پس از رسوایی مربوط به آلایندگی خودروهای فولکسواگن و تبعات منفی بعدی آن، این بار این اَبَرسازنده با معرفی خودروی Ameo که بصورت انحصاری در هند عرضه خواهد شد، شانس خود را در چهارمین اقتصاد جهان با جمعیتی بیش از ۱/۲ میلیارد نفر در ترازوی سنجش این بازار خواهد سنجید. البته با استناد به آمار رسمی و غیررسمی که نشان از اقبال غیرعادی نسبت به سدانهای کوچک در این کشور دارند، میتوان فروش خوبی را برای Ameo حدس زد.
دلیل اصلی این اقبال را میتوان در قوانین مربوط به مالیات خودرو هند یافت. طبق این قوانین که خودروهای سواری را به دو دستهی طول کمتر و بیشتر از ۴متر تقسیم میکند، نرخ مالیات خودروها به ترتیب به مقدار ۱۰ و ۲۲ درصد بهای خودروها محاسبه و ستانده میشود. به همین دلیل دور از انتظار نیست که گرایش بازار سدانها در هند با سایر بازارها تفاوت داشته و بیشتر به سمت خودروهای جمعوجورتر تمایل داشته باشد. در ضمن این اولین باری نیست که فولکسواگن یک خودرو را در انحصار هند تولید میکند. قبلاً نیز یک سدان ۴/۴ متری بهنام Vento در این کشور تولید و عرضه شد که البته با اقبال چندان مناسبی روبرو نشد و شاید Ameo گامبعدی خودروساز آلمانی در جهت کسب سهم بیشتری از بازار این کشور باشد. البته شرط دیگر این مالیات ۱۰درصدی، بهرهمندی خودروها از موتور بنزینی با حجم ۱/۲ لیتر و کمتر و یا موتور دیزلی با حجم ۱/۵ لیتر و کمتر است که Ameo نیز با پیروی از آن، در دو مدل ۷۴ اسببخاری بنزینی و ۸۹ اسببخاری دیزلی عرضه خواهد شد. همچنین عمده تغییرات ظاهری این خودرو نسبت به دیگر خودروهای خانوادهی فولکسواگن و به خصوص برادر بزرگترش، Polo، در طراحی متفاوت بدنه، سپرها و البته توجه بیشتر به جزئیات و زوایای بدنهی خودرو خلاصه میشود. نه برای تازه کردن داغ دلمان، بلکه تنها جهت اشاره به قیمت و امکانات رفاهی این خودرو کافیست تا به قیمت حدودا ۲۳ میلیون تومانی آن و امکاناتی چون MirrorLink (که به کمک آن میتوان پس از اتصال گوشی هوشمند به خودرو، اطلاعات نمایش داده شده در گوشی را بر روی صفحهنمایش مرکزی خودرو پخش کرد)، کیسههای هوا، کروز کنترل و سیستم تهویهی هوا اشاره داشت. این خودرو در پونه (هند) ساخته خواهد شد و مطمئناً در مقایسه با خودروهای چندمیلیونی ارزانتر ساخته شده در کارخانههای داخلی همیشه مطمئن(!) کشورمان انتخاب بسیار انسانیتر خواهد بود؛ البته اگر قدرت و امکان انتخابش وجود داشت!۱۳ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
nima naseri
۱۷ بهمن ۱۳۹۴وای 23 میلیون؟؟؟
این یعنی رقیب کوئید
این اگه بیاد ایران کسی پراید و تیبا و حتی 206 و رانا هم نمیخره
سعید
۱۷ بهمن ۱۳۹۴دوست عزیز خودت جواب سوالت رو دادی!!!!!
پس چی؟؟؟؟ یعنی نمیاد ایران شک نکن
اگه این و امثال این باشن که دیگه شما نمیری پژو پراید آقای نعمت زاده رو بخری. این بزرگوار ناراحت میشه اونوقت…..خدا رو خوش نمیاد.
من و شما به جرم ایرانی بودن چیزی به اسم خوشی برامون تو جهان تعریف نشده.
king 918
۱۷ بهمن ۱۳۹۴نگاه کن تورو خدا 23 میلیون ……………..
اونوقت ما 25 میدیم تیبا اشغال تکرار میکنم تیبا اشغال یا بهتر بگم سطل زباله
هندی ها میدن فولکسواگن Ameo
nima naseri
۱۷ بهمن ۱۳۹۴پولو صندوقدار هم گزینه خوب و ارزون قیمتی برای ایران هست کاش اونم بیاد ایران
nima naseri
۱۷ بهمن ۱۳۹۴البته اسم نسخه پولو سدان عرضه شده در هند vento هست
ارش
۱۷ بهمن ۱۳۹۴عزیزان این خودرو ایران بیاد با قیمت چند برابر میفروشن .هیچ وقت با قیمت ۲۳میلیون تومان نمیدن چون حلبی های خودشون تو انبار میمونه
یه پسر
۱۷ بهمن ۱۳۹۴توی هند این ماشین با این امکانات توسط یه کمپانی آلمانی بفروش می رسه بعد ما تو ایران باید نصف اینو (مثلا برلیانس اچ 230 ) با قیمت دو برابر از کمپانی های دولتی کشور خودمون بخریم !!!
بخدا این منفعت طلبی نیست ؛ شبیه به دشمنی با مردمه
چقدم ظاهرش شیک و عالیه ؛ بر خلاف اون ال نود رومانیایی فرانسویی بی ریخت داچیا که آدم نمی تونه نگاش کنه
آلمان اگه بخواد خودرو ارزون هم بسازه نمی تونه بد بسازه
moein
۱۷ بهمن ۱۳۹۴کاری به قیمتش ندارم ولی قیافش مخصوصا عقبش نابوده
sina
۱۷ بهمن ۱۳۹۴چراغ جلوش شبیه جتا 2012
احمد باقری
۱۷ بهمن ۱۳۹۴قیمت بسیار مناسبی برای هندیا داره.
Archi KHAN
۱۷ بهمن ۱۳۹۴اتفاقا برای تازه کردن داغ دلمان ، خوب بود !
حمید
۱۷ بهمن ۱۳۹۴پشت فرمون تیبا بشین بعد بیا پشت فرمون این بشین تا بفهمی فرقشون چیه با قیمت یکسان
راحتی-کیفیت-امکانات-زیبایی و امنیتش خیلیییی بیشتره فرقشون اینه.
جالب اینجاس که واسه مقایسه باید داشتن رینگ و چراغهای مه شکن رو هم جزو امکاناتی حساب کنیم که داره و رقیبای ایرانی ندارن چه برسه به دکمه های روی فرمون و کروز کنترل و lcd و …
متاسفم
کیانوش
۱ اسفند ۱۳۹۴شعار جدید ما برای ویران خودرو :
میخوام ازت دور شم اما نمیشه…
برم گمو گور شم اما نمیشه…
هزار هزارون بار گرون فروختی…
میخوام بری گم شی اما نمیشه…
با ریتم حمیرا بخونید?