مرحلهٔ مقدماتی، گروه اول، هاچبکهای داغ، دوئل سوم
نتایج دوئل قبلی بین هوندا سیویک تایپ R و بامو M135i
مجموع آراء: ۱۱۶۳
آراء بامو: ۶۵۴
آراء هوندا: ۵۰۹
پیروز دوئل: بامو M135i با کسب ۵۶ درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه | |
مرسدس A35 AMG | رنو مگان RS |
مرسدس A35 AMG | |
فورد فوکوس ST | هیوندای i30 N |
فورد فوکوس ST | |
بامو M135i | هوندا سیویک تایپ R |
بامو M135i | |
فولکسواگن گلف R | کوپرا لئون |
؟ | |
آئودی S3 | مزدا ۳ توربو |
؟ |
فولکسواگن گلف R
تاریخ معرفی: نوامبر ۲۰۲۰
پلتفرم: MQB گروه فولکسواگن
امتیاز از اتوکار: ۴.۰ از ۵.۰
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۵ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۹ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۶ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۸ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۳ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: سرعت بسیار بالا و درعینحال رانندگی آسان و قابلکنترل، عملکرد فوقالعادهٔ سامانهٔ چهارچرخ محرک، راننده را بیشتر از گلف R قبلی درگیر میکند
نقاط منفی: سواری خشن در سرعتهای پایین روی برخی سطوح، کار با ادوات دیجیتالی کابین آسان نیست، ارزش پرداخت ۴۰ هزار پوند را ندارد
کوپرا لئون
تاریخ معرفی: فوریه ۲۰۲۰
پلتفرم: MQB گروه فولکسواگن
امتیاز از اتوکار: ۳.۰ از ۵.۰
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۲ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۸ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۱ درصد
سیستمهای ایمنی: ۸۰ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۳ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: شاسی عالی، ارزشمند در برابر قیمت، تجهیزات استاندارد زیاد، فرمان تیز و دقیق، رانندگی جذاب، پرفورمنس قدرتمند، خودرویی کاربردی برای استفادههای روزمره
نقاط منفی: کنترلهای لمسی سیستم گرمایش، داخل ساده و معمولی، برند کمتر شناختهشده، از بحران هویت رنج میبرد
مقایسهٔ مشخصات فنی
فولکسواگن گلف R | کوپرا لئون | |
پیشرانه | ۲.۰ لیتری I4 | ۲.۰ لیتری I4 |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | ۳۲۰ اسب بخار | ۳۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۲۰ نیوتن متر | ۴۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۴.۷ ثانیه | ۵.۷ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۷.۸ لیتر ترکیبی | ۷.۶ لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | ۱۷۷ گرم/کیلومتر | ۱۷۱ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۵۰ لیتر | ۵۰ لیتر |
وزن | ۱۴۷۶ کیلوگرم | ۱۴۱۵ کیلوگرم |
طول | ۴,۲۹۰ میلیمتر | ۴,۳۹۸ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۶۲۸ میلیمتر | ۲,۶۸۳ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۳۷۴ لیتر | ۳۸۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | ۳۹,۷۲۰ پوند | ۳۵,۱۲۵ پوند |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
ehsan fa
۶ تیر ۱۴۰۰اینا مگه دوتا داداش نیستن؟ البته فولکس نمیزاره هیچکدوم از زیر برندهاش بهتر از برند اصلی بشن تو تمام مدل ها
محمد
۶ تیر ۱۴۰۰اینجوریا نیست.کوپرا خیلی ارزون تر و جادار تره.کلا بازار هدفشون جداست
Reza
۶ تیر ۱۴۰۰Golf R
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۶ تیر ۱۴۰۰اینا چقدر مشخصاتشون شبیه همه! خیلی نزدیکه انتخاب سخته،اما من از وقتی گلف مارک ۸اومد خیلی به گلف علاقه مند شدم برای همین رای من گلفه…
فرید
۶ تیر ۱۴۰۰آبتین جان، چند وقتیه از دوستمون «محمد رستمی نژاد» خبری نیست؟
نکنه کنکور سراسری داره؟ آخه یه عده از دوستان بخاطر کنکور سراسری چند وقته تو پدال نیستن و از هفته بعد فعالیتشون دوباره شروع میشه.
خبری داشتی بگو.
Mad.z.Max
۶ تیر ۱۴۰۰نه بابا هنوز داره تا برسه به کنکور. هر از گاهی میاد با یه اسم عجق وجق یسری چیزای خاص خودشو میگه و میره
عرفان
۶ تیر ۱۴۰۰از وقتی پریور دیزاین اون کیت زیبا رو برا گلف معرفی کرد دیگه اصلا مدل فابریکش به دلم نمیچسبه بنظر یه چیزی کم داره
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۶ تیر ۱۴۰۰اون کیتی که منهارت هم روش سوار کرد خیلی قشنگ بود…
عرفان
۶ تیر ۱۴۰۰اره کلا این ماشین تیون خورش ملسه
Reza Hosseini
۶ تیر ۱۴۰۰طراحی داخلی لئون رو بیشتر دوست دارم ولی گلف توی بقیه پارامتر ها سر تره
عارف
۶ تیر ۱۴۰۰مگه میشه از سنگ محک هاچبکها بسادگی گذشت . گلف همیشه در هاچبکها جزو اولین ها بوده و هست
MjM
۶ تیر ۱۴۰۰فارق از هرنتیجه ای گلفو باید بذاری کنار بقیه برای رده های بعدی تلاش کنن
هاچ بک شماره یک دنیا گلف
محمد
۶ تیر ۱۴۰۰انتخاب خود من m135 هست تو که بیمر بازی چرا؟
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۶ تیر ۱۴۰۰جناب سلیقه متفاوته،چیزی که شما درک نمیکنی….
امیر.عارف
۶ تیر ۱۴۰۰کاملا با شما MJM و عارف موافقم گلف تو دنیای هاچ بک ها یه چیز دیگست
Ali
۶ تیر ۱۴۰۰کاربردی بودن رو ترجیح میدم پس کوپرا
mahan
۶ تیر ۱۴۰۰هرچند گلف بهتره جز بهترین هاچبک های دنیاست و صاحب سبکیه برای خودش اما من کوپرا رو میپسندم به علت ظاهر زیباتر و جادارتر و و مشخصات البه هیچگاه قیمت رو ملاک انتخابم قرار نمیدم و چون ارزانتره نمیگم اوه این ارزانتره پس انتخابمه!چندهزار دلار پولی نیست که بالا و پایین بکنیم.کلا کوپرا برای من کاربردی تره هرچند که در دنیای واقعی حاظر نیستم سوار هیچکدومشون بشم!
امیر.عارف
۶ تیر ۱۴۰۰دوست عزیز ماهان جان راستش انتظار همچین نظری از شما را نداشتم هرچند که زیبایی سلیقه ای هست . ولی سواری گلف چنان نشاط و هیجانی به آدم میده که در کمتر ماشینی میتونی تجربه کنی . پیشنهاد میکنم یک بار امتحان بفرمایید میدونم نظرت عوض میشه . جوانتر که بودم ، هم GTI داشتم هم 2002 و هم اپل کورسا . (منظورم هم زمان نیست ) لذتی که گلف داشت بی نظیر بود
mahan
۶ تیر ۱۴۰۰امیر عارف جان هم توی این دوئل هم توی دوئل قبل گفتم که فولکس بهتره و توی این کامنت اشاره کردم منتها من چون همهش سوار خودرو های فول سایز و گنده شدم اصلا عادت به این خودرو ها ندارم و یکجورایی فوبیا دارم.یک ماشین ضعیفتر و طراحی قشنگ و کمی بزرگتر و ترجیح دادم وگرنه کسی منکر بهتر بودن فوکس نیست!
ماشالله شما که هاچبک باز هستید و صد در صد توی این زمینه تجربه بیشتری دارید.متاسفانه من وقتی سوار هاچبک میشم به 100 نرسیده میترسم ولی خودم با اس یو وی های مختلفم زیر 180 تا نرفتم و با لندکروز گاهی تا 220 پر میکنم و فرقی نداره جاده صاف باشه یا پیچ در پیچ! یا اینا که چیزی نیست موهاوی 8 سیلندر سرعت خوبی داره اما اصلا ترمز خوبی نداره و گاهی میگیم تا هرچقدر می خوای میره و ایستادنش با خداست منتها تنها کسی که حاظره این ماشین رو تا تاپ اسپید بره تو اتوبان خودمم و توی کندوان با اس یو وی سبقت میگیرم اما یک نیشگاز توی داخل شهر با هاچبک میترسم و ازین رو خواستم ماشین ضعیف تر و بزرگتری بردارم
ارشیاSVJ
۶ تیر ۱۴۰۰مشکل کوپرا لئون اینه که فقط تو نسخه استیشن awd داره.