فولکس واگن

سبقت فولکس‌واگن از تسلا در سال 2025؟!

تسلا حرف اول را در بحث خودروهای الکتریکی می‌زند. چندین سال است که این خودروساز با محصولات خود خبرساز بوده اما تحلیل گران معتقد هستند تنها مشکل موجود برای سبقت از تسلا زمان است. با برنامه‌های مفصلی که خودروسازان مطرح برای تولید خودروهای الکتریکی دارند تسلا قادر نخواهد بود که همچنان شماره یک دنیا باشد. البته علیرغم پیش‌بینی‌ها و همچنین تولید خودروهای الکتریکی زیاد، تسلا خود را به خوبی در این بازار رقابتی حفظ کرده است.

از میان رقبای متعدد تسلا بی‌شک گروه فولکس‌واگن بهترین گزینه برای سبقت از این خودروساز آمریکایی است. گروه فولکس‌واگن کاملاً بزرگ بوده و برندهای زیادی را در برمی‌گیرد. همچنین این خودروساز آلمانی قبلاً ثابت کرده می‌تواند خودروهای الکتریکی کارا با قیمت مناسب نیز تولید کند.

هربرت دایس مدیرعامل گروه فولکس‌واگن برنامه‌های این خودروساز برای گرفتن سهم تسلا از بازار را اعلام کرده و گفته این شرکت به دنبال پشت سر گذاشتن تسلا و کسب عنوان پرفروش‌ترین برند الکتریکی سراسر دنیا می‌باشد. دایس البته نگفته که این امر در ۱۰ یا ۲۰ سال آینده رخ می‌دهد بلکه او معتقد است سبقت از تسلا می‌تواند تا سال ۲۰۲۵ کامل شود.

گروه فولکس‌واگن می‌گوید تا سال ۲۰۳۰ تعداد ۷۰ خودروی الکتریکی را عرضه خواهد کرد. همچنین غول خودروساز آلمان فزوده برنامه‌هایی برای بهبود استراتژی فروش خود در آمریکا دارد. این تصمیم پس از اعلام برنامه‌های بایدن برای کمک به همه‌گیری خودروهای الکتریکی گرفته شده است.

تحلیلگران LMC اتوموتیو می‌گویند فولکس‌واگن قبلاً روی ریل سبقت از تسلا تا سال ۲۰۲۵ افتاده است. البته چنین پیش‌بینی‌ای در حال حاضر کاملاً سخت است زیرا تسلا در حال ساخت دو کارخانه جدید در تگزاس و آلمان می‌باشد. قرار است هر دو کارخانه تا پایان سال جاری میلادی شروع به تولید محصولات تسلا کنند.

به این مورد باید احتمال عدم تحقق برنامه‌های بایدن را نیز افزود. این امید است که با اتخاذ تصمیمات مناسب فروش خودروهای الکتریکی در آمریکا افزایش یابد اما تضمینی برای این کار وجود ندارد. تسلا با اینکه دیگر از مشوق‌های مالیاتی برای محصولات خود استفاده نمی‌کند اما توانسته رکوردهای فروش جدیدی را بر جای بگذارد. همچنین این برند به خاطر تقاضای بالا قیمت محصولاتش را نیز افزایش می‌دهد.

با تولید ۷۰ خودروی الکتریکی توسط فولکس تا سال ۲۰۳۰ شانس خوبی برای سبقت از تسلا وجود دارد. البته تحقق این امر در سال ۲۰۲۵ یک هدف کاملاً جاه‌طلبانه است. جایگاه تسلا در سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۳۰ کجا خواهد بود؟ آیا این شرکت کارخانه‌های بیشتری را تأسیس خواهد کرد؟ آیا تسلا محصولات بیشتری را روانه بازار می‌کند؟ سؤالات بی‌پاسخ زیادی دراین‌باره وجود دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. علی اکبر

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (8 ديدگاه)

    جالب چرا تویوتا رو برای تسلا رقیب نمیبینن ؟

    1. RezaRs

      ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1612 ديدگاه)

      چون نمیخاد تمام الکتریکی بشه

    2. hssn

      ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (491 ديدگاه)

      چون تویوتا برنامه زیاد مفصل و مشخصی برای الکتریکی سازی نداره و خیلی سرمایه روی این موضوع نذاشته

    3. Nima RST

      ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (121 ديدگاه)

      برعکس نظر دوستان بنطر من تویوتا هم مثل بقیه کمپانی ها به دنبال تمام برقی شدن و فروش تعداد بسیار بالای برقی هاست، صرفا برنامه برقی سازیش کندتر خواهد بود و دیرتر از بقیه کمپانی ها برقی میشه، که اون هم بخاطر پایه گذاری قوی و ایجاد ظرفیت تولید بالاست
      خلاصه که میگم دیر میاد ولی مث شایع شیر میاد 😂

  2. مازیار

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    بهرحال طی کردن فاصله ای که تسلا همین ابتدا با بقیه ایجاد کرده آسون نخواهد بود اصلی ترین دلیلش هم تزریق سرمایه بی حد و حصر از طرف ایلان ماسک در این بخش هست
    تویوتا هم که تا به اینجای کار با یکدندگی در قبول اصل قضیه هنوز معلوم نیست با خودش چند چنده

    موافقم 2
    مخالفم 4
  3. porsche

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (749 ديدگاه)

    به حق مرتضی علی تسلا زیر پای فولکس له میشه

    موافقم 12
    مخالفم 3
    1. AMIR / ARMI

      ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      نمی‌دونم هدف از این نوع حرف ها چیه
      ولی به خاطر آرامش روحی خودتون هم که شده
      تحت تاثیر جو ضد تسلایی قرار نگیرید
      تا جایی که فهمیدم کاربران تسلا فن که به این نوع حرف ها واکنش تند نشون نمیدن فقط اعصاب و آرامش خودتون به هم میریزه

      موافقم 2
      مخالفم 9
      1. Audi rs e_tron gt

        ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (757 ديدگاه)

        بله من هم طرفدار تسلا هستم این حرف ها کمی بر می خوره
        هم به آرامش خودش اذیت میشه هم ما تسلا فنا
        بهترین برند دنیا هم هستش الکی ازش بد می گید

      2. akrh78

        ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1359 ديدگاه)

        معنی واکنش نشون ندادنم فهمیدیم 😂

    2. Reza Waffen SS

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      خخخ

  4. امیرعلی

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (310 ديدگاه)

    به نظر من آینده الکتریکی ها یا دست فولکس واگن یا دست جنرال موتور چون هر دو تا زیر برند های زیادی دارند و در باتری و زمینه های الکتریکی سرمایه گذاری عظیم کردند

    موافقم 5
    مخالفم 2
    1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2733 ديدگاه)

      ربطی به زیر ربرند نداره ، زوتی هم کلی زیر برند داره

      1. امیرعلی

        ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (310 ديدگاه)

        ایا زیر برند های زوتی به اندازه زیر برند های وولکس واگن یا جنرال موتور طرفدار دارن؟ خیر

  5. حشمت ۰۲۱

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (412 ديدگاه)

    وولکس واگن واقعا باید چند تا کارشناس استخدام کنه

    همه میدونن تسلا تا چند سال دیگه ورشکست میشه ، بیاد اینجا از کاربرا بپرسه براش توضیح بدن

    بعد میخاد تا ۲۰۲۵ بهش برسه

    موافقم 2
    مخالفم 2
  6. AMG GT R

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    کار خیلی سختی در پیش داره
    تسلا هم باید سعی کنه که اختلافش رو با رقبا زیادتر کنه

  7. Achtung

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (423 ديدگاه)

    تسلا سود زیادی روی محصولات بی کیفیتش میگیره و با تبلیغات زیاد اونها رو جای محصولات لوکس به مردم قالب میکنه . الان تنها مشکل بازار الکتریکیها کمبود عرضه هست

    موافقم 6
    مخالفم 1
  8. Irani

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (141 ديدگاه)

    الکتریکی سازی خودروها اون هم با این سرعت یه حربه و سیاستی است که بازار خودرو را از رکود دربیاره.
    اگر برنامه الکتریکی سازی با این جدیت توسط دولتها پیگیری نمیشد، بازار خودرو در رکودی ادامه دار باعث ورشکسته شدن برخی شرکتها و کم شدن سود برخی دیگر میشد.
    درسته که از یک جنبه این الکتریکی سازی باعث افزایش تقاضا و رونق اقتصادی و کسب و کار میشود ولی از طرف دیگر باعث مصرف بی رویه منابع و ذخایر طبیعی میشود. یعنی به اسم حمایت از طبیعت و محیط زیست، زمینه تخریب بیشتر آن فراهم می آید.
    این الکتریکی سازی میتوانست با سرعت بسیار کمتر پیش برود تا مطالعات بیشتری انجام شود و زیرساخت ها به خوبی فراهم شود و روند مصرف منابع طبیعی معقول تر و منصفانه تر باشد.

    درباره تسلا و فولکس هم باید بگم من بعید میدونم تا سال 2030 هیچ شرکتی بتونه تو زمینه خودروهای الکتریکی از تسلا جلو بزنه، چون میخش رو محکم کوبیده و یک قدم از بقیه جلوتر است.

  9. ارین صاحب جمعی

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1104 ديدگاه)

    فولکس واگن تسلا را له میکنه تسلا با جنس های اشغال خودش هیچ شانسی نداره تا سال ۲۰۲۵ تموم کارش و در ضمن تویوتا نمیتونه با تسلا رقابت کنه و بنظرم تویوتا اگر بخواد همین مدلی پیش بره و الکتریکی سازی نکنه تا چند ساله دیگه خیلی اوضاع براش خراب میشه الان جالبه که آلمانی ها و کره ای ها و امریکایی ها همه فهمیدن برن برای الکتریکی سازی به غیر از این ژاپنی ها

    موافقم 3
    مخالفم 2
  10. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    کارخونه تگزاس شاید تاسیس بشه ولی توی آلمان یه مقدار سخته موانع زیادی داره، از این گذشته من بنظرم یا جنرال‌موتورز یا فولکس واگن آینده ی صنعت برقیا باشن…

    موافقم 5
    مخالفم 1
  11. akrh78

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1359 ديدگاه)

    قرار بود برعکس این بشه که؟ ای لعنت بر استکبار که دارن جلوی تسلا رو میگیرن

  12. Elmiraj

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    خودشون فهمیدن در میزان بازدهی ، تکنولوژی باتری و سیستم خودران هرگز به تسلا نمی‌رسن ، از ناچاری فرمونو چرخاندن به سمت تعداد فروش….
    .
    .
    این داستان خیلی شبیه اپل و دیگر موبایل سازان هست که در جواب اپل فقط بلدن رو تعداد فروش مانور بدن…

    موافقم 3
    مخالفم 6
    1. Sina10

      ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2429 ديدگاه)

      خب مگه چیزی جز فروش مهمه؟؟
      اصلا چرا شرکت ها ماشین میسازن ؟؟ برای فروش دیگه ، برای سود و درآمد و افتخار
      و هیچ چیزی هم جز اینا مهم نیست برای شرکت ها و سهام داراشون
      هر کی بیشتر بفروشه برنده است
      تو بهترین تکنولوژی رو هم بیاری و کسی نخره یعتی بازنده هستی
      فروش برای هر شرکتی مهم ترین اقدامه

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. AMIR / ARMI

        ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1286 ديدگاه)

        مهم تر از تعداد فروش میزان سوددهی هست
        میتونی ۱۰ تا بسازی و ۵۰ درصد سود کنی در هر محصول
        میتونی ۵۰ تا بسازی و ۱۰ درصد سود کنی روی هر محصول
        شاید این ها به نظرت یکی باشن هر دو میشن ۵۰۰ درصد ولی برای کمپانی ها این یکی نیست دردسر ۵۰ تا ساخته و سرمایه لازم برای ساختن ۵۰ عدد از اون محصول خیلی بیشتر از اون ۱۰ عدد هستش
        مثل اپل و سامسونگ اپل ​با تعداد کمتر فروش سوددهی بیشتری داره

        1. بهزاد

          ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2545 ديدگاه)

          مدل اقتصاد صنعت خودرو با الکترونیک و گجت هاش متفاوته.
          در صنعت خودرو هر چقدر تولید بیشتری داشته باشی و بتونی بفروشی هزینه ها کاهش پیدا میکنه و افزایش سود داری.
          همین الان دو شرکت vw و تویوتا سودآورترین شرکتهای خودروسازی هستند.
          تنها مدل موفق سود بالا و تولید کم برای فراری هست و شرکت های تولید کننده با تیراژ پایین مثل جگوار لندروور و مزدا و… و حتی تسلا همواره با حداقل سود و گاهی زیان دهی فصل مالی خودشون را پشت سر میزارن.
          در ادامه ی مثال ۵۰ عددی و ۱۰ عددی اگر یک شرکت بخواد برای ۵۰ خودرو از تامین کننده ۲۰۰ حلقه تایر بخره هزینه هاش به نسبت ۴۰ حلقه پایین تر میاد چون خرید تعداد بالا قدرت چانه زنی را افزایش میده.

          موافقم 2
          مخالفم 1
        2. AMIR / ARMI

          ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1286 ديدگاه)

          ظاهراً عمده فروشی البسه رو با صنعت خودرو اشتباه گرفتی
          و یکم هم تو دهه گذشته گیر کردی
          چون تمرکز کمپانی تکنولوژیکی مثل تسلا
          روی سود دهی از فروش لاستیک و جلو پنجره نیست روی سود دهی از اشتراکات نرم افزاری و خدمات نرم افزاری هستش
          نه تنها من بلکه حتی خود فلکس واگن هم متوجه این موضوع هست
          به دنیای نوین خوش اومدی عزیز

          موافقم 2
          مخالفم 1
        3. بهزاد

          ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2545 ديدگاه)

          در بالا عرض کردم مدل اقتصادی صنایع متفاوته و ظاهرا شما نتنها متوجه نیستید بلکه از ایده هایی صحبت میکنید که اصلا معلوم نیست به سرانجام برسه یا نه!
          به خاطر گران بودم سیستم های کمک راننده که شما بهش اتوپایلوت میگید فعلا برنامه ها جوری هست که شرکت ها برای در دسترس گذاشتنش به خریداران پیشنهاد استفاده به صورت ماهیانه میدن و در آینده قطعا با فراگیر شدن این سیستم ها و کاهش هزینه ها به صورت استاندارد در خودروها نصب خواهد شد و ایده ی فروش نرم افزار به خاطره ها میپیونده.
          سود اپل از بخش نرم افزار یا اپ استور حدود ۱۹ میلیارد دلار بود و با احتساب سود کلی ۵۶ میلیارد دلاری درآمد اپل ،از بخش نرم افزار ۳۳ درصد هست و ۶۷ درصد از بخش سخت افزار بدست اومده.
          آمریکن فن هایی مثل شما هنوز روابط اقتصاد صنعتی را درک نکردید و فکر میکنید اوضاع همواره پایداره ، در حالی که این زمین بازی هزاران اتفاق در اون خواهد افتاد.

          موافقم 2
          مخالفم 1
  13. TOYOTA

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (203 ديدگاه)

    امیدی به این صنعت خودرو نیست همه دارن برقی میشن
    هیدروژن جه مشکلی داره؟

    1. امید

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (53 ديدگاه)

      با سیاست های کثیف همخونی نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا