موتور ۲ لیتری توربوی این خودرو بیش از ۵۴۰ اسب بخار قدرت تولید میکند
بدون شک یک فولکسواگن بیتل نمیتواند به سرعت حدود ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت حتی نزدیک شود. البته پورشه ۹۱۱ توربو که پیشینهاش در اصل به بیتل برمیگردد این توانایی را دارد ولی در حال حاضر ۹۱۱ را نمیتوان یک بیتل تلقی کرد! همچنین بیتل هرگز برای حرکت با سرعتِ بالا طراحی نشده است اما بااینحال به لطف ایجاد تغییراتی، یک بیتل توانسته است به چنین سرعتی دست پیدا کند.
فولکسواگن با کمک تیونر THR کالیفرنیا، یک بیتل خاص و قدرتمند ساخته است. این تیونر، پیشرانهٔ استاندارد ۲ لیتری چهار سیلندر توربو TFSI بیتل که با کد EA888 شناخته میشود را تقویت کرده و با استفاده از توربوشارژر جدید و ایجاد تغییراتی در میل بادامک، پیستونها، شاتونها، هدرز و سر سیلندر، حالا قدرت این پیشرانهٔ کوچک ۲ لیتری را به رقم فوقالعادهٔ ۵۴۳ اسب بخار و گشتاور آنرا به ۵۷۱ نیوتن متر گشتاور افزایش داده است. قدرتی که بهراحتی دو برابر قدرت نسخهٔ تولیدی بیتل است.
فولکسواگن با این بیتل قدرتمند قصد رکوردشکنی داشته است و توانست در دشت نمک Bonneville به سرعت فوقالعادهٔ ۳۳۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند که آنرا تبدیل به سریعترین بیتل تاریخ میکند. جهت بهبود روند انتقال این قدرت عظیم که صرفاً از طریق چرخهای جلو به جاده منتقل میشد، این بیتل قدرتمند مجهز به یک دیفرانسیل لغزش محدود شده است درحالیکه ارتفاع سیستم آن کاهش یافته و لاستیکهای آن با نمونههایی مخصوص حرکت در نمک جایگزین شده است. همچنین این بیتل رکوردشکن که LSR نامگرفته است، به تمامی تجهیزات ایمنی معمول مجهز شده است ازجمله یک جفت چتر نجات جهت کمک به کاهش سرعت، صندلی مسابقهای با کمربند ایمنی مخصوص، رول کیج و سیستم اطفاء حریق.
روزنامهنگار حوزهٔ خودرو «Preston Lerner» کسی است که برای شکستن رکورد با بیتل LSS رانندگی کرد. وی دراینباره میگوید:
حرکت با سرعتی بیش از ۳۲۰ کیلومتر در ساعت با یک بیتل جداً هیجانانگیز بود. ما قدرت کافی برای حرکت با سرعتی حتی بیشتر از این را هم داشتیم اما دشت نمک بونوویل برای این کار کافی نبود. بااینحال دیدن عدد ۳۳۰ کیلومتر در ساعت بر روی سرعتسنج دیجیتالی بیتل، تجربهای است که هرگز آنرا فراموش نخواهم کرد.
رئیس بخش فروش ایالاتمتحدهٔ فولکسواگن «Hendrik Muth» نیز افزود:
ما کاملاً از عملکرد بیتل LSR در بونوویل هیجانزده شدیم. بیتل آئرودینامیکترین خودروی ساخت ما نیست به همین دلیل رسیدن به سرعت ۳۳۰ کیلومتر در ساعت با این خودرو، نشان از ظرفیت بالا و عملکرد فوقالعادهٔ موتور TFSI EA888 فولکسواگن دارد. این شاهکاری است که واقعاً بر روح اسپرت و جنگجوی بیتل تأکید دارد.
سریعترین مدل تولیدی بیتل، مدل R-Line است که مجهز به یک نسخهٔ ۲۱۰ اسب بخاری از همین موتور EA888 است. بیتل R-Line ظرف ۶.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و درنهایت توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر در ساعت را دارد.
GOD BLESS AMERICA
۱ مهر ۱۳۹۵به به.
میبینم که فولکس واگن فراموش کرده هدف از تولید بیتل افسانه ای چه بود و هر روز عمق این گمراهی بیشتر میشه.
بیتل قرار بود خودروی مردمی باشه اما فولکس واگن چند سالیه تلاشی برای ارزانتر شدن و در دسترس تر بودن آن انجام نمیدهد.
باید این خودرو به رده زیر 20 هزار دلار تعلق داشته باشه.
(ali (CHEVY NOVA
۱ مهر ۱۳۹۵دوستان المانی باز خبر فوری که 13 ساعت پیش انتشار یافت در رسانه های بین المللی
گفت سهامداران فولکس واگن بخاطر رسوایی عظیم دیزل گیت غرامت میلیارد دلاری خواستن از فولکس تو اینترنت سرچ کنید ببینید دیشب یورونیوز گفت این خبر رو
(ali (CHEVY NOVA
۱ مهر ۱۳۹۵من نمیخواستم این خبر رو بگم اما یه المانی باز به نام ماشین باز (خسته شده) اسبق شروع به کل کل کردن با من کرد و من هم مجبور شدم مقابل مثل کنم اونم دوستانه و با نگه داشتن کامل احترام به ایشون
دوستان المانی باز بزرگوار من رو ببخشن من اهل کل کل به هیچ وجه نیستم
زاپنی بازان محترم هم برا من جای احترام دارن
اتومبیل باز
۱ مهر ۱۳۹۵من نمیدونم خسته کیه یا شما منظورت چه کس خاصیه ولی باور کن در حدی نیستی که باهات کل کل کنم من این کارو و نکردم فقط باهات چند بار شوخی کردم بهتره زیاد داستان و کش ندی والا من آدم با حوصله ای نیستم بحث کردن حوصله میخواد یه وقت یه حرفی بیرون میاد که نباید بیاد پس بهتره حد و اندازه خودتو و بدونی و بچه بازی درنیاری
روح الله
۱ مهر ۱۳۹۵ازیه موتور2لیتری540 اسب بخاررررواقعا شاهکاره
uss zumwalt DDG-1000
۱ مهر ۱۳۹۵دقیقا
میخواستم بگم شما زودتر اقدام کردی
دمت گرم
کامیاب
۲ مهر ۱۳۹۵شاهکار نیست،پدر موتور درمیاد.
شاید فوق فوقش بشه ده بار با این توان روندش.
بعد اوراقی میشه
(ali (CHEVY NOVA
۱ مهر ۱۳۹۵به اتومبیل باز
بابا بی حوصله
مثلا حد تو خیلی بالاس جیگر
تو برو با 10 تا مرورگر به دیگران دیسلایک بده تو رو اخه چه به کل کل دایی
تازه با تو من شوخی ندارم که با من شوخی کردی
هر کسی که اول شروع میکنه به کل کل و شوخی با دیگران باید جنبه همه چیز رو داشته باشه
امیر مرادی
۱ مهر ۱۳۹۵فلفل نبین چه ریزه…
(ali (CHEVY NOVA
۱ مهر ۱۳۹۵دوستانی که اینگلیسی بلد هستن این متنی که 13 ساعت پیش تو رسانه های بین المللی پخش شد رو بخونن
http://www.fool.com/investing/2016/09/21/angry-volkswagen-shareholders-are-seeking-9-billio.aspx
XmanSHP9
۱ مهر ۱۳۹۵ادم با این پست ها شاخ در میاره!
(ali (CHEVY NOVA
۱ مهر ۱۳۹۵به XmanSHP9
ما از یه سری ها یه چیزهایی شنیدیم تو سایت که موهای سر خودمون رو کندیم
و از خنده هم تلفات زیادی دادیم بخاطر مطالبی که گفتن
uss zumwalt DDG-1000
۱ مهر ۱۳۹۵خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
علی از دست تو
ترکیدم از خنده
(ali (CHEVY NOVA
۱ مهر ۱۳۹۵چاکرم بهنام جان من ارادت زیادی به شما و ماتادور که داش مجید هست دارم
Matador
۱ مهر ۱۳۹۵دوست گلمی علی آقا. ولی بهتره بحث فولکس واگن رو تموم کنی. من خیلی دوست دارم ولی همه ی دیسلایک های این صفحه که گرفتی مال دوستمون اتومبیل باز نیست. تهمت نزن. خوب نیست مومن. منم با عرض پوزش بهت سر قضیه ی فولکس برای اولین بار دیسلایک دادم. اینو فقط واسه اینکه به ایشون تهمت نزنی گفتم. از شما بعیده. لایک و دیسلایک ارزش نداره که آدم از چند تا مرورگر استفاده کنه. منم مثل بهنام شاید سالی یه بار به کسی دیسلایک بدم. اگه خیلی از یک کامنت خوشم بیاد لایک میکنم. وگرنه هیچ چی. حتی به خودم هم لایک نمیدم. خیلی وقتا میتونی ببینی.
Matador
۱ مهر ۱۳۹۵من عاشق شورلت ، فورد ، جی ام سی ، کادیلاک و …. هستم.
نمیدونم علاقه ی شدیدم رو با چه کلمه تی توصیف کنم.
رامکال
۱ مهر ۱۳۹۵به ali(chevy
به مردم تهمت بی خود نزن که کار خیلی زشتیه.
این قدر توهم داری که متوجه نمیشی چی داری میگی.
همون طور که ماتادور جان گفتند نه فقط اون دوستمون بلکه کسانی مثل من و ماتادور جان هم بهت منفی دادیم.
باور کن چندین جا که حرف هایی میزدی که بقیه بهت حمله میکردند و بهت منفی میزدند من بهت مثبت میدادم یعنی این که اون اوائل واست احترام خیلی زیادی قائل بودم اما حالا داری کم کم به سمت و سویی میری که حتی اگر حرفی به حق هم بزنی ترجیحا دوست دارم بهت منفی بدم تا مثبت.
درست مثل دو 3 تا از کاربران که با اسامی قرن هجدهم انگلیس میان و فضای سایت رو پر از توهم و خزعبلات کردند.
مثل این که هی میای در جاهای نامربوط از فروش خوب یک ماشین آمریکایی در آلمان که امسال این اتفاق افتاده صحبت میکنی (در حالی که من و عزیزان مطلع تر از من به راحتی میتونند از فروش بالا و صدرنشین شدن لوکس سازهای آلمانی با وجود قیمت بالاتری که نسبت به مشابه آمریکائیش دارند در آمریکا واست بگن و براحتی نتایج مورد علاقه خودشون رو از این اتفاق بگیرند درست مثل کاری که تو میکنی)
پس لطفا به خاطر خودت هم که شده خودت رو اصلاح کن.
در پایان این رو میگم که تو پسر خوبی هستی و من هم واست احترام زیادی قائلم و امید وارم که در این سایت دوست های خوبی واسه هم باشیم.
Matador
۱ مهر ۱۳۹۵رامکال جان شما عزیزی.
اسم پروفایلت برام یه دنیا خاطره داره.
هر وقت کامنت هات رو میبینم با دیدن اسم پروفایلت برمیگردم به بهترین دوره ی زندگیم.
Matador
۱ مهر ۱۳۹۵الان که بعضی اوقات کارتون های تلویزیون رو نگاه میکنم واقعا به حال بچه های امروز دلم میسوزه. حداقل از نظر کارتون هایی که میبینن.
به نظر من بهترین کارتون های دنیا همونایی بودن که در دوره ی کودکی ما پخش شدن. مثل رامکال ، بَنِر ( همون سنجاب بامزه ) ، میشل استروکوف، فوتبالیستا، و …. . واقعا کارتون های الان خیلی مسخرن.
Matador
۱ مهر ۱۳۹۵سوسکم سوسکای قدیم.
علي رضا
۱ مهر ۱۳۹۵جالبه…
continental
۱ مهر ۱۳۹۵یه جا خونده بودم چهار صد مترو تو 8.5 ثانیه زده با سرعت 257 کیلومتر در ساعت عجوبست با 540 اسب فکر کن بیتل 1000 اسب بشه هیچ ماشینی به گرد پاشم نمی رسه
فرهام نامداری
۱ خرداد ۱۴۰۲به به