سئاتفولکس واگنکوپرا

دوئل فولکس‌واگن گلف R و کوپرا لئون

مرحلهٔ مقدماتی، گروه اول، هاچ‌بک‌های داغ، دوئل سوم

نتایج دوئل قبلی بین هوندا سیویک تایپ R و ب‌ام‌و M135i

مجموع آراء: ۱۱۶۳

آراء ب‌ام‌و: ۶۵۴

آراء هوندا: ۵۰۹

پیروز دوئل: ب‌ام‌و M135i با کسب ۵۶ درصد از کل آراء

دوئل‌های این گروه

مرسدس A35 AMG

رنو مگان RS

مرسدس A35 AMG

فورد فوکوس ST

هیوندای i30 N

فورد فوکوس ST

ب‌ام‌و M135i

هوندا سیویک تایپ R

ب‌ام‌و M135i

فولکس‌واگن گلف R

کوپرا لئون

؟

آئودی S3

مزدا ۳ توربو

؟

فولکس‌واگن گلف R

تاریخ معرفی: نوامبر ۲۰۲۰

پلت‌فرم: MQB گروه فولکس‌واگن

امتیاز از اتوکار: ۴.۰ از ۵.۰

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگ‌سالان: ۹۵ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۹ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۷۶ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۷۸ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: ۳ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: سرعت بسیار بالا و درعین‌حال رانندگی آسان و قابل‌کنترل، عملکرد فوق‌العادهٔ سامانهٔ چهارچرخ محرک، راننده را بیشتر از گلف R قبلی درگیر می‌کند

نقاط منفی: سواری خشن در سرعت‌های پایین روی برخی سطوح، کار با ادوات دیجیتالی کابین آسان نیست، ارزش پرداخت ۴۰ هزار پوند را ندارد

کوپرا لئون

تاریخ معرفی: فوریه ۲۰۲۰

پلت‌فرم: MQB گروه فولکس‌واگن

امتیاز از اتوکار: ۳.۰ از ۵.۰

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگ‌سالان: ۹۲ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۸ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۷۱ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۸۰ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: ۳ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: شاسی عالی، ارزشمند در برابر قیمت، تجهیزات استاندارد زیاد، فرمان تیز و دقیق، رانندگی جذاب، پرفورمنس قدرتمند، خودرویی کاربردی برای استفاده‌های روزمره

نقاط منفی: کنترل‌های لمسی سیستم گرمایش، داخل ساده و معمولی، برند کمتر شناخته‌شده، از بحران هویت رنج می‌برد

مقایسهٔ مشخصات فنی

فولکس‌واگن گلف R

کوپرا لئون

پیشرانه ۲.۰ لیتری I4 ۲.۰ لیتری I4
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت ۳۲۰ اسب بخار ۳۰۰ اسب بخار
گشتاور ۴۲۰ نیوتن متر ۴۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ جلو
شتاب صفرتاصد ۴.۷ ثانیه ۵.۷ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۷.۸ لیتر ترکیبی ۷.۶ لیتر ترکیبی
تولید آلایندگی ۱۷۷ گرم/کیلومتر ۱۷۱ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک ۵۰ لیتر ۵۰ لیتر
وزن ۱۴۷۶ کیلوگرم ۱۴۱۵ کیلوگرم
طول ۴,۲۹۰ میلی‌متر ۴,۳۹۸ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۶۲۸ میلی‌متر ۲,۶۸۳ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۳۷۴ لیتر ۳۸۰ لیتر
ظرفیت سرنشین  ۵ نفر ۵ نفر
قیمت پایه بریتانیا ۳۹,۷۲۰ پوند ۳۵,۱۲۵ پوند

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

کدام هاچ‌بک داغ را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. ehsan fa

    ۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1947 ديدگاه)

    اینا مگه دوتا داداش نیستن؟ البته فولکس نمیزاره هیچکدوم از زیر برندهاش بهتر از برند اصلی بشن تو تمام مدل ها

    1. محمد

      ۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (804 ديدگاه)

      اینجوریا نیست.کوپرا خیلی ارزون تر و جادار تره.کلا بازار هدفشون جداست

    2. Reza

      ۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      Golf R

  2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    اینا چقدر مشخصاتشون شبیه همه! خیلی نزدیکه انتخاب سخته،اما من از وقتی گلف مارک ۸اومد خیلی به گلف علاقه مند شدم برای همین رای من گلفه…

    1. فرید

      ۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (203 ديدگاه)

      آبتین جان، چند وقتیه از دوستمون «محمد رستمی نژاد» خبری نیست؟
      نکنه کنکور سراسری داره؟ آخه یه عده از دوستان بخاطر کنکور سراسری چند وقته تو پدال نیستن و از هفته بعد فعالیتشون دوباره شروع میشه.
      خبری داشتی بگو.

      1. Mad.z.Max

        ۶ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        نه بابا هنوز داره تا برسه به کنکور. هر از گاهی میاد با یه اسم عجق وجق یسری چیزای خاص خودشو میگه و میره

  3. عرفان

    ۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (229 ديدگاه)

    از وقتی پریور دیزاین اون کیت زیبا رو برا گلف معرفی کرد دیگه اصلا مدل فابریکش به دلم نمیچسبه بنظر یه چیزی کم داره

    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      اون کیتی که منهارت هم روش سوار کرد خیلی قشنگ بود…

      1. عرفان

        ۶ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (229 ديدگاه)

        اره کلا این ماشین تیون خورش ملسه

  4. Reza Hosseini

    ۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (88 ديدگاه)

    طراحی داخلی لئون رو بیشتر دوست دارم ولی گلف توی بقیه پارامتر ها سر تره

  5. عارف

    ۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (326 ديدگاه)

    مگه میشه از سنگ محک هاچبکها بسادگی گذشت . گلف همیشه در هاچبکها جزو اولین ها بوده و هست

  6. MjM

    ۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (740 ديدگاه)

    فارق از هرنتیجه ای گلفو باید بذاری کنار بقیه برای رده های بعدی تلاش کنن
    هاچ بک شماره یک دنیا گلف

    1. محمد

      ۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (804 ديدگاه)

      انتخاب خود من m135 هست تو که بیمر بازی چرا؟

      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۶ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        جناب سلیقه متفاوته،چیزی که شما درک نمیکنی….

    2. امیر.عارف

      ۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (876 ديدگاه)

      کاملا با شما MJM و عارف موافقم گلف تو دنیای هاچ بک ها یه چیز دیگست

  7. Ali

    ۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (267 ديدگاه)

    کاربردی بودن رو ترجیح میدم پس کوپرا

  8. mahan

    ۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    هرچند گلف بهتره جز بهترین هاچبک های دنیاست و صاحب سبکیه برای خودش اما من کوپرا رو میپسندم به علت ظاهر زیباتر و جادارتر و و مشخصات البه هیچگاه قیمت رو ملاک انتخابم قرار نمیدم و چون ارزانتره نمیگم اوه این ارزانتره پس انتخابمه!چندهزار دلار پولی نیست که بالا و پایین بکنیم.کلا کوپرا برای من کاربردی تره هرچند که در دنیای واقعی حاظر نیستم سوار هیچکدومشون بشم!

    1. امیر.عارف

      ۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (876 ديدگاه)

      دوست عزیز ماهان جان راستش انتظار همچین نظری از شما را نداشتم هرچند که زیبایی سلیقه ای هست . ولی سواری گلف چنان نشاط و هیجانی به آدم میده که در کمتر ماشینی میتونی تجربه کنی . پیشنهاد میکنم یک بار امتحان بفرمایید میدونم نظرت عوض میشه . جوانتر که بودم ، هم GTI داشتم هم 2002 و هم اپل کورسا . (منظورم هم زمان نیست ) لذتی که گلف داشت بی نظیر بود

      1. mahan

        ۶ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        امیر عارف جان هم توی این دوئل هم توی دوئل قبل گفتم که فولکس بهتره و توی این کامنت اشاره کردم منتها من چون همهش سوار خودرو های فول سایز و گنده شدم اصلا عادت به این خودرو ها ندارم و یکجورایی فوبیا دارم.یک ماشین ضعیفتر و طراحی قشنگ و کمی بزرگتر و ترجیح دادم وگرنه کسی منکر بهتر بودن فوکس نیست!
        ماشالله شما که هاچبک باز هستید و صد در صد توی این زمینه تجربه بیشتری دارید.متاسفانه من وقتی سوار هاچبک میشم به 100 نرسیده میترسم ولی خودم با اس یو وی های مختلفم زیر 180 تا نرفتم و با لندکروز گاهی تا 220 پر میکنم و فرقی نداره جاده صاف باشه یا پیچ در پیچ! یا اینا که چیزی نیست موهاوی 8 سیلندر سرعت خوبی داره اما اصلا ترمز خوبی نداره و گاهی میگیم تا هرچقدر می خوای میره و ایستادنش با خداست منتها تنها کسی که حاظره این ماشین رو تا تاپ اسپید بره تو اتوبان خودمم و توی کندوان با اس یو وی سبقت میگیرم اما یک نیشگاز توی داخل شهر با هاچبک میترسم و ازین رو خواستم ماشین ضعیف تر و بزرگتری بردارم

        موافقم 1
        مخالفم 1
  9. ارشیاSVJ

    ۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (307 ديدگاه)

    مشکل کوپرا لئون اینه که فقط تو نسخه استیشن awd داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا