یک فولکسواگن گلف TDI توانسته است تا رکورد جهانی گینس را در زمینه «کمترین مصرف سوخت در عبور از ۴۸ ایالت امریکا برای یک خودروی غیرهیبریدی» بشکند و به طور متوسط ۲/۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف کند.
پیشرانه گلف TDI مدل ۲۰۱۵، موتور توربوشارژ و با انژکتور مستقیم فولکسواگن با عنوان «کلین دیزل» است و سازمان حفاظت محیط زیست امریکا برای مصرف سوخت آن در جاده، هنگامی که با یک گیربکس ۶ دنده دستی همراه است، مقداری برابر ۵/۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر تخمین زده است.
در همین حال، گلف TDI مدل ۲۰۱۵ با پیشرانه دیزلی خود مسافتی معادل ۱۳ هزار و ۲۵۰ کیلومتر در سطح امریکا پیموده که این سفر ۱۶ روز طول کشیده است. گلف با مصرف سوخت ۲/۹ لیتری خود، نهتنها رکورد قبلی ۳ لیتر متعلق به خودروی غیرهیبریدی را پشتسر گذاشته، بلکه رکورد خودروی هیبریدی (۳/۱۶ لیتر) را نیز ارتقا داده است.
راننده این خودرو، وین جردس (Wayne Gerdes) روزنامهنگار اتومبیل و مؤسس وبسایت cleanmpg.com بوده و در همین حال، باب وینگر (Bob Winger)، مهندس الکترونیک که مدتها در زمینه انرژی و حفاظت منابع طبیعی فعالیت داشته، به عنوان کمکراننده همراه وی بوده است. «جردس» رکوردهای زیادی را در زمینه مصرف سوخت وسایل نقلیه به ثبت رسانده است و رکورد قبلی گینس برای کمترین مصرف سوخت برای یک خودروی غیر هیبریدی در ۴۸ ایالت امریکا را نیز خودش با یک فولکسواگن پاسات TDI بهدست آورده بود (۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر).
«وین جردس» در این زمینه میگوید:
موتورهای TDI کلین دیزلِ فولکسواگن بسیار عالی هستند. فکر میکنم که بسیاری از قابلیتهای آنها برای مصرف سوخت پایین غافل هستند. با توجه به تجربهای که ما داریم، دریافت نتایج خیرهکننده از مصرف سوخت خودرو با استفاده از چند تکنیک صرفهجویی ساده، امکانپذیر است.
حمید سیمرغ یکی از تحریم کننده گان خودرو داخلی
۵ مرداد ۱۳۹۴وخودرو سازان ما هنوز اسرار به تولید خودرو های از رده خارج و پر مصرفی دارند که سه برابر این اتومبیل مصرف میکنن و یک سوم راه میرن و بنزین (سرمایه ملی) رو حدر میدن هوا رو آلوده میکنن با جون آدمها بازی میکنن (جون آدمها رو میگیرند) مملکت رو عقب مونده نگه میدارن و…… در نهایت باعث اقتدار ملی میشن
با عرض تاسف
me84
۵ مرداد ۱۳۹۴یادش بخیر. یه آلبالویی مدل 1977 داشتیم، اون موقع من یذره بچه بودم، اما با همون بچگیم از هندلینگ فوق العاده اش تو کف بودم.
HILUX
۵ مرداد ۱۳۹۴تمام محصولات vw از لحاظ فنی و کیفی عالی هستند ولی قیافشون زیاد تو دل برو نیست.
(بصورت کلی گفتم ورگرنه برخی مدلها خیلی هم جذاب اند)
AHMADREZA
۵ مرداد ۱۳۹۴کار تبلیغیه جالبی هست
ali
۵ مرداد ۱۳۹۴مصرفش از پرایدم کمتره ؟ مگه میشه؟
نوید جهرمی
۵ مرداد ۱۳۹۴اون رکورد آئودی رو که تو اروپا زده بودن شکسته؟
گذاشتن مهرش خشک شه .
آفرین ب کمپانی ولکس واگن با همه زیرمجموعه هاش.
رهگذر
۵ مرداد ۱۳۹۴مجید دلبندم فولکس نه ولکس!!
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۵ مرداد ۱۳۹۴رهگذر جان هردو درسته.
ما ایرانیا میگیم فولکس واگن اما تو خود آلمان میگن ولکس واگن(یکی از آشنا هامون تو آلمان اینو میگفت).
اریک
۶ مرداد ۱۳۹۴اصلا درست نیست؟
در زبان آلمانی دوییچ V صدای “ف” می دهد.همینطور که می بینید برای کلمه “واگن” از W استفاده شده(w برای صدای “و” به کار رفته است) به عبارتی دیگر:
Volkswagen (VW; German pronunciation: [ˈfɔlksˌvaːɡən])
به جزء کشور آلمان کشور های تابعه دیگر نیز به زبان دوییچ صحبت می کنند مانند اتریش، سوئیسس البطه در سوئیسس “ه” را “خ” تلفظ می کنند. و سوئیسس تنها کشوری است که در آن به 4 زبان ایتالیایی، فرانسه، دوییچ و دوخ صحبت می شود به این کشور های تابعه دوییچ زبان اصطلاحا GMBH می گویند.
اریک
۶ مرداد ۱۳۹۴“فولکسواگن” به معنی ماشین ملی یا خودرو ملت است.
نوید جهرمی
۶ مرداد ۱۳۹۴عمداً نوشتم برای دوستان اهل فن ببینم کی حواسش هس
ممنون باربد جان
رضا
۵ مرداد ۱۳۹۴امیدوارم فولکس واگن هرچه زودتر کارشو تو ایران بتونه شروع کنه و خودروی مردمی لایق مردم ایران رو بهشون تحویل بده
علی
۵ مرداد ۱۳۹۴زبانم قاصره
حامد
۵ مرداد ۱۳۹۴با قیمت قابل خریدن به ایران بیا!
حسین
۱۶ مرداد ۱۳۹۴سلام. یه جا خوندم فولکس خودش نمیاد ایران بلکه زیر مجموعه ش اشکودا (اسکودا) قراره تو ایران بیاد.
حیف دلم گلف میخواست البته نه اینکه بخرما پولم کجا بود منظورم اینه که حداقل تو خیابون از چند متری یه زیارتی بکنیم.
مهدی
۱۵ مهر ۱۳۹۴این لینک رو ببینید جالبه http://www.vw.com/models/beetle/
بعد لیزینگش خیلی خوبه 1999 دلار پیش پرداخت و ماهی 209 دلار برای 2015 یعنی با متوسط حقوق 2000 دلاری جرمنها یه کارمند حقوق یک ماهش رو پیش پرداخت میده و ماهیانه 10% حقوقش رو قسط واسه بیتل 2015 اونوقت تو ایران 2014 رو 245 میلیون میدن!!!
البته حواسم نبود فولکس خودروی مردم آلمانه نه ایران :-(