شرکت خودروسازی فولکس واگن با مدل پاسات وارد قلمرو دلهرهآور سدانهای سایز متوسط شده است. این خودو برای سال ۲۰۱۸ به پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ دو لیتری با قدرت ۱۷۴ اسب بخار مجهز شده است. پاسات ۲۰۱۸ تحت تریمهای S، R-Line، SE و SEL premium به بازار عرضه میشود. اگر به دنبال نیروی بیشتر هستید میتوانید در نسخه پریمیوم از پیشرانه V-6 به حجم ۳.۶ لیتر و توان ۲۸۰ اسب بخار استفاده نمایید. همچنین مدل جدید پاسات GT مجهز به پیشرانه V-6 هم برای سال ۲۰۱۸ در دسترس خواهد بود.
در اینجا دو نمونه از پاسات ۲۰۱۸ را مورد بررسی قرار دادهایم: یک نمونه از تریم R-line به قیمت ۲۵,۸۴۵ دلار و دیگری پاسات SE به قیمت ۲۷,۱۴۵ دلار است.
شاخصههای متمایزکننده تریم R-line از دیگر برادرش شامل پدل شیفتر تعبیه شده پشت غربیلک فرمان، بدنه اسپرتتر و رینگهای ۱۹ اینچی است.
نسخه SE هم دارای امکاناتی همچون سانروف و کلید مجاورت به همراه استارت دکمهای است که هیچ یک در R-line قابل حصول نخواهد بود. هر دو نمونه مشترکا دارای کروز کنترل تطبیقپذیر، مانیتورینگ نقاط کور، ترمز خودکار در مواقع اضطراری، نمایشگر لمسی ۶.۳ اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی و تهویه مطبوع اتوماتیک با قابلیت تنظیم دوگانه هستند.
پیشرانه ۲ لیتری جایگزین گونه ۱.۸ لیتری توربوشارژ شده که در مدل سال قبل مورد استفاده قرار میگرفت. توان این پیشرانه در مقایسه با قبل به میزان ۴ اسب بخار افزایش داشته و گشتاور در عدد ۲۵۰ نیوتن-متر ثابت مانده و از دور موتور 1500rpm در دسترس خواهد بود.
پیشرانه ۲ لیتری نتوانست سریعتر بودن خود را در آزمایشهای ما به اثبات برساند و در تستهای شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتربرساعت و یک چهارم مایل توانست زمانهای ۸.۱ و ۱۶.۱ ثانیه را به نفع خود ثبت نماید. این در حالیست که ارقام مذکور برای پاسات ۱.۸ لیتری به ترتیب ۰.۳ و ۰.۱ ثانیه کمتر است. شتاب گیری در حین حرکت هم چندان تفاوتی ندارد و پاسات دو لیتری توربوشارژ در این حالت هم کندتر عمل مینماید.
از نظر مصرف سوخت هم شرایط به نفع پیشرانه ۱.۸ لیتری است. میزان مصرف پیشرانه دو لیتری حین حرکت با سرعت ۱۲۰ کیلومتربرساعت در بزرگراه معادل ۶.۵۳ لیتر بر صد کیلومتر بوده و این رقم برای نمونه ۱.۸ لیتری برابر ۶.۰۳ واحد است.
همچنین میزان مصرف سوخت رسمی پاسات دو لیتری در شهر، ۹.۴ لیتر بر صد کیلومتر اعلام شده است.
بر خلاف انتظار، پاسات R-line با ظاهری اسپرتتر، چسبندگی کمتری از خود به نمایش گذاشت. این خودرو که به رینگ های ۱۹ اینچی و لاستیکهای مارک کانتیننتال مجهز شده بود، چسبندگی ۰.۸۵ جی را از خود به نمایش گذاشت. با ترمزگیری از سرعت ۱۱۲ کیلومتربرساعت نیز در فاصله ۵۳.۰۳ متری متوقف شد. ارقام مذکور برای پاسات SE معادل ۰.۸۷جی و ۵۱.۲ متر است که برتری SE را در این قسمت نشان میدهد.
نکات دوست داشتنی
فضای پای صندلیهای ردیف عقب پاسات ۲۰۱۸ یکی از برترین نقاط قوت این خودرو است. این خودرو از فضای پای حدودا یک متری بهرهمند شده که باعث میشود راحتتر از جنسیس G90 در آن لم بدهید. صندلیهای جلو نیز در مقابل یک داشبورد خوش ساخت ارگونومیک قرار گرفتهاند. خلقیات جادهای اصلاح شده به همراه شخصیت والای این خودرو، پاسات را مناسب مصارف روزانه نموده است.
نکات دوست نداشتنی
تفاوتی ندارد که کدام تریم باشد، پاسات ظاهر نسبتا بینمکی دارد. طراحی داخلی آن نیز اگرچه کاملا کاربردی است اما هیجانانگیز نیست. موقعیت غربیلک فرمان و صندلی راننده هم اندکی با هم سازگاری ندارند. همچنین آن قدری که رانندگی با رقبایی همچون هوندا آکورد و مزدا۶ جذاب است، نمیتوان به همان اندازه از رانندگی با پاسات لذت برد. ارتقای حجم پیشرانه نیز بهبود خاصی را در این خودرو بوجود نیاورده است.
شایان ذکر است که با توجه به اخذ نمایندگی رسمی فولکسواگن از سوی شرکت ماموتخودرو و عرضه خودروی پاسات ۲۰۱۷ به بازار ایران، احتمال حضور نسخه جدید پاسات هم در کشورمان وجود خواهد داشت.
منبع: caranddriver
فرامرز
۲ فروردین ۱۳۹۷اینکه نسخه قبل فیس لیفت هست که هنوز تو آمریکا تولید میشه. نسخه ای که ماموت خودرو وارد میکنه جدیدتر از اینه و همون نسخه ای هست که تو اروپا فیس لیفت شده
بهزاد
۲ فروردین ۱۳۹۷خیلى سادس، زرق و برق ماشین هایى مثل اپتیمارو نداره.
علیx76
۳ فروردین ۱۳۹۷فضای پای ۱ متری؟
بیشتر از جنسیس G90 فول سایز با طول ۵ متر؟
قضیه چیه
تیاگو
۳ فروردین ۱۳۹۷ترجیح میدم رقبای ژاپنیش رو انتخاب کنم
چون این خیلی سادس و طراحیش تکراری شده
به نظرم تو این سگمنت مزدا6 از همه بهتر و خوشگل تره
رامتین
۲ فروردین ۱۳۹۷اولا نسخه جدید تابستون فیس لیفت میشه و تا حدودی شبیه آرتئون قراره بشه. نکته بعد اینکه از موتور 2 لیتری توان 174 اسب گرفتن بشدت ناامیدکننده هست. با موتور تنفس طبیعی براحتی میشه به این توان رسید. من پیشنهادم به ماموت اینه نسخه gli جتا را بیارن که امسال معرفی میشه و 2لیتری توربو 228 اسبی هست و هم قیمت پاسات و البته یه سگمنت کوچکتر.
در هر صورت من سگمنت سدان فول بخوام بگیرم تالیسمان se میگیرم که قراره موتورش 1.8 توربو که روی آلپاین نصب شده بشه بجای 1.6 توربوی فعلی.
ahmad
۲ فروردین ۱۳۹۷خیلی ماشین زیبایست ، طراحی داخلیش هم حرف نداره ، فقط امیدواریم با قیمتهای فضایی نفروشنش که البته بعید میدونم .
عشق ماشین
۲ فروردین ۱۳۹۷خدایا در این سال جدید این ماشین ساده را به ما عیدی بفرما .ما کولهوم توقعاتمون بالا نیست . تا آخر عمر چاکرتیم.
amin
۲ فروردین ۱۳۹۷تو خیابون چندباری دیدم پاسات رو
خیلی شکیله و نکته ای که توجهم رو به شدت جلب کرد کیفیت فوق تصور رنگ و نمای خارجی بود
همونطور که تلیسمان اپتیما رو از دور خارج کرد احتمالا پاسات هم همین بلا رو سر تلیسمان میاره
Kian70
۲ فروردین ۱۳۹۷عین پیکان می مونه قیافه ش
ستار
۲ فروردین ۱۳۹۷به نظر من در ایران شانسی نخواهد داشت مگر با دلال بازی بتونن یکم بازارشو گرم کنن
کسی که سیصد میلیون میخواد بده دنبال یک ماشینی میره که یکم تو چشم باشه
من که بدون تردید تالیسمان میخرم و شکم ندارم
نیما
۲ فروردین ۱۳۹۷تا وقتی که ملاک تو چشم بودن و فرو کردن مال و اموال تو چشم مردم باشه؛ بله حرف شما درسته
پیشنهاد میکنم اگر توانایی خریدشو دارید، در طرز تفکرتون تجدید نظر کنید
ستار
۲ فروردین ۱۳۹۷اگه دقت کنین منظورم در ایران بود
و در بحث موفقیت پاسات در ایران گفتم
مسلما ایرانی ها در چشم و هم چشمی و فخر فروشی در دنیا حرف اول میزنن،شاید یک محصول با طراحی ساده با این قیمت خیلی شانسی نداشته باشه
Majidsh
۳ فروردین ۱۳۹۷احتمالا با یک ماشین ۲۵۰ میلیون تومنی طرفیم و یک صف از خریداران مشتاق و مستضعف
درود به شرفت برادر وارد کننده
سامان اذری
۳ فروردین ۱۳۹۷ترکیه پر هست از پاسات
ماشین خوبیه ولی به نظر من
کمری مزدا 6 و اکورد یه پله از پاسات جلو ترن