فولکس واگن

فولکس‌واگن گلف GTI TCR، پُرکنندهٔ فاصلهٔ بین مدل‌های GTI و R

در خانوادهٔ فولکس‌واگن گلف نسخه‌های پرفورمنس زیادی وجود دارد. از نسخه‌های دیزلی و هیبریدی GTD و GTE که بگذریم، مشهورترین و احتمالاً محبوب‌ترین نسخهٔ پرفورمنس گلف مدل نمادین GTI است؛ اما این قوی‌ترین مدل گلف نیست چراکه عنوان پرچم‌دار خانوادهٔ این هاچ‌بک محبوب در اختیار نسخهٔ قدرتمند و چهارچرخ محرک R است. فولکس‌واگن اما برای پُر کردن شکاف بین مدل‌های GTI و R نسخهٔ بنام GTI TCR را در نظر گرفته که بر اساس GTI دیفرانسیل جلوی معمولی ساخته می‌شود.

حال پروتوتایپ نسل جدید GTI TCR تقریباً بدون پوشش‌های استتاری رؤیت شده است. احتمالاً فولکس‌واگن فکر کرده با حذف پوشش‌های استتاری بدنه و نشان‌های این پروتوتایپ قرمزرنگ، مردم آن‌را با GTI معمولی اشتباه خواهند گرفت ولی ما می‌دانیم این خودرو پروتوتایپ GTI TCR است. البته این گلف پرفورمنس در ظاهر تفاوت چندانی با GTI معمولی ندارد.

بااین‌حال تغییراتی در ظاهر GTI TCR ایجاد شده تا از نسخهٔ معمولی متمایز شود که شامل بازطراحی سپر جلو با ورودی هوای بزرگ‌تر، اسپویلر روی سقف بزرگ‌تر و تفاوت‌هایی در دیفیوزر عقب می‌شود. فعلاً از داخل این نسخه تصویری نداریم ولی انتظار می‌رود GTI TCR به صندلی‌های اسپرت‌تر با تودوزی اختصاصی و همین‌طور تریم فیبر کربنی مجهز باشد. علاوه بر این، احتمالاً فولکس‌واگن ویژگی‌های منحصربه‌فردی را هم به سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و همین‌طور صفحه آمپر این هاچ‌بک داغ اضافه خواهد کرد.

گلف GTI TCR مثل GTI معمولی هاچ‌بکی محرک جلو خواهد بود و از همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ برادر معمولی خود استفاده خواهد کرد که نیروی آن توسط یک گیربکس اتوماتیک دوکلاچه انتقال پیدا می‌کند. خروجی این موتور فعلاً مشخص نیست ولی می‌توانیم انتظار قدرتی در حدود ۳۰۰ اسب بخار را داشته باشیم. این در حالی است که GTI TCR کنونی ۲۹۰ اسب بخار قدرت و GTI معمولی جدید ۲۴۵ اسب بخار قدرت دارد. در همین حال، گلف R چهارچرخ محرک آینده احتمالاً حدود ۳۳۳ اسب بخار قدرت خواهد داشت. گلف GTI TCR جدید باید تا پیش از پایان سال جاری معرفی گردد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. 917

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (311 ديدگاه)

    نسل قبلیش رو بیشتر دوست دارم پخته تر بود. از ورودی های هوای قلابی خوشم نمیاد چراغا و چرخاشم انگار یکم کوچیکه

    1. امین

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (119 ديدگاه)

      دوستان شما بین این و رنو مگان RS کدوم رو انتخاب میکنید؟

      1. امین

        ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (661 ديدگاه)

        گلف در تمام زمینه ها سر تره

  2. مهدی

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    من نمیفهمم دلیل موفقیتش چیه

    1. Hamidreza

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2464 ديدگاه)

      اسم و رسم
      کیفیت
      خدمات پس از فروش
      تبلیغات
      شهرت
      عشق
      خودروی مردم!!!
      چرا نباید اینو خرید؟ ظاهر زیبا + راحتی + پرفورمنس …

      1. مهدی

        ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (1237 ديدگاه)

        من پراید و ترجیح میدم
        پراید +پراید= پرادو
        قرص می خورم خوب میشم

        1. Hamidreza

          ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (2464 ديدگاه)

          خب تو مشکل داری که پراید رو میخوای دیگه
          خیلی مهم نیس
          سلیقس اما خب این سالاره

      2. ممد ژانگولر

        ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (4150 ديدگاه)

        hamidreza داداش کلوچه نگیم چی بگیم ؟!
        ملت بدبخت در آرزوی همین کلوچه هم توش موندن
        کلوچه ۱۵۰۰میلیارد تومنی ندیده بودیم که دیدیم

    2. سینا BMW

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2429 ديدگاه)

      جیمز می یه مستند داره به نام خودرو های مردمی ( یا یه اسم دیگه)
      داخلش میگه چرا بعضی ماشینای معروف مثل گلف ، جیپ، لندروور چرا به موفقیت رسیدن،
      خیلی جالبه

    3. امین

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (661 ديدگاه)

      باید سوار شی تا درک کنی

  3. ز

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (18 ديدگاه)

    یه زمانی به عشق گلف رفتم گل گرفتم ماشین خوبی بود ولی مجبور شدم بفروشم 206 گرفتم بخاطر خدمات و قطعاتش هرچند اونیم که گرفتم مالی نبود قطعاتش همه جا هست ولی مفت نمی ارزید خدماتشم مفت نمی ارزید کلا گیرکردیم تو قفس شیشه ای همه چی رو میبینیم محدوده حرکتی اندازه قفسه

  4. sina

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2663 ديدگاه)

    از دید من اونقدی فاصله ندارن برای معرفی یه مدل برا پر کردن فاصله شون
    ترجیحم هم GTI هست با توجه به قیمت و مساله الایندگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا