فولکس واگن

تجربهٔ رانندگی با فولکس‌واگن شیراکو GTS مدل 2016

ما با آخرین نسخه از فولکس‌واگن شیراکو رانندگی کردیم، اما آیا بالا رفتن سن خود را نشان می‌دهد؟

نسل سوم فولکس‌واگن شیراکو در سال ۲۰۰۸ پس از ۱۶ سال وقفه معرفی شد. بااینکه فولکس‌واگن در سال ۲۰۱۴ شیراکو را مورد فیس‌لیفت قرار داد اما هشت سال در دنیای این روزهای خودرو برای تولید یک ماشین زمان زیادی محسوب می‌شود. ولی این اصل در رابطه با شیراکو درست به نظر نمی‌رسد چراکه حتی هنوز هم وقتی با آن رانندگی می‌کنید به نظر می‌رسد که همین تازگی معرفی‌شده است.

vw-fd-fri-ft

مدلی که ما با آن رانندگی کردیم، نسخهٔ تولید محدود GTS بود که برای بزرگداشت شیراکو GTS اصلی سال ۱۹۸۲ ساخته‌شده است. شیراکو GTS جدید ۲۰۱۶ آخرین نسخه از نسل فعلی این خودرو خواهد بود. این کوپهٔ خاص مجهز به یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو با ۲۱۷ اسب بخار قدرت است که از گلف GTI قرض گرفته‌شده است. این شیراکو GTS جدید همچنان از همان فرمول GTS قبل از فیس‌لیفت استفاده می‌کند یعنی دو خط مشکی‌رنگ که بر روی کاپوت، سقف و درِ صندوق بار نقش بسته است. البته اگر خریدار تمایلی به وجود این خطوط نداشته باشد، بدون هیچ هزینه‌ای حذف می‌شوند.

 

vw-fd-fri-rtدرحالی‌که ممکن است شیراکو GTS ازلحاظ قدرت با گلف GTI مطابقت داشته باشد اما در GTS، دیفرانسیل لغزش محدود حذف‌شده و در عوض یک سیستم الکترونیکی بنام XDS به آن اضافه‌شده است که با استفاده از ترمزهای جلو به کنترل و حفظ پایداری خودرو می‌پردازد. البته این مورد یک آپشن ۲۱۰ پوندی است.

vw-fd-fri-fc

بااینکه ۸ سال از عمر این خودرو می‌گذرد اما هنوز بی‌نهایت خوب به نظر می‌رسد و شخصیت رانندگی بانشاطی دارد. موتور ۲ لیتری توربوی ۲۱۷ اسب بخار آن به‌راحتی تا ۷۰۰۰ rpm دور گرفته و گشتاور ۳۵۰ نیوتن متری خود را از طریق یک گیربکس ۶ سرعتهٔ دستی به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. بدین ترتیب شیراکو GTS در ۶.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد که البته با استانداردهای امروزی شتابی متوسط است.

vw-fd-fri-dash

قیمت پایهٔ این کوپهٔ اسپرت آلمانی از ۲۸,۴۴۵ پوند آغاز می‌شود که خودروی مورد آزمایش ما با تجهیزاتی اضافه مانند کمک‌فنرها و دامپرهای تطبیقی و چراغ‌های زنون، قیمتی برابر با ۳۱ هزار پوند داشت. این درحالی‌که است که این کمک‌فنرها و دامپرهای تطبیقی به بهبود کیفیت سواری خودرو کمک چندانی نمی‌کنند و حتی در نرم‌ترین حالت هم شیراکو خشک و ناراحت احساس می‌شد. بعلاوه اگرچه این کوپهٔ اسپرت چهرهٔ زیبایی دارد اما تا حدی سن بالای آن‌را نشان می‌دهد.

vw-fd-fri-187

نتیجه

فولکس‌واگن شیراکو GTS هنوز هم خودروی مناسب و معقولی برای رانندگی است اما برچسب قیمتی بالای نکته‌ای منفی بشمار می‌رود. چراکه با ۱۰۰۰ پوند کمتر می‌توان یک گلف GTI سه در با عملکردی یکسان خریداری نمود که حتی رانندگی بهتر و ویژگی‌های داخلی به‌مراتب مدرن‌تری دارد. بااین‌حال بریتانیایی‌ها بیشترین خریداران شیراکو در کل کشورهای اروپایی هستند پس قطعاً علاقه‌مندان بیشتری در اینجا برای این خودرو وجود دارد.

 

مشخصات فنی

Volkswagen Scirocco GTS 2016
قیمت پایه ۲۸,۴۴۵ پوند
قیمت مورد آزمایش ۳۱,۰۰۰ پوند
پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو
قدرت ۲۱۷ اسب بخار
گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی
محور محرک جلو
شتاب صفرتا صد ۶.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۴۶ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ۶.۱ لیتر

 

منبع: AutoExpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. امير علي

    ۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (398 ديدگاه)

    طراحی جالبی داره

    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۳ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4421 ديدگاه)

      قیمت پایه 28445 پوند: 130847000 تومن
      قیمت مورد ازمایش 31000 پوند: 142600000 تومن
      مصرف سوختش با این قدرت موتوری که داره خوبه
      شتاب و سرعت معقولی داره.خودرو شهری خوبیه

      1. سامان

        ۳ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (3200 ديدگاه)

        قیافه خشنی داره
        ولی با این پول میشه ماشینهای خیلی باحال تری خرید
        مثل نیسان 370 z کامارو یا ماستنگ 4 سیلندر توربو
        یا سوبارو wrx
        که همشون جدید هستند

        1. حمیدرضا

          ۳ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (2405 ديدگاه)

          شما هزینه آلایندگی این مدلایی رو که فرمودید در انگلستان حساب کنید می بینید که این ماشین خیلی به صرفه تره

        2. uss zumwalt DDG-1000

          ۴ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (4421 ديدگاه)

          به نظرمنم این ماشین خوبه تورده خودش

  2. امیرحسین

    ۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (335 ديدگاه)

    فولکس واگن همیشه عالی بوده

  3. محمدرضا

    ۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (32 ديدگاه)

    توان و مصرف سوختش خیلی خوبه یه ماشینی هست که خیلی دوسش دارم

  4. ارش

    ۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2088 ديدگاه)

    دوستان میتونن بگن فرق خودرو ازمایشی با پایه چیه؟؟

    1. سامان

      ۳ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (3200 ديدگاه)

      خودرو پایه یعنی با ارزانترین قیمت که کم اپشن ترینشون هست
      مثلا شما میخواید یه کامارو rs بخرید تو منطقه ازاد میگن مدل بیس یعنی پایه 26 هزار دلار که سقفش باز نمیشه هیچ حتی سانروف هم نداره صندلی ها پارچه ای 2 تا ایربگ و….
      ولی وقتی مدل لیمیتید رو میخرید میبینی مثلا12 تا ایربگ ترمز برمبو صندلی چرم کانورتیبل با گرمکن و سردکن صندلی و هزاران اپشن دیگر که مساویه با افزایش قیمت ماشین

  5. مجید. فقط لامبورگینی

    ۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11527 ديدگاه)

    اسمش منو کشته

  6. جواد

    ۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (141 ديدگاه)

    دی دی 1000این قیمتی که گفتی میشه بدون تعرفه مسخره گمرکی. با تعرفه میشه نزدیک 300میلیون

    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4421 ديدگاه)

      خوب منم بدون تعرفه گفتم عزیز دل.
      تعرفه های گمرکی ما که دیوونه کننده است

  7. FcmZ

    ۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (114 ديدگاه)

    به نظر من زیباترین وباحالترین هاچ بک دنیاست. حالا که پیر شده هم از دیدنش سیر نمیشم.
    از همینجا که هستم دست استاد جیارو رو میبوسم! واقعا عجب چیزی طراحی کرده. واقعا بی نقصه.

  8. mohsen

    ۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1060 ديدگاه)

    اون خط قرمزش منو کشت دیگه

  9. احمد باقری

    ۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4711 ديدگاه)

    طراحی باحالی داره.

  10. کیهان

    ۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شیراکو همیشه تصویر زمینه ی کامپیوترم بوده اگه پول داشتم میدادم یه عکس خوب هم قاب میکردم میزدم وسط سالن ملت که میان خونمون بفهمن خشکلی یعنی چی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا