احتمالاً خیلیها فکر میکنند گروه فولکسواگن با در اختیار داشتن دوازده برند مختلف، به آخرین چیزی که نیاز دارد ایجاد یک برند جدید است؛ اما این غول آلمانی اوایل سال جاری با تأسیس برند مستقل جتا برای بازار چین، دقیقاً همین کار را انجام داد. این برای اولین بار در تاریخ فولکسواگن است که یک مدل به یک برند مستقل تبدیل میشود. این برند جدید بخش پایهای بازار و بهویژه خریداران جوان خودرو اولی از شهرهای بزرگ چین که هنوز سطح مالکیت خودرو در آنها بسیار پایین است را هدف قرار داده است.
به نظر میرسد این ریسک فولکسواگن نتیجه داده است زیرا جتا طی سه ماه نخست حضور در بازار چین نزدیک به ۳۰ هزار دستگاه فروش داشته که موفقترین سه ماه نخست در بین تمامی برندهای جدید در چین محسوب میشود. این فروش بسیار قابلتوجهی است خصوصاً با توجه به اینکه جتا فعلاً تنها دو مدل شامل سدان VA3 (که قبلاً با نام فولکسواگن جتا شناخته میشد) و کراساوور VS5 (نسخۀ ریبج شدهٔ سئات آتکا) را به بازار عرضه میکند. کراساوور کامپکت VS5 تقریباً ۸۰ درصد از فروش جتا را به خود اختصاص داده است. انتظار میرود فروش این برند نوپا با رونمایی از سومین محصول خود یعنی کراساوور میان سایز VS7 (نسخهٔ ریبج شدهٔ سئات تاراکو) از این هم بیشتر شود.
عضو هیئتمدیرهٔ فروش برند فولکسواگن «یورگن استاکمن» در مورد برند جتا میگوید:
بخش پایه در بازار خودروی چین تاکنون تقریباً در انحصار برندهای چینی بوده است. برند جتا شکاف بین بخش پایه و بخش سطح بالای بازار که برند فولکسواگن در صدر آن قرار دارد را پُر میکند. ما در این شکاف پتانسیل فوقالعادهای میبینیم و شروع طوفانی جتا این ادعا را اثبات میکند
بخش پایه هماکنون حدود یکسوم از کل خودروهای سواری در چین را تشکیل میدهد و حدود ۸۰ درصد از خریداران برای اولین بار در زندگی خود یک خودرو را خریداری میکنند. جالب اینجا است که به گفتهٔ فولکسواگن خریداران خودرو اولی در چین بهطور میانگین ۲۰ سال جوانتر از خودرو اولیهای اروپا یا آمریکا هستند و مایلاند برای خرید اولین خودروی خود بین ۸ تا ۱۵ هزار یورو هزینه کنند. برند جتا با روند فروشی تقریباً بهطور کامل دیجیتالی و شبکهٔ فروشی با نمایشگاههای دیجیتالی مستقل یا ادغامشده در نمایندگیهای فولکسواگن، در بزرگترین بازار خودروی دنیا فعالیت میکند. پیشبینی میشود تا پایان سال جاری تعداد نمایندگیهای جتا به ۲۰۰ عدد برسد. تمامی محصولات این برند نیز توسط جوینت ونچر فولکسواگن-فاو در کارخانهٔ چنگدو تولید میشوند.
meysam
۱۸ آذر ۱۳۹۸به این جمله دقت کنین:
“””این برند جدید بخش پایهای بازار و بهویژه خریداران جوان خودرو اولی از شهرهای بزرگ چین که هنوز “”سطح مالکیت خودرو در آنها بسیار پایین است”” را هدف قرار داده است.”””
ببینید ما کجای کاریم اولین خودروی تولید انبوهشون ام وی ام 110 بوده تو 15 سال به اینجا رسیدن.
زمان اون مرحوم رشد اقتصادیمون از چین هم بیشتر بوده اگه بود الان ما کجا بودیم
مصطفی
۱۸ آذر ۱۳۹۸در عین سادگی و ارزانی خیلی خوشگلن.
دمشون گرم خوشم اومد.
مانی
۱۹ آذر ۱۳۹۸باید بجای اینکه به سختی پراید بخریم به آسونی اینو بخریم
ولی نتیجه تصمیمات ابلهانمون بزودی نابودمون میکنه
مهدی
۱۹ آذر ۱۳۹۸دلخوش به این مقدار نباشید...
Ali a
۱۹ آذر ۱۳۹۸ببینید خود چینی ها از برندای خوب بیشتر استقبال میکنن… برای ما اینجا جک و آچار و چنگال و دنگ و فنگ شون رو میفرستم…. به کجا داریم میریم خدا میدونه..جز تاریکی چیزی معلوم نیست…