فولکس واگن

فولکس‌واگن برنامه‌ای برای رقابت با ماوریک و سانتاکروز ندارد

زمانی که فولکس‌واگن در سال ۲۰۱۸ از کانسپت تاروک رونمایی کرد عقیده‌های مختلفی درباره آن وجود داشت. برخی افراد امیدوار بودند این پیکاپ جمع‌وجور در آمریکا عرضه شود درحالی‌که برخی افراد آن کانسپت را خیلی جدی نمی‌گرفتند. در آن زمان تولید یک پیکاپ یونی بادی ایده‌ای جدید و بی‌رقیب محسوب می‌شد.

اما امروز چنین ایده‌ای به واقعیت بدل شده و نه توسط فولکس‌واگن بلکه توسط هیوندای سانتاکروز و فورد ماوریک پدیدار گردیده است.

البته فولکس‌واگن آمریکا علیرغم وجود دو رقیب یاد شده برنامه‌ای برای تولید یک پیکاپ کامپکت نخواهد داشت.

این را دانکن موثقی نایب‌رئیس اجرایی بخش فروش و بازاریابی فولکس‌واگن آمریکای شمالی تائید کرده است.

او می‌گوید اولویت فولکس‌واگن حفظ وضعیت رقابتی خودروهای درون‌سوز موجود و گسترش سبد محصولات الکتریکی است. او افزوده سرمایه‌گذاری روی محصولی با بازار محدود در وضعیت کنونی منطقی نیست.

البته موثقی احتمال تولید پیکاپ کامپکت توسط این خودروساز را به‌طور کامل رد نکرده است. او گفته که ورود فولکس‌واگن به کلاس پیکاپ های الکتریکی و کامپکت می‌تواند یکی از گزینه‌ها باشد.

در نگاه اول تولید یک پیکاپ الکتریکی و کامپکت توسط فولکس منطقی به نظر می‌رسد. با وجود پلتفرم MEB که در برخی محصولات فولکس بکار رفته، تولید یک پیکاپ با این معماری می‌تواند تصمیم خوبی باشد زیرا هم ماوریک و هم سانتاکروز دارای پیشرانه‌های درون‌سوز هستند.

اما بازهم باید گفت چیزی به‌صورت رسمی تائید نشده است. احتمالاً در سال‌های پیش رو اخبار بیشتری درباره حضور یا عدم حضور فولکس در بازار پیکاپ های الکتریکی خواهیم شنید اما در حال حاضر ماوریک و سانتاکروز رقیب شاخ‌به‌شاخ همدیگر خواهند بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    فولکس بعد از بحران دیزل‌گیت کلاً عجیب شده و تمرکزش را از دست داده !

    خودرویی همچون آماروک را اگر دیده باشید ، میدانید که چقدر پتانسیل بالایی جهت رقابت با بزرگان پیکاپ‌سازی دارد اما هیچ بهایی به آن نمیدهد و این خیلی بده که چنین محصول برتری داشته باشید اما به آن کم‌لطفی کنید !

    فولکس تمام انرژی خودش را گذاشته برای چین و سپس اروپا و گویی بقیه را به حال خود رها کرده و کمتر بَها میدهد و به همین دلیل هم هست بسیاری از بازارهایش را داده به ژاپنی‌ها و کره‌ای‌ها !

  2. شاهرخ

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (338 ديدگاه)

    هیچ جوره نمیتونم با سانتاکروز کنار بیام از بس زشته
    از جلو پنجره بگیر تا چراغای عقبش
    کی روش میشه تو آمریکا همچین ماشین مزخرفی سوار شه

    1. NAVID۰۰۹۸

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      رو شدن نمیخواد !

      دو حالت داره خریدار سانتاکروز 😂 :

      ۱ – یا از فن‌های دو‌آتیشه‌ی کره‌ای‌هان که در پدال هم داریمشان و پیرهن پاره میکنند برای خودروهای کره‌ای !

      ۲ – یا از تبعیدی‌های مردم کره به آمریکا هستند که برای تبلیغ محصولشان دست به هر پروپاگاندایی میزنند و شده حتی لباسشان را میفروشند تا سانتاکروز بخرند و در آمریکا جایش بِندازند !

      فقط اگر به من مورد استفاده‌ی این پیکاپ ژیگوله کره‌ای را بگید ، ممنون‌دارتون میشم در جمعی که بزرگان دود لاستیک بلند میکنند و گِل به هوا پرتاب میکنند و با هم خونین‌وار میجنگند ، این سانتاکروز جوجه‌اُردکی نهیفه که همین که زیر پای بزرگان لِه نشه ، جای شکرش باقیست !!!

      1. NAVID۰۰۹۸

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        😂😂😂
        خدایی حال کردم با این کامنتت با اینکه از روی مسخره به من بود !

        حاجی یکی پراید چیه ، شما اراده کن ، سایپا را به نامت میزنم با مُشتَقاتش !

    2. محمد مختاری آذر

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1000 ديدگاه)

      من بودم می خریدم من روم میشه چون یکی از زیباترین پیکاپ های جهان هستش ولی کاش قدرتی اندازه فورد رپتور و بقیه رقبا داشت که نداره

  3. new RAMIN

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    یه مطلب هایی دیدم که میگید اگه واردات ازاد شه فلانه بهمانه. خیلی از جوانان فکر اینن در ایران همه چی گل و بلبل بشه. اولا نمیشه 😑 دوما اگه بشه همین چینی ها و کره ای ها رو سوار میشید. دوج دیمن کیلویی چنده !!؟؟؟؟

    واقعا اینجوری ها هم که میگید نیست. بزارید بهتون بگم چرا

    همه ما ها زندگی مونو با پراید شروع کردیم !! من هم خب با پراید شروع کردم. سال 91 پراید 111 رو گرفتم. اون موقع 7میلیون و 500 هزار تومن پول دادم ( یادش بخیر…..!)
    پراید 0 کیلومتر رو از نمایندگی سایپا انقلاب کشیدم بیرون ! اون موقع تیبا صندوق دار تازه اومده بود. قیمتش 11 میلیون بود (باز هم یادش بخیر) اما پولم نمیرسید خب.
    سال 91 حقوق من بین 400 الی 700 هزار تومن بود و یادمه دکتر ها اون موقع بین1.5 میلیون الی 2.5 میلیون حقوق داشتن و اکثرا ازرا سانتافه کمری داشتن. اون موقع حقوق کاگرا هم حدود 200 الی 350هزار تومن بود. حالا من با همین حقوق 550 هزار تومنی اون موقع ام ! کار دارم که پراید 7 میلیون اون تیبا صندوق دار 11 میلیون و ام وی ام 530 هم حدود 13 میلیون بود یادم میاد اون x33 نسل اول که زباله ای بود لعنتی ! قیمتش 21 میلیون بود. یادم میاد ازرا هم حدود 45 میلیون بود. دیگه لند کروز ، پرادو پورشه و..
    رو یادم نیست ولی بالای 90 میلیون بودن.

    خب با توجه به حقوق هم باز من توانم در حد پراید بود ولی همکارام و حتی سوناتا رو با بدبدختی هزار تا بدهی میخریدن و با سرعت 20 کیلومتر در شهر میروندش مبادا روش خط نیوفته ! تازه اون موقع که همه چی روبراه بود ! یعنی بین سال 90 تا 92.
    حالا تورم اومده قیمت همه چی 10برابر شده. اما اگه همه چی ارزون بشه حقوق هامون هم میاد پایین خب !!! به این دقت نکردید ؟؟؟

    اگر الان مثلا اقای نوید بخواهد برود سایپا و یک عدد cs35 منتاژ سایپا با هزار مشکل منتاژی ! (cs35 فقط وارداتی !😁) بخرد باید 475 میلیون پیاده شود ! حالا اقای نوید حقوقش چه قدر است ؟؟ مثلا 8 میلیون. خب اگر اقای نوید بگوید صبر کنم دلار شود 5 هزار تومن بعد مثلا همین cs35 بشه 70 میلیون و کمری بشه 250 میلیون خب سریع میرم کمری میخرم بعد اون یکی هم میخرم میدم خانومم و بعدش با اون ها عشق و حال میکنم .اما خب وقتی همه چی بیاد پایین حقوق هم میاد پایین.اگر cs35 از 470میلیون
    بشه 70 میلیون خب قطعا حقوق اقای نوید هم از 8 میلیون میشه 3 میلیون ! پس نه اون موقع میتونست پس انداز کنه و بخرتش… نه الانی که ارزان شده.
    اون موقع (سال 90 الی 92) دکتر ها وضعشون خوب بود حقوق هاشون هم بالا بود باز توانایی خرید پورشه را نداشتن! الان هم ندارند…ما انسان ها با حقوق عادی که جای خود داریم…. خواستم بگویم جوانان عزیز ! دل خود را صابون نزنید واردات آزاد شود همه چی اوکی شود بریم فلان ماشین بخریم… اون موقع که قیمت ها منطقی بود تونایی شو نداشتیم الان هم اگر مثل 8 سال پیش شود باز هم نمیتونیم

    علت این است که توازانی بین حقوق و قیمت ها نیستش.
    زمانی که cs35 وارداتی خویش را 78 میلیون خردیم در سال 95 ! تقریبا قیمتش 33 برابر حقوق من بود.

    در امارات سال 2015 هیوندای اکسنت قیمتش 50 هزار درهم بود.الان هم هست !
    تورم در امارات تقریبا 0 هست.

    خب شغل بنده در امارات حقوقی ماهی 5 هزار درهمی میدهند… 33 ضربدر 5 هزار
    میشود حدود 170 هزار درهم… که با این پول در سال 2015 ( 1395 شمسی ) میتوانستم 4 تا cs35 بگیرم!! اما ببیند سال 95 به من چی دادن در امارات چی میدان !

    حالا فهمیدید توازان یعنی چی ؟؟ زمانی که توازان برقرار نباشد اوضاع همین است

    تنها میتوانم بگویم دعا دعا کنید از 4 غول خودرو سازی چین و خودرو جدید کره ای جنسیس و هیوندای وارد کنن تا حداقل بتوانید سوار خودرو درست و حسابی شوید
    وگرنه ناچار میشوید پول بدید به تارا یا شاهین یا شاید رانا پانورما پلاس !! بقیه هم بدید برای بیمه بدنه !

    ناراحت کنندس… ولی مثل اینکه ما ایرانی های بدبخت (( فعلا)) لایق خودرو های روز چینی و کره ای نیستیم… اروپایی و آمریکایی بماند…😑

    پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…

    1. NAVID۰۰۹۸

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      تفسیره‌الرامین
      استاد اقتصاد و مُفَسر خِبره !

      خودروی چانگان شما هیچ فرقی با آن X33 به قول خودت آشغال ندارد چون خر همان خر هست فقط پالانش عوض شده !

      بهتر نیست یه تحقیقی کنید ببینید تورم چی هست و سپس تفسیر اقتصادی بفرمائید !؟!

      1. new RAMIN

        ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        Navid0098
        ((بهتر نیست یه تحقیقی کنید ببینید تورم چی هست و سپس تفسیر اقتصادی بفرمائید !؟!))

        ببین کی داره به کی نصیحت میکنه! 😂 من خودم خوب میدونم چی هست داشتم حقوق ، قیمت وضعمون رو میگفتم به تورم هم اشاره ای کردم اون وسط.

        منظور من x33نسل اول مدل 2005 هست… اونو گفتم…
        https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e3/Chery_Tiggo_China_2012-05-01.JPG/1024px-Chery_Tiggo_China_2012-05-01.JPG

        اینم فیس 2010 که بیشتر همه x33 رو تو ایران میشناسن
        https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/ae/Chery_Tiggo_facelift_II_01_China_2012-04-22.jpg/1024px-Chery_Tiggo_facelift_II_01_China_2012-04-22.jpg

        اینم فیس 2014 که مدیران خودرو داره عرضه میکنه
        https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f5/2017_Chery_Tiggo_3%2C_front_8.4.18.jpg/1024px-2017_Chery_Tiggo_3%2C_front_8.4.18.jpg

        شما قبل کامنت دادن بی زحمت تفکر کن یه وقت سوتی ندی…
        منظور من نسل اول یعنی مدل2005 بود که سال 89 اومدش ایران….

        دوما شما بهتره بری تحقیق کنی درباره تورم و وضع اقتصادی…

        پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…

        1. NAVID۰۰۹۸

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (10479 ديدگاه)

          به روی چشم !!!
          حتماً بیشتر تحقیق میکنم در مورد تورم !
          احتمالاً تورم در دنیای جدید ساخت چین شده و فرمولش عوض شده !

          گفتم که ، توضیحش بیفایدست !
          اما یه پیشنهاد برایت میکنم طبق فرمول اقتصادی خودت :
          چانگانت را الان بفروش و پولش را پس‌انداز کن و صبر کن تا در آینده که همه چیز ارزان میشود و احتمالاً میتوانی با پول چانگان دست دوم فروخته شده‌ات احتمالاً ۴تا چانگان صفر با ۴ رنگ متفاوت بخری !
          فقط مراقب باش که آن زمان که همه چیز ارزان شد و شما پول زیادی بابت فروش چانگان دست‌دومت ذخیره کرده به تَباهی نکشانی چون پول زیاد آدم را از خود بی‌خود میکند و باید درست مدریت شود 😂🤦‍♂️ !!!
          با اینکه بارها گفتم ، شما خودت استادی و فیلمی در پدال به راه انداختی !!!

      2. car reminds me of love

        ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1180 ديدگاه)

        هِع !
        تو کره ایی بکوب و دنبال کوئیک با کیفیت باش!
        فضای مجازی است و هزار دروغ !.
        یکی هم واسه دیده شدن کارش شده کامنت اول ریپلای کردن!

  4. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    ماوریک از همشون سرتره،بقیه لای باقالیان….

    1. Reza

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      نه دیگه در این حد

      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۹ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        فورد پیکاپ ساز مطرحی هستش شکی توی موفقیت ماوریک نیست…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا