مرحلهٔ یکهشتم نهایی، دور اول، قسمت پنجم، اولین دوئل از گروه خودروهای سبز
هوندا کلاریتی هیدروژنی | هوندا کلاریتی الکتریکی |
؟ | |
فولکسواگن گلف GTE | فولکسواگن e-Golf |
؟ | |
شورلت ولت | هوندا کلاریتی پلاگین |
؟ | |
تویوتا پریوس پرایم | تویوتا پریوس |
؟ | |
نیسان لیف | تسلا مدل ۳ |
؟ | |
مرسدس بنز B کلاس EV | شورلت بولت |
؟ | |
فولکسواگن e-UP | رنو Zoe |
؟ |
فولکسواگن e-Golf
تاریخ معرفی: نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۳
قوای محرکه: تمام الکتریکی
پلتفرم: MQB فولکسواگن
امتیاز از کاربایر: ۴.۳ از ۵
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ: پنج ستاره
فولکسواگن گلف GTE
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۴
قوای محرکه: پلاگینهیبریدی
پلتفرم: MQB فولکسواگن
امتیاز از کاربایر: ۳.۹ از ۵
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ: پنج ستاره
مشخصات فنی
فولکسواگن e-Golf | فولکسواگن گلف GTE | |
پیشرانهٔ بنزینی | – | ۱.۴ لیتری ۴ سیلندر |
تنفس | – | توربوشارژ |
موتور الکتریکی | ۱ عدد | ۱ عدد |
قدرت موتور بنزینی | – | ۱۵۰ اسب بخار |
قدرت موتور الکتریکی | ۱۳۴ اسب بخار | ۱۰۲ اسب بخار |
مجموع قدرت | ۱۳۴ اسب بخار | ۲۰۵ اسب بخار |
مجموع گشتاور | ۲۹۰ نیوتن متر | ۳۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | تک سرعته | ۶ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | جلو | جلو |
باطری | ۳۵.۸ کیلووات ساعت | ۸.۷ کیلووات ساعت |
بُرد تمام الکتریکی | ۳۰۰ کیلومتر | ۵۰ کیلومتر |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۸.۵ ثانیه | ۷.۵ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۶.۶ ثانیه | ۱۶.۰ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۵۰ کیلومتر/ساعت | ۲۲۰ کیلومتر/ساعت |
طول | ۴.۲۷ متر | ۴.۲۷ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۶۳ متر | ۲.۶۳ متر |
وزن | ۱۵۵۵ کیلوگرم | ۱۵۲۰ کیلوگرم |
حجم صندوق بار | ۳۴۰ لیتر | ۲۷۰ لیتر |
قیمت پایه | ۳۲,۷۳۰ پوند | ۳۱,۱۰۰ پوند |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10032812]
حامد
۲۷ خرداد ۱۳۹۷اصلا از اون رنگ بندی صندلی های گلف خوشم نمیاد
مثل پیجژامه هست?
مهدی
۲۸ خرداد ۱۳۹۷میدونم حرفم بینهایت بی ربطه ولی کی میتونه یه ذره راجع به کواد توربو (ایر کمپرسوری که روی موتور شیرون بستن)و تفاوتش با اعضای دیگه خانواده ایر کمپرسورا بهم توضیح بده
Bilbo
۲۷ خرداد ۱۳۹۷همینه که ۶۱۰ میلیون برچسب قیمت خورده این روزا؟ وقتی اپتیما رو دارن بالای ۳۰۰ میفروشند خب ۶۱۰ تومن برای گلف چیزی نیست.🤦🤦🤦
همه پشت علی کریمی در بیایم فعلا تا ببینیم چی میشه.
حامد
۲۷ خرداد ۱۳۹۷گلف gti با قیمت بین 590 تا ۶۱۰ تومان برای فروش گذاشته شده?
سام
۲۷ خرداد ۱۳۹۷دو گلف سفید جذاب در کنار یکدیگر! من به نسخه پلاگین هیبریدی یعنی گلف GTE رأی می دهم.
Radin
۲۷ خرداد ۱۳۹۷این چه مقایسه ای آخه:| ۲ ماشین شبیه هم
سروش
۲۷ خرداد ۱۳۹۷سلام
خیلی دوست داشتم زیر پست اخر و سخنان علی کریمی بتونم کامنت بذارم ولی ی مدتیه پدال خیلی محافظه کار شده . پس ببخشید اگه کامنتم ربطی به این پست نداره
بنظر من تحریم و نخریدن کالا تو ایران ۹۹ درصد جواب نمیده . بذارید ی مثال بزنم
فرض کنید امروز کرایه تاکسی گران میشه و مردم میگن خب بیایم سوار تاکسی نشویم و فلان و بهمان ولی وقتی پای صحبتهای رانندگان تاکسی میشینید متوجه میشوید که لنت ترمز مثلا روا رو میدادن پنج هزار تومان ولی الان همون لنت رو میدن بیست و پنج هزار، یعنی قطعات ماشین ۵۰۰ درصد گران شده و کرایه تاکسی بیست درصد
ی مثال دیگه. وقتی ی مرغداری کل هزینه هاش از خوراک و دان بگیر تا پول برق و مالیات و هزینه حمل و نقل و … دو برابر و سه برابر گران شده و مرغ فقط ده درصد گران شده بنظرتون نخریدن مرغ دردی رو دوا میکنه یا فقط باعث ورشکست شدن شرکتهای کوچک و افزوده شدن بر امار بیکاری میشه؟
زمانی این حرکت نتیجه میده که ی صنف بیاد و عشقی محصولش رو گرون کنه.
پن : امیدوارم این کامنت سانسور نشه
عطا
۲۷ خرداد ۱۳۹۷الان دقیقا حرف شما اینه که حتما باید ساندرو 90 یا بالای نود باشه و دنا شصت و خورده ای میلیون باشه و افزایش قیمت الکی نیست.دست بکش برادر من تا کی؟ یه جا باید یه حرکتی و جرقه ای بخوره دیگه.
Mercede kaviani
۲۷ خرداد ۱۳۹۷با سلام به دوست بسیار عزیز امیر دعقان
وتشکر از این مقایسه عالی شما
انتخاب من گلف الکتریکی است وباتری ساخت کایزل ان 400 هزار کیلومتر دوام دارد
یعنی دو برابر بیشتر از عمر یک اتوموبیل بنزینی
باتشکر مجدد دوستدار شما مرسده کاویانی
http://www.kreiselelectric.com/en
حسین دهمرد
۲۸ خرداد ۱۳۹۷چه عجب یه کامنت علمی.
دست خوش.
Hamid...Audi
۲۸ خرداد ۱۳۹۷عمر یک ماشین بنزینی 400 هزار کیلومتره؟
شما اگه خود پدال رو دنبال میکردین توی مقالات گذشته ش گفته شده بود که تویوتا های دهه 90 و اوایل سده 21 یک میلیون کیلومتر کارکرد رو به سلامت رد کردن (یعنی بدون خرابی قطعات غیر مصرفی).نمیدونم منظورتون از عمر ماشین بنزینی چیه ولی اگه اونی باشه که من فکر میکنم بهتره یه نگاهی به تویوتا هایلوکس هایی که توی معدن ازشون استفاده میشه بندازین.
اگه منطقی بخوایم به قضیه نگاه کنیم ماشینای برقی هنوز خیلی جای پیشرفت دارن و خریدشون (حداقل توی کشور های عقب افتاده ای مثل ایران) منطقی نیست.
me84
۲۸ خرداد ۱۳۹۷.
من به GTE رای دادم. هر چند برد الکتریکی هم خیلی خوبه، اما فکر کنم برای خرید ماشین الکتریکی هنوز کمی زوده. بخاطر مشکلاتی که داره. مثلا بخش خیلی زیادی از قیمت یه ماشین الکتریکی بخاطر قیمت باتریهای اونه. همین باتری ها هم خیلی به وزن ماشین اضافه میکنن و برای تولید اونها انرژی خیلی زیادی (فسیلی) صرف میشه و همین وزن بالا، استهلاک لاستیکهای ماشین رو بالاتر میبره، شارژ اونها زمانبره( شارژ سریع عمر باتری رو بشدت کاهش میده) برق مورد نیاز اونها عمدتا هنوز داره از سوختهای فسیلی تولید میشه و ……
اما هیبریدیها و پلاگینها حداقل بخشی از این مشکلات رو یه جور دیگه پاسخ دادن که بنظر من برای زمان الان یه کم منطقی تره. ضمن اینکه همین گلف GTE به ادعای سازنده در سیکل ترکیبی فقط 1.5 لیتر سوخت مصرف میکنه
amir
۲۸ خرداد ۱۳۹۷کابین جی تی ای شبیه کابین آرتئونه . این شکل کابین و فرمون مخصوص ماشینای اسپورت فولکس واگونه. واسه همین به شخصه گلف اسپورت رو بیشتر دوست دارم.
amir
۲۸ خرداد ۱۳۹۷در ضمن نور ال ای دیه آبیه چراغ جی تی ای اونو بیشتر شبیه ماشینای هیبریدی کرده به خاطر همین به نظرم این نور پردازی واسع ای – گلف مناسب تر بود
amir
۲۸ خرداد ۱۳۹۷کابین جی تی ای شبیه کابین آرتئونه. این شکل کابین و فرمون بیشتر مخصوص ماشینای اسپورت فولکس واگنه. واسه همین از جی تی ای بیشتر خوشم میاد