فولکس واگن

فولکس‌واگن اطلس رسماً معرفی شد

چند وقتی بود که خبرهایی مبنی بر ساخت کراس‌اوور هفت‌نفره‌ای توسط فولکس‌واگن منتشر می‌شد. این خودرو در ابتدا ترامونت نامیده شده بود و پیش از رونمایی رسمی چندین تصویر بدون پوشش از آن انتشار یافت که تقریباً به‌طور کامل طراحی آن‌را مشخص کرد. چندی بعد نیز گفته شده که فولکس‌واگن به جهت تلفظ راحت‌تر، نام این کراس‌اوور آن‌را به اطلس تغییر می‌دهد. حال سرانجام فولکس‌واگن رسماً کراس‌اوور هفت‌نفرهٔ اطلس را رونمایی کرده است و اولین نمایش رسمی آن‌هم در نمایشگاه لس‌آنجلس خواهد بود.

volkswagen-atlas-2018-1024-03

این خودرو که با هدف برآورده کردن خواسته‌های بازار تشنهٔ SUVهای بزرگ ایالات‌متحده ساخته شده است، در ایالات تنسی این کشور در کنار ورژن آمریکایی پاسات تولید می‌شود برخلاف دو SUV دیگر این شرکت یعنی تیگوآن و توآرگ که در اروپا تولید می‌شوند. اطلس روی پلت‌فرم MQB فولکس‌واگن ساخته شده و ۵.۰۳ متر طول، ۱.۹۸ متر عرض و ۱.۷۶ متر ارتفاع دارد که آن‌را تبدیل به بزرگ‌ترین محصول فولکس‌واگن در ایالات‌متحده می‌کند. اطلس با این ابعاد از مدل توآرگ با ۴.۸ متر طول بزرگ‌تر بوده و حتی از هوندا پایلوت جدید هم با ۴.۹۴ متر طول کشیده‌تر است. این ابعاد بزرگ‌تر در اطلس قطعاً به معنای فضای داخلی بزرگ‌تر نسبت به رقبا خواهد بود.

اطلس در بخش طراحی بیرونی مانند دیگر محصولات فولکس‌واگن از طراحی ساده و درعین‌حال زیبایی برخوردار است. در طراحی این خودرو از خطوطی تیز و پانل‌هایی مسطح استفاده شده و کاملاً از طراحی‌های اغراق‌آمیز و شلوغ این روزهای صنعت خودروسازی به دور است. بدین ترتیب اطلس از طراحی ساده، زیبا و باابهتی بهره می‌برد است که کاملاً با طراحی‌های خصوصاً شرقی تمایز دارد. فرم و طراحی قسمت جلویی خودرو شبیه به برادر کوچکش تیگوآن بوده و در قسمت عقب هم سادگی و اصالت موج میزند.

برای این کراس‌اوور فول سایز دو پیشرانهٔ مختلف ارائه شده است. موتور اول یک واحد ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۴۰ اسب بخار قدرت و دیگری یک نمونهٔ ۳.۶ لیتری شش سیلندر با ۲۸۰ اسب بخار قدرت است. نیروی هر دو موتور از طریق یک گیربکس ۸ سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند. موتور چهار سیلندر فقط به‌صورت دیفرانسیل جلو ارائه می‌شود اما برای موتور شش سیلندر می‌توان سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Motion فولکس‌واگن را سفارش داد. همچنین برای این موتور حالات رانندگی گوناگون ارائه شده است که بسته به انتخاب هرکدام، پارامترهای خودرو تغییر می‌کند.

volkswagen-atlas-2018-1024-06

با توجه به اینکه اطلس در کلاس SUVهای سه ردیفه قرار دارد قطعاً فضای داخلی آن بسیار مهم است. فولکس‌واگن می‌گوید این خودرو فضای کافی برای هفت بزرگ‌سال و بارهای آن‌ها را ارائه می‌کند درحالی‌که جهت افزایش حجم صندوق بار، ردیف سوم صندلی‌ها قابل تا کردن هستند. در شیوهٔ تا شدن این صندلی‌ها روشی نوآورانه بکار رفته است که دسترسی به ردیف سوم صندلی‌ها را آسان می‌کند. در قسمت جلو، برای صفحه آمپر خودرو از نمایشگر دیجیتالی مجازی فولکس‌واگن استفاده شده است درحالی‌که سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ماشین هم از طریق یک نمایشگر بزرگ در میانهٔ داشبورد ارائه می‌گردد. این سیستم از اندروید اتو گوگل و کارپلی اپل پشتیبانی می‌کند. سیستم صوتی آن‌هم از نوع فِندر با ۱۲ بلندگو است.

volkswagen-atlas-2018-1024-14

در بخش ایمنی، اطلس مجهز به ترمز خودکار پیش از برخورد شده است که آن‌را تبدیل به اولین خودرو در کلاس خود می‌کند که مجهز به این ویژگی شده است. علاوه بر این، فولکس‌واگن برای این کراس‌اوور بزرگ سیستم‌های ایمنی دیگری شامل کروز کنترل تطبیقی، سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم هشدار خروج از خط و سیستم ترمز اضطراری خودکار کرده است. مدیر اجرای فولکس‌واگن آمریکای شمالی «Hinrich J. Woebcken» در رابطه با این خودروی جدید گفته است که:

«این بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین خودرویی است که ما تاکنون در ایالات‌متحده ساخته‌ایم. اطلس یک طراحی متمایز اما هماهنگ با دیگر ساخته‌های فولکس‌واگن را این بار با اتاقی مناسب حمل هفت نفر ارائه می‌کند. اطلس محصول جدید برای فولکس‌واگن جهت ورود به قلب بازار آمریکا است».

2018-volkswagen-atlas-7

همان‌طور که گفته شد، فولکس‌واگن اطلس رسماً در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس برای اولین بار به نمایش عمومی درخواهد آمد. این نمایشگاه در تاریخ ۱۸ نوامبر (۲۹ آبان) آغاز می‌گردد. سپس اطلس در بهار ۲۰۱۷ برای فروش عرضه خواهد شد اما هنوز قیمت‌گذاری آن برای بازار ایالات‌متحده اعلام نشده است.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. volvo fh

    ۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (242 ديدگاه)

    ای کاش فولکس ایرانخودرو یا سایپا را میخرید,یکی به زیر مجموعه هاش اضافه میشد.ما هم میتونستیم ماشین خوب با ذات آلمانی سواربشیم.تیراژ تولیدش هم میرفت بالا,به نفع همه بود

    1. reza

      ۸ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (223 ديدگاه)

      ایشالا سال بعد با ماموت تعدادی از خودرو هاشو تولید میکنه.
      امیدوارم اطلس هم سال بعد وارد بشه

  2. سیاوش

    ۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    طراحی خیلی خوبی داره ولی خوب تو امریکا کار سختی هم داره با رقبایی قدر
    با این حال فکر می کنم موفق باشه
    رنگ طلایی هم بهش میاد

  3. sina

    ۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    حقیقتا نپسندیدم.

  4. Elemento

    ۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    .
    3 تا عکس آخر چقدر زیباست.
    .
    برو بازار آمریکا رو فتح کن.
    موفق باشی.

  5. MjM

    ۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (740 ديدگاه)

    طراحی فولکس واگن رو دوس دارم…همه چی تو طراحیش سر جاشه( چه داخل چه خارج ماشین)…نه خطوط منحنی زیاد نه خطوط شکسته زیاد داره….نه چیز اغراق آمیز نه جعبه ایه نه گرد یا کشیده و نه ……در عین سادیگی…شیکه و مدرن

  6. king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]

    ۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    وجدانا کابین این طوری عالیه نه خیلی شلوغ نه خیلی خلوت
    بسیار کاربردی و زیبا

  7. وحید

    ۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (13 ديدگاه)

    مثل پژو 3008 دیفرانسیل جلو هست. جالبه

  8. مهدی

    ۱۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (552 ديدگاه)

    چرا فولگس بعضی از طرحهاش شبیه قوطی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا