گروه فولکسواگن با فروش ۷.۶۱ میلیون دستگاه خودرو تا پایان ماه سپتامبر، بزرگترین خودروساز دنیا لقب گرفت
در نُه ماه منتهی به سپتامبر ۲۰۱۶، گروه خودروسازی فولکسواگن موفق به فروش ۷.۶۱ میلیون دستگاه خودرو در سراسر جهان شد که رشد ۲.۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان میدهد. در مقابل، تویوتا که طی چهار سال گذشته بزرگترین خودروساز دنیا بوده است در همین مدت با فروش ۷.۵۳ میلیون دستگاه خودرو تنها ۰.۴ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است؛ بنابراین با توجه به اینکه در ماههای پایانی سال ۲۰۱۶ بسر میبریم میتوان گفت بهاحتمالزیاد فولکسواگن بزرگترین خودروساز سال ۲۰۱۶ خواهد شد و تویوتا به مکان دوم نزول خواهد کرد.
رشد فروش فولکسواگن در سهماههٔ سوم امسال شتاب بیشتری داشته است. همچنین این خودروساز آلمانی با فروش ۵.۱۲ میلیون دستگاه خودرو در ششماههٔ نخست امسال، رشد ۱.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است. بدین ترتیب تویوتا جایگاه نخست خود بهعنوان بزرگترین خودروساز دنیا که برای به دست آوردن آن بسیار تلاش کرده بود را به فولکسواگن واگذار کرده است.
این موفقیت فولکسواگن باوجود رسوایی ناشی از دیزلگیت که در برخی از بازارها منجر به کاهش فروش این شرکت شده بود، به دست آمده است. بهعنوانمثال تویوتا در بازار ایالاتمتحده کاملاً بر فولکسواگن برتری دارد؛ اما در چین یعنی بزرگترین بازار خودروی جهان، فولکسواگن به ازای فروش هر یک دستگاه خودرو توسط تویوتا، سه دستگاه خودرو به فروش میرساند. تا پایان ماه سپتامبر، فولکسواگن با فروش ۲.۵۸ دستگاه خودرو در چین، ۱۱ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.
اما در سوی دیگر تویوتا طی سال جاری با مشکلات عدیدهای در بخش تأمینکنندگان قطعات خود درگیر بوده است. انفجار در یک کارخانهٔ تأمینکنندهٔ فولاد در ماه فوریه موجب تعطیلی کارخانهٔ ژاپنی تویوتا به مدت یک هفته گردید و بیش از یک هفته هم از تأمینکنندهٔ دیگری که در زلزلهٔ ژاپن آسیب دیده بود متضرر شد. همچنین کاهش قیمت بنزین هم موجب کاهش تقاضای خرید برای مدل هیبریدی پریوس در ایالاتمتحده شده است.
ولی در طرف دیگر بااینکه فروش محصولات خود برند فولکسواگن در پی دیزلگیت کاهش یافته است، همچنان تقاضای بالایی برای محصولات برندهای دیگر گروه فولکسواگن یعنی آئودی، پورشه و اشکودا وجود دارد و به همین دلیل فروش کل گروه فولکسواگن افزایش داشته است. این شرکت تا پایان امسال فروش بیش از ۹.۹۳ میلیون دستگاه خودرو را هدف قرار داده است که رکورد سال گذشته را خواهد شکست.
علي
۸ آبان ۱۳۹۵داره ی جورایی عدالت برقرار میشه و حق به حقدار میرسه. در ضمن فولکس نشون داد با مدیریت قوی میشه رفت به جنگ لابی گری و بازار خوب خودروهای ژاپنی در آمریکا که سالین سال با حمایت رسانه های قول آمریکا باعث شده بود به صورت ی رقیب سنتی و بی بدیل دربازار آمریکا تبدیل بشن. البته فروش خوب فولکس میتونه بیشتر بخاطر مدیریت خوب آنها در کشورهای بلوک شرق باشه تا خود آمریکا. به هر حال تبریک ((( هیچ سرنوشتی نخواهد بود جز اونی که خودمون برای خودمون رقم بزنیم )))
با تچکر فراوان
Elemento
۸ آبان ۱۳۹۵.
در روزگاری که خنده ی مردم از زمین خوردن توست ، برخیز تا بگریند . . .
.
کوروش کبیر
AMIN
۸ آبان ۱۳۹۵البته که فولکس قدر هستش ولیکن علت فروش پایین تویوتا در چین به علت مشکلات سیاسی رقم خورده… واینکه همین بالا وپایین رفتن رتبه ها باعث رقابت بیشتر و نتیجه بهتر میشه… البته خودم عاشق تویوتام… و اگه سالی یه دونه هم بفروشه باز واسم ارزشمند ترین برند دنیاست..
در ضمن اشتباه کردن با دورویی دو چیز متفاوتند!!!
mehran911
۸ آبان ۱۳۹۵آفرین به این تلاش و پشتکار آلمانیا
.
آفرین ماتیاس مولر مدیر عامل با هوش و با درایت
.
به این پیشرفت با شکوهت ادامه بده .
.
قبلا هم گفتم هر خودروسازی با مشکلات چند سال اخیر فولکس مواجه میشد اوضاع خیییییلی بدتر از این میشد
.
آفرین به آلمان مهد خودروسازی دنیا
كوروش
۸ آبان ۱۳۹۵دیزل گیت می تونست ریشه یک کمپانی بزرگ رو خشک کنه چقدر خوب مدیریت کرده که بجای سقوط ارزش و برند باز داره میشه بزرگ ترین خودرو ساز البته کیفیت خودرو های فولکس و ماندگاری اون بنظرم دلیل اصلی فروش اونه
بنتلی
۸ آبان ۱۳۹۵کوروش جان ارزش سهام فولکس بعد دیزل گیت یکم پایین اومده…حتی سر همین قضیه با سهامداراش هم مشکل پیدا کرده…ولی خب سرمایه زیاد و ازطرفی دریافت وام تونسته اثر منفی دیزل گیت رو کمرنگ کنه…از طرفی بعضی سایتها پیش بینی کردن اگه فولکس نتونه وامشو پرداخت کنه مجبور ب فروش بعضی زیر مجموعه هاش میشه ولی سخنگوی فولکس گفته اوضاع تحت کنترله و فولکس قصد فروش هیچ کدوم از زیر مجموعه هاشو نداره
Elemento
۸ آبان ۱۳۹۵.
اگر به 20 برندخودروسازی و موتورسیگلت سازی علاقه داشته باشم 10 تاشون زیر مجموعه های فولکس واگن هستن. لامبو، بوگاتی ، دوکاتی ، آئودی ، بنتلی و …
فولکس واگن بزرگترین امید من در دنیای خودروسازی هست.
.
من به مدیریت فولکس واگن ایمان دارم.
.
در طول تاریخ بار ها زیر فشار های سنگین قرار گرفته و خودشو ثابت کرده.
هر روز سربلندتر از دیروز.
.
رتبه ای که امسال آورد یک چشمه از همون توانایی ها و اراده ی پولادین بود.
.
امیدوارم فولکس واگن هر جور هست با مدیریت عالی خودش تا سال 2020 اثرات دیزل گیت رو کاملا برطرف کنه
.
میدونم که میتونی ❤❤❤
قوی باش مرد ❤❤❤
زیر مجموعه هات رو حفظ کن. ان شا الله حتی زیادشون کن… لامبورگینی اگر خدای نکرده دست شرکت های هندی و چینی بیافته فاتحش خوندست 😢😢
بنتلی
۸ آبان ۱۳۹۵مجید جان احتمالا شما از موفقیت ولوو و جگوار لندرور بی خبری!!! نمیخوام وارد بحث بشم ولی خودتم میدونی ک موفقیت شرکتایی ک گفتم فقط با حمایت مالی بوده …
Elemento
۸ آبان ۱۳۹۵.
من که به شما چیزی نگفتم. قصد بحث و تحریک کسی هم ندارم.
فقط چون در ارتباط با زیر مجموعهدها بود زیر کامنتت ریپلای زدم
خدا شاهده منظوری نداشتم.
قسم ازین معتبر تر پیدا نکردم که باور کنی.
كوروش
۸ آبان ۱۳۹۵بله درست می گویید
سیاوش
۸ آبان ۱۳۹۵فوق العادست اگه دیزل گیت پیش نمیومد الان فاصله بیشتری هم داشت از رقبا
بزودی اعتمادش بین امریکایی ها هم جلب میشه
ببینیم اطلسش چه میکنه
رضا پ
۸ آبان ۱۳۹۵اگه فروش و مونتاژ ماشیناشو تو ایران شروع کنه آمارش از اینم بالاتر میزنه مخصوصا مدل polo آخه ایرانیا پلو زیاد دوست دارن!
Elemento
۸ آبان ۱۳۹۵.
امیدوارم دیزل گیت حداقل برای ما ایرانی ها یک فایده داشته باشه ???
اونم این که فولکس واگن برای افزایش درآمد مصمم بشه بیاد ایران.
فولکس واگن با قدرت خودش میتونه شرایطش رو تا حدودی تحمیل کنه. مثل افزایش کیفیت و دقت در مونتاژ.
شاید از فولکس واگن یک آبی برای صنعت خودروی ما گرم بشه.
.
مثلا امسال MAN که یکی از زیر مجموعه های فولکس واگن هست برای افزایش فروش با مدل TGX ❤ وارد بازار ما شده و میخواد حسابی بفروشه
volvo fh
۸ آبان ۱۳۹۵روحم شاد شد با این خبر
سینا
۸ آبان ۱۳۹۵در این کیفیت تویوتا خعلی بالاتر از فولکس هستش هیچ شکی نیست. ولی چند عامل وجود داره که باعث موفقیت فولکس تو اروپا میشه(بازار چین تعیین کننده نیست ب علت سهم بسیار نزدیک دو شرکت) : اول اینکه طراحی تویوتا رو اروپایی ها اصلا نمی پسندن. دوم قیمت تموم شده فولکس تو اروپا کمتر از تویوتا است بهعلت قوانین مالیاتی و اینا. سوم اینکه نمایندگی ها پس از فروش فولکس در اروپا بیشتره و در،اخر ترجیح مردم اتحادیه اروپا به خرید خودرو از داخل اتحادیه و ایجاد شغل و اینا. بعوان کسی ک تو کانادا و بلژیک زندگی کردم میگم ک هیچ ماشینی خوش فروش تر و بهتر از تویوتا تو کانادا نیست ولی تو اروپا اصلا این شکلی نیست. اصولا تو اروپا مردم ب ماشینای هاچبک و کم مصرف بیشتر علاقه دارن چون سوخت گرونه و تو این سگمنت فولکس عالیست.
امیرحسین
۸ آبان ۱۳۹۵کیفیت تویوتا خیلی بالاتر از فولکس هست؟؟؟؟؟پس تا حالا سوار فولکس نشدی.فولکس کیفیت رو با مهندسی آلمانی تؤامان داره
سینا
۸ آبان ۱۳۹۵بله دوست عزیز مهندسی المانی رو میدونیم ما هم ولی نه در مورد فولکس که اسمش هم روشه یعنی “خودرویی که همه بتونن بخرش” وگرنه در کیفیت ائودی و پورش ما هم شکی نداریم.
سامان اذری
۸ آبان ۱۳۹۵امیر حسین جان اگه امار چندین ساله رو نگاه کنی در تمامی موارد از نظر کیفیت تویوتا از فولکس واگن بالاتره
بنتلی
۸ آبان ۱۳۹۵منم باهاتون موافقم سامان جان…در کیفیت بالای تویوتا هییچ شکی نیس
Elemento
۸ آبان ۱۳۹۵.
در کیفیت بالای فولکس واگن هم شکی نیست.
كاپيتاليسم
۸ آبان ۱۳۹۵از حرف شما تعجب میکنم !
اتفاقا چین به علت مشکلاتی که با ژاپن در دریای جنوبی داره ، سهم شرکت های ژاپنی رو در کشورش بسیار محدود کرده و امار فروش فولکس در چین به علت مسائل سیاسی بالاتر از تویوتا هست!
رضا
۸ آبان ۱۳۹۵حرفتون راجب به قیمت تویوتا در اروپا کاملا اشتباه هست .قیمت کلیه ماشین های ژاپنی معقول و ارزان هست نسبت به زیر مجموعه های فولکس واگن .اما بااین حال مردم آنچنان رغبتی به خرید خودروی آسیایی ندارند.اونهم از روی آگاهی هست نه از روی تعصب .
بندما
۸ آبان ۱۳۹۵سلام دوست عزیز فروش کم تویوتا تو اروپا
و همچنین فروش زیادش تو امریکا و کانادا
یه دلیل اساسی داره اونم اینه که اروپایی ها
به لذت رانندگی خیلی بیشتر از امریکایی ها
اهمیت میدن اینو میتونم با مدرک ثابت کنم
فقط چند لحظه فکر میخواد
کافیه ۵ تا خودرو پر فروش اول اروپا با امریکا مقایسه کنی
اروپا گلف و ….
امریکا اولیش تراک تو دو تا از ۵ تا دو تا تراک یکیشم کمری من دیگه حرفی ندارم
امیر
۸ آبان ۱۳۹۵تعداد برندای فولکس واگن رو فقط نگاه کنید یا جی ام رو با تویوتا مقایسه کنید کار تویوتا ارزش بیشتری پیدا میکنه
lگروه فولکس واگن شامل پورشه آئودی بنتلی بوگاتی لامبورگینی سئات اشکودا فولکس واگن
جی ام شامل بوییک کادیلاک شورولت هولدن جمس اوپل واکسهال
تویوتا شامل تویوتا لسکوز سایون تازه اینم عمرش تموم شد امسال
Elemento
۸ آبان ۱۳۹۵.
ربط ارزش کار یک شرکت را با کم بودن تعداد برند های زیر مجموعه با رسم شکل نشان دهید؟!؟(0.25 نمره !)😜
.
.
.
.
به نظرت ارزش بلند کردن شرکت های زمین خورده و بازگردوندن دوران طلایی به اون ها ارزش نداره ؟!؟
استدلال هایی میکنی هاا.
رضا
۸ آبان ۱۳۹۵البته باید به کشور های جهان سومی سفر کنید و ببنید که یکی از دلایل فروش تویوتا تولید ماشین های بسیار سطح پایین برای اون کشورهاست. با نامها ی عجیب و غریب و ناشناخته
بنتلی
۸ آبان ۱۳۹۵رضا جان فولکس هم مدلهای ارزون مخصوص بازار چین و هند و برزیل و مکزیک داره…ینی وااقعا نمیدونستین؟!
امین
۱۱ آذر ۱۳۹۵تویوتا خوبه فولکس هم خوبه ولی فولکس عالی هم هست
همین شرکتایی که از فولکس نام بردی محصولاتی که میسازند کیفیت از کابینشون میباره دوست عزیز
اما سوار تاکسی های سه چهار سال کارکرد دبی یا همین مدلای تویوتا در ایران بشی میبینی که رنگ چرم یا رنگ طرح چوبشون کم کم داره میره. ولی آئودی بنتلی لامبو فولکس و … عمر قطعاتشون حداقل ده ساله. تو همین ایران داریم آئودی که 8سال کار کرده کابینش هنوز نوئه ولی تویوتا هم داریم که پنج سال کار کرده و دیگه وقت عوض کردن چرم و چوبشه. این همه زیرمجموعه ی با کیفیت رو بالا نگه داشتن سوپرمدیریت میخواد دوست عزیز این اسون نیست
در نظر داشته باش که آمار فراخوان های تویوتا نسبت به گروه فولکس بالاتره
احسان(احسان سابق)
۸ آبان ۱۳۹۵برندهای لوکس کمپانی افزایش فروش داشتن و برندهای متوسط کاهش فروش. از نظر سود دهی برای فولکس واگن یه برد کامله
امیر
۸ آبان ۱۳۹۵ایران 16کشور از نظر میزان خرید خودرو هست وبازار بزرگی کاری که پژو رنو دارن میکنن وبقیه عقب موندن البته خیلیاشون میترسن از/آمریکا نمیان ولی فولکس یا تویو تا بازار مارو تا20درصدم بگیرن بسشونه اگر خلاف اقتصاد مقاومتی نباشه یا هر توجیهی ماشین آوردن ازکمپانیای غیرامریکایی چون توامریکا تولید شده وا مصیبتا چطورشما صنایع دستی فرش ازاینکه بازار امریکا رو دارین خوشحالین عیب نداره اون
sina
۸ آبان ۱۳۹۵حق با شماست البته من بی انصافی شرکت وارد کننده رو هم موثر میدونم در عدم استقبال ایرانیا از محصولات ژاپنی . شما ببین قیمت جهانی کرولا و سیویک و الانترا و سراتو تقریبا یکی هستش ولی تو ایران به ترتیب 145 ، 165، 128 و 125 میلیون تومان هستن .
تو مملکتی که پول دراوردن واقعا سخته خعلیا سمت محصولات ژاپنی نمیرن
volvo fh
۸ آبان ۱۳۹۵مگه لامبو و بوگاتی وبنتلی سالی چندتا میفروشن,بوگاتی هم باعث ضرر مالی فولکسه.
تویوتا اگه جگر داره بره یه کمپانی سوپر اسپرت را بخره
Elemento
۸ آبان ۱۳۹۵.
کاش زیر کامنتشون پاسخ میدادی تا منم پاسخ ندم.
فقط لایک میکردم.
بنتلی
۸ آبان ۱۳۹۵رضا جان پورشه و آئودیو فراموش کردی…این دوتا خییلی رو فروش و سود دهی فولکس اثر میزارن…
GOD BLESS AMERICA
۸ آبان ۱۳۹۵یکی از آرزوهای من یکپارچه سازی صنعت خودروسازی جهان است.
تا بتونم خودروها رو به دو دسته کاری و پرفورمنس تقسیم کنم و به هر شرکت و کشوری دقیقا اجازه تولید اون خودرویی رو بدم که با هویت و توانایی بالفعل اونها هم جهت باشه.
مثلا همه از کشورهای زیر انتظارات واضحی دارند:
ایتالیا = خودروی هیجان انگیز و اغواکننده
ژاپن = خودروی مقرون به صرفه
آمریکا = ماسل کار
انگلستان = خودروی لوکس کلاسیک و اصیل
آلمان = خودروی عملکردی و امنیتی
و در پایان
فرانسه = جون مادرت تو ماشین نساز
علاوه بر کاهش هزینه ها پروژه های سبز نیز با یک همکاری جهانی در کمتر از یک دهه وارد خط تولید خواهد شد.
king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]
۸ آبان ۱۳۹۵به المان بیشتر بها بده داش عملکردی و امنیتی تنها در حد المان نیست ….
GOD BLESS AMERICA
۹ آبان ۱۳۹۵خیالت راحت تو این پروژه شاید غولهای آلمانی از تولید انبوه صنعتی به تولید محدود سوئیچ کنند اما چیزی از اصالت و جایگاه شان در صنعت خودروسازی جهان نخواهد کاست.
و همیشه در کنار خودروسازان آمریکایی ریش سفید محسوب خواهند شد.
GOD BLESS AMERICA
۹ آبان ۱۳۹۵در ضمن دوستان یه نگاهی به اس 600 گارد بیاندازید ، خودتون پی میبرید آلمان یعنی چه ؟
بنتلی
۸ آبان ۱۳۹۵فولکس واگن جدیدا با بعصی شرکتای تامین کننده قطعاتش مشکل پیدا کرده…امیدوارم روی فروشش در اواخر سال تاثیر نزاره ولی احتمالش هس…از طرفی تویوتا تعداد شرکتای زیر مجموعش کمتره…ولی خب درکل هم فولکس هم تویوتا شرکتای عظیم و پرفروشی هستن و اختلاف فروششون خیلی کمه
MjM
۸ آبان ۱۳۹۵اینجاست که مدیریت حرف اول رو میزنه..اونم مدیریت اونهمه زیر مجموعه!
Mohamad
۸ آبان ۱۳۹۵اصلا اختلاف این دوتا80 هزارتاست…
عمده فروش فولکس تو بازاره چینه، جایی که مردمش هنوز کینه های جنگ جهانی دوم رو نسبت به سامورایی ها از خاطرشون پاک نکردن! دقیقا همون حسی که کره ای ها نسبت به ژاپنیا دارن!
شاید..شاید اگر بازار چین این وسط کمی منصفانه تر و بی طرفانه تر عمل میکرد فولکس واگن به گرد فروش تویوتا هم نمیرسید و عملا رقابتش با هوندا و جنرال موتورز و نیسان و سایرین بود..!
حمیدرضا
۸ آبان ۱۳۹۵به نظر من بیشترین دلیل موفقیت فولکس برندهای زیر مجموعش هست که به رشد این گروه کمک میکنه برعکسش تویوتا فقط خودشو و خودش برا همین مثل فولکس خیلی نمیتونه با اسامی مختلف وارد رقابت بشه رقیب این دوشرکت یعنی جنرال موتورز هم بیشتر شرکت های امریکایی رو داره که متاسفانه خیلی نتونستن به اندازه برندهای آلمانی و ژاپنی موفق باشن
احمد باقری
۸ آبان ۱۳۹۵جالبه، طراحی های خود گروه فولکس واگن(و نه زیر مجموعه ها)، در مقایسه با تویوتا و خیلی از شرکتهای خودروسازی، چنگی به دل نمیزنه، البته مدتی است که طراحی های خوبی انجام داده.