فولکسواگن پیش از آغاز نمایشگاه فرانکفورت نسل جدید تیگوان را تأیید کرد و اعلام کرد که برای اولین بار SUV این شرکت بر روی پلت فرم MQB ساخته میشود.نسل دوم تیگوان وارد رقابت داغ بخش SUV های جمعوجور خواهد شد و به لطف پلتفرم تازه آن با ابعادی بزرگتر اما سبکتر از رقبایی همچون هوندا CR-V، تویوتا RAV4 و مزدا CX-5 وارد میدان خواهد شد.
مدل جدید تیگوان باوجود ۵۰ کیلوگرم وزن کمتر، ۶۰ میلیمتر طویلتر، ۳۰ میلیمتر عریضتر، و ۳۳ میلیمتر کم ارتفاع تر از قبل شده است و فاصله بین دو محور آن با ۷۷ میلیمتر افزایش به ۲۶۸۱ میلیمتر رسیده است. بهعنوان یک نتیجه، فولکسواگن میگوید فضای داخلی کابین آن برای سرنشینان عقب بهبود یافته است، برای مثال، فضای زانو برای سرنشینان عقب ۲۹ میلیمتر بیشتر شده و علاوهبراین، صندلی عقب نامتقارن از هم جداشدهاند و میتوان آنها را تا ۱۸۰ میلیمتر تنظیم طولی کرد. ظرفیت صندوق نیز با افزایش ۱۴۵ لیتر افزایش به ۶۱۵ لیتر رسیده است، که با جمعکردن صندلیهای عقب این ظرفیت آن به ۱۶۵۵ لیتر خواهد رسید. و همهچیز به اینجا ختم نمیشود، چراکه در پاییز سال ۲۰۱۶، احتمالاً فولکسواگن یک نسخه دیگر از تیگوان بافاصلهی دو محور بیشتر و افزوده شدن یک ردیف صندلی دیگر را برای ایالاتمتحده آمریکا و چین معرفی خواهد کرد. فولکسواگن هشت موتور را برای تیگوان در نظر گرفته است که، چهار موتور بنزینی TSI با قدرتهای ۱۲۳، ۱۴۸ ، ۱۷۸ و ۲۱۷ اسب بخار و چهار موتور دیزلی TDI با توانهای ۱۱۳، ۱۴۸، ۱۸۷ و ۲۳۷ اسب بخار در نظر گرفته است. تیگوان با هر دو مدل دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک (برای موتورهای قدرتمندتر) در دسترس خواهد بود، ویژگیهای اسپورت جدید آن با امکان افزایش ارتفاع سواری و یک کنترل فعال 4MOTION جدید همراه است که اجازه میدهد تا رانندگان سیستم تمام چرخ محرک را بهصورت جداگانه تنظیم کند. تمام نسخهها ممکن است با ویژگی آفرود (۲۵.۶ درجه زاویه تقرب بهجای ۱۸.۳ درجه) در چرخهای جلو عرضه شوند. مدل جدید در حال حاضر از حداکثر ظرفیت بار ۲۵۰۰ کیلوگرم بهره میبرد. سیستم ترمز خودکار جهت پیشگیری از برخورد و سیستم کمکی کنترل محیط و نظارت بر عابر پیاده با امکان ترمز اضطراری بهعنوان امکانات استاندارد ازجمله ویژگیهای ایمنی جدید آن هستند. فولکسواگن همچنین نسخه R-Line تیگوان را با ویژگیهای اسپرت استاندارد و رینگهای آلیاژ ۱۹ اینچی استاندارد و ۲۰ اینچی قابل انتخاب، رنگهای متنوع، سپرهای متفاوت، اسپویلر یکپارچه، صندلیهای اسپورت و همچنین فرمان و دکور داخلی اسپورت عرضه خواهد کرد. منبع: carscoops۲۱ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
یوسف
۲۴ شهریور ۱۳۹۴خیلی خوش استیل و با کیفیته ولی چراغای عقبو جلوش یه کم حالت افسرده دارن!
ارش
۲۴ شهریور ۱۳۹۴داداش نمیدونم چطوری میگی افسرده هست!!چراغ عقبش که خیلی جالبه
mohsen
۲۴ شهریور ۱۳۹۴خفنه مخصوصا پشتش!! ولی تا حالا SUV فولوکس سوار نشدم هاچبک هاش که عالین
AliZeus
۲۴ شهریور ۱۳۹۴فولکس جان مادرت یه فکری به حال کابین و طراحی داخل بکن..حیف نیست واقعا؟؟
mohsen
۲۴ شهریور ۱۳۹۴چشه دقیقا؟
ALiHidden
۲۴ شهریور ۱۳۹۴از نظر من که طراحی داخلی مشکلی نداره :D
زاویه دیدتو عوض کنی حله :D
فقط چون تک رنگه فک میکنی جالب نیس
کلا همه ماشینا اینجوریه(حتی بهترین ماشین)هم داخلش تک رنگ باشه بهم حال نمیده باید دو رنگ باشه
فک کنم تو هم مث منی…
ولی در هر صورت کابینش زیباس…
قادر
۲۴ شهریور ۱۳۹۴ببخشید ترمز دستی ماشین المانی ها چه طوری کار میکنه
mohsen
۲۴ شهریور ۱۳۹۴منظور از ماشین المانی کدوم مدلشه؟ بعضیا معمولیه یعنی همین که زیر کنسولی حالا الکتریکی باشن شاید بعضیاش اتوماته دنده رو بزاری P خودش فعال میشه بعضیاشم یه پداله تو جا استراحت پایه راننده
سیاوش
۲۴ شهریور ۱۳۹۴عجیب این ماشین تو دل برومخصوصا طراحی ساده در عین حال شیک چراغ های عقب در ضمن میتونست کابینو بهتر طراحی کنه ولی بازم هیچ مشکلی نداره
من می خواهم خدایی می خواهم
وحید
۲۴ شهریور ۱۳۹۴دمش گرم
فقط یه ایراد می شه گرفت
از نمای عقب شبیه x3 بی ام وه شده
مهزیار
۲۴ شهریور ۱۳۹۴منطقی ترین طراحیوتو دنیا فولکس واگن ها دارن
یهخط اضافی پیدا نمیشهروشون
آلمانی آلمانی
ALiHidden
۲۴ شهریور ۱۳۹۴انصافا طراحی های فولکس اصلا قدیمی نمیشن…
نمیدونم چرا همشون اینجورین….
ولی کاشکی سایزش بزرگتر بود…
چراغ های جلوش ی جوریه انگار خیلی عصبیه :D
سامان از تبریز
۲۴ شهریور ۱۳۹۴ولی فکر میکنم قیمتش یه ذره بالا باشه
ازنظر کیفیت خوبه ولی فکر نکنم از نظر قیمت بتونه با هوندا Cr_v رقابت کنه
خداییش از هر لحاظ شاسی بلند هوندا خدایی میکنه
Cr-vتو صدر پرفروشترین شاسی بلند های امریکا قرار داره
کیفیت و ایمنیش هم که واسه کل دنیا ثابت شده
shahab
۲۵ شهریور ۱۳۹۴ژاپنیا بیشتر ماشیناشون تو لیست پرفروش هاست
رامتین
۲۴ شهریور ۱۳۹۴چقد منظم و زیبا. بینظیر هستند این آلمانیها. موتور 217 اسبیش اگه ایران بیاد و اگر روزی فولکس در ایران سرمایه گذاری کنه قیمت 200 تومن براش عالیه. در حالیکه همینطوری قیمت 300 هم میخوره.
Ali2240
۲۴ شهریور ۱۳۹۴خراب هر چی ماشین آلمانیه هستم
آلمان درشکه هم بزنه قابل ستایش میسازه
Archi KHAN
۲۵ شهریور ۱۳۹۴خیلی ایده آل و عالی
دوستان یه زمانی خبر مونتاژ تیگوان در کرمان موتور مطرح بود. اما هیییچ خبری نشد که !
خدا لعنت کنه کارشکن ها را …
ارمان
۲۵ شهریور ۱۳۹۴چقدر با وجدانن که برای برندهای مرتبت با فلکس واگن مثل اشکودا و سعات طراحی داخلی عینان مثل فلکس هست و هیچ کمو کاستی نداره و البته با فروش 1.000.000 اشکودا دستگاهی جواب این اطمینان رو داد.
احمد باقری
۲۵ شهریور ۱۳۹۴خیلی عالی کار شده. ظاهرش هم جذابه. نمای داخل کابینش هم خیلی خوبه.
AHMADREZA
۲۵ شهریور ۱۳۹۴خیلی عالیه ولی تویوتا راو 4 هم کاشکی یکم زیبا تر می شد جدیدش بد تر قبلیشه
قادر
۲۵ شهریور ۱۳۹۴من تو آپارات دیدم سقف توسان واسپورتیج در مقابل نیرو کلا از بین رفت وسقف یه ماشین فولکس (به نظرم همین بود) در مقابل 15000 پوند خم نشد خیلی حرفه