فولکسواگن در مراسم رسانهای ویژهای که امروز در میشیگان برگزار شد به برخی از محصولات آتی خود برای بازار آمریکا اشاره کرد. همانگونه که احتمالاً حدس میزنید آینده به شاسی بلندها تعلق دارد. البته همهچیز در قبضه این قدبلندان خوشترکیب نبوده و فولکسواگن به وضوح اعلام کرده سدان های این برند همچنان نفس خواهند کشید. البته خبر مهم اینکه ژرمنها دو شاسیبلند کامپکت جدید را برای بازار آمریکای شمالی در نظر خواهند گرفت که یکی از آنها اولین محصول تمام الکتریکی با پلتفرم جدید MEB میباشد.
فولکسواگن از اشاره به جزئیات این خودروهای جدید خودداری کرده و تنها برخی اطلاعات پایه از آنها را منتشر کرده است. شاسیبلند الکتریکی این برند اول از همه معرفی خواهد شد و در سال ۲۰۲۰ آن را خواهیم دید. ژرمنها نام این خودرو را اعلام نکردهاند اما احتمالاً منظور شرکت همان ID.4 الکتریکی است. این خودرو بر پایه ID.Crozz کانسپت شکل گرفته و در تأسیسات چاتانوگای تنسی ساخته خواهد شد. وجود دو پیشرانه و سیستم چهار چرخ محرک قدرت فراتر از ۳۰۰ اسبی را به ارمغان خواهد آورد.
دومین شاسیبلند فولکس فعلاً در سایه قرار دارد. این خودرو در جایگاهی پایینتر از تیگوان قرار خواهد گرفت و با محصولاتی همچون نیسان روگ اسپورت، جیپ کامپس و کیا اسپورتیج رقابت خواهد کرد. این خودرو از پیشرانه درونسوز استفاده خواهد کرد هرچند برخی افراد معتقدند این شاسیبلند نسخه آمریکایی نیووس اروپایی است. این خودرو بهطور ویژه برای بازار آمریکا طراحی شده است. این خودرو هم در تابستان سال ۲۰۲۱ روانه بازار میشود.
اما فولکس میگوید سدان ها نیز همچنان نفس خواهند کشید و خبری از بازنشستگی جتا، آرتئون و پاسات نخواهد بود.
این خودروساز در بیانیه خود گفته است:
اگرچه برخی برندها افت فروش داشتهاند اما ما تصمیمات هوشمندانهای در بازار سدان ها اتخاذ میکنیم. سدان ها هنوز هم بخش بزرگی از بازار را در اختیار دارند.
واضح است که اشاره فولکسواگن به خروج کامل جنرال موتورز و فورد از بازار سدان ها و تمرکز آنها روی شاسی بلندها میباشد.