رنوفولکس واگنهوندا

درگ هاچ‌بک‌های داغ، گلف GTI، سیویک تایپ R و مگان RS تروفی

فولکس‌واگن، هوندا و رنو هرکدام هاچ‌بک‌های داغ محرک جلوی جذابی را به بازار عرضه می‌کنند که از یک سو خودروهایی خانوادگی هستند و از سوی دیگر می‌توانند در پیست‌ها هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشند؛ اما از بین این خودروها، کدام‌یک در مسابقهٔ درگ بهترین است؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، کارواو گلف GTI کلاب‌اسپرت، سیویک تایپ R و مگان RS تروفی را به پیست مشهور خود آورده است.

سیویک تایپ R در سال ۲۰۱۷ معرفی شده و قدیمی‌ترین خودروی این درگ محسوب می‌شود؛ اما نباید فریب سن بالای این سامورایی را خورد زیرا این یک خودروی پیست بسیار جدی است که زمانی رکورددار پیست نوربرگ‌رینگ بوده و همچنان یک سلاح قدرتمند برای پیست محسوب می‌شود. در سینهٔ این خودرو یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو قرار گرفته که ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور به یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک متصل شده که نیرو را از طریق یک دیفرانسیل لغزش محدود به چرخ‌های جلو می‌رساند.

از سوی دیگر، فولکس‌واگن گلف GTI کلاب‌اسپرت که امسال معرفی شد جدیدترین خودروی این جمع محسوب می‌شود. این هاچ‌بک آلمانی هم مثل رقیب ژاپنی از یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده می‌کند که ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور در کنار یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه، دیفرانسیل لغزش محدود، تعلیق اصلاح‌شده و ترمزهای بزرگ‌تر قرار گرفته است تا توانمندترین گلف GTI تاریخ خلق شود.

و نهایتاً به مگان RS تروفی می‌رسیم که کوچک‌ترین موتور را با تنها ۱.۸ لیتر حجم دارد؛ اما نباید فریب حجم پایین این موتور را خورد زیرا پیشرانهٔ رنو ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که هم‌سطح رقبای ۲ لیتری خود است. انتقال نیرو در این هاچ‌بک داغ فرانسوی هم از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دوکلاچه صورت می‌گیرد. خب با توجه به این اعداد و ارقام، فکر می‌کنید کدام‌یک از این هاچ‌بک سریع‌تر از بقیه باشد؟ پاسخ را در ویدئوی زیر ببینید.

مشخصات فنی

هوندا سیویک R

گلف R کلاب‌اسپرت

مگان RS تروفی

پیشرانه ۲ لیتری I4 توربو ۲ لیتری I4 توربو ۱.۸ لیتری I4 توربو
قدرت ۳۲۰ اسب بخار ۳۰۰ اسب بخار ۳۰۰ اسب بخار
گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر ۴۰۰ نیوتن متر ۴۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۷ سرعته دوکلاچه ۶ سرعته دوکلاچه
محور محرک جلو چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۳۵۸ کیلوگرم ۱۴۶۱ کیلوگرم ۱۳۶۸ کیلوگرم
قیمت ۴۰,۰۰۰ پوند ۳۷,۰۰۰ پوند ۳۶,۰۰۰ پوند
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. 🔥A.H MOTORS🔥

    ۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (489 ديدگاه)

    ماشالله گلف !
    ایکاش نسل جدید سیویک یکم خشن تر و سریع تر بود که دهن این گلف رو سرویس میکرد…

    1. Reza

      ۲ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (5344 ديدگاه)

      Golf GTI

  2. mahan

    ۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    خدایا مهر هاچ بک هارو در دل ما بندازه و این فوبیای ترس از هاچ بک رو ریشه کن.
    ماشین به این تند و تو دستی که مناسب لایی کشی و رانندگی در داخل شهره و اکثرا هندلینگ خیلی خوبی دارند.منتها این احساس خفگی نمیدونم چیه به ادم دست میده😂😂
    مورد داریم طرف خودش 2.6 تن وزن 220 تا رو تو جاده کوهستانی پر میکنه و با فرمون بازی میکنه و با حرکت گهواره ای حال میکنه منتها با سرعت 100 تا توی هیوندای i30 که یک هاچبک سرده جیغ میکشه و می خواد پیاده بشه!

    1. Ninja

      ۱ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      من اون احساس جیغ کشیدن رو تو 111 داشتم ایمنی که صفر 100 تا میری انگار داره از هم باز میشه

      1. mahan

        ۱ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2293 ديدگاه)

        👍😂😂😂 لامصب از شهربازی هیجان انگیزتره!چه طور سامورایی رو تو خودروی ملی بردن خدا میدونه؟😂
        نمی دونم مشکل از منه ولی اصلا احساس امنیت نمی کنم توی هاچبک.اصلا ارتباط نمیگیرم با هاچبک!حتی ادم خوب هم راه بره ممکنه دیگران ادمو به باد بدن.متاسفانه یکی از دوستام قربانی خودرو های هاچبک شد!

        1. 🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪

          ۱ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1948 ديدگاه)

          هاچبک بنظرم به درد راننده های جوون و تازه وارد میخوره همچنین خانوما و کسایی که به تیون هاچبک علاقه دارن و برا درون شهر عالین اون هیجان هم بنظرم فقط بدرد جوونا میخوره ‌. اون دوستتون خدا بیامرزتش ولی احتمال میدم سوار یه ام وی ام 110 شده بود یا شاید هم یک پراید 111 اگه تو اینا جونشو از دست داده بود خوب تو ناامن ترین ماشینای بازار سوار شده بود خیلی هاچبکا هستن که ایمنی زیادی دارن چه جدید چه قدیمی ولی این چند مورد ایمنیشون کمتره نسبت به بقیه هاچبکا.

        2. mahan

          ۱ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2293 ديدگاه)

          درسته اون دوستمون برای داخل شهر از ام وی ام 110 استفاده میکرد ولی هر طور تصور میکنم الان که شهر پر از اس یو وی شده رانندگی با هاچبک خطرناکتر از همیشه شده و هاچبک برای جهان اول بهتره!

        3. Ninja

          ۱ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1162 ديدگاه)

          داداش سامورایی منظورت منم باید بگم که سامورایی ها تنها و اصلی ترین دشمن نیجا ها بودن دلییل اینکه نینجا ها بوجود اومدن ولی قدرتی یکسان و کمتر داشتن ولی محبوبیت بیشتر داشتن
          یجورایی مثل لامبورگینی و فراریی خودمون هست مثل این میونه به یه لامبوگینی فن بگی فراری فن
          درضمن من تو یا کس دیگه ای نداره همه چه خواسته چه نخواسته سوار ماشین تولید داخل شدن

        4. mahan

          ۱ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2293 ديدگاه)

          مهیار جان من منظوری نداشتم نمی دونستم نینجا ها فرق دارند و ممنون که توضیح دادی.
          در ضمن منظورم این بود که نینجا ها برخلاف میلشون کاری رو انجام نمیدن و فکر کردم شما به زور پشت ماشین نشوندن و سرعت گرفتن اخه دوستان میدونند من فوبیای هاچبک دارم و برعکس اون ها فوبیایی شاسی بلند برای تلافی حرکات من که با ماشین بزرگ لایی میکشم و سرعت زیاد میرم و با فرمون حرکت گهواره ای راه میندازم جبران می کنند و هاچبک میارن!

        5. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (4607 ديدگاه)

          تا اونجایی که من خوندم سامورایی ها مردانی بودن برای محافظت از ژاپن،اما نینجا ها همون تکنیک سامورایی هارو یاد گرفتن تا در راه دزدی و غارت ازش استفاده کنن،اینجوریه که سامورایی و نینجا مقابل هم قرار میگیرن…

        6. Ninja

          ۲ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1162 ديدگاه)

          نه اپتین جان سامورایی ها بعد اینکه بیش از حد قدرت گرفتن دسگه رحم حتی به زمین روستایی ها هم نمیکردن برا همین اونا رو قتل عام میکردن و برای محافظت از خود از همه چیز به عنوان اسلحه استفاده میکردن مثل کونای که برا کشاورزی بود ولی رودر رو هیچوقت مهارت یه نینجا به سامورایی نمیرسه ولی هرطوری بود نینجا ها حق خودشون رو گرفتن و دسته ی بزرگی تشکیل دادن و ادمکش های ماهری شدن و اینطوری بود که بعضی ها از نینجا ها برای پول ادم میکشتند و دزدی اینکارا میکردن تا ایکه خود نینجا ها اون هارو نابود کردن و اونجا بود کع نینجا ها قدرت ثابق رو نداشتن و سامورایی ها راحت به نینجا ها غلبه کردن به همین راحتی 😔😒

        7. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۹ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (4607 ديدگاه)

          پس داستانش اینطور بوده…
          خیلی ممنون بابت راهنمایی مهیار جان🙏🌹…

    2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (4607 ديدگاه)

      اتفاقا آقا ماهان منم همین ترسو دارم،به شدت از هاچبک بدم میاد هربار سوار میشم میترسم از پشت یکی کمرمونو با سیستم تعلیق عقب یکی نکنه!🤣😂

      1. mahan

        ۲ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2293 ديدگاه)

        🤣😂😂 ابتین جان طبیعیه.سلطان خب امریکایی سواری اونم تیراهنش!هرکی بود از دژ مستحکم میومد پشت 4تا ورق حلبی میترسید!

        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۹ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (4607 ديدگاه)

          شایدم،نمیدونم والا،ولی هرچی باشه هیچی رو با سدان عوض نمیکنم،حس قدرت به آدم دست میده البته از نسخه های آمریکایی…

      2. Ninja

        ۲ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1162 ديدگاه)

        بله 😐 من نمیفهمم این فوبیای شاسی بلند و هاجبک چی هست دنیا عجیب شده نه کمر با سیستم تعلیق 🤨😮😯😲

        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۹ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (4607 ديدگاه)

          من چند باری سوار ۲۰۶ تیپ دوی شوهر خالم شدم از صندلی عقب قشنگ ارتعاش سیستم تعلیق رو حس میکنم،آدم فکر می‌کنه کاملا روش نشسته!😂😑

  3. ممد ژانگولر

    ۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (4200 ديدگاه)

    هوندا سیویک با اون همه اسپویلرهای سوپر اسپورتش هر کی ندونه فکر میکرد همرو مورد عنایت خودش قرار خواهد داد ولی دیدیم فولکس با اون ظاهر مظلومش و وزن بیشترش همرو یک لقمه چپ میکنه
    درس عبرت این درگ :
    هر گنده ایی گنده نیست 😉

    1. mahan

      ۲ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2293 ديدگاه)

      ممد جان ما هستی مولانا خیلی قشنگ اینو تعبیر میکنه و میگه:
      کار پاکان را قیاس از خود مگیر————————————————-گر چه ماند در نبشتن شیر و شیر

      1. ممد ژانگولر

        ۲ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (4200 ديدگاه)

        داداش ماهان متاسفانه من فارسی قدیمم خیلی قوی نیست
        میشه به زبان ساده خودمون ترجمه کنی ببینیم تیکه انداختی ، تایید کردی ، مخالفی
        چی شد نبفهمیم 😂😉

        1. mahan

          ۲ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2293 ديدگاه)

          تائید کردم مهندس.همونی که شما گفتیه اصلا هر گردی گردو نمیشه/هر گنده ای گنده نیست کارت درسته

        2. ممد ژانگولر

          ۲ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (4200 ديدگاه)

          یدونه ایی داداش
          اگه از اول همینو میگفتی که من از ذوق زدگی یدونه تویوتا اکونومی اجاره میکردم میومدم دنبالت سوارت میکردم با هم میرفتیم دم در خونه دوستم پارک میکردیم سوار ماشین لوکس ترش میشدیم صفا سیتی منگوله شمال 😂😉

  4. کافر مقدس

    ۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1627 ديدگاه)

    اگزوز های سیویک مثل یک ماشین 600 اسبی هست

  5. عارف

    ۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (327 ديدگاه)

    پیروزی GTI قابل پیش بینی بود ، اما عملکرد سویک برامن کمی عجیب بود . انتظار بهتری ازش داشتم . لذتی که رانندگی اسپرت با هاچ بهت میده بی نظیره

  6. میثم

    ۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3608 ديدگاه)

    من هاچبکها رو خیلی دوست دارم
    سریع – کم مصرف – جمع و جور – رانندگی راحت و سرگرم کننده

    1. Ninja

      ۱ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      پس مثل منی سریع تر و زیباتر جذاب تر سبک تر هندلینگ بهتر رانندگی جذاب تر و از همه مهتر چیزی هست که تو ام گفتی جمع جور تر کلا ماشینای جمع جور رو من دوست دارم توجه کنین میگیم جمع و جور نه تنگ و کوچک

  7. محمد امین

    ۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2184 ديدگاه)

    به نظرم بهترین بین اینها رنو بود ، تمام مشخصات گلف رو ارائه یمداد با قیمت کمتر و ظاهرش هم که خیلی مذاب هست و در نوربرگ و پیست هم که دست بالا داره ، حالا شاید یکمی در درگ ضعیف تر از گلف باشه که چیز خاصی نیست ، معمولا گلف در درگ ها ار تنان رقیبان بهتره

    موافقم 2
    مخالفم 1
  8. akrh78

    ۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1359 ديدگاه)

    با مگان خیلی حال میکنم
    چیز خاصی نداره ولی دوستش دارم

  9. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (4607 ديدگاه)

    این گلف جدید چه می‌کنه! عاشق این نسل شدم هرچی بگم کم گفتم،ماشالا گلف⁦❤️⁩⁦❤️⁩👌💪

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا