جهان را باید از این همه پلیدی و آلودگی پاک کرد. شاید خودروهای الکتریکی هم راهکار خوبی برای این هدف باشند. حتی با وجود اینکه هنوز به تکامل نرسیدهاند و مخالفانی نیز دارند.
فولکس e-Golf میتواند در مصرف سوخت و هزینههای جاری صرفهجویی قابل ملاحظهای را داشته باشد اما وقتی پای قیمت در میان باشد، باید برای خرید آن پول یک و نیم عدد گلف را پرداخت کنید! در واقع با قیمت پایه ۳۵۴۴۵ دلار، حدود ۱۰ هزار دلار گرانتر از یک گلف GTI خواهد بود. تازه مصرف سوخت مدل GTI حتی در شهر هم ۹.۴۱ لیتر است. با این وجود پس از طی ۱۰۴ هزار کیلومتر، این پرداخت اضافی از محل صرفهجویی در پرداخت هزینه سوخت، جبران خواهد شد. البته خرید یک گلف دیزلی TDI با قیمت ۲۱۹۹۵ دلار ایده بهتری میتواند باشد. زیرا مصرف سوخت آن ۵.۲۳ لیتر است و با توجه به هزینه پایینتر گازوئیل، صدها هزار کیلومتر مسیر باید طی شود تا یک e-Golf بتواند جبران هزینه اضافی پرداختی را بنماید. از اینها که بگذریم، لااقل فولکس e-Golf و سایر خودروهای الکتریکی با وجود قیمت بالاتر، آلودگی مستقیمی تولید نمیکنند. هزینههای نگهداری آنها و استهلاکشان پایینتر است و در بسیاری از کشورها و ایالتها از تخفیفها و پاداشهای مالیاتی و دولتی برخوردارند.فولکس e-Golf از یک موتور الکتریکی ۸۵ کیلوواتی (۱۱۴ اسب بخار) استفاده میکند. گشتاور این موتور نیز ۲۷۰ نیوتنمتر میباشد. بنابراین شتاب صفر تا صد معمولی ۱۰.۴ ثانیه را از آن شاهد خواهید بود. برای تأمین انرژی e-Golf از باتریهای لیتیوم یون ۲۴.۲ کیلووات ساعتی استفاده میشود که شارژ کامل آنها از طریق شارژر همراه معمولی ۱۳ ساعت و با استفاده آر پانل شارژر دیواری گاراژ، ۸ ساعت طول خواهد کشید. البته شارژر همراه اجازه میدهد تا به سرعت و در ۳۰ دقیقه باتریها را به میزان ۸۰ درصد شارژر نمود.
برد نهایی یک e-Golf بین ۱۱۳ تا ۱۴۵ کیلومتر میباشد که بیشتر برای مسافتهای کوتاه درون شهری مناسب است و برای سفرهای خارج از شهری ایجاد مشکل خواهد نمود. فضای داخلی این خودرو با ۹۳.۵ فوت کعب در کلاس خود بالاترین حجم را دارد. بنابراین بیشترین فضا و راحتی را در این خودرو شاهد خواهید بود. بعلاوه ویژگیها، سیستمهای رفاهی و تجهیزاتی چون صفحه نمایش ۵.۸ اینچی لمسی برای سیستم سرگرمی و ناوبری، بلوتوث، رادیوی ماهوارهای، سیستم ترمز خودکار برای جلوگیری از برخورد، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیهای، چراغهای جلوی LED، چرخهای ۱۶ اینچی آلومینیومی، سیستم دسترسی بدون کلید، دوربین دید عقب و دستیار پارک، غربیلک فرمان با روکش چرم و کلیدهای چندمنظوره روی آن و سیستم احیای انرژی ترمزها برای ذخیره در باتریها را در فولکسواگن الکتریکی e-Golf خواهید یافت.
datsun
۱۱ شهریور ۱۳۹۳چه رینگ های خوشگلی داره ماشین جمع و جوریه وطراحی ساده ای داره
huayra
۱۱ شهریور ۱۳۹۳وای خدایا…
میثم "سوبارو"
۱۱ شهریور ۱۳۹۳به نظر من پلاگین هیبرید بهتره. هوندا آکورد پلاگین هیبرید صدی 1.8 مصرف میکنه بدون محدودیت برد الکتریکیها.فولکس گلف و پاسات پلاگین هم تولید شده با صدی 1.5 لیتر.
Ferrari
۱۱ شهریور ۱۳۹۳ماشین خوب و با صرفه ای، ولی به نظرم قیمت زیاد و کار آمدی پایین ( برد پایین ) باعث کاهش آمار فروش بشه. در کل مدل دیزلی کار آمد تر از مدل الکتریکی هست.
e36
۱۱ شهریور ۱۳۹۳آقا ما ماشین برقی دوس نداریییییییییییییم
CIFEX
۱۱ شهریور ۱۳۹۳من هم دوست ندارم این جور ماشین ها رو
ولی نهایتا صنعت خودروسازی دنیا داره به سرعت به این سمت میره و میلیارد ها دلار تا حالا صرف تحقیقات در این زمینه میشه الان تقریبا بیشتر خودرو ساز های بزرگ دارن شدیدا رو این زمنه سرمایه گذاری و تحقیق میکنند
اینده متعلق به خودرو های برقی و یا خودرو هایی با حداقل مصرف سوخت هست
البته این برای بعضی دوست داران خودرو خبر بدی میتونه باشه
امیدبرتر
۱۱ شهریور ۱۳۹۳یکی از ماشینایی که دوست دارم همین گلفه!
فولکس هم هر روز یه مدل جدید از گلف میده بیرون!
:-D
توفیقی
۱۱ شهریور ۱۳۹۳یک واسه خانومم میگیرم تا با خانم میلاد و کربونادو برن پیک نیک.
MoahmmadTSR
۱۱ شهریور ۱۳۹۳حرفی ندارم
لایک کنید
مرتضی
۱۱ شهریور ۱۳۹۳اولش فقط میگه گرونتره که الکتریکی الست و بلست اما نمیگه یه ماشین جمع جور پر اپشنه گلف رو دوست دارم انتخاب اولم نیست اما مورد علاقم هست
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۱ شهریور ۱۳۹۳درود . نکته ی جالب این مطلب اینجاست :
((( بدین ترتیب استفاده از خدمات و برق این شرکت برای خریداران آمریکایی فولکس e-Golf تا مسافت 58 هزار کیلومتر رایگان خواهد بود و این یعنی حتی هزینه برق مصرفی نیز برای این خودرو پرداخت شده است. )))
احمدرضا
۱۱ شهریور ۱۳۹۳خوشم نیومد من دوستش ندارم
hrs
۱۱ شهریور ۱۳۹۳عالیه مخصوصاً اونجایی که میگه تا 58 هزار تا برقش رایگانه.
mohsen
۱۲ شهریور ۱۳۹۳خودروهای الکتریکی اینده خوبی دارن و اصلا نباید نگران شتاب-سرعت-زمان شارژ باطریهاو مسافت طی شده با هر بار شارژ حتی منبع تامین برق این خودروها باشیم.
چون در اینده نزدیک تمام این مشکلات برای این خودروها برطرف خواهد شد.
Ahmad..F12
۱۳ شهریور ۱۳۹۳روی گلف خوب داره سرمایه گذاری میکنه