فولکسواگن اعلام کرده که در ۵ سال آینده و به عنوان بخشی از برنامهی بازسازی کمککننده به خروج این شرکت از رسوایی آلایندگی دیزل گیت ۲۳ هزار شغل را حذف خواهد کرد.
فولکس و اتحادیههای تجاری آن در حال کار روی یک برنامه به منظور احیای آیندهی برند بودهاند. انتظار میرود که این میزان حذف فرصت شغلی باعث صرفهجویی ۳.۷ میلیارد یورویی در سال شود و فولکس امیدوار است که حاشیهی سود خود را از ۲ به ۴ درصد افزایش دهد.
این میزان حذف فرصت شغلی تنها در آلمان صورت خواهد گرفت اما این کاهش پرسنل بدون اجبار خواهد بود. به جای آن فولکس از طریق تنزیل رتبه و بازنشستگی پیش از موعد اقدام به این کار خواهد کرد. در حال حاضر تعداد پرسنل فولکسواگن در ۳۱ کشور جهان برابر با ۶۱۰ هزار نفر است.
صرفهجویی یک امر حیاتی برای فولکسواگن است چراکه این شرکت با روند رو به رشد پرداخت هزینههای قانونی روبروست. اوایل امسال فولکس با پرداخت ۱۴.۷ میلیارد دلار به مالکان خودروهای درگیر در ماجرای دیزل گیت موافقت کرد.
بخشی از توافقات فولکس دربردارندهی تعهد این شرکت به ساخت خودروهای الکتریکی است. سال پیش شرکت استراتژی جدید ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد، برنامهای که بیان میدارد ۳۰ خودروی الکتریکی در طی یک دههی آینده ساخته خواهند شد. بخشی از این استراتژی دربردارندهی بهبود سودمندی کارخانههای آلمانی تا ۲۵ درصد است.
فولکسواگن انتظار دارد که با تمرکز بیشتر روی الکتریکی سازی خودروها در آینده ۹ هزار شغل جدید ایجاد کند. این شرکت آلمانی قول داده که ۳.۵ میلیارد دلار در بحث دگرگونی کمپانی سرمایهگذاری کند.
کارخانههای وولفسبورگ و زوویکو به تولید خودروهای الکتریکی بر پایهی ساختار مدولار الکتریکی MEB ادامه دهند. کارخانهی برانزویک نیز به تولید سیستمهای باتری فولکس مشغول خواهد بود. کارخانهی کاسل این شرکت سیستم MEB را توسعه خواهد داد و تأسیسات سالزگیتر نیز به تأمین قطعات و پشتیبانی سیستم MEB خواهد پرداخت. این کارخانه همچنین محل پایلوت تولید سلولهای باتری جدید خواهد بود.
دکتر هربرت دیس رئیس هیئتمدیره فولکسواگن گفته است:
با تعهد ما برای آینده، شرکت قدمی بزرگ روبهجلو خواهد برداشت. این تعهد نشاندهندهی دگرگونی ساختاری، توسعهی تواناییها و سرمایهگذاری استراتژیک است.
ما ارزش اقتصادی و رقابتپذیری فولکسواگن را بیشتر خواهیم کرد و آیندهای مطمئن برای تأسیساتمان رقم خواهیم زد. این کاهش تعداد پرسنل در آینده با ایجاد شغلهای جدید در دیگر کارخانهها جبران خواهد شد.
منبع: autoexpress
ونوم
۱ آذر ۱۳۹۵دیروز تو سایتهای خبری نوشته بود هفت هزار شغل ولی دیگه اوضاعش خیلی خرابه مثل اینکه
ونوم
۱ آذر ۱۳۹۵البته سخنان دکتر هربرت بیشتر برای دلگرم کردن سهامداراس تا اوضاع بدتر نشه
امپراتور لامبورگینی
۱ آذر ۱۳۹۵👏👏👏👏👏👏
👊👊👊👊👊
👌👌👌👌👌👌
👍👍👍👍👍👍👍👍
✊✊✊✊✊✊
✌✌✌✌✌✌✌✌
احسنت به فولکس واگن.
ان شا الله روزی برسه که دوباره پشت سر هم زیر مجموعه بخری.
خروج از بحران تلاش میخواد.
پس محکم باش.
ونوم
۱ آذر ۱۳۹۵ایول داش مجید و mph وسایر دوستان به نظر منم اگه تنوع نباشه اصلا دنیای ماشین قشنگی نداره اگه همه مثل ماسل کار تولید کنن دیگه موستانگ اینا جذابیتی نداره مثل کلاسی که همه مشابه هم باشن یا ادمایی که همه یه علاقه داشته باشن کسل کننده هست
ونوم
۱ آذر ۱۳۹۵امیدوارم همه کمپانی ها از امریکایی و المانی و انگلیس و ایتالیا و اسیایی موفق باشن و افرادی که فضای سایت رو با کامنت هاشون به هم میریزن مراعات کنن و از جمله خودم ونوم هم قول میدم ایشالله دیگه جو رو خراب نکنم و ایشالله به امریکایی ها هم توهین نشه
امپراتور لامبورگینی
۱ آذر ۱۳۹۵ممنون ونوم جان.
دوست عزیز هر چی میخوای بگو.
منم اگر به علایقت توهین کردم ببخش.
به هر ماشینی میخوای انتقاد کن هر چی میخوای بگو.
به خدا من ناراحت نمیشم.
فقط وقتی ناراحت میشم که به شخصیت کسی توهین بشه.
چه شخصیت خودم چه دوستام. دوستام هم شما یعنی ونوم ، علی نوا، شاهین، مهران، کینگ، دانیال، مجید ، حمید، ایکس 5 ، بنتلی ، فقط انگلستان و… هستید.
خدا یارو همرات.
رفتم ولی برمیگردم.
(ali (CHEVY NOVA
۱ آذر ۱۳۹۵یه واقعیت رو من میخوام بگم برا المانی بازهای سایت
سال 2008 که بحران مالی سراسر دنیا رو گرفت و خودروسازان امریکایی دچار بحران وحشتناک شدند و داشت اونها رو تا ورطه نابودی می کشوند اون زمان بود که فهمیدم چقدر خودروسازان امریکایی رو دوست دارم
حالا بحران برا فولکس اومده و من از قبلا متوجه شدم همون حسی که امثال من در 2008 برا خودروسازان امریکایی داشتند الان المانی دوستان دارند و من از این داستان بسیار سو استفاده کردم و تندروی هایی زیادی هم داشتم که شاید درد اونها رو افزون تر هم کردم البته وضعیت فولکس مثل جنرال موتورز یا کرایسلر نیست اما بازم بحرانی بزرگ هست و تحمل کردن اون سخت
تحملش خیلی سخته که یه چیزی رو که واقعا دوست داری از دست بدی و هیچ کاری هم نتونی بکنی
من از همه دوستان غذر میخوام بابت تندرویهام
یا حق
امپراتور لامبورگینی
۱ آذر ۱۳۹۵.
من همیشه دوست دارم رفیق.
یک زمان بهترین رفیقم در پدال بودی.
امیدوارم دوباره بتونیم مثل سابق با هم رفیق شیش باشیم.
.
من خودم رو یک آلمانی باز نمیدونم.
من به همه ی خودروسازان دنیا به جز داخلی ها و چینی ها بسیار علاقه دارم.
.
من خودم رو یک ((ایتالیایی – آلمانی – امریکایی – ژاپنی – انگلیسی – فرانسوی – کره ای ) باز ) میدونم.
.
.
راستی دوستان میدونید عکسی که از پارکینگ مدیران سایپت گرفته شده بود چه ماشین هایی رو نشون میداد
وللوو ایکس سی 90
بنز
ب ام و
(ali (CHEVY NOVA
۱ آذر ۱۳۹۵من هم همه رفقای سایت رو دوست دارم از بهنام طیبی عزیز که یه مدتی نیست تا ونوم . شما . داش شاهینus cars. داش نیما و بقیه بزرگواران سایت
MPH
۱ آذر ۱۳۹۵آقا علی حرفت کاملا درسته.این یک زخمه که نباید روش نمک پاشید……
بعداز اون دوران سخت آمریکاییا الان خیلی بهتر شدن و هرروزهم دارن بهتر میشن
مطمئنا بحث دیزل گیت برای فولکس عواقب بسیار بدی داشته و مبالغ بسیار هنگفتی هزینه شده (یا خواهد شد) بعلاوه اعتماد مشتری چیزیه که تو سالیان دراز حاصل میشه ولی با یه اشتباه همه چی خراب میشه و جلب دوباره رضایت مشتری کار آسونی نیست
همچنین گروه فولکس واگن هم یک گروه بسیار عظیمه که هماهنگی و مدیریتش در حالت طبیعی هم سخته چه برسه در وضعیت بحران پس مطمئنا کار بسیار سختی پیش روی فولکسه
غم انگیز ترین خبری که نتیجه ی مستقیم دیزل گیت بود خروج آئودی از مسابقات لمانز بعد از 18 سال افتخار آفرینی بود که من هنوز میگم کاش یه راهی بود و مجبور به این کار نمیشدن (اگرچه تیم همیشه سرافراز پورشه از 2015 مجددا وارد رقابتها شده و خواهد بود تا پیروزیهای پیاپی خودشو جشن بگیره)
بعلاوه خروج تیم همیشه پیروز فولکس واگن از رقابتهای رالی قهرمانی جهان(فولکس 4 سال تو رقابتها حضور داشت و هر چهار سال هم در بخش تیمی و هم رانندگان قهرمان شد.و از 51 مرحله به 42 پیروزی دست یافت)نیز زخم دیگریست که نتیجه دیزل گیته
این موارد برای هیچ خودرو دوستی خوب و خوشایند نیست ولی برای همه وجود داره.همیشه قرار نیست تویوتا در صدر باشه.همیشه قرارنیست خودروسازی بهترین باشه.یا مرسدس عزیز که سه ساله به دست آوردهای بسیار با ارزشی در بالاترین سطح موتور اسپرت رسیده شاید بزودی غزل خداحافظی از فرمول یک رو بخونه……
من خودمو طرفدار تمام خودروسازان میدونم و از یه هاچبک رنو تا یه غول 12 سیلندر از همشون لذت میبرم.اما بیشتر میلم سمت آلمانیهاست ولی هیچ وقت نه به کره ونه حتی به چین توهین نمیکنم. چون هدف هر خودرو و راه وروش هر خودروساز متفاوته و این بی انصافیه که ما ازهمه جا بیخبر یک خودروساز رو زیر سوال ببریم.مطمئنا همه خودروسازا میخوان که در اوج باشن و بهترین محصولاتو ارائه بدن و خوب همیشه دنیا بر وفق مراد نیست،یه روز کادیلاک یه روز مرسدس و از فردا هم همه بیخبر که چه خواهد شد……
ببخشید خیلی زیاد شد
نوید جهرمی
۲ آذر ۱۳۹۵ارادت علی جان. هر چی باشه هممون عشق ماشین هستیم. فرقی نداره کدوم برند و کدوم کشور. همگی عشق یکسانی داریم و برای اون دور هم جمع شدیم. این خورده کل کل ها هم مثل دعواهای داداشای یه خونوداس(اونایی ک برادر دارن میفهمن چی میگم. گاهی دعوا به زد و خورد بدجور میرسه) بعد هم راحت سر سفره میشینن به هم غذا تعارف میکنن و همه چیوفراموش میکنن.
(ali (CHEVY NOVA
۲ آذر ۱۳۹۵سلام به داش نوید گل گلاب که یکی از اون بچه های باکلاس و با ادب سایتی
همه حرفها تو قبول دارم داداش گلم
ارادت
GOD BLESS AMERICA
۱ آذر ۱۳۹۵این هم تحت فشار صهیونیستهاست.
وگرنه چرا حذف تمام فرصت های شغلی باید تو خاک آلمان باشه؟ پس 31 کشور دیگه چی؟
امیدوارم ترامپ نگذاره این اتفاق تو آمریکا بیوفته.
YAS
۱ آذر ۱۳۹۵وضعیت خیلی بحرانیه.حتی با داریوش و ابی و هم نمیشه هضمش کرد به چیزی فراتر لازمه.یه چی در حد خداحافظ روز های روشن هایده?حداقل حالا حالا ها خبرای خوشی در راه نیست.
فرشاد سجادیان
۲ آذر ۱۳۹۵متاسفانه مثل قبل دیدم به گروه فولکسواگن مثبت نیست، به مرور زمان شرکتهای دیگهای جاشون رو بیستر از همیشه تو دلم باز کردن؛ یه زمانی از اسکانیا خوشم میومد اما بنز و ولوو جایگزینش شدن، یه زمانی عشق لامبورگینی بودم اما حالا میفهمم فراری خیلی خاصتر و حرفهای تره، چند سال پیش بعد از تست S8 ده سیلندر برای نشریه خودروامروز، مدتها محصولات آئودی شدیدا برام جذاب شدن اما بعدش به نتیجه رسیدم عشق اولم (مرسدس) هنوزم بهترینه، هر چند واقعا آئودی رو دوس دارم. نسبت به سئات، اشکودا، مان، دوکاتی و خود فولکس حس خاصی ندارم، پورشه هم به جز ۷۱۸ و ۹۱۸، بقیه محصولاتش آنچنان که باید و شاید تحت تاثیر قرارم نمیدن و بوگاتیم که همیشه شاهکار مهندسی نامیده میشه، هرگز با این همه سیستمهای کمکی و حجم و ابعاد شدیدا بالای موتور، واسم شاهکارنبوده و نیست . . .تنها زیر مجموعه گروه فولکسواگن که این چند سال همیشه دوسش داشتم و تمام محصولاتش واسم جذاب هستن، بنتلیه.