مرحلهٔ نیمهنهایی، دور اول، قسمت هفدهم، اولین دوئل از گروه سدانهای کامپکت
فولکسواگن جتا
تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۸
نسل کنونی: هفتم
پلتفرم: MQB گروه فولکسواگن
امتیاز از کاربایر: – از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۳.۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: صفر دستگاه
فروش نُهماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: صفر دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۱۱۵,۸۰۷ دستگاه
فروش نُهماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۶۱,۱۸۹ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در چین: ۳۲۷,۰۶۲ دستگاه
فروش نُهماههٔ نخست ۲۰۱۸ در چین: ۲۳۴,۴۳۴ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ (نسل قبلی)
حفاظت از بزرگسالان: ۹۴ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۶ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۵۶ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۱ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: شش سال یا ۱۱۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: رانندگی مشابه گلف، تکنولوژیهای جدید، مصرف سوخت مناسب
نقاط منفی: صندوق بار کوچک، هنوز هم به خوبی سردمداران این کلاس نیست
هوندا سیویک
تاریخ معرفی: نوامبر ۲۰۱۵
نسل کنونی: دهم
پلتفرم: –
امتیاز از کاربایر: ۴.۲ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۴.۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۴۱,۲۸۵ دستگاه
فروش نُهماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۳۴,۴۳۱ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۳۷۷,۲۸۶ دستگاه
فروش نُهماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۲۵۵,۰۳۶ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در چین: ۱۷۳,۸۶۵ دستگاه
فروش نُهماههٔ نخست ۲۰۱۸ در چین: ۱۵۶,۱۱۸ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۲ درصد
حفاظت از کودکان: ۶۷ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۵ درصد
سیستمهای ایمنی: ۸۸ درصد
امتیاز کلی: چهار ستاره
گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: پیشرانهٔ توانمند اما کممصرف، هندلینگ جذاب، قابلیت اطمینان بالا
نقاط منفی: ارگونومی ناامیدکننده، حساسیت بسیار بالای سیستمهای کمکراننده
مقایسهٔ مشخصات فنی
فولکسواگن جتا | هوندا سیویک | |
پیشرانه | ۱.۴ لیتری I4 | ۱.۵ لیتری I4 |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | ۱۵۰ اسب بخار | ۱۷۵ اسب بخار |
گشتاور | ۲۵۰ نیوتن متر | ۲۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | CVT |
محور محرک | جلو | جلو |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۷.۷ ثانیه | ۶.۹ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۶.۱ ثانیه | ۱۵.۳ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۰۵ کیلومتر/ساعت | ۲۰۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۶.۹ لیتر (ترکیبی) | ۶.۷ لیتر (ترکیبی) |
تولید آلایندگی | – | – |
ظرفیت باک | ۵۰ لیتر | ۴۷ لیتر |
وزن | ۱۳۸۵ کیلوگرم | ۱۳۲۵ کیلوگرم |
طول | ۴.۷۰ متر | ۴.۶۳ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۶۸ متر | ۲.۷۰ متر |
حجم صندوق بار | ۳۹۵ لیتر | ۴۲۵ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | – | ۱۷,۶۳۹ پوند |
قیمت پایه آمریکا | ۱۹,۴۴۰ دلار | ۱۹,۸۳۵ دلار |
قیمت موردبررسی | ۲۰,۲۴۰ دلار | ۲۳,۳۹۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10202946]
Radin
۱۱ دی ۱۳۹۷خیلی انتخاب سخته جفتشون عالین تو این رده اما سیویک یه چیز دیگس?
sina7
۱۲ دی ۱۳۹۷من همش دارم به این فکر میکنم که چرا ما باید به جای اینا که سدان های کامپکت و عادی تو خارج هستن،پرشیا و 405 و سمند و ساینا سوار شیم
تازه یه سریا به پرشیا لقب سالار و سلطان هم میدن
Amir Machine
۱۱ دی ۱۳۹۷من بخاطر علاقهم به فولکسواگن، به جتا رای دادم ولی قطعاً سلطان این کلاس سیویکه
کلا کلاس سدانهای کامپکت مال ژاپنیها ست
OMID
۱۱ دی ۱۳۹۷عقب جتا دقیقا مشابه سدان های ائودیه!
M
۱۱ دی ۱۳۹۷مشکلی نیست !
نمیشه اسمشو کپی گذاشت هرچه باشه آئودی جزو اموال فولکسه دیگه
OMID
۱۲ دی ۱۳۹۷دقیقا به همین دلیل از کلمه کپی استفاده نکردم
me84
۱۱ دی ۱۳۹۷.
به سیویک رای دادم چون تو تمام تستها ازش تعریف کردن اما طراحی جتا رو بیشتر دوست دارم.
حسین وی
۱۱ دی ۱۳۹۷اصلا انتظار این شتاب خوب رو با گیربکس cvt از هوندا نداشتم خیلی عالیه
کاش ولی cvt نبود
خیلی بدم میاد از این گیربکس
رای من هوندا
sina
۱۱ دی ۱۳۹۷سیویک ❤️
احمدرضا
۱۱ دی ۱۳۹۷سیویک از پشت حالمو به هم میزنه
به فولکس واگن رای میدم
امیر
۱۱ دی ۱۳۹۷طراحی خارجی سیویک
کابین جتا زیباتره و گشتاور بیشتر
فنی سیویک
سیویک جادارتره و مصرفش کمتره درقبال قدرت بیشترو حجم بیشتر
قطعا انتخاب معقولتریه سیویک
AMANTE
۱۱ دی ۱۳۹۷هوندا سیویک.
کسی از کاربران پدال هست که تجربه سواری با فولکس واگن پاسات رو داشته باشه؟
سواریش خوبه؟ هزینه ی نگهداریش چه جوریه؟ قطعاتش پیدا میشه؟ ماموت خودرو خوبه؟
Mad.z.Max
۱۱ دی ۱۳۹۷من دوبار یکی از همین مدل های وارداتی رو سوار شدم، رو صندلی سر نشین نشستم، کیفیت کابین کاملا مقبول هست (مبنای مقایسم رو تلیسمان میذارم، هرچند که از دید خیلیامون پاسات سطح بالاتره، ولی سعی کردم چیزی نزدیک بهش که تجربشو دارم مثال بزنم) ادوات پلاستیکی مثل برخی از دکمه ها هم کاملا مرغوب هستن، روکش چرم صندلی همچین یذرررره نازک بنظرم اومد ولی خیلی باکیفیته و صندلی ارگونومیه عالی ای داره، دید به اطراف بیشتر از انتظار من بود، خودرو خیلی چابک و سرزنده نشون میداد، درباره تامین قطعاتم اطلاعی ندارم، خودرو مورد بحث ۶هزار کیلومتر کارکرد داشت..
AMANTE
۱۲ دی ۱۳۹۷ممنون بابت پاسخ.
Mad.z.Max
۱۱ دی ۱۳۹۷سیویک همچی تمومه، ولی اون حساسیته بالای سیستمای ایمنی میتونه گاهی کسالت بار باشه، اگه بشه حساسیتش رو کم و زیاد کرد تو نمایندگی ها، اونجوری فکر نکنم مشکلی باشه دیگه.
درکل سیویک عشقه، رای من بوده و هست.. : )
#ali.m#
۱۱ دی ۱۳۹۷سیویک ماشین بهتریه
?سیویک?
ahmad
۱۱ دی ۱۳۹۷من فقط محو آمار فروش این دو خودرو در بازار چین شدم.واقعا بازار بزرگیه چین
Car Lover
۱۱ دی ۱۳۹۷حتما هوندا ی چیزی داره که پرفروش ترین خودروی سدان بعد از کرولا تو سال گذشته شده دیگ
حمیدرضا
۱۱ دی ۱۳۹۷فکر می کردم جتا تو اروپا هم عرضه میشه ولی انگار اشتباه می کردم
به جتا رای دادم چون تعریفشو از دوستانی که چین بودن خیلی شنیدم و البته قیمت مدل مورد بررسی هم کمتره
علی
۱۲ دی ۱۳۹۷من سیویک Ex2017 دارم البته موتور 2000 تنفس طبیعی با 157 اسب قدرت و باید بگم عالیه و دوست نداری از ماشین پیاده بشی.تنها ایراد قطعاته که ی کم زمان میبره تهیه کنی.هندلینگ و تعادل سر پیچ عالیه.البته مثل ماشینهای کره ای آپشن نداره ولی تقریبا تمام آپشنهای ضروری رو داره.