بوگاتیدوکاتیفولکس واگنلامبورگینی

تصمیم‌گیری فولکس‌واگن در مورد آیندهٔ بوگاتی، لامبورگینی و دوکاتی تا ماه آینده

چندی پیش انتشار گزارشی مبنی بر احتمال فروش بوگاتی توسط گروه فولکس‌واگن به شرکت ریماک سروصدای زیادی به پا کرد اما در این رابطه هیچ‌یک از طرفین اظهارنظری نکردند. حال اما مدیران ارشد گروه فولکس‌واگن تأیید کرده‌اند که این شرکت در حال بررسی آیندهٔ برندهای بوگاتی، لامبورگینی و دوکاتی است. هیئت‌مدیره و مقامات این غول خودروسازی ماه آینده دربارهٔ یک استراتژی جدید به بحث و گفتگو خواهند پرداخت. هدف اصلی این استراتژی دو برابر کردن ارزش شرکت تا ۲۰۰ میلیارد یورو است.

همکاری‌های تکنولوژیک میان لامبورگینی، بوگاتی و دوکاتی، بازنگری در ساختار این برندها و حتی فروش آن‌ها ازجمله راهکارهای احتمالی در استراتژی جدید گروه فولکس‌واگن خواهند بود. دو مدیر فولکس‌واگن که نخواسته‌اند نامشان فاش شود، به رویترز گفته‌اند این شرکت باید اطمینان حاصل کند آیا درعین‌حالی که همچنان به سرمایه‌گذاری میلیاردی برای الکتریکی کردن خودروهای پرفروش و تولید انبوه خود ادامه می‌دهد، منابع کافی برای توسعهٔ پلت‌فرم‌های الکتریکی برای این برندهای کوچک را هم دارد یا نه.

در سال ۲۰۱۹ لامبورگینی ۴,۵۵۴ دستگاه فروش داشت درحالی‌که فروش بوگاتی تنها ۸۲ دستگاه بوده است. در این سال دوکاتی هم موفق به فروش ۵۲ هزار دستگاه موتورسیکلت شده است. با توجه به این میزان فروش، مدیران فولکس‌واگن هنوز در مورد سرمایه‌گذاری برای توسعهٔ محصولات الکتریکی برای این برندها قانع نشده‌اند زیرا ممکن است مدل‌های الکتریکی این سه برند از سوی طرفداران و خریداران آن‌ها چندان مورد استقبال قرار نگیرد.

مدیر اجرایی گروه فولکس‌واگن هربرت دیس هم فعلاً حاضر به اظهارنظر در مورد سرنوشت این برندهای سطح بالا نشده است اما در مصاحبه‌ای با رویترز گفته است که این شرکت باید خود را در دورهٔ وسایل نقلیهٔ الکتریکی و خودران بازآفرینی کند. دیس دراین‌باره گفته است:

برندها باید با توجه به نیازهای جدید سنجیده شوند. با الکتریکی شدن، دیجیتالی شدن و اتصال وسایل نقلیه، فضای جدیدی برای مانور دادن وجود خواهد داشت و هر برند باید جایگاه خود را پیدا کند

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. Amin

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (119 ديدگاه)

    لعنت به هرچی برقیه

    موافقم 53
    مخالفم 14
  2. Carbonado Aventador

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (4514 ديدگاه)

    درسته فولوکس برند خیلی بزرگیه..
    ولی بخشی از این بزرگی رو مدیون مالکیت
    خودروسازیایی مثل لامبو ، بوگاتی ، دوکاتی ، بنتلی و…
    هست.
    به نظرم فروش اینا به ارزش برند فولوکس لطمه میزنه

    موافقم 57
    مخالفم 8
    1. مهرداد كمال

      ۱۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1990 ديدگاه)

      خواستم اینو بگم
      دقیقا فرمایش شما متین و صحیح

      موافقم 11
      مخالفم 1
  3. Carbonado Aventador

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (4514 ديدگاه)

    دیدن پانیگاله کنار هوراکان منو به وجد میاره..
    جفتشونم تو کلاس خودشون بینظیر هستن.
    .
    دوکاتی همیشه موتورای سطح بالاتری نسبت به ژاپنی ها تولید کرده..
    .
    ولی تو موتور جی پی خیلی بدشانسه.

    موافقم 34
    مخالفم 9
    1. Mohammadreza

      ۱۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (870 ديدگاه)

      “ولی تو موتور جی پی خیلی بدشانسه.”

      بد-خوش شانسی که تکرار بشه دیگه شانس نیست

      موافقم 26
      مخالفم 1
      1. Carbonado Aventador

        ۱۳ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (4514 ديدگاه)

        همین هفته ی پیش بود که دویتزیوزو اوایل مسابقه به خاطر برخورد یه موتور دیگه DNF شد..
        .
        موتورای دوکاتی همیشه از رقباشون قویتر و آیرودینامیک تر بودن..
        ولی ناف دوکاتی رو با بدشانسی و اشتباه راننده هاش بریدن!!
        اگه خوان میر‌ راننده دوکاتی بود الان با اختلاف زیاد صدر بود.

        موافقم 15
        مخالفم 5
      2. محمد

        ۱۳ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (28 ديدگاه)

        اینکه هوندا اول میشه بخاطر رانندگی فوق العاده مارکز بوده
        وگرنه موتور دوکاتی خیلی سرتر بوده

        موافقم 14
        مخالفم 1
    2. ممد ژانگولر

      ۱۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (4149 ديدگاه)

      زکی فولکس بیشتر نقش منجی و احیا کننده بازی کرده
      بخواد این عروسکارو بفروشه
      منم هر چی سهام دارم ازش میفروشم بره
      خوشم نیومد از کارش ?

      موافقم 13
    3. امین

      ۱۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (520 ديدگاه)

      بد شانس نه راننده نداره حاجی مارک مارکز اگه برای دوکاتی کار میکرد شاتل هم نمیتونست اونو جا بزاره مارک مارکز ودیگر رانندگان اعجوبه هستند که تیم رو قهرمان میکنن رانندگی اون محشره وگرنه موتور ducati gp2020 سر تر honda gp2020 هست از لحاظ فنی کلا دوکاتی برترین موتور هارو تولید میکنه سلطان هست با سوپر لگرا (نه پانیگاله)سریعترین موتور جاده ای رو هم داره قدرتی برابر h2 داره ولی وزنش خیلی کمتر هست و قطعا سریعتره و h2r هم بهتره با ducati gp2020 مقایسه شه که قطعا حریفش نیس. دوکاتی سلطان بی چون چرای دنیای موتور سیکلته

      موافقم 11
      مخالفم 4
    4. Maserati

      ۱۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      انصافا نمیشه بین دوکاتی و کاوازاکی گفت کدوم بهتره

      موافقم 10
      مخالفم 3
  4. Abbas.Lambo

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (875 ديدگاه)

    دیدن عکسای ویرون و مورسیه لگو کنار هم کل خاطرات بچگیمو زنده کرد،چه دورانی بود،یادش بخیر،دوستم عشق بوگاتی بود و منم عشق لامبو،هر روزم سر این دوتا تو مدرسه با هم بحثمون میشد،ای کاش باز برمیگشتم به اون دوران خوش و بدون دغدغه
    (الانم زیاد سنم بالا نیستا ولی انگار از اون زمان تا الان یک قرن گذشته?)
    در کل میخوام بگم ما با این برند ها و ماشینای فوق العادشون که انگار روح دارن بزرگ شدیم،اگه الان بخاطر چهارتا برند نوپا و یا برقی بخوان اینا از بین برن حیفه

    موافقم 30
    مخالفم 1
    1. Maserati

      ۱۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      للللعععننتتتت بببههههه بببرررققییییییییییییی!!!!!!!

      موافقم 9
      مخالفم 3
  5. ارشیاSVJ

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    بفروشتشون همین یه ذره علاقه ای که بهش دارن هم بر باد میره.
    سودشون که خوب بوده
    بوگاتی هشتاد تا ماشین فروخته
    فقط دویست و چهل میلیون یورو
    چهارهزارتا سیصدهزار یورو هم میشه 1200000000یورو!!
    دوکاتی هم 520 میلیون یورو
    روی هم سوده خوبی داشتن
    با احتساب هزینه تولید بازم خیلیه سودش!!!?????

    موافقم 19
    مخالفم 1
    1. Hadi

      ۱۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      کاش حداقل بوگاتی رو بدن به پورشه…

      موافقم 5
      مخالفم 10
      1. Mohamad

        ۱۳ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (3 ديدگاه)

        پورشه خودش برای فولکس واگن هست. چی رو بدن به پورشه؟??‍♂️

        موافقم 17
  6. OMID

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2173 ديدگاه)

    کاش لامبو رو بفروشه همون
    دیگه لامبو شده بود گاو شیرده
    قرار بود فوقش سال بعد جانشین اونتادور بیاد ولی به خاطر هزینه هنوز توسعه رو هم شروع نکردن

    موافقم 24
  7. Ho3in

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    ای کاش میشد پول داشت و دوکاتی رو خرید واقعا
    این برند عالیه و دوست داشتنی ،بین موتور ها آقایی میکنه

    موافقم 23
    مخالفم 4
    1. Maserati

      ۱۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      ایتالیا????????????

      موافقم 8
      مخالفم 3
    2. مانی

      ۱۵ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      دوکاتی موتور سطح بالا و گرون میزنه
      ۵۲۰۰۰تا فروش کمه؟

  8. سروش

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (228 ديدگاه)

    تصمیم گیری سختیه واقعا. وقتی در اذهان بوگاتی و لامبورگینی با حجم موتور زیاد یا ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی جا افتاده و مردم به خاطر این ویژگی ها سراغشون میرن، اگه استراتژی تغییر کنه ویژگی خاص خودشون رو از دست میدن و اینجا ریزش مشتری اتفاق میفته. دلیل تعلل فولکس در معرفی جانشین اونتادر یا انجین ۱۶سیلندر بوگاتی همینه. شاید اگه چند سال زودتر ذهن ها رو برای الکتریکی سازی یا تکنولوژی های دیگه آماده می‌کردن به این بن بست استراتژی نمی‌رسیدن

    موافقم 20
    مخالفم 1
  9. Sina

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    ایکاش بفروشتشون
    فولکس واگن میخوا هر چی ماشین بی نظیره رو خراب کنه با برقی کردن.آخه مگه چقدر لامبو تولید میکنی که میخوای برقی بشن ، اصلا چه فایده ای داره اینکار ، کلا ۸۰ تا بوگاتی ساخته
    میخواد برقیش کنه
    بوگاتی رو تبدیل کرده به شرکتی که فقط ۱ کیلو وزن کمتر یا بیشتر میکنه میگه ماشین جدید

    موافقم 22
    مخالفم 2
    1. رامین

      ۱۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (919 ديدگاه)

      البته این برقی شدن تقصیر فولکس نیست قوانین آلایندگی دنیا مخصوصا اروپاس که دست و باله خودروسازارو می بنده. برندای رده بالایی مثه لامبو و فراری و… مجبورن برای بقا خودروهای هیبریدی و الکتریکی بزنن

      موافقم 9
      مخالفم 2
      1. Sina

        ۱۳ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (2429 ديدگاه)

        ببین بر اساس تولیداته
        الان لامبو و بوگاتی روی هم دیگه از دو سه تا کارخونه ی گلف آلودگیه کمتری دارن

        1. رامین

          ۱۳ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (919 ديدگاه)

          من منظورم آلایندگی خودروهاس نه کارخونه ها

      2. MAF

        ۱۴ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (344 ديدگاه)

        دولتا بدجوری به خودروسازا سخت میگیرن

  10. ارش

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    فروش بوگاتی راه حل بسیار خوبیه لزومی نداره فولکس با وجود رقبای سوئدی و آمریکایی اینهمه هزینه کنه در آخر هم بوگاتی با عنوان یک برند فرانسوی شناخته بشه که خود فرانسوی ها نقشی هم در ساختنش ندارن.تمام تجربه و هزینه بوگاتی رو صرف توسعه پورشه کنه خیلی بهتره تا یه محصول بی رقیب درست بشه.

    موافقم 22
    مخالفم 4
    1. امین

      ۱۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (520 ديدگاه)

      اخه فرانسوی ها و انگلیسی ها از مریخ اومدن? اینقدر ررررر بدم میاد از این … که نگو همیشه هم قیافه میگیرن و نژاد برترن انگار مخصوصا روباه پیر خیلی مغرورن شیطان های خودشونو هم قدیس تعریف میکنن جوری از چرچیل تعریف کردن به جهان که بچه فکر میکنه با یه نابغه و فرشته طرفه انگار همونی نیست که دستور کشتار جمعی عظیم وحشتناک درسدن بعد از اتماااااام م جنگ دستور شخص اون بوده خودش داره میگه برای مملکتم با شیطان هم دست میدم ینی خارج انگلیس هر کی باشه قیمه قیمش میکنن بقیه کشکشن فقط نژاد آنگلوساکسون و یهودی به نظرت بوگاتی فرضا تحت مالکیت فرانسه بود و همه چیشو اونا درست میکردن آلمان پیچشو محکم میکرد اصن اسمی از آلمان میبردن؟! اندازه نخودم اهمیت نمیدادن حال روی دیوو هر طرفش پرچم فرانسه است اخه اونا قدیس هستن نژاد برترن به قول یه نفر همه تو دنیا برابرن اما یه عده برابر تر هستن

      موافقم 9
      مخالفم 2
  11. Hl>i

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (137 ديدگاه)

    فروش ۴۵۵۴ عدد مربوط به امار فروش ۶ ماه اول سال ۲۰۱۹ لامبورگینی است
    لامبو بالای ۸ هزار دستگاه فروش داشته پارسال.

    فروش برندهای چون بوگاتی و دوکاتی و یا حتی سیات خیلی محتملتر است تا فروش لامبورگینی.

    +|<i

    موافقم 12
  12. امیررضا

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (39 ديدگاه)

    کاش لامبو و فراری با هم یه کمپانی جامع تشکیل بدن و با همکاری هم بهترین هارو بسازن.

    موافقم 7
    مخالفم 14
    1. سورنا

      ۱۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1055 ديدگاه)

      به درد نمیخوره
      چون همین رقابته که باعث پیشرفتشون میشه

      موافقم 15
      مخالفم 1
  13. سورنا

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    لامبو رو بفروشه عقل نداره لامبو ضرر هم بده عوضش اعتبار و شخصیت میاره براش …

    موافقم 22
    1. blackburn

      ۱۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (182 ديدگاه)

      لامبورو چند میفروشه؟ حتما 40 میلیارد یورو به بالا چون واسش سرو دست میشکنن

      موافقم 17
      1. سورنا

        ۱۳ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (1055 ديدگاه)

        حتی ۴۰۰ میلیاردم نباید بفروشه :( حیفه بخدا همچین برندی که اسمشم اندازه چند تا خودروسازی تاپ ارزش داره …

        موافقم 12
        مخالفم 1
  14. امیر

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (831 ديدگاه)

    بنظرم لامبو مشتری زیاد داره فک کن مثلا بی ام دبلیو بخره لامبو رو موتورهای تنفس طبیعی تویین توربو بکن به علاوه هیبرید یه هیولای هیبریدی بده بیرون آخرشم که یا هیدروژنی یا برقی یا تلفیقی میشه

    موافقم 2
    مخالفم 4
  15. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    ” ممکن است مدل‌های الکتریکی این سه برند از سوی طرفداران و خریداران آن‌ها چندان مورد استقبال قرار نگیرد.”
    خب معلومه مورد استقبال قرار نمیگیره.
    افرادی که چنین مبلغی برای مدل های این برند ها
    پرداخت میکنن انتظار یه خودروی واقعی دارن
    نه یه اسباب بازی که اصول کارش جارو برقیه!

    موافقم 15
  16. Maserati

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    کدوم احمقی لامبورگینی برقی میخره؟؟؟؟؟؟

    برقی میخوان تسلا میگیرن چرا لامبو رو میکنی موش آزمایشگاهی وقتی نتیجش پیداس!!!!!

    موافقم 9
    مخالفم 1
  17. Maserati

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    بوگاتی اایییتتااااللللییییاااااایییییههههههههههههه

    موافقم 6
    مخالفم 3
  18. Aryan kia

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (574 ديدگاه)

    سلام اولین نظرم هستش به نظر من دوکاتی به پای کاوازاکی نمیرسه ولی دوکاتی هم فوق العادس

    موافقم 7
    مخالفم 1
  19. AMG_73///

    ۱۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    به نظر من
    موتور فقط یاماها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا