به لطف عرضهٔ محصولات جدید و همینطور شروع حرکت الکتریکی، به نظر میرسد سایهٔ اثرات رسوایی دیزلگیت از گروه فولکسواگن برچیده شده است زیرا این غول خودروسازی دنیا در هشت ماه نخست امسال ۷,۳۰۲,۵۰۰ دستگاه خودرو در سراسر دنیا به فروش رسانده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایشی ۷.۵ درصدی داشته است. اروپا همچنان بزرگترین بازار گروه فولکسواگن است بهگونهای که از ماه ژانویه تا آگوست امسال، این گروه در این منطقه موفق به فروش ۳,۱۵۵,۴۰۰ دستگاه خودرو شده است. فروش اروپا نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است.
منطقهٔ آسیا-اقیانوسیه با ۲,۸۸۰,۶۰۰ دستگاه در رتبهٔ دوم فروش گروه فولکسواگن قرار دارد که در اینجا هم افزایشی ۶.۸ درصدی به ثبت رسیده است. البته بخش عمدهٔ فروش گروه فولکسواگن در منطقهٔ آسیا-اقیانوسیه متعلق به چین است که بهتنهایی ۲,۶۵۶,۳۰۰ دستگاه از فروش این منطقه را به خود اختصاص داده است. عنوان سومین بازار پرفروش گروه فولکسواگن نیز در اختیار آمریکای شمالی با ۶۳۱,۵۰۰ دستگاه است که کاهشی جزئی برابر با ۰.۲ درصد را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرده است. این در حالی است که فروش این گروه خودروسازی در آمریکای جنوبی با ۱۳.۳ درصد رشد به ۳۸۷,۴۰۰ دستگاه رسیده است.
در بخش خودروهای سواری، خود برند فولکسواگن هنوز هم پرفروشترین برند گروه است بهنحویکه طی هشت ماه نخست سال جاری فروش آن با ۶.۲ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل، به ۴,۱۳۷,۹۰۰ دستگاه رسیده است. بعد از فولکسواگن، آئودی با ۵.۵ درصد افزایش فروش و ثبت فروش ۱,۲۶۸,۶۰۰ دستگاه، دومین برند پرفروش گروه فولکسواگن محسوب میشود. در رتبههای سوم و چهارم هم به ترتیب اشکودا و سئات با فروش ۸۴۴,۲۰۰ دستگاه و ۳۸۳,۹۰۰ دستگاه قرار دارند که هردو به ترتیب ۱۱.۴ و ۲۱.۹ درصد افزایش را تجربه کردهاند. فروش پورشه نیز با ۶.۸ درصد افزایش به ۱۷۶,۴۰۰ دستگاه رسیده است.
در بخش وسایل نقلیهٔ تجاری نیز بازهم برند فولکسواگن در صدر فروش قرار دارد. بخش تجاری فولکسواگن از ماه ژانویه تا آگوست امسال موفق به فروش ۳۳۶ هزار دستگاه وسیلهٔ نقلیهٔ تجاری شده درحالیکه بعد از آن نیز مان و اسکانیا به ترتیب با فروش ۸۵,۹۰۰ دستگاه و ۶۰,۲۰۰ دستگاه قرار گرفتهاند.
همچنین آگوست امسال ماه بسیار خوبی برای گروه فولکسواگن بوده است چراکه طی این ماه مجموعاً ۸۷۵,۳۰۰ دستگاه خودرو در سراسر دنیا به فروش رسانده است که ۵۱۳,۳۰۰ دستگاه آن به برند فولکسواگن، ۱۵۳,۹۰۰ دستگاه به آئودی، ۹۱,۸۰۰ دستگاه به اشکودا، ۴۱,۳۰۰ دستگاه به سئات و ۲۳,۵۰۰ دستگاه به پورشه اختصاص داشته است. مجموع فروش گروه نیز در این ماه نسبت به آگوست سال گذشته ۶.۸ درصد افزایش داشته است. بااینحال هنوز مشخص نیست که آیا این موفقیت گروه فولکسواگن آنرا قادر خواهد ساخت که بتواند تاج پرفروشترین خودروساز دنیا که سال گذشته توسط اتحاد رنو-نیسان گرفته شد را در سال ۲۰۱۸ باز پس گیرد یا نه.
ارش
۲۷ شهریور ۱۳۹۷افزایش 7.5 درصدی .اگه با همین رشد فروش ادامه بده تا آخر سال به 10953000هزار دستگاه میرسه.
ارش
۲۷ شهریور ۱۳۹۷بنتلی چقدر خوشگله .لعنتی.فولکسواگن شگفت انگیزه بنتلی لامبورگینی آئودی پورشه بوگاتی و……
سامان اذری
۲۷ شهریور ۱۳۹۷اینو دو روز پیش شکار کردم
تقدیم به تو
http://uupload.ir/files/1am3_20180915_180540.jpg
فرید
۲۷ شهریور ۱۳۹۷همچین میگه رکورد انگار فولکس 1 برند داره
مشتی نصف صنعت خودروسازی واسه فولکسه دیگه
اون نصف دیگش هم یه طوری تحت تاثیر فولکس هست
رضا
۲۷ شهریور ۱۳۹۷مشتی اولا که گفته گروه فولکس واگن بعدشم فولکس میتونه چن تا خودروسازیو اداره کنه و میکنه از ماشینای اقتصادی بگیر تا لوکس ترین و گرون ترین ماشینای دنیا و کاملا موفقه بقیه ام اگه میخوان یا میتونن چن تا کمپانیو بخرن و میزان فروششونو ببرن بالا کسی جلوشونو نگرفته یجور میگین فولکس با برندای زیر مجموعش فروشش اینقدره انگار مثلا داره تقلب میکنه.
خب عرضه شو داره و اینکارم میکنه
Amir Machine
۲۷ شهریور ۱۳۹۷ضمن تایید کامل حرف جناب رضا باید بگم جناب فرید شما انگار نه جدول رو دیدی نه به آمار توجه کردی و نه متن رو خوندی
گروه فولکسواگن طی هشت ماه امسال 7.3 میلیون دستگاه فروش داشته که طبق آمار، از این میزان نزدیک به 4.5 میلیون دستگاه فقط فروش خود برند فولکسواگن بوده (شامل ماشینهای سواری و تجاری)
از طرف دیگه، محصولات سئات و اشکودا هم در اصل همون محصولات فولکسواگن هستن با برند متفاوت چون در بخش پلتفرم، موتورها، تکنولوژی و… کاملاً با محصولات فولکسواگن اشتراک دارن.
پس فروش سئات و اشکودا که 1.2 میلیون دستگاه بوده رو هم میشه بهنوعی جزء فروش برند فولکسواگن حساب کرد. در این صورت مجموع فروش برند فولکسواگن، اشکودا و سئات میشه 5.7 میلیون دستگاه.
بنابراین از مجموع فروش 7.3 میلیون دستگاهی گروه فولکسواگن سهم برندهای آئودی، پورشه، لامبورگینی، بنتلی، بوگاتی، اسکانیا و مان روی هم فقط 1.6 میلیون دستگاه بوده. این یعنی اگه همۀ این برندها رو از گروه فولکسواگن بگیرن فروشش فقط حدود 1.5 میلیون دستگاه کمتر میشه.
ضمنا اگه اداره کردن این همه برند مختلف کار سادهای بود تویوتا برند سایون رو تعطیل نمیکرد.