گروه خودروسازی فولکسواگن به منظور کاهش تنشهای داخل کمپانی به دنبال متمایز کردن بیشتر برندهای فولکس، اشکودا و سئات است.
ماتیاس مولر مدیرعامل این گروه خودروسازی میگوید هیئتمدیره کمپانی برنامه جدیدی برای این سه برند در اروپا تدارک دیده است. برنامه مذکور بر پایه ۱۴ گروه مصرفکنندگان شکل گرفته است.
او در خلال گردهمایی استراتژی کمپانی در ولفسبورگ گفت:
چالش کلیدی ما پوشش کامل بازار با محدودههای واضح برای برندها است. ما باید هماکنون قادر باشیم تا اتحاد منحصربهفرد خود را گسترش دهیم.
اگر یادتان باشد چند روز پیش خبری منتشر کردیم مبنی بر فشار مقامات کمپانی و اتحادیهها برای مهار هر چه بیشتر اشکودا که در آن از گروه فولکسواگن خواسته شده بود برخی از تأسیسات اشکودا به آلمان منتقل شود و از این برند حق لیسانس بیشتری دریافت گردد.
اتحادیه اصلی اشکودا به این اخبار واکنش نشان داده و تهدید به قطع همکاری کرده است. از طرف دیگر نخستوزیر جمهوری چک خواستار گفتوگو با مقامات اشکودا به منظور حل این مشکل شده است.
مولر گفت که جایگاه برندهای فولکسواگن یک تِم عاطفی است که اخیراً موجهایی را ایجاد کرده است. البته این موضوع گاهی چالشهای زیادی را به وجود میآورد.
مدیرعامل گروه فولکسواگن همچنین به این نکته اشاره کرده که قدم بعدی ایجاد تمایز بیشتر بین برندهای لوکس و گسترش استراتژی جدید به بازارهای بیرون از اروپا میباشد.
گیجو ویج توی دایره میچرخم مثه پرگار(LAST VIPER)
۲۴ مهر ۱۳۹۶اشکودا وسئات محصولاتشون که با پلتفرم وولکس واگن یکی هست،
والبته بیشتر بازارشون تو کشور خودشونه.
ودارن هرچی بیشتر از پتانسیل پلتفرم وولکس واگن استفاده میکنن وفکر نکنم بتونن خطر جدی واسه فروش وولکس واگن باشن
سامان اذری
۲۴ مهر ۱۳۹۶دو سه سال پیش اومده بودم ترکیه همه جا پر شده بود از پاسات و جتتا ولی الان جای پاسات رو اششکودا سوپرب جای جتا رو هم سئات لئون گرفته
هر دوتاشونم فوق العاده هستند
فرامرز
۲۴ مهر ۱۳۹۶حتی تو بازار آلمان هم خیلی نفوذ کردن. بطوریکه سئات لئون تو شهرهای کوچیک آلمان تو بازار دست دوم از گلف گرونتره.
علیx76
۲۴ مهر ۱۳۹۶الان یجورایی نزدیک همن مثه هیوندای و کیا ک بازار همدیگرو تحت تاثیر قرار میدن
باید برند ها دسته بندی شه
یکیشون کاملا ب سمت ارزون و اقتصادی بودن بره
یکیشون ب سمت اسپرت
یکی لوکس
هیوندای و کیا هم بهتره همینطوری خودشونو از هم متمایز کنن
ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)
۲۴ مهر ۱۳۹۶در واقع میخوان یک جوری مانع رشد فروش اونا بشن تا شغلهای موجود تو المان در تاسیسات فولکس حفظ بشه که فکر کنم زیاد عملی نباشه تازه با معرفی شاسی بلندهای سئات مشکلات فولکس بیشتر هم میشه
Amir Schumacher
۲۴ مهر ۱۳۹۶.
وقتی همه عالی باشن اینجور مشکلات پیش میاد دیگه.
فکر نکنم فولکس برای ایجاد تمایز بین برند هاش کار سختی پیش رو داشته باشه.