فولکس گلف R32 حرفهای زیادی برای گفتن دارد. یک هاچ بک استثنایی با سیستم انتقال نیرو به همه چرخها و موتور پرقدرت VR6 که میتواند شما را شیفته خود کند.
اما به زودی با استفاده از توربوشارژر دوقلو، توان این موتور ارتقا یافته و به ۴۵۰ اسب بخار خواهد رسید. سیلندرهای این موتور جمع و جور خورجینی تنها با زاویه ۱۵ درجه نسبت به هم قرار گرفته و با حجم ۳.۰ لیتر نسبت به مدلهای قبلی R32 گلف ۲۰۰ سی سی و نسبت به مدلهای R36 پاسات ۶۰۰ سی سی کوچکتر شدهاند. این در حالیست که قدرت تولیدی R32 تا ۲۴۱ و R36 تا ۲۹۵ اسب بخار محدود بود. طراحی این موتور توسط مهندس سابق AMG صورت پذیرفته است.
البته ایده استفاده از توربین دوقلو در فولکس واگن چیز جدیدی نیست و مثلا مدل ویژن GTI کانسپت با چنین موتوری و با توان ۴۹۶ اسب بخار و گشتاور ۵۶۰ نیوتن متر ساخته شده که شتاب صفر تا صد ۳.۹ ثانیه و حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت را برای آن به ارمغان میآورد.
hoseyn
۷ مهر ۱۳۹۲ببخشید شتابش چقدر شده؟؟؟
مسعود
۷ مهر ۱۳۹۲AMG دست به هر چی بکشه طلا میشه…
علی
۷ مهر ۱۳۹۲سلطان بی قید و شرط هاچ بک های بازار….
aventador twin turbo
۷ مهر ۱۳۹۲با سلام فرق چیدمان سیلندر در VR با V درچیست؟
احمد.ف
۷ مهر ۱۳۹۲موتورهای VR در واقع بین موتورهای خورجینی و خطی هستند یعنی برخلاف موتورهای خورجینی دو سیلندر مقابل وجود ندارد و که به یک قسمت میل لنگ وصل شوند و مانند موتورهای خطی هم نیستند که سیلندها در یک ردیف هستند در واقع موتور خطی رو فرض کنین که سیلندهاش به جای یک ردیف به صورت زیگزاگ قرار گرفته اند.
ASHKAN
۷ مهر ۱۳۹۲چرا فولکس واگن در ایران نیست فولکس گلف یه زمانی در ایران بود چه شد
shahin
۵ آذر ۱۳۹۲به نظر شما از این فولکس تو ایران هست قیمتش چنده؟
nima
۷ مهر ۱۳۹۲واقعا ادم شاخ در میاره !!! این دیگه چیه ؟ خدایی بهترین هاچ بک های دنیا رو فولکس میزنه !!! واقعا فوق العاده …. فقط المان
slr722
۸ مهر ۱۳۹۲دوسش دارم…
شهاب
۷ مهر ۱۳۹۲زاویه قرارگیری دو ردیف سیلندرها نسبت به هم جالبه!
از همه جالب تر اینه که سر سیلندر یک تیکه هست!
موتورای سری VR فولکس واگن ترکیبی از چیدمان خطی (سر سیلندر) و وی شکل (سیلندر ) هست!
amir.t.
۷ مهر ۱۳۹۲خیلی تخیلیه …
یارو
۷ مهر ۱۳۹۲عالیه . المان کارش حرف نداره . من شک ندام ماشین های فولوکس از پزو و رنو خیلی بهتره
ASHKAN
۷ مهر ۱۳۹۲چرا به جای پژو و رنو فولکس واگن در ایران خط تولید ندارد
رامتین
۷ مهر ۱۳۹۲زیادم خوب نیست. دلیل: استفاده از موتورهای دوقولوی توربو قدرت را بسیار بالا میبره و شاید شتاب این خودروی 3 لیتری که 490 قدرت داره، 3.9 ثانیه باشه، ولی همین اتومبیل در ایران شتاب 5 را میاره، چون بنزین مورد استفاده زمین تا آسمان فرق داره. ضمنا پژو rcz مدل GT با حجم تنها 1600 سی سی قدرت 300 داره که فوق العاده است. آلفا رومئو جولیتای موجود در ایران نیز بدلیل استفاده از توربوی دوگانه نتونست مانند اتومبیل مورد استفاده در اروپا، شتاب داشته باشه و کمی دلسردی ایجاد کرد، تا جایی که اتومبیل بی کیفیت اپتیما (نسبت به آلفا) فروش مناسبتری داشته (هر 2 در یک رنج قیمتند تقریبا).
احسان
۷ مهر ۱۳۹۲تصور کنید جاده چالوس با این شاهکار آلمانی ……………………………….
عرفان
۷ مهر ۱۳۹۲erfan-s
اوه ه ه ه
اون فیلتر هوا اسپرتو نیگا
عجب گندست.
امین
۷ مهر ۱۳۹۲تمیز بودن موتورش منو یاد پراید میندازه!
محمدرضا
۷ مهر ۱۳۹۲یکی بگه قیمتش چنده؟
jalal
۸ مهر ۱۳۹۲بهترین هاچ بک دنیا را میسازد بخاطر اینکه سابقه ی بالایی در ساخت خودرو های هاچ بک دارد در ساخت همچین خودرو هایی استاد شده.
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۱۵ مهر ۱۳۹۲درود.واااای!!!!
موتور 6 سیلندر و 496 اسب بخار!!!!!
انصافا این تکنولوژیه بنز هست که درون قلب فولکس میدرخشد.
((( در دنیا لذتی نیست که با لذت مطالعه برابری کند )))
PEUGEOT
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳چه موتور جم و جور و تمیزی داره آدم حال می کنه بهش نیگا می کنه
محمود
۲ مهر ۱۳۹۳با عرض سلام خدمت دوستان باید خدمتون عرض کنم که به این چیدمان سیلند اصطلاحا w شکل میگن و اینکه ممکنه یک موتور با حجم 1600 سی سی قدرت 300 اسب رو ارائه بده ولی این موتور با این حجم تورگ (گشتاور) خیلی بالائی ارائه میده که واقعا در کنار قدرت بالای موتور یه چیز هیولاست
مجتبی گنجعلی
۲ فروردین ۱۳۹۴با سلام من عضو جدید پدال هستم.
تخصص خاصی ندارم اما تئوری های زیادی در رابطه با طراحی ظاهری اتومبیل دارم و خیلی وقت هست که روی ظاهر اتومبیل ها کار میکنم.امیدوارم من رو به جمعتون بپذیرین.
با تشکر