فولکس واگن

فولکس و کار روی موتور توربوی VR6

فولکس گلف R32 حرفهای زیادی برای گفتن دارد. یک هاچ بک استثنایی با سیستم انتقال نیرو به همه چرخ‌ها و موتور پرقدرت VR6 که می‌تواند شما را شیفته خود کند.

VW Golf Design Vision GTI
VW Golf Design Vision GTI

اما به زودی با استفاده از توربوشارژر دوقلو، توان این موتور ارتقا یافته و به ۴۵۰ اسب بخار خواهد رسید. سیلندرهای این موتور جمع و جور خورجینی تنها با زاویه ۱۵ درجه نسبت به هم قرار گرفته و با حجم ۳.۰ لیتر نسبت به مدلهای قبلی R32 گلف ۲۰۰ سی سی و نسبت به مدلهای R36 پاسات ۶۰۰ سی سی کوچک‌تر شده‌اند. این در حالیست که قدرت تولیدی R32 تا ۲۴۱ و R36 تا ۲۹۵ اسب بخار محدود بود. طراحی این موتور توسط مهندس سابق AMG صورت پذیرفته است.

VW Golf Design Vision GTI
VW Golf Vision GTI Engine

البته ایده استفاده از توربین دوقلو در فولکس واگن چیز جدیدی نیست و مثلا مدل ویژن GTI کانسپت با چنین موتوری و با توان ۴۹۶ اسب بخار و گشتاور ۵۶۰ نیوتن متر ساخته شده که شتاب صفر تا صد ۳.۹ ثانیه و حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت را برای آن به ارمغان می‌آورد.

VR6 توربوی جدید هم می‌تواند عملکردی فوق العاده را برای خودروهایی نظیر گلف R، سیروکو و پاسات CC و حتی کراس بلوی شاسی بلند به بار بیاورد. خوب این پیشرانه پر توان را کی می‌توانیم روی خودروهای فولکس ببینیم؟ سؤال خوبیست، اما جواب آن هنوز معلوم نیست!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. hoseyn

    ۷ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (3001 ديدگاه)

    ببخشید شتابش چقدر شده؟؟؟

    1. مسعود

      ۷ مهر ۱۳۹۲
      سوابق: (321 ديدگاه)

      AMG دست به هر چی بکشه طلا میشه…

    2. علی

      ۷ مهر ۱۳۹۲
      سوابق: (513 ديدگاه)

      سلطان بی قید و شرط هاچ بک های بازار….

    3. aventador twin turbo

      ۷ مهر ۱۳۹۲
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      با سلام فرق چیدمان سیلندر در VR با V درچیست؟

      1. احمد.ف

        ۷ مهر ۱۳۹۲
        سوابق: (447 ديدگاه)

        موتورهای VR در واقع بین موتورهای خورجینی و خطی هستند یعنی برخلاف موتورهای خورجینی دو سیلندر مقابل وجود ندارد و که به یک قسمت میل لنگ وصل شوند و مانند موتورهای خطی هم نیستند که سیلندها در یک ردیف هستند در واقع موتور خطی رو فرض کنین که سیلندهاش به جای یک ردیف به صورت زیگزاگ قرار گرفته اند.

    4. ASHKAN

      ۷ مهر ۱۳۹۲
      سوابق: (258 ديدگاه)

      چرا فولکس واگن در ایران نیست فولکس گلف یه زمانی در ایران بود چه شد

      1. shahin

        ۵ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        به نظر شما از این فولکس تو ایران هست قیمتش چنده؟

    5. nima

      ۷ مهر ۱۳۹۲
      سوابق: (276 ديدگاه)

      واقعا ادم شاخ در میاره !!! این دیگه چیه ؟ خدایی بهترین هاچ بک های دنیا رو فولکس میزنه !!! واقعا فوق العاده …. فقط المان

    6. slr722

      ۸ مهر ۱۳۹۲
      سوابق: (1347 ديدگاه)

      دوسش دارم…

  2. شهاب

    ۷ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (266 ديدگاه)

    زاویه قرارگیری دو ردیف سیلندرها نسبت به هم جالبه!
    از همه جالب تر اینه که سر سیلندر یک تیکه هست!
    موتورای سری VR فولکس واگن ترکیبی از چیدمان خطی (سر سیلندر) و وی شکل (سیلندر ) هست!

  3. amir.t.

    ۷ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (542 ديدگاه)

    خیلی تخیلیه …

  4. یارو

    ۷ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (290 ديدگاه)

    عالیه . المان کارش حرف نداره . من شک ندام ماشین های فولوکس از پزو و رنو خیلی بهتره

  5. ASHKAN

    ۷ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (258 ديدگاه)

    چرا به جای پژو و رنو فولکس واگن در ایران خط تولید ندارد

  6. رامتین

    ۷ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (3252 ديدگاه)

    زیادم خوب نیست. دلیل: استفاده از موتورهای دوقولوی توربو قدرت را بسیار بالا میبره و شاید شتاب این خودروی 3 لیتری که 490 قدرت داره، 3.9 ثانیه باشه، ولی همین اتومبیل در ایران شتاب 5 را میاره، چون بنزین مورد استفاده زمین تا آسمان فرق داره. ضمنا پژو rcz مدل GT با حجم تنها 1600 سی سی قدرت 300 داره که فوق العاده است. آلفا رومئو جولیتای موجود در ایران نیز بدلیل استفاده از توربوی دوگانه نتونست مانند اتومبیل مورد استفاده در اروپا، شتاب داشته باشه و کمی دلسردی ایجاد کرد، تا جایی که اتومبیل بی کیفیت اپتیما (نسبت به آلفا) فروش مناسبتری داشته (هر 2 در یک رنج قیمتند تقریبا).

  7. احسان

    ۷ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (255 ديدگاه)

    تصور کنید جاده چالوس با این شاهکار آلمانی ……………………………….

  8. عرفان

    ۷ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (237 ديدگاه)

    erfan-s
    اوه ه ه ه
    اون فیلتر هوا اسپرتو نیگا
    عجب گندست.

  9. امین

    ۷ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (821 ديدگاه)

    تمیز بودن موتورش منو یاد پراید میندازه!

  10. محمدرضا

    ۷ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (206 ديدگاه)

    یکی بگه قیمتش چنده؟

  11. jalal

    ۸ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (246 ديدگاه)

    بهترین هاچ بک دنیا را میسازد بخاطر اینکه سابقه ی بالایی در ساخت خودرو های هاچ بک دارد در ساخت همچین خودرو هایی استاد شده.

  12. میلاد. فقط المان.فقط بنز.

    ۱۵ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    درود.واااای!!!!
    موتور 6 سیلندر و 496 اسب بخار!!!!!
    انصافا این تکنولوژیه بنز هست که درون قلب فولکس میدرخشد.

    ((( در دنیا لذتی نیست که با لذت مطالعه برابری کند )))

  13. PEUGEOT

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (999 ديدگاه)

    چه موتور جم و جور و تمیزی داره آدم حال می کنه بهش نیگا می کنه

  14. محمود

    ۲ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با عرض سلام خدمت دوستان باید خدمتون عرض کنم که به این چیدمان سیلند اصطلاحا w شکل میگن و اینکه ممکنه یک موتور با حجم 1600 سی سی قدرت 300 اسب رو ارائه بده ولی این موتور با این حجم تورگ (گشتاور) خیلی بالائی ارائه میده که واقعا در کنار قدرت بالای موتور یه چیز هیولاست

  15. مجتبی گنجعلی

    ۲ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (56 ديدگاه)

    با سلام من عضو جدید پدال هستم.
    تخصص خاصی ندارم اما تئوری های زیادی در رابطه با طراحی ظاهری اتومبیل دارم و خیلی وقت هست که روی ظاهر اتومبیل ها کار میکنم.امیدوارم من رو به جمعتون بپذیرین.
    با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا