لوکس به حساب میاد و با x5 بی ام و یا پورشه کاین رقابت میکنه.
این خودرو حتی از x3 از نظر جُسه و بدنه به صورت نامحسوس کوچکتر هم هست.
در عالی بودن این خودرو جای هیچ بحثی نیست.
فولکس از معتبر ترینهای دنیای خودرو هست
Just bentley continental
۴ فروردین ۱۳۹۷داداش این ماشین پریموم هست و رقیب q7 و x5 است.
NAVID۰۰۹۸
۴ فروردین ۱۳۹۷با عرض پوزش با تیگوان اشتباه گرفتم
باز هم پوزش
حمید
۴ فروردین ۱۳۹۷خیلی خوب طراحی شد
شیک
خوش استایل
با کلاس
در ضمن آدم این تیزر رو میبینه دلش می خواهد زندگی کنه
Kian70
۴ فروردین ۱۳۹۷واقعا هم???
کورش مسگرلو
۴ فروردین ۱۳۹۷فکر کنم اولین بار باشه که تو اظهار نظر دوستان حتی یه دونه دیس لایک هم نمیبینیم ، و این یعنی این ماشین واقعا بی نقصه !!!
me84
۴ فروردین ۱۳۹۷.
این از اطلس و تیگوان خیلی باحالتره.
sina
۴ فروردین ۱۳۹۷عالیه
همیشه گفتم چراغ های کشیده خعلی زیبا تر میکنه محصولات فولکس رو. نمونه اش همین ماشین و آرتیون. و در نقطه مقابلش اطلس و پاسات
Omid622
۴ فروردین ۱۳۹۷یه ایراد خیلی کوچیک تهویه هواش هستش
که موقع زمستان هواش بیشتر به دسته دندس میخوره
امیر
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷اگه قسمت همه بشه توی این ماشینا زمستون مثل خونه گرمه تابستون خنک
نیازی به پرتاب باد مستقیم داخل کابین ندارن
من اولین بار دیدم خیلی واسم جالب بود
بعد با پرایدی مقایسه کردم که حتی عاجزن واسش یه سیستم تهویه معمولی بزارن که کولر فقط از دریچه های جلو داره و در سرما بخاری از دریچه های دیگه داشبورد باید زور بزنه
احمقانه واسه سال 2018
مهدی
۴ فروردین ۱۳۹۷و زبان طراحی جدید فولکس که چراغ ها را با خطوط جلو پنجره ادغام میکنه هم در عین سادگی فوق العاده زیباست و این حس سادگی و زیبایی هم زمان تو محصولات فولکس خیلی جلوه داره و جالب تر وقتی یه فولکس را از نزدیک میبینی حس لوکس بودن بیشتری از قیمت خودش داره
امیر
۴ فروردین ۱۳۹۷طراحیش بی نظیر شده!اون صفحه تاچ اسکرینش که واقعا عالیه!احسنت فولکس واگن