همیشه ذهنِ بازی داشته باشید!
زمانی بود که خودروسازان به اندازه امروز به تولید خودروهای الکتریکی علاقهمند نبودند. در سال ۱۹۹۶ بود که جنرال موتورز EV1 معرفی شد ولی خودروهای روزمره خوبی مخصوصاً برای افرادی که ترددهای زیادی داشتند نبود. برد این خودرو به ۱۶۰ کیلومتر محدود بود و شرایط اقساطی آن نیز خیلی جالب نبود.
اما EV1 در زمان خود تلاش خوبی محسوب میشد. تکنولوژی باتری آن زمان با امروز قابلمقایسه نیست. تجربیات جنرال موتورز توسط رقبا هم مشاهده شده و نهایتاً صنعت خودرو در زمینه خودروهای الکتریکی به جایی رسیده که امروز میبینیم.
فولکسواگن یکی از این خودروسازان است. همهی ما با قضیهی دیزل گیت آشنا هستیم…
امروز فولکسواگن کاملاً روی خودروهای الکتریکی تمرکز کرده و بالاترین مقامات این خودروساز نیز به دنبال تولید طیف گستردهای از چنین خودروهایی هستند. جاست کاپیتو مدیر بخش R فولکس در مصاحبه با اتوکار به برخی نکات جالب درباره تکنولوژی الکتریکی اشاره کرده است. او گفته است:
من همیشه فکر میکردم زمانی بازنشسته میشوم که خودروهای الکتریکی همهگیر شوند زیرا من علاقه زیادی به خودروهای درونسوز دارم؛ اما آنها (خودروهای الکتریکی) هیجانانگیز هستند. این خودروها در نگاه اول برای کاهش آلایندگی تولید شدهاند اما حالا چیزی هستند که ما میخواهیم.
حقیقت این است که فولکسواگن “مجبور” شده خودروهای الکتریکی را تولید کند زیرا چنین تصمیماتی به عواقب دیزل گیت و استانداردهای آلایندگی سخت گیرانه مربوط میشود.
موج خودروهای الکتریکی این خودروساز که با ID.3 شروع شده به زودی همهگیر خواهد شد و اگرچه این خودرو وارد آمریکا نخواهد شد اما کراس اوور ID.4 در این کشور عرضه میشود. همچنین قرار است میکروباس الکتریکی فولکس نیز تولید شود.
کاپیتو و تیمش شاید دوست داشته باشند خودروهایی همچون فولکس گلف R را توسعه دهند اما وظیفه جدیدی هم دارند و آنهم تولید خودروهای الکتریکی جذاب در خانواده ID. گشتاور آنی خودروهای الکتریکی باعث ایجاد پرفورمنس قابلتوجهی میشود و این خودروساز تجارب گرانبهایی از تولید خودروی مسابقهای ID.R به دست آورده است. ما نمیدانیم این خودروهای داغ چه زمانی وارد بازار خواهند شد اما دانستن اینکه سرانجام تولید خواهند شد نکتهای مهم است.
فولکسواگن میخواهد در چند سال آینده بزرگترین تولید کننده خودروهای الکتریکی باشد و محصولات هیجانانگیز و پرفورمنس نیز نقشی حیاتی در تحقق این هدف دارند. دیدن چگونگی تکامل خودروهای الکتریکی واقعاً شگفتانگیز است…
NAVID۰۰۹۸
۶ فروردین ۱۳۹۹چرا نداره
دنیا باید به سمت الکتریکی شدن و سوختهای پاک حرکت کنه .
دیدین ، تماشا کردین ، این مدت که کرونا اومده زمین داره نفس میکشه ، اُمق فاجعه مشخص شد که چقدر درونسوزها زمین سوزند .
درسته کرونا فاجعست اما برای انسانها فاجعست و برای تمام موجودات و طبیعت یک نعمته .
Hamidreza
۶ فروردین ۱۳۹۹والا همین شما ها وقتی یه چلنجر میبینید کف میکنید! (همه همینطور ایم)
عمق عزیز دل!
“ماشین الکتریکی لذت رانندگی نداره!” و اینو بارها گفتم!
درسته باید آلایندگی ها کاهش پیدا کنه اما جهان صرفا الکتریکی جهان جالبی نیست حداقل واسه من ؛ درسته که یه پیشرفت عظیمه اما لاقل پیشرانه بنزینی چیزی داره که بقیه ندارند!
سورنا
۶ فروردین ۱۳۹۹شما سوار شدی ببینی لذت نداره یا تو خونه لم دادی و از فضای مجازی متوجه شدی لذت نداره ؟
والا ما تو یه سفر ( برای خود هتل بود ولی برای تجربه شخصی ) اجاره کردیم سوار شدیم فوق العاده هم لذت بخش بود
من نمیدونم این ماشین باز بودن چرا خلاصه میشه تو اینکه الکی بگی ۱۲ سیلندر و نمیدونم شتاب و … که مثلا بگیم آره ماشین بازیم
تا موقعی که از نزدیک یه چیزیو تست نکردی هیچوخ نمیتونی ازش تعریف کنی یا انتقاد کنی
Hamidreza
۶ فروردین ۱۳۹۹نیاز به تست نیست
مگه ما ماشینای دیگه رو تست کردیم که دربارشون نظر میدیم؟
بحث من اینه : موتور درون سوز + الکتریکی ؛ نه صرفا درون سوز ؛ نه صرفا الکتریکی!
والا ما اونقدر پولدار نیستیم که بتونیم یدونه ازونا تست کنیم!
NAVID۰۰۹۸
۶ فروردین ۱۳۹۹با حمید رضا موافقم .
درسته امق = عمق ??غلط املایی ، اما خداوکیلی اینقدر گیر ندین ، انسان جایز الخطاست .
اما چه بخواهیم چه نخواهیم باید به سمت سوختهای پاک حرکت کنیم تا دنیا را بشه تحمل کرد با این همه تولید خودرو و جمعیت بیشتر .
Hamidreza
۶ فروردین ۱۳۹۹گیر ندادم فقط یاد آوری کردم عزیز آره امکان اشتباه هست ؛ فک کردم از قصد اینطوری نوشتید!
سوخت پاک خیلی خوبع واقعا نیازه!
اما بنظرم ترکیب انجین الکتریکی و درون سوز مناسب ترین انتخابه ! متعادله بنظرم!
بالا گفتم لذت رانندگی ندارند! بهتره منظورم رو بهتر برسونم ؛ منظورم این بود که حال و هوا و حسی رو که یه ماشین درون سوز به آدم میده ندارند!
i8 چیز خوبی بود!
Farzad
۶ فروردین ۱۳۹۹خودروهای الکتریکی روح ندارن ، مثل همین گوشی های لمسی که تو دست هممونه …
افراد زیادی توی دنیا هستن که برای تز دادن و اینکه بگن طرفدار محیط زیستن خودروی الکتریکی میخرن ، اما از اون طرف با هواپیمای شخصی میرن مسافرت و عشق و حال …
Sina Barca
۶ فروردین ۱۳۹۹شاید بشه در آینده یه سوخت جدید مثلا از بعضی سوخت های طبیعی استفاده کرد . آینده قابل پیش بینی نیست
Hamidreza
۶ فروردین ۱۳۹۹نمیشه الکتریکی ها ظاهر معمولی داشته باشن؟ یجوری اند ؛ فضایی هستن انگار!
ممد ژانگولر
۶ فروردین ۱۳۹۹چشم حمیدرضای گل وکلاب
بصورت ویژه و خاص برای شما که خیلی حساس هستی میگیم تولید کنن تا دست از سر کچل آینده خوب الکتریکیها بر داری ?
سورنا
۶ فروردین ۱۳۹۹چون باید میرفت سمتش وچرنه دووم نمیورد
مث نوکیا که پافشاری کرد روی سیمبین و بازارو داد دست بقیه
بخوایم نخوایم این نیاز بازار مسیر رو تعیین میکنه خود من حتی فکرشم نمیکنم یه روزی شاسی سوار شم (به جز لامبورگینی اوروس) ولی بازار شرکتهارو مجبور کرد برن به این سمت !!!
رزیتا
۶ فروردین ۱۳۹۹ماشینای بنزین سوز و گازوییل سوز دارن به پایان خودشون نزدیک میشن چون منابع سوخت فسیلی محدود هستش و در نهایت به پایان میرسه
Hamidreza
۷ فروردین ۱۳۹۹دنیای الکتریکی ها دنیایی پر از جذابیت خواهد بود!
اما من نمی خوام غرق در تکنولوژی باشم!